Wednesday, July 15, 2009

ინდურმა ჯუჯამ ბრიტანული ქრეშ ტესტი ჩააბარა

Tata Nano

15 ივლისი



მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიან ავტომობილზე, ინდურ ”ტატა ნანოზე” ინდოეთში ნამდვილი ტაციაობაა. სულ რამდენიმე დღე იყო საკმარისი იმისათვის, რომ ინდურ კომპანიას ასი ათას ”ნანოზე” მიეღო შეკვეთა. წარმოება ჯერ ადგილობრივი ბაზრის შეკვეთებს ვერ აუდის, კომპანიის შეფი რატან ტატა კი 2 000 დოლარად ღირებულ ავტომობილს უკვე ევროპის ბაზრისთვისაც კი ამზადებს.

მზადება კი სერიოზულ სტადიაშია - ”ნანომ” უკვე გაიარა ქრეშ ტესტები (პირდაპირ და გვერდითა დაჯახებაზე) და ბრიტანეთის ავტომობილების სერტიფიკაციის სამსახურისგან მწვანე შუქიც დაიმსახურა. თუმცა, ისიც უნდა ითქვას, რომ ეს წინასწარი გამოცდები იყო და მათზე ”ნანო” სპეციალურად მომზადებული წარსდგა.

კერძოდ, ტესტებისთვის მომზადებული ავტომობილი აღჭურვილი იყო წინა აირბალიშით, მისი წინა ნაწილის სივრცული სტრუქტურა გაძლიერებული იყო დამატებითი ტიხრებით. გარდა ამისა, წინა ბამპერის საყრდენი სტრუქტურაც ფოლადის დამატებითი ფურცლებით გაძლიერდა. დამატებითი, მძლავრი ტიხრები დაემატა კარის ჩარჩოს. ავტომობილმა კიდევ არაერთი ახალი დეტალი მიიღო.

ამ ეტაპზე შეიძლება ითქვას, რომ ევროპისთვის განკუთვნილი ”ნანო” ინდურ ვერსიაზე 15 სანტიმეტრით გრძელი და 5 სანტიმეტრით განიერი იქნება. მის კაპოტქვეშ კი იგივე 625 კუბური სანტიმეტრი მოცულობის 2-ცილინდრიანი ძრავი მოთავსდება, რომლითაც მის ინდურ ვერსიას უშვებენ, თუმცა ძრავს ტურბოკომპრესორი მოემსახურება, რომლის წყალობითაც, მისი სიმძლავრე 36-დან 56 ცხენის ძალამდე გაიზრდება. ნუ გაგეცინებათ, ეს ჩვეულებრივი ავტომობილებისთვისაა ძალიან ცოტა, თორემ ”ნანოს” თავზეც გადაუვა. დანარჩენი კი ევროპელ და ინდოელ ”ნანოს” ერთნაირი ექნება.

რატან ტატა პირობას იძლევა, რომ ევროპულ ქრეშ ტესტებზე მისი კომპანიის ჯუჯა ოთხვარსკვლავიან (სისტემა ხუთვარსკვლავიანია) შეფასებას დაიმსახურებს. მაგრამ ჩვენ დავამატებთ, რომ ფასიც აუცილებლად მნიშვნელოვნად გაიზრდება...

”იაგუარმა” ახალი ფლაგმანი წარმოადგინა

Jaguar XJ

15 ივლისი



რამდენიმე დღის წინ, ლონდონში გაიმართა იაგუარის სამოდელო გამის ფლაგმან XJ-ს ახალი ვერსიის პრემიერა. კომპანიის ევროპელი დილერები ახალ ავტომობილზე შეკვეთებს უკვე ღებულობენ, მისი მიწოდება კი მომავალი წლიდან დაიწყება.

ახალი სედანი ძველი XJ-ს ბაზაზეა აწყობილი. მათ თითქმის ერთი ზომის ბაზა აქვთ. გარდა ამისა, ახალი XJ-ც, ძველის მსგავსად, ორ, სტანდარტულ და გრძელ ბაზაზე დამზადდება. პირველ შემთხვევაში, ბაზის სიგრძე 3035 მილიმეტრია, მეორე შემთხვევაში კი - 3160 მილიმეტრი. გარდა ბაზისა, ამ ორი ავტომობილის გარე გაბარიტებიც თითქმის ერთნაირია.

ახალ სედანს ალუმინისგან დამზადებული ძარა აქვს. ბრიტანული კომპანიის ხელმძღვანელობა აცხადებს, რომ ალუმინის ძარის წარმოების ტექნოლოგია აეროკოსმოსური სფეროდანაა ნასესხები. ამის შედეგი კი ისაა, რომ ავტომობილი 1650 კილოგრამს იწონის, რაც მთავარი კონკურენტების, ”მერსედეს-ბენცის” S-კლასის და ”ბეემვეს” მე-7 სერიის სედანების წონაზე 250 კილოგრამით ნაკლებია. ცნობისათვის, ამ ავტომობილების ძარა ფოლადის ფურცლებისგან მზადდება.

უფრო მეტიც, ”იაგუარ XJ-ს” აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტი სულ რაღაც 0.29-ია, რაც კომპანიის სამოდელო გამაში შემავალი ავტომობილებისთვის საუკეთესო მაჩვენებელია. ავტომობილის საბარგულის მოცულობა 520 ლიტრს აღწევს.

”იაგუარ XJ-ს” წამყვანი უკანა ბორბლები აქვს. მისთვის სამი 5.0-ლიტრიანი V8 ბენზინის ძრავია გათვალისწინებული, რომელთაგან ზოგი ატმოსფერულია, ზოგს კი მექანიკური დამჭირხნი ემსახურება. ძრავების სიმძლავრე 380, 510 და 470 ცხენის ძალაა. ასევე შესაძლებელი იქნება 3.0-ლიტრიანი, ორი ტურბოკომპრესორით აღჭურვილი დიზელის ძრავის დაყენება, რომლის სიმძლავრეც 275 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 500 ნიუტონმეტრია. ყველა ძრავთან 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი შეწყვილდება, რომელსაც კომპანია ZF აწარმოებს. ამ კოლოფზე საფეხურების შეცვლა საჭის რგოლის უკან განლაგებული ბერკეტებითაა შესაძლებელი.

”იაგუარ XJ-ს” საბაზო აღჭურვილობაში შევა პანორამული სახურავი, ადაპტირებადი საკიდარი ”ედეპტივ დაინემიქსი”, ელექტრონულად მართვადი აქტიური დიფერენციალი, ”ბოუერს ენდ უილკინსის” წარმოების 1 200-ვატიანი აუდიოსისტემა, რომელსაც 20 დინამიკი და 15-არხიანი გამაძლიერებელი ემსახურება, ასევე ცენტრალურ კონსოლზე განლაგებული 8-დუიმიანი მონიტორი, რომელზეც მძღოლისა და წინა მგზავრის სავარძლიდან ერთდროულად, ორი განსხვავებული გამოსახულების ნახვა შეიძლება.

”იაგუარ XJ-ს” ყველაზე ხელმისაწვდომი, დიზელისძრავიანი ვერსია ბრიტანეთში 52 500 გირვანქა სტერლინგი ღირს (მისი გრძელბაზიანი ვერსია 3 000 სტერლინგით ძვირია), ტოპ ვერსიის ღირებულება კი 88 000 სტერლინგს აღწევს.

”ნუნა5-ის” ავსტრალიური მისია

Nuna5

15 ივლისი


ჰოლანდიის დელფტის უნივერსიტეტის ჯგუფმა, სახელად ”ნუონ სოლარ ტიმ”, რომელმაც იმით გაითქვა სახელი, რომ ოთხი წლის განმავლობაში, მზის ელემენტებზე მომუშავე ავტომობილების გარბენ ”უორლდ სოლარ ჩელენჯზე” გამარჯვებას არავის უთმობს, ამავე ტიპის ახალი ავტომობილი - ”ნუნა5” შექმნა.

ახალი ავტომობილის ზედა ნაწილი 6 კვადრატული მეტრი მზის ელემენტებითაა დაფარული, თუმცა წინამორბედზე 30 კილოგრამით მსუბუქია და მთლიანობაში, მძღოლის გარეშე, 160 კილოგრამს იწონის. მზის პანელები (სულ ასეთი 15-ია) 2120 ცალი უჯრედისგან შედგება, რომლებიც გალიუმის არსენიდისგანაა დამზადებული. პანელების მარგი ქმედების კოეფიციენტი 34 პროცენტს შეადგენს. მზის პანელებით გამომუშავებული ენერგია კი ავსტრალიურ კომპანია CSIRO-ს მიერ დამზადებულ, ბორბალში ჩამონტაჟებულ ელექტროძრავს მიეწოდება, რომელიც 97-პროცენტიანი პიკური დატვირთვის დროს, 50 ნიუტონმეტრ მაბრუნ მომენტს იძლევა.

როდესაც მზის ელემენტები საჭიროზე მეტ ენერგიას გამოიმუშავებს, ჭარბი ენერგია ლითიუმის პოლიმერულ აკუმულატორებს მიეწოდება, რომლებიც 25 კილოგრამს იწონის. ”ნუნა5-ის” აეროდინამიკური წინააღმდეგობა ჩვეულებრივი ავტომობილისაზე 12-ჯერ მცირეა, ულტრაწვრილი ბორბლების გორვის წინააღმდეგობა კი - 10-ჯერ ნაკლები.

მზის ელემენტებზე მომუშავე ავტომობილების რბოლები ავსტრალიაში ყოველწლიურად ტარდება და ამ ტიპის მანქანებისთვის ეს ურთულეს გამოცდად ითვლება. გარბენის მონაწილეებს, კონტინენტის ჩრდილოეთში მდებარე ქალაქ დარვინიდან სამხრეთის ქალაქ ადელაიდამდე 3 000 კილომეტრზე მეტის გავლა, მეტწილად უდაბნოში უწევთ. დაღამებისას, გარბენის მონაწილეებს ბანაკის გამართვა იქ უწევთ, სადაც მათ მანქანებს ენერგია გამოელევათ.

”ნუონ სოლარ ტიმს” ახალი ავტომობილით დიდი ავსტრალიური გარბენის ზედიზედ მეხუთედ მოგება აქვს განზრახული. ”უორლდ სოლარ ჩელენჯის” წლევანდელი გარბენი კი სტარტს 25 ოქტომბერს აიღებს.

შელბი დაიტონა კუპე აუქციონზე გაიყიდება

Shelby Daytona Cobra Coupe CSX2601

15 ივლისი





ლეგენდარული ავტომობილი ”შელბი დაიტონა კობრა კუპე CSX2601”, რომელსაც ხშირად ამერიკის ყველაზე ძვირადღირებულ ავტომობილადაც მოიხსენიებენ, მალე აუქციონზე გასაყიდად გამოვა. ამ ავტომობილის ძარა მოდენაში, იტალიური დიზაინ-ატელიე ”კაროსერია გრანდ სპორტის” სპეციალისტებმა 1965 წელს შექმნეს. ლეგენდარულმა ავტომრბოლმა და ავტოინჟინერმა ქეროლ შელბიმ სახელი სწორედ მისი მეშვეობით გაითქვა.

აუქციონი შტატ კალიფორნიის ქალაქ მონტერეიში, 15 აგვისტოს გაიმართება და იქ ავტომობილს აუქციონებზე სპეციალიზებული კომპანია ”მეკუმ ოქშენი” გამოიტანს. ამავე კომპანიამ CSX2601-ს გაყიდვა ორი თვის წინაც სცადა, მაგრამ ინდიანაპოლისში (შტატი ინდიანა) ჩატარებულ აუქციონზე ავტომობილს მყიდველი არ გამოუჩნდა.

მაშინ, აუქციონერები იმედოვნებდნენ, რომ მისი ფასი 10-15 მილიონი დოლარის ფარგლებში მოექცეოდა, მაგრამ ვაჭრობა მაშინ შეწყდა, როდესაც ფასმა 6.8 მილიონ დოლარს მიაღწია. მოგვიანებით, ”მეკუმმა” 7.5 მილიონდოლარიანი შეთავაზებაც მიიღო, მაგრამ ”შელბი დაიტონა კუპე” მაინც არ გაიყიდა, რადგან აუქციონერმა მოცდა ამჯობინა - კომპანიის სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ”CSX2601 შესაფერის ადგილზე უკეთ გაიყიდება”. როგორც ჩანს, შესაფერის ადგილად მონტერეია მიჩნეული.

”ბევრ სარბოლ საკოლექციო ავტომობილს არანაკლებ სახელოვანი ისტორია აქვს, მათ შორის, ამ მანქანის ნათესავ CSX 2299-ს, მაგრამ შელბი დაიტონა კობრა კუპე CSX2601” მაინც განსაკუთრებულია. ამ ავტომობილით ”შელბიმ” ”ფერარი” მისსავე ტერიტორიაზე - მონცაზე დაამარცხა, რაც ამერიკის სარბოლ ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული მომენტი იყო”, - ამბობს ”მეკუმ ოქშენზის” პრეზიდენტი დანა მეკუმი.