Thursday, March 3, 2011

ჟენევა 2011

ჟენევის ავტო შოუ - ყველაზე გრანდიოზული საავტომობილო ფორუმი

Geneva 2011

3 მარტი

სააბ ფინიქსი

შვედური კომპანია არცთუ დიდი ხნის წინ, „ოპელის“ ნათესავი იყო - ორივე კომპანია „ჯენერალ მოტორსში“ შედიოდა, მაგრამ შარშან „სააბს“ ახალი პატრონი გამოუჩნდა სუპერ ავტომობილების მწარმოებელი ჰოლანდიური „სპაიკერის“ სახით. შემდეგ, მისი დიზაინის საქმეები იტალიური წარმოშობის ჯეისონ კასტრიოტას ჩააბარეს, ვინც მანამდე „ბერტონეს“ მთავარი დიზაინერი იყო.

„სააბში“ კასტრიოტას პირველი ნამუშევარია კონცეპტუალური „ფინიქსი“, რომელიც ტროლჰატანელებმა პირველად სწორედ ჟენევაში წარადგინეს. პრეზენტაციაზე ითქვა, რომ „ფინიქსი“ არის ნიმუში იმისა, თუ როგორი (დაახლოებით) იქნება „სააბის“ მომავალი ავტომობილები, პირველ რიგში კი შემდეგი თაობის „სააბ 9-3“.

ახალ სტილს „სააბში“ „აერომოუშნლ“ (აერომოციური) უწოდეს. ანუ, ავტომობილის გარეგნობაში, ჰარმონიულადაა შერწყმული ემოცია და აეროდინამიკური ფორმები. „ფინიქსი“ შესანიშნავი აეროდინამიკური მახასიათებლებით გამოირჩევა - ჰაერის შემხვედრი ნაკადისადმი მისი წინააღმდეგობის კოეფიციენტი სულ რაღაც 0.25-ია. ამ მაჩვენებლის მიღწევაში, დიზაინერებს გვერდითა ელერონები დაეხმარა. ავტომობილში ჩასაჯდმი ფორმულაა 2+2, მისი კარებები კი „ლამბორგინის“ ავტომობილებისათვის დამახასიათებელ სტილში იღება. ეს კი სალონში შესვლას და იქიდან გადმოსვლას აადვილებს.

რაც შეეხება აღჭურვილობას, შვედური კონცეპცია ჰიბრიდული ავტომობილების კლასს მიეკუთვნება. ბენზინზე მომუშავე 1.6-ლიტრიანი ტურბოძრავი (მაქს. სიმძლავრე 200 ცხენის ძალა) თავის მომენტს წინა ბორბლებს აწვდის, ელექტროძრავი კი (34 ცხ.ძ) უკანა ღერძს ატრიალებს. ელექტროძრავი საჭიროების შემთხვევაში, გენერატორის მოვალეობასაც ასრულებს და მუხრუჭების ენერგიას ელექტრულად აგროვებს.

ამ ჰიბრიდული სისტემის დახმარებით, ავტომობილს 100 კილომეტრის გასავლელად 5.0 ლიტრი ბენზინი ჰყოფნის, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ის ატმოსფეროში მხოლოდ 119 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს.

ფოლკსვაგენ ბული

ეს არის კონცეპტუალური მიკროავტობუსი, რომელსაც ვოლფსბურგელები ალბათ კონვეიერზეც დააყენებენ. ბოლო ხანს, კონცეპტუალური ავტომობილების ელექტრული ძალური დანადგარებით აღჭურვა ტრადიციად იქცა და ამ მხრივ, გამონაკლისი არც „ბულია“.
ამ კლასის ავტომობილის წარმოება „ფოლკსვაგენმა“ 60 წლის წინ დაიწყო და ის მალე ძალიან პოპულარული გახდა. ათი წლის წინ, გერმანულმა კომპანიამ უკვე სცადა მიკროავტობუსის წარმოების განახლება - კონცეპტუალური „ფოლკსვაგენ მიკრობუსი“ შექმნა, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზის გამო, საქმე ამაზე შორს ვერ წავიდა. მაგრამ ახლა მის გაცოცხლებას მაინც აპირებს.

უნდა ითქვას, რომ გარეგნულად, „ბული“ ასევე კონცეპტუალური Up!-ს ჰგავს. ოღონდ მასზე დიდია და თავისუფლად იტევს ექვს ადამიანს. ავტომობილი აღჭურვილია ელექტროძრავით, რომლის სიმძლავრეც 85 კილოვატი, მაბრუნი მომენტი კი 270 ნიუტონმეტრია. ძრავს ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი ამარაგებს, რომლის ტევადობაც 40 კილოვატსაათია. ეს ენერგია კი საკმარისია იმისათვის, რომ ავტომობილმა ერთი დამუხტვით 300 კილომეტრი გაიაროს, რაც თანამედროვე სუფთა ელექტრომობილებისთვის რეკორდული მაჩვენბელია. „ბულის“ მაქსიმალური სიჩქარე 140 კმ/სთ-ია, ადგილიდან 100 კმ/სთ-ის ასაკრეფად კი მას 11.5 წამი სჭირდება.

ამ მიკრობუსის სერიული წარმოება 2014 წელს უნდა დაიწყოს, ოღონდ ის ელექტრომობილი არ იქნება. სერიული ავტომობილი 1.0 და 1.4-ლიტრიანი ტურბოდიზელებით აღიჭურვება.

გაგრძელება იქნება...

ჟენევა 2011

ჟენევის ავტო შოუ - ყველაზე გრანდიოზული საავტომობილო ფორუმი

Geneva 2011

3 მარტი

გაზაფხულის დადგომისთანავე, ჟენევის საგამოფენო კომპლექსმა „პალექსპომ“ კარი წლის მთავარ საავტომობილო შოუს - ჟენევის ავტო შოუს და მის დამთვალიერებლებს გაუღო. დიდი და პატარა კომპანიები, მცირე, თუმცა სახელგანთქმული ატელიეები, ამ შოუს თავიანთი სერიული, თუ კონცეპტუალური ავტომობილების, ახალი ინჟინრული და დიზაინერული იდეების დემონსტრირებისთვის იყენებს.

რას არ ნახავთ „პალექსპოს“ დარბაზებში - ელექტრომობილებს, რომლებიც მალე დაიპყრობენ მთელი მსოფლიოს გზებს; სუპერ ავტომობილებს, რომლებიც გულგრილს არავის ტოვებენ და ყველაზე მეტ დამთვალიერებელს იზიდავენ, თუმცაღა მათი შეძენისთვის საჭირო თანხას ყველა როდი ფლობს; სერიულ მოდელებს, რომლებიც მალე გამოჩნდება დილერთა შოურუმებში; სატუნინგო კომპანიების მიერ დამუშავებულ სერიულ ავტომობილებს, რომელთა უმეტესობასაც, ერთი შეხედვით, გასაუმჯობესებელი არაფერი აქვს; ეგრეთ წოდებულ ფუტურისტულ კონცეპციებს, როგორებსაც არასდროს გამოუშვებენ, თუმცა ისინი მაინც დიდ ინტერესს იწვევენ...

მოკლედ, ჟენევაში სანახავი ბევრია, ყველაფრის დასათვალიერებლად ერთი დღე ალბათ საკმარისიც არაა. ხუმრობა ხომ არ არის - 100-ზე მეტი ექსპონატის ნახვა. რომლით დავიწყოთ, ძალიან ძნელი ასარჩევია. მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიანი ავტომობილის ინდოელ მწარმოებელ „ტატას“ კონცეპტუალური „პიქსელით“, თუ „როლს როისის“ პირველი ელექტრომობილით, რომელიც ჯერ მხოლოდ კონცეპტუალური 102EX-ის სახელითაა ცნობილი? ან იქნებ, „ალფა რომეოს“ ულამაზეს კონცეპტუალურ სპორტქარ C4-ით, რომლითაც მილანური მარკა ამერიკაში დაბრუნებას გეგმავს? ჰიბრიდული „პორშე პანამერათი“, „ლამბორგინის“ ახალ ფლაგმან „ავენტადორით“, რომელიც იტალიურმა კომპანიამ ნაწილ-ნაწილ გაგვაცნო, თუ მომავლის ავტომობილებზე „ბეემვეს“ უახლესი „ხედვით“?..

ოპელ ამპერა

ალბათ ლოგიკური დასაწყისია - ჩრდილოეთ ამერიკის წლის საუკეთესო ავტომობილად დასახელებული „შევროლე ვოლტის“ ოდნავ სახეშეცვლილი, ევროპული ვერსია (თუმცა მას ამერიკაში, იმავე ქარხანაში აწარმოებენ, რომელშიც ვოლტს) ბაზარზე წელს გამოვა, მისი ისტორია კი სწორედ ჟენევაში დაიწყო, რადგან იქ მისი მსოფლიო პრემიერა ჩატარდა.

სხვათა შორის, ევროპაში „ვოლტიც“ და „ამპერაც“ გაიყიდება, თუმცა შიდა კონკურენციის გამოსარიცხად, „ჰენერალ მოტორსმა“ გერმანული გაზრდილი სვლის სიშორის მქონე ელექტრომობილის საბაზო ღირებულებად 42 900 ევრო გამოაცხადა. რა თქმა უნდა, ძალიან ძვირია და ამ შემთხვევაში, აკუმულატორების მაღალი ფასი არაფერ შუაშია. თუმცა, სიძვირის მიუხედავად, „ოპელს“ ამ ავტომობილზე უკვე 3 000-ზე მეტი შეკვეთა აქვს მიღებული.

„ამპერას“ ელექტროძრავი 150 ცხენის ძალას და 370 ნიუტონმეტრს იძლევა. ამასთან მაბრუნი მომენტის მაქსიმუმს ძრავის როტორის მობრუნებისთანავე ავითარებს. ავტომობილში ენერგიის დაგროვება ლითიუმ-იონური ელემენტების ბლოკში ხდება, რომლის ტევადობაც 16 კილოვატსაათია. მხოლოდ ელექტროძრავით მოძრაობისას, „ამპერა“ 40-80 კილომეტრს გადის, მაგრამ როცა საქმეში შიდაწვის ძრავისა და გენერატორის ტანდემი ერთვება, მაშინ სვლის სიშორე 500 კილომეტრამდე იზრდება. „ამპერას“ მაქსიმალური სიჩქარე 161 კმ/სთ-ია, ადგილიდან 100 კმ/სთ-ის ასაკრეფად მას დაახლოებით 9 წამი ჰყოფნის. საყოფაცხოვრებო ქსელიდან აკუმულატორების სრულად დასამუხტად კი 4 საათია საჭირო.

დაკიდევ, ელექტრომობილს ოთხი განსხვავებული რეჟიმით გადაადგილება შეუძ»ია. ეს რეჟიმებია: ნორმალი, სამთო, სპორტული და საქალაქო. ყველა შემთხვევაში, მართვის ელექტრონული სისტემის მთავარი მიზანი ისაა, რომ ავტომობილმა მაქსიმალური მანძილის გავლა შესძლოს.

გაგრძელება იქნება...