Friday, June 25, 2010

”მერსედეს ბენცს” სუპერქარი SLS AMG ელექტროდიეტაზე გადაჰყავს

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell Prototype

25 ივნისი

საახლოებით ერთი წლის წინ, როდესაც საზოგადოებას თავისი ახალი სუპერავტომობილი SLS AMG, იგივე ”გოლუინგი” (თოლიას ფრთა) გააცნო, ”მერსედეს ბენცმა” გამოაცხადა, რომ ამ ავტომობილის ბაზაზე ელექტრომობილის წარმოებასაც გეგმავდა. გავიდა ერთი წელი და შტუტგარტულმა კომპანიამ სიტყვის შესრულების პირველი ეტაპი - ელექტრომობილის პირველი პროტოტიპი, ”SLS AMG E-სელ” გვიჩვენა.
”სამქიმიანების” ინჟინრებმა SLS AMG-ს ბენზინის 6.3-ლიტრიანი V8 ძრავი (რომელიც 571 ცხენის ძალას ავითარებს) მოხსნეს და მის ნაცვლად, ავტომობილი ოთხი ელექტროძრავით აღჭურვეს, რომლებიც უშუალოდ ბორბლების სიახლოვეს განალაგეს. შტუტგარტელების განცხადებით, მათ შეეძლოთ ელექტროძრავების ბორბლებში მოთავსება, თუმცა ასე დაურესორებელი წონა გაიზრდებოდა, რაც ავტომობილის დინამიკურ მახასიათებლებზე უარყოფითად იმოქმედებდა. ასეა თუ ისე, ავტომობილი სრულამძრავიანია.
ოთხივე ძრავის ჯამური სიმძლავრე 526 ცხენის ძალას შეადგენს, მისი მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი 880 ნიუტონმეტრია. რაც ყველაზე საინტერესო და მნიშვნელოვანია, მაქსიმალურ მომენტს ძრავები სტარტიდანვე ავითარებენ, რისი წყალობითაც, ავტომობილს ბრწყინვალე დინამიკური მახასიათებლები ექნება. დაკიდევ, თითო ღერძს თავისი სატრანსმისიო კვანძი ემსახურება. ”მერსედეს ბენცი” ვარაუდობს, რომ ამ ავლა-დიდებით, ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას დაახლოებით 4 წამში მოასწრებს, რაც ელექტრომობილისთვის შესანიშნავი მახასიათებელია.
ძრავებს ელექტროენერგიით 400-ვოლტიანი ლითიუმ იონური აკუმულატორების ბლოკი ამარაგებს. აკუმულატორების დატენვა მუხრუჭებიდან გამომუშავებული ენერგიითაც შეიძლება. აკუმულატორების ნაწილი ავტომობილის წინ, ძრავის ადგილზე, ნაწილი სავარძლების უკან და ნაწილიც ცენტრალური გვირაბის შიგნით თავსდება. კომპანიის ინჟინერთა განცხადებით, ასე მათ ავტომობილის სიმძიმის ცენტრის დაბლა დაწევა და წონის ოპტიმალურად განაწილება შესძლეს, რაც დადებითად იმოქმედებს ავტომობილის მანევრულობასა და სწრაფი მოსახვევების გავლისას, მის მდგრადობაზე.

სუპერ ავტომობილიდან ელექტრომობილის მისაღებად, ”მერსედესისა” და მისი შვილობილი AMG-ს ინჟინრებს საბაზო ავტომობილის კონსტრუქციაში მნიშვნელოვანი ცვლილებების შეტანა დასჭირდათ. მთლიანად შეიცვალა წინა საკიდარი, რათა ელექტროძრავებისთვის ადგილი გამოთავისუფლებულიყო. კარბონის კომპოზიტისგან დამზადდა სამუხრუჭე დისკები.

თითქმის არ შეცვლილა ავტომობილის შიდა და გარე დიზაინი. ეგაა, ის მყვირალა ყვითელ ფერში (AMG ლუმილექტრიკ მაგნო) ფერში გამოეწყო. ტრადიციული გადაცემათა კოლოფის საფეხურების შემცვლელი სელექტორი სულ სამმა კლავიშმა შეცვალა, რომლებიც ვტომობილის წინ და უკან გადაადგილების ბრძანებას იძლევა, ან ის პარკირების რეჟიმში გადაჰყავს. ცენტრალურ კონსოლზე კი დიდი სენსორული მონიტორი გამოჩნდა, რომლის მეშვეობითაც შესაძლებელია კლიმატკონტროლის, სანავიგაციო და მულტიმედიური სისტემების მართვა. რაც მთავარია, მასზე გამოისახება ავტომობილის ყველა ძირითადი აგრეგატის და კვანძის მუშაობის რეჟიმები და აკუმულატორებში დარჩენილი ენერგიის მოცულობაც.

”მერსედეს ბენცი” ჯერ არ აზუსტებს, თუ როდის აპირებს ელექტრომობილ ”SLS AMG E-სელ-ის” წარმოების დაწყებას. სავარაუდოდ, ის ბაზარზე შეზღუდული რაოდენობით, 2013 წელს გამოჩნდება.

”ფოკუსის” სპეცვერსიები ლე მანის ”ფორდისეული” ტრიუმფატორების სახელზე

Ford Announces Five Focus RS Le Mans Classics Specials

25 ივნისი

იმ ავტომობილებს, რომლებმაც ”ფორდს” ლე მანის 24-საათიან რბოლებში გაუთქვეს სახელი, ამერიკულმა კომპანიამ თავის პოპულარულ ჰეჩბეკ ”ფოკუსის” სპორტულ მოდელ RS-ის ხუთი სპეციალური ვერსია მიუძღვნა, რომლებიც ლეგენდარული რბოლის ტრიუმფატორების ფერებშივე გამოაწყო.

დირბორნული კომპანია მალე შეწყვეტს მოდელ ”ფოკუს RS-ის” წარმოებას და ლე მანის სერიის სპეც ვერსიების (ფორდ ფოკუს RS ლე მანს ედიშნ) შექმნაც სწორედ ამას დაუკავშირა. ”ფორდის” ლეგენდარულმა ავტომობილმა GT 40-მა და მისმა მოდიფიკაციებმა 1960-70-იან წლებში ლე მანის რბოლებზე ხუთი გამარჯვება მოიპოვეს.

”ცისფერ ოვალს” პირველი დიდი გამარჯვება GT 40-ის მეორე მოდიფიკაციამ 1966 წელს მოაპოვებინა. მის საპატივცემულოდ, სპეციალური ”ფოკუსი” თეთრი ზოლებით გაწყობილ შავად გაფორმდა. შემდეგ სეზონში ლე მანი GT 40-ის მეოთხე მოდიფიკაციამ მოიგო, რომლის ფერიც წითელი იყო და მას თეთრი ზოლები ჰქონდა. იმავე სეზონში, წარმატებული გამოდგა მეორე მოდიფიკაციის B ვერსია, რომელიც ლურჯ და თეთრ ფერებში იყო გამოწყობილი. ცისფერისა და ფორთოხლისფერის შეხამებით გაფორმდა ის ”ფოკუსი”, რომელიც ლე მანის 1968 და 1969 წლების გამარჯვებულ GT40-ს მიეძღვნა. დაბოლოს, ”ფორდ კაპრი RS 2600” ის მანქანაა, რომელმაც 1972 ტურიზმის კლასის მსოფლიო ჩემპიონატი მოიგო. ამ მანქანის შესაბამისი ”ფოკუს RS-ი” თეთრადაა შეღებილი და მას ლურჯ-წითელი ზოლების კომბინაცია ამშვენებს.

ხუთივე ავტომობილს ინდივიდუალური ინტერიერი აქვს. მათში ”რეკაროს” წარმოების სპორტული სავარძლები მოთავსდა. სალონები ტყავითაა გაწყობილი. მათს გასაფორმებლად კი ის ფერებია გამოყენებული, რომლებითაც ძარაა შეღებილი.

”ცისფერი ოვალის” განცხადებით, ხუთივე ავტომობილი სარბოლ ფესტივალ ”ლე მანს კლასიკში” მიიღებს მონაწილეობას, რომელიც ივლისში ჩატარდება. მათ სამართავად კი ”ფორდი” სპეციალურად მიიწვევს საპატიო სტუმრებს. ფესტივალის დასრულების შემდეგ კი ხუთივე ავტომობილს გასაყიდად გამოიტანენ.

”აუდი” A8-ს და A1-ის წარმოებას ზრდის

Audi increasing production to meet A8, A1 demand

25 ივნისი

”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალი კომპანია ”აუდი”, რომელიც პრემიუმ კლასის ავტომობილების წარმოებაზეა სპეციალიზებული, სედან A8-ს და კომპა ქტურ ჰეჩბეკ A1-ზე მოთხოვნას ვერ აუდის, რის გამოც, მათი წარმოების მოცულობის გაზრდა უწევს. ამისათვის კი, კომპანიის მთავარი ფინანსისტის, აქსელ შტროტბეკის თქმით, ქალაქ ნეკარსულმის ქარხანა შაბათსაც იმუშავებს.

ამ ორი, სხვადასხვა ზომის ავტომობილიდან, განსაკუთრებული პოპულარობით ლუქსის კლასის A8 სარგებლობს. რაც შეეხება A1-ს, პირვანდელი გეგმით, ის წლიურად 100 000 ცალი უნდა დამზადებულიყო, თუმცა ბაზრის რეალური მოთხოვნა ამაზე გაცილებით მეტია.

ცნობისათვის, ”აუდის” მიზანია, რომ 2015 წელს ეს კომპანია პრემიუმ სეგმენტის მსოფლიო ლიდერი უნდა გახდეს. დღეისათვის ამ სეგმენტის ლიდერი ”ბეემვეა”, მეორეზე კი ”მერსედეს ბენცია”. რაც შეეხება ”აუდის”, ამ კომპანიამ ორი წლის წინ, მილიონზე მეტი ავტომობილი გაჰყიდა, თუმცა შარშან გაყიდვები 5.4 პროცენტით, 949 729-მდე შეუმცირდა. წელს კი, დიდი შანსია იმისა, რომ ინგოლშტაფტელები მილიონიან ზღვარს ისევ გადალახავენ.

მიმდინარე წელს, ”აუდი” 12 ახალ და განახლებულ მოდელს გამოუშვებს, მათ შორის, კუპე A7-ს. შტროტბეკის თქმით, ეს საკმარისი იქნება იმისათვის, რომ კომპანიის გაყიდვები ერთნიშნა პროცენტულ მაჩვენებელზე გაცილებით სწრაფი ტემპით გაიზარდოს.

მიუხედავად იმისა, რომ გლობალური ეკონომიკური კრიზისის ეფექტი ავტოინდუსტრიას ჯერაც ეტყობა, ”აუდი” მაინც ზრდას ახერხებს, რაც იმის შედეგია, რომ ეს კომპანია აქტიურად მოქმედებს სწრაფად მზარდ ჩინურ ბაზარზე.

”აუდის” წარმატებებზე ბოლო ორი წელი ის ფაქტიც ვერ ახდენდა გავლენას, რომ ჩინეთი ორი წლის განმავლობაში არაფერს აკეთებდა იუანის გასამყარებლად. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ გერმანულ კომპანიას ცისქვეშეთში ერთობლივი საწარმოები აქვს და იქიდან მაკომპლექტებლების იმპორტი იაფი უჯდება. და მართალია, ჩინეთის ხელისუფლება იუანის გამყარებაზე ზრუნვას აპირებს, შტროტბეკი ამბობს, რომ ეს მისი კომპანიის ბიზნესზე დიდ გავლენას არ იქონიებს.

”ბეემვეს” მე-5 სერიაზე რიგები დაუდგა

BMW says revamped 5-series model sold out, forcing buyers to wait months
24 ივნისი

”ბეემვემ” გამოაცხადა, რომ მე-5 სერიის სედანების მარაგი სრულად ამოწურა, რის გამოც, ამ ავტომობილის ყიდვის მსურველებს, ამიერიდან სამი-ოთხი თვე რიგში ყოფნა მოუწევთ.

გერმანული კომპანიის გაყიდვების განყოფილების შეფი იან რობერტსონი ამბობს, რომ ”ბეემვეს”, ”მინისა” და ”როლს როისის” მეორე კვარტლის გაყიდვების ტემპი ისეთია, რომ ამ მხრივ, 14-პროცენტიანი ზრდა დაფიქსირდება. მისი თქმით, ბაზრების უმეტესობა სწორედ ასეთი ოპტიმისტური პროგნოზის გაკეთების საშუალებას იძლევა.

ამასთან, რობერტსონი დასძენს, რომ კონკურენტი ”მერსედეს-ბენცისა” და ”აუდისგან” განსხვავებით, ”ბეემვეს” მთავარი მიზანი მოგების გაზრდაა და არა გაყიდვების მოცულობის და ბაზარზე წილის გაზრდა. ამ მიზნის მისაღწევად, ბავარიული კომპანია ცდილობს, რომ მის სხვადასხვა კლასის მოდელებს, ბევრი საზიარო მაკომპლექტებელი ნაწილი ჰქონდეს.

მაგალითად, მე-5 სერიის ახალი სედანი 70 პროცენტით იმ ნაწილებითაა დაკომპლექტებული, რომლებიც მე-7 სერიის სედანზეც გამოიყენება. არადა, მათს ფასებს შორის დიდი განსხვავებაა: თუ მე-5 სერიის საბაზო ღირებულება (ამერიკაში) 44 550 დოლარია, მე-7 სერიის საბაზო ღირებულება 70 150 დოლარს შეადგენს.

რობერტსონი ამბობს, რომ მოგების ზრდის პარალელურად, მისი კომპანია გაყიდვების მოცულობის ზრდასაც გეგმავს, თუმცა ეს მხოლოდ ერთნიშნა პროცენტული მაჩვენებლით იგეგმება. ცნობისათვის, შარშან ”ბეემვემ” 1.29 მილიონი ავტომობილი გაჰყიდა, რაც 2004 წლის გაყიდვების პიკის შემდეგ, უდაბლესი მაჩვენებელია. წლევანდელი მაისის მიხედვით კი, გაყიდვების წლიური მაჩვენებელი 1.30 მილიონი გამოდის. ამასთან, მიმდინარე წლის პირველ ხუთ თვეში გერმანულმა კომპანიამ უკვე 552 864 ავტომობილის გაყიდვა მოასწრო, რაც შარშანდელ მაჩვენებელზე დაახლოებით 13 პროცენტით მეტია.