Thursday, May 19, 2011

ცოტა რამ „ტოიობარუს“ შესახებ

More Details on the 2012 Toyobaru

18 მაისი

რა თქმა უნდა, ასეთი კომპანია ბუნებაში არ არსებოს. თუმცა, ახალ კუპეს, რომელსაც „ტოიოტას“ და „სუბარუს“ ინჟინრები ერთობლივად ქმნიან, მომავალში ბევრი ალბათ სწორედ „ტოიობარუდ“ მოიხსენიებს. თუმცა, ახლა ამას არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს. იაპონური კომპანიები თავიანთ ერთობლივ პროექტზე მუშაობას ამთავრებენ და როგორც ინტერნეტით გავრცელებული ინფორმაცია გვეუბნება, მისი მსოფლიო პრემიერა ამ წლის მიწურულს, ტოკიოს ავტო შოუზე ჩატარდება.

ამ ერთობლივი პროექტის დაწყების შესახებ განცხადება პირველად 2008 წელს გამოქვეყნდა. მას შემდეგ, „ტოიოტამ“ მის ფარგლებში შექმნილი სამი კონცეპტუალური ავტომობილი გვიჩვენა. მათგან ორი საკუთრივ „ტოიოტას“ მარკით, ერთი კი - „ტოიოტასვე“ შვილობილი „სციონის“ მარკით. კონცეპტუალური ნამუშევარი „სუბარუმაც“ წარმოადგინა, თუმცა მისი ავტომობილი გამჭვირვალე იყო და რეალურად, მანქანის აგებულების საჩვენებლად იყო წარმოდგენილი.

ამ გამჭვირვალე ავტომობილმა გვიჩვენა, რომ კუპეს „სუბარუს“ ვერსია უკანა ამძრავიანი იქნება, რაც ამ კომპანიის სრულამძრავიანების მწარმოებლის იმიჯს ნაკლებად შეეფერება. უფრო მეტიც, იაპონური კომპანია ირწმუნება, რომ ახალი ავტომობილის სრულამძრავიანი ტრანსმისიით აღჭურვა არ იგეგმება. 4-ცილინდრიანი ოპოზიტური ძრავიც ტურბოკომპრესორის გარეშე იმუშავებს.ეს იქნება პირველი შემთხვევა, როდესაც ამ ტიპის ძრავით აღჭურვილ ავტომობილს „ტოიოტა“ გამოუშვებს.

მწარმოებლები ამ აგრეგატის ტექნიკურ მახასიათებლებს ჯერ არ აქვეყნებენ. ინტერნეტით კი ვრცელდება ინფორმაცია, რომ „ტოიოტას“ შემთხვევაში, აგრეგატის სიმძლავრე 200 ცხენის ძალა იქნება, სუბარუს შემთხვევაში კი 260 ცხენის ძალას მიაღწევს. იმის მიხედვით, თუ რომელი ბაზრისთვის იქნება ავტომობილი განკუთვნილი, ძრავს ან 6-საფეხურიანი მექანიკური, ან ავტომატური კოლოფი შეუწყვილდება.

ეს ავტომობილი ბაზარზე სამი მარკით დამშვენებული გამოვა. პირველ რიგში, ეს იქნება „ტოიოტა“, შემდეგ „სუბარუ“ და ბოლოს „სციონი“. და მათი გაყიდვებიც სწორედ ამ თანმიმდევრობით დაიწყება.

„დაჩია დასტერი“ პაიკს პიკისთვის ემზადება

Dacia Duster Pikes Peak Race Car Revealed

18 მაისი

როდესაც „რენომ“ გამოაცხადა, რომ ამერიკის ერთ-ერთ უძველესსა და პოპულარულ, პაიკს პიკის რბოლაში (ის ასევე ღრუბლებისკენ რბოლის სახელითაა ცნობილი), „დაჩია დასტერით“ მიიღებდა მონაწილეობას, ამ განცხადებას ესკიზებიც მოაყოლა, რომლებზეც დიდ უკანაფრთიანი მანქანა იყო გამოსახული. ასეთი ფრთები პაიკს პიკის მონაწილე მანქანებისთვის ჩვეულებრივი ელემენტია, მაგრამ როგორც ირკვევა, „დასტერის“ ფრთა დიდი კი არა, უზარმაზარია.

ყინულზე რბოლის - ანდროს ტროფის ფრანგი სპეციალისტი ჟან ფილიპ დაირო ის ადამიანია, რომელიც „დაჩია დასტერის“ ბაზაზე შექმნილი მონსტრით ეცდება პაიკს პიკის დაპყრობას. სწორედ მან გამოაქვეყნა სარბოლი მანქანის პირველი ფოტოები. მანქანისა, რომელიც კომპანია „ტორკ ინჯინეარინგმა“ მოამზადა და პრაქტიკულად არაფრით ჰგავს რუმინული კომპანიის (რომელიც რენს ეკუთვნის) იაფფასიან ქროსოვერს.

სხვათა შორის, დაირო პაიკს პიკზე პირველად ასპარეზობს, თუმცა იმედოვნებს, რომ ამ რბოლის რეკორდს მოხსნის. რეკორდი კი პაიკს პიკის მრავალგზის გამარჯვებულს, იაპონელ ნობუჰირო ტაძიმას 2007 წელს, „სუძუკი XL7-ით“ ასპარეზობისას დაუმყარებია. მან თითქმის 20-კილომეტრიანი გზა 10 წუთსა და 01.408 წამში გაიარა. ტაძიმამ პაიკს პიკი შარშანაც მოიგო (ისევ სუძუკის პროტოტიპით), თუმცა ტავის რეკორდამდ 10 წამი დააკლდა.

პაიკს პიკისთვის მომზადებულ „დასტერს“ პირველ რიგში, უკანა უზარმაზარი ფრთა გამოარჩევს, რომელიც ორსართულიანია. ის მანქანის უკან, ორ მძლავრ საყრდენზეა დამაგრებული. ფრთის ქვემოთ ასევე უზარმაზარი, თუმცაღა მარტივი ფორმის დიფუზორია, რომელიც მანქანის ტანიდან კარგა შორს გამოდის. წინიდან „დასტერი“ უფრო „ზომიერად“ გამოიყურება. დაბერილი საბორბლე თაღების წყალობით, მანქანა გვარიანადაა გაგანიერებული. ნამპერის ქვემოთ, ზორბა სპლიტერია, რომლის დანიშნულებაც, ჰაერის ნაკადის მანქანის ძირისკენ მოწესრიგებულ ჭავლად მიმართვაა. ძარის შუა საყრდენის უკან, უზარმაზარი ლაყუჩებია, რომლებიც ტურბინის გასაგრილებლად საჭირო ჰაერს აგროვებენ. კაპოტზეც დიდი ზომის სასუნთქია, რომელიც ძრავის გაგრილების სისტემას გადახურებულ ჰაერს ართმევს.

თავად ძრავი ბაზაში მოთავსდა. ეს არის „ნისან GT-R-ის“ 3.8-ლიტრიანი ტურბო V6, რომლის სრულყოფაზეც „რენო სპორტ ტექნოლოჯიზი“ მუშაობდა. დაუდასტურებელი ინფორმაციით, გაძლიერების შემდეგ, ძრავის სიმძლავრე 850 ცხენის ძალამდე გაიზარდა. პარალელურად, ზედმეტი ნაწილების მოშორებისა და მსუბუქი მასალების გამოყენების წყალობით, ავტომობილის წონა 900 კილოგრამამდე შემცირდა.

სარბოლი „დასტერის“ შესახებ, ჯერ სხვა არაფერია ცნობილი. მისი საგზაო ტესტირება 5 ივნისს დაიწყება, რბოლაში კი მონაწილეობას 26 ივნისს მიიღებს.