Wednesday, August 5, 2009

ახალი სუპერავტომობილი ”კორვეტის” ბაზაზე

SV 9 Competizione

5 აგვისტო

”შევროლე კორვეტ C6-ის” შასი ძალიან პოპულარულია იმ ფირმებს შორის, რომლებიც ინდივიდუალური ძარების შექმნაზე არიან სპეციალიზებულები. ბოლო ერთი წლის განმავლობაში, რამდენიმე ასეთმა ფირმამ და სახელოსნომ, ამ შასიზე არაერთი საინტერესო და ორიგინალური პროექტი (ანტეროს XTM, ინოტექ C6 და სულ ახლახანს, ბერტონე მანტიდი) შექმნა. რამდენიმე დღის წინ კი მათ რიგებს კიდევ ერთი - ”SV მოტორ კომპანი” შეემატა.

ახალი პროექტი, რომელსაც სახელად ”9 კომპეტიციონე” შეარქვეს, თითქმის უცვლელად იყენებს ”კორვეტ C6-ის” პლატფორმას, მასზე კი კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული ძარა აქვს დადგმული.

სახელის მიხედვით, ალბათ გაგახსენდათ - ”ალფა რომეოს” საიმიჯო სუპერ ავტომობილი ”8C კომპეტიციონე” - თუ სურათს კარგად დააკვირდებით, არცთუ კარგად ჩანს, რომ იტალიურ ავტომობილთან ”9 კომპეტიციონეს” რაღაც ამსგავსებს. ან, უფრო მართალი იქნებოდა გვეთქვა, მის შემქმნელებს სურდათ, რომ ამ ორ მანქანას შორის მცირე მსგავსება მაინც ყოფილიყო. მცირე ირონიით კი შეიძლება მათი დამშვიდება - ამ ორ ავტომობილს მართლაც ერთნაირი... სახელი აქვს (გარეგნობაზე კი რა მოგახსენოთ).

ირონია იქით იყოს და კარბონის ფართოდ გამოყენების წყალობით, ”9 კომპეტიციონე” ”კორვეტზე” თითქმის 60 კილოგრამით მსუბუქი გამოვიდა. ამასთან, ინჟინრებმა ავტომობილის წონა მის ღერძებზე თანაბრად გადაანაწილეს.

ოდნავ, 436-დან 450 ცხენის ძალამდე გაძლიერდა ძრავი, რომლის წყალობითაც, ავტომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 4 წამში შეუძლია. მეოთხედ მილს (400 მეტრს) კი 12 წამში გადის. ყველაფერთან ერთად, ”9 კომპეტიციონე” ერთობ მოკრძალებული აპეტიტითაც გამოირჩევა - თუ მწარმოებელს დავუჯერებთ, მათი შედევრი 100 კილომეტრს 9.0 ლიტრი ბენზინით გადის.

ისღა დაგვრჩენია, ამ ავტომობილის ფასიც გავიგოთ. ”SV მოტორ კომპანი” აცხადებს, რომ თავის ავტომობილს შეზღუდული რაოდენობით - მხოლოდ 1 000 ცალს დაამზადებს, თითოეულის ღირებულება კი 99 995 დოლარი იქნება. ამ ფასში კი სტანდარტული ”კორვეტ C6-ის” ღირებულებაც გათვალისწინებულია.

”ლამბორგინი” ჰიბრიდულ ავტომობილს გამოუშვებს

Lamborghini hybrid

5 აგვისტო

”ლამბორგინის” მთავარი მიზანი ქალაქში მოძრაობისას, საწვავის ხარჯის შემცირებაა

...........................................................................

არცთუ დიდი ხნის წინათ, სუპერავტომობილების მწარმოებელი კომპანიები დაცინვით უყურებდნენ მათ მიერ ჰიბრიდული ავტომობილების წარმოების შესაძლებლობას. მაგრამ ჯერ ”პორშემ”, შემდეგ კი ტრადიციების პატივისმცემელმა ”ფერარიმ”, ეკოლოგიისადმი მეგობრული ავტომობილების მიმართ, თავიანთი დამოკიდებულება შეცვალეს. და ახლა, ”ლამბორგინის” ჯერიც დადგა.

ჟურნალ ”აუტომობილვოხესთან” საუბრისას, ”ლამბორგინის” მთავარმა აღმასრულებელმა შტეფან ვინკელმანმა განაცხადა, რომ წარმოუდგენია, როგორი იქნება მცირე სიმძლავრის ელექტროძრავისა და ჩვეულებრივი შიდაწვის ძრავის კომბინირებული აგრეგატით აღჭურვილი ”ლამბორგინი”. სხვა სიტყვებით, ის ლაპარაკობს ეგრეთ წოდებულ რბილ ჰიბრიდზე, რომელსაც ქალაქში მოძრაობისას საწვავის მოხმარების შემცირება შეუძლია. მაგრამ იმავდროულად, ვინკელმანს კვლავ არ სურს ისეთ ”ლამბორგინიზე” საუბარი, რომლის ძირითად ამძრავ მომენტსაც ელექტროძრავი გამოიმუშავებს.

ვინკელმანი ამბობს, რომ ”რბილი” ჰიბრიდული აგრეგატით აღჭურვილი ”ლამბოს” გამოჩენის სავარაუდო დრო 2015 წელია, მაგრამ დასძენს, რომ თავისი ემბლემით ელექტრომობილების გამოშვებაზე კომპანიის მესვეურები ჯერ არ ფიქრობენ.

2015 წელი ის დროა, როდესაც ”ფერარი” თავის პირველ ჰიბრიდულ ავტომობილს გვპირდება. მაგრამ თუ მარანელოელების ჰიბრიდული 599-ის პროტოტიპები უკვე გადის ტესტებს, ძნელი სათქმელია, ”ხარებს” საერთოდ თუ აქვთ დაწყებული მსგავსი აგრეგატების შემუშავება. თუმცა, მათ მონათესავე ”აუდის” (ორივე კომპანია ფოლკსვაგენის ჯგუფში შედის და მალე მათ პორშეც დაუნათესავდება) ტექნოლოგიით სარგებლობის იმედი შეიძლება ჰქონდეთ.

ვინკელმანის თქმით, მისი კომპანია მომდრვნო ხუთ წელიწადში დაახლოებით 35 მილიონ ევროს მოახმარს ახალი ტექნოლოგიების შემუშავებას, რომელთა მეშვეობითაც, ავტომობილების გამონაბოლქვში მნიშვნელოვნად უნდა შემცირდეს სათბურის ეფექტის მქონე აირების შემცველობა.

”შევროლე კრუზი” საქართველოშია

Chevy Cruze

5 აგვისტო


”შევროლე კრუზი” ”ქარ პალასის” შოურუმის წინ

ავტომობილი, რომელსაც ბევრი ”ჯენერალ მოტორსის”, უფრო კონკრეტულად კი, ”შევროლეს” მომავალ ბესტსელერად მოიხსენიებს, უკვე საქართველოშია. ამერიკული კომპანიის პროდუქციის ქართველმა დისტრიბუტორმა, კომპანია ”ქარ პალასმა” თავის შოურუმში დღეს პირველად დააყენა კომპაქტური სედანი ”შევროლე კრუზი”.

ეს არის ”შევროლეს” გლობალური ავტომობილი, რომლის შექმნაზეც ”ჯენერალ მოტორსის” ევროპელი, ამერიკელი, კორეელი და ავსტრალიელი ინჟინრები მუშაობდნენ. ავტომობილი წინა წამყვანბორბლიან პლატფორმა ”დელტა II-ზეა” ბაზირებული (ამავე პლატფორმაა იყენებენ უახლეს ოპელ ასტრაზე, რომლის მსიფლიო პრემიერაც ფრანკფურტის ავტო შოუზე ჩატარდბა).

”კრუზი” 27 თვე იქმნებოდა და მასზე ამერიკულმა კომპანიამ მთლიანობაში 4 მილიარდი დოლარი დახარჯა. ”კრუზს” უკვე აწარმოებს ”ჯენერალ მოტორსის” კორეული, ჩინური და რუსული ქარხნები. მალე კი მისი წარმოება ავსტრალიაში, აშშ-სა და ტაილანდშიც დაიწყება.

”კრუზი” ”შევროლეს” ახალ კორპორატიულ სტილშია შესრულებული, რომლის მთავარი განმასხვავებელი ნიშანი რადიატორის სტილიზებული ბადეა, რომელიც ზედა ნაწილში საკმაოდ ფართე ზოლითაა გაყოფილი, ამ ზოლის შუაში კი ”შევროლეს” ლოგო ზის.

აღსანიშნავია, რომ ”კრუზის” გარეგნობაზე ამერიკული კომპანიის 11 დიზაინ სტუდია მუშაობდა, რომლებსაც კორეელი ტევან კიმი ხელმძღვანელობდა. სწორედ კორეელ დიზაინერს მიანდეს ”გენერლებმა” თავიანთი მომავალი ბესტსელერის შექმნა და არა იტალიელებს, როგორც ეს ”კრუზის” წინამორბედ ”ლასეტის” შემთხვევაში იყო.

თავისი გარეგნობით, ”კრუზი” აშკარად დინამიური ავტომობილის შთაბეჭდილებას ტოვებს, რასაც ორივე მხარეს ერთნაირად დახრილი, წინა და უკანა საყრდენებიც ტოვებს. სახურავს მშვილდის მოყვანილობა აქვს და ამით, ის კუპეს სილუეტს ქმნის. საერთო ჯამში, ”კრუზი” ელეგანტური ავტომობილია და ეს ელეგანტურობა სალონშიც იგრძნობა, რომლის ორმაგი კოკპიტის თემა, აშკარად სუპერავტომობილ ”შევროლე კორვეტის” გავლენაა.

”ქარ პალასმა” ჯერჯერობით მხოლოდ ორი ”კრუზი” შემოიყვანა და ამდენივეს ამ თვეშივე შემოიყვანს. ორივე 1.6-ლიტრიანი ბენზინის ძრავითაა აღჭურვილი. ძრავი 115 ცხენის ძალას (6400 ბრ/წთ-ზე) და 153 ნიუტონმეტრს (4200 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს. ერთ ”კრუზზე” ძრავთან 5-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია შეწყვილებული, მეორეზე კი - 6-საფეხურიანი ავტომატური. შესაბამისად, პირველის ფასი 19 500 დოლარის ექვივალენტია, მეორისა კი - 21 300 დოლარი.