Wednesday, October 20, 2010

პარიზში ელექტრომობილების გამქირავებელი ქსელი ამოქმედდება

20 ოქტომბერი

პარიზის ხელისუფლებას უახლოეს მომავალში ელექტრომობილების გაქირავების ქსელის ამოქმედება აქვს გადაწყვეტილი. უფრო მეტიც, ქალაქის მერმა ბერტრან დელანომ განაცხადა, რომ ასეთი ქსელი ელექტრომობილების გაქირავებას მერმისს, ივნისში დაიწყებს. მისივე თქმით, ასეთი ქსელი პარიზის მაცხოვრებლებს და სტუმრებს ბევრ სიკეთეს მოუტანს.
თავიდან ელექტრომობილების გაქირავება სატესტო რეჟიმში ამუშავდება, სექტემბრიდან კი ელექტრომობილების გაქირავება სრული მასშტაბით ამოქმედდება და შეკვეთების ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე შესრულებას შეუდგება. ელექტრომობილის დაქირავების მსურველს, შესაბამისი კომპანიის ანგარიშზე, ყოველთვიურად 15 ევროს გადახდა მოუწევს. ეს ერთგვარი წინასწარი შესატანი იქნება. გარდა ამისა, ელექტრომობილის ყოველი ნახევარი საათით გამოყენებისთვის, დამქირავებელს დამატებით 5 ევროს გადახდაც მოუწევს. დაკიდევ, კონტრაქტის გაფორმება შესაძლებელი იქნება როგორც ინტერნეტით, ასევე ქალაქის 700 ცალ ელექტროგასამართ სადგურზეც.
სხვათა შორის, პარიზში ველოსიპედების გაქირავების ქსელიც (ველიბ - ველოსიპედი თავისუფლად) მოქმედებს. ეს ბიზნესი წამგებიანი კია, მაგრამ ქალაქის ხელისუფლება მის გაუქმებას არ აპირებს. გარდა ამისა, პარიზში ჰიბრიდული და ჩვეულებრივი ავტომობილების გამქირავებელი პუნქტი ”აუტოლიბ-იც” მოქმედებს, რომელსაც ელექტრომობილების გაქირავებასაც ჩააბარებენ.

ინისათვის, რომ ელექტრომობილების დაქირავება მაქსიმალურად ბევრმა ადამიანმა ისურვოს, ქალაქის ხელისუფლება მათ პარკინგისთვის გარანტირებულ ადგილებს პიდება. ეს კი, მანქანებით გადატვირთულ ისეთ მეგაპოლისში, როგორიც პარიზია, უზარმაზარი შეღავათია. და, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, ელექტრომობილით სარგებლობა საკუთარი ავტომობილის შენახვაზე გაცილებით იაფი დაჯდბა, რომ არაფერი ითქვას ტაქსით გადაადგილების სიძვირეზე.

გეგმის შესაბამისად, თავიდან პარიზის ქუჩებში 3 000 ცალი ელექტრომობილი გამოვა. ეს კი პარიზის ატმოსფეროს, ყოველწლიურად 20 000 ტონაზე მეტი ნახშირორჟანგისგან გაათავისუფლებს. რა თქმა უნდა, თუ პარიზის ხელისუფლების გეგმა გაამართლებს და ელექტრომობილების გაქირავებაც კომერციულად მომგებიანი იქნება, პარიზის მაგალითს მალე ბევრი მიმბაძველი გამოუჩნდება.

თუმცა, კრიტიკოსები ახლავე ლაპარაკობენ იმაზე, რომ ელექტრომობილების გაქირავება მომგებიანი ბიზნესი არ იქნება. მათი გათვლებით, პროექტი რენტაბელური რომ იყოს, 3 000 ელექტრომობილს დაახლოებით 220 000 დამქირავებელი უნდა გამოუჩნდეს. ეს კი ნიშნავს, რომ ყოველ ელექტრომობილზე 75 დამქირავებელი მოვა. ეს კი კრიტიკოსების აზრით, არარეალური შეფარდებაა, რადგან ჩვეულებრივი ავტომობილების გაქირავების ბიზნესში, ავტომობილისა და მისი დამქირავებლების ფარდობა საშუალოდ ათია. გარდა ამისა, არსებობს მოსაზრება, რომ გაქირავებისთვის შესაფერისი მონაცემების მქონე ელექტრომობილების საჭირო რაოდენობით შოვნა ჯერჯერობით არარეალურია...