Wednesday, September 30, 2009

”ფერარი P4/5 კომპეტიციონე” - გლიკენჰაუსი რბოლებმა გაიტაცა

Ferrari P4/5 Competizione In The Works?

30 სექტემბერი

მანქანა, რომლის სურათსაც აქ ხედავთ, რეალურად არ არსებობს. უფრო სწორედ, არსებობს, მაგრამ ამ ფერებში არა. ავტომოყვარულებს უთუოდ ემახსოვრებათ, რომ ოთხი წლის წინ, ამერიკელი კინოპროდიუსერისა და საფონდო ბირჟის მაგნატ ჯეიმს გლიკენჰაუსის შეკვეთით, იტალიურმა ატელიე ”პინინფარინამ”, ლეგენდარული ”ფერარი ენცოს” ბაზაზე, P4/5 შექმნა, რომელიც დღემდე, მთელს მსოფლიოში, ერთადერთი ეგზემპლარის სახით არსებობს.

გლიკენჰაუსის შეკვეთის მიზანი სწორედ ის იყო, რომ მის პატრონს ექსკლუზიური, მხოლოდ მისთვის შექმნილი სუპერ ავტომობილი ჰყოლოდა.

მაგრამ დღეს გლიკენჰაუსს ამ შესანიშნავი ავტომობილისთვის ახალი მისია დაუსახავს და თუ ჩანაფიქრი განახორციელა, მალე გამძლეობის რბოლებში (როგორიცაა კე მანის 24-საათიანი რბოლა), მისი გვარის მატარებელი გუნდი, სწორედ P4/5-ს ბაზაზე შექმნილი ”P4/5 კომპეტიციონეთი” იასპარეზებს.

და მაინც, ამ სურათზე მხოლოდ ფოტო ტისერია, რომელიც ცნობილ ჰოლანდიელ დიზაინერ მიშელ ვან დენ ბრინკს ეკუთვნის, რომელიც სერიული და მცირესერიული ავტომობილების ბაზაზე, ექსკლუზიური მოდელების შემუშავებაშია გაწაფული.

ვან დენ ბრინკის მიერ შექმნილი ტისერი რეალურად, მხოლოდ ფერშეცვლილი P4/5-ის. ის კეგენდარულ გუნდ ”ნორთ ამერიკენ რეისინგ ტიმის” (NART) ფერებშია გამოწყობილი. ეს გუნდი ცნობილია, როგორც აშშ-ის გამძლეობის რბოლებში ”ფერარის” ავტომობილების მომხმარებელი. NART-ი ჩრდილოამერიკულ რბოლებში 1958-1982 წლებში, მხოლოდ ”ფერარის” ავტომობილებით მონაწილეობდა.

როგორი გაგრძელება ექნება გლიკენჰაუსის ახალ იდეას, ჯერ არავინ იცის. თუმცა, თუ გავითვალისწინებთ, რომ ამ კაცს ყველაფერი გამოსდის, შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ მალე, მისი სარბოლი გუნდის ავტომობილები სებრინგის, კაგუნა სეკას, დეიტონას, ან თუნდაც სარტეს ტრასებზე გამოჩნდება.

”იაგუარი” ხუთკარიან კუპეს ამზადებს

Jaguar Planning Five-Door Coupe

30 სექტემბერი

ხუთკარიანი კუპეებით გატაცების საქმეში, ”ბეემვეს” და ”აუდის” მიმბაძველი უკვე გამოუჩნდათ და როგორც ჩანს, ეს ახალი საავტომობილო კლასი მალე ძალიან პოპულარული გახდება.

ინტერნეტით გავრცელდა ინფორმაცია, რომლის თანახმადაც, სპორტული ჰეჩბეკის შესაქმნელად ”იაგუარი” მუშაობს. ინგლისური კომპანიის ახალი ავტომობილი ექვსი წლის წინანდელ კონცეპტუალურ RD6-ის (სურათზე) ბაზაზე მუშავდება და ის ამ ეტაპზე, შიდასაქარხნო კოდური სახელწოდებით - RD7 არის ცნობილი.

RD6 საინტერესო კონცეპცია იყო. ჯერ ერთი, მას არ ჰქონდა შუა საყრდენი, ერთ მხარეს მოთავსებული კარები კი სხვადასხვა მხარეს იღებოდა (ეგრეთ წოდებული თვითმკვლელი კარები - როგორც როლს როის ფანტომზე). და რაც მთავარია, უკანა ნაწილის დიზაინით, ის ახლანდელ ”ვოლვო C30-ს” ჰგავდა (ვოლვომ ამ ავტომობილის გამოშვება სამი წლის წინ დაიწყო). შეგახსენებთ, რომ არცთუ დიდი ხნის წინ, ორივე კომპანია ”ფორდის” ჯგუფში შედიოდა. მაგრამ დღეს ”იაგუარი” უკვე გაყიდულია, ”ვოლვოს” კი დირბორნელები ალბათ წლის ბოლომდე შეელევიან.

ჯერჯერობით ამაზე ზუსტი ინფორმაცია არ არსებობს, მაგრამ მოსალოდნელია, რომ RD6-ის ”იაგუარი” თავისი უახლესი სედანის - XF-ს დამოკლებულ ვარიანტს გამოიყენებს. სამაგიეროდ, ახალ ავტომობილზე XF-ის ყველა აგრეგატი გადმოინაცვლებს.

მართალია, RD7 შემუშავების სტადიაშია, მაგრამ მასზე ადრე ”იაგუარი” XE-ს გამოუშვებს, რომელლის გაყიდვების დაწყებაც 2013 წლიდან იგეგმება. ეს ავტომობილი კონცეპტუალურ როდსტერ F-ტაიპის ბაზაზე აიგება და ის როგორც კუპეს, ასევე როდსტერის (კონცეპტუალური ავტომობილი როდსტერი იყო) ძარით დამზადდება.

სავარაუდოდ, ”იაგუარი” RD7-ს წარმოებას 2014 წელს დაიწყებს.