Tuesday, August 4, 2009

”ჰიუნდაი” ჩინეთში მესამე ქარხნის აშენებას აპირებს

Hyundai in China

4 აგვისტო

გლობალური კრიზისის დროსაც კი, ”ჰიუნდაის” გაყიდვები კი არ მცირდება, იზრდება და ასე განსაჯეთ, ზოგ ბაზარზე (მაგალითად, აშშ-ში და ჩინეთში) რეკორდულ მაჩვენებლებსაც კი აღწევს. კორეულ კომპანიას ჩინეთის ბაზარზე ისედაც მყარი პოზიციები უკავია, მაგრამ მოთხოვნის დაკმაყოფილებას მაინც ძლივს აუდის და ამიტომ, იქ მესამე ქარხნის აშენებას აპირებს.

ჩინურ პრესაში გავრცელებული ინფორმაციით, ”ჰიუნდაის” უკვე დაწყებული აქვს მოლაპარაკება რამდენიმე ჩინურ კომპანიასთან, რისი მიზანიც, რომელიმე მათგანთან ერთად, ერთობლივი საწარმოს შექმნაა (ჩინეთში უცხოური კომპანია საწარმოს ისე ვერ ააშენებს, თუ ადგილობრივ კომპანიასთან არ ითანამშრომლებს). არც ისაა გამორიცხული, რომ კორეულმა კომპანიამ გაჭირვებაში მყოფი რომელიმე ჩინური ავტომწარმოებელი შეიძინოს.

ახალი ქარხნის საწარმოო სიმძლავრე 200 000 ავტომობილი უნდა იყოს, საჭიროების შემთხვევაში კი მასში 300 000 ავტომობილის წარმოებაც შესაძლებელი იქნება. მოსალოდნელია, რომ მისი მშენებლობა მერმის დაიწყება და ის 2012 წელს ამოქმედდება.

ცნობისათვის, ამჟამად ”ჰიუნდაის” ცისქვეშეთში ორი ქარხანა აქვს, რომელთა საერთო სიმძლავრე წლიურად 600 000 ავტომობილია. ორივე ქარხანა ჩინურ კომპანია ”ბეიძინ აუტომოტივთან” ერთად შექმნილი ერთობლივი საწარმოს ეგიდით მუშაობს. ნახევარ წელიწადში ამ ქარხნებში გამოშვებული 257 003 ავტომობილი უკვე გაიყიდა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 56%-ით მეტია.

მერსედესი” და ”რენო” ახალ ”სმარტზე” ითანამშრომლებენ

Mercedes, Renault

4 აგვისტო

სმარტი ოთხისთვის
რენო ტვინგო
...................................................................

”მერსედეს-ბენცი” თავის მიკროავტომობილების მწარმოებელ დივიზიონ ”სმარტის” განვითარებას აპირებს ამისათვის, ”რენოსთან” პარტნიორობას გეგმავს. ინტერნეტ გამოცემა ”აუტოუიკის” ინფორმაციით, ორ კომპანიას შორის, ამ საკითხზე კონსულტაციები უკვე მიმდინარეობს და თუ ის შეთანხმებით დასრულდა, მაშინ 2013 წელს შტუტგარტელები ”რენო ტვინგოს” ბაზაზე, ოთხადგილიანი ”სმარტის” წარმოებას დაიწყებენ.

”ჩვენ გადავწყვიტეთ, რომ ”სმარტი” განვავითაროთ. ამ ბრენდის მეშვეობით, ბაზრის სხვა სეგმენტებშიც შევაღწევთ, რაც დამატებით მოგებას მოგვიტანს. თანაც, მას არამხოლოდ ევროპაში, არამედ, მსოფლიოს სხვა ბაზრებზეც გავყიდით”, - გამოცემასთან საუბრისას განაცხადა ”მერსედეს-ბენცის” მაღალი თანამდებობის პირმა, ვინც ვინაობის გამხელა არ ისურვა.

დღეისათვის ”სმარტი” მხოლოდ ერთ ავტომობილს - ”ფორთუს” (ორისთვის) აწარმოებს. ფირმა ოთხადგილიან მოდელსაც (ფორფორ - ოთხისთვის) აწარმოებდა, მაგრამ მისი გამოშვება 2006 წელს შეწყვიტა, რადგან ავტომობილი ძალიან ცუდად იყიდებოდა. იმავე მიზეზით, ერთი წლით ადრე ”სმარტ როუდსტერის” წარმოებაც შეწყდა.

”აუტოუიკი” ვარაუდობს, რომ ფრანკფურტის ავტო შოუზე, ”მერსედეს-ბენცის” მთავარი აღმასრულებელი დიტერ ცეტშე ”რენოსთან” პარტნიორობის დაწყების შესახებ გამოაცხადებს. იქვე ის ”სმარტის” მომავლის შესახებ გეგმებს საზოგადოებას გააცნობს. ამ გეგმაში კი, ”აუტოუიკის” ინფორმაციით, ”სმარტის” სამოდელო გამის სამამდე გაზრდა შედის.

ცნობისათვის, ოთხადგილიანი ”სმარტი” ”მიცუბიში კოლტის” პლატფორმაზე იყო ბაზირებული და მას იაპონური კომპანიის ქარხანა ”ნედქარი” (ქალაქი ბორნი, ჰოლანდია) აწარმოებდა. საინტერესოა ისიც, რომ ამავე სეგმენტის ავტომობილის გამოსაშვებად, ალიანსი ფრანგულმა ”პეჟო სიტროენმა” და იაპონურმა ”ტოიოტამაც” შექმნეს, რისი შედეგიც სამი,ს ერთმანთზე უკეთესი მინი ავტომობილია (სიტროენ C1, პეჟო 107 და ტოიოტა აიგო).

”ბეემვე” მეგაპოლისებისთვის, ანუ ”i-სეტა”

BMW i-Setta Brand

4 აგვისტო

რამდენიმეთვიანი დებატების შემდეგ, ”ბეემვეს” ხელმძღვანელობამ ახალი, მეოთხე ბრენდის შექმნის გადაწყვეტილება მიიღო. ამის თაობაზე ინფორმაციას ბავარიულ კომპანიასთან დაახლოებული საიტი ”ბეემვებლოგ.კომ” (bmwblog.com) ავრცელებს. იმავე წყაროს ცნობით, ბრენდს ”i-სეტა” (იზეტა) დაერქმევა და მისი მარკით მხოლოდ მეგაპოლისებისთვის შესაფერის, ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებს გამოუშვებენ.

”ბეემვეს” მიზანი ისეთი ბრენდის შექმნაა, რომლის სახელითაც ბავარიული კომპანია ელექტრომობილებსა და ჰიბრიდულ ავტომობილებს გამოუშვებს. პარალელურად კი, პრემიუმ სეგმენტის ავტომობილების მწარმოებლის სახელსაც შეინარჩუნებს.

რამდენიმე დღის წინ, ”ბეემვემ” გამოაცხადა, რომ თანამშრომლობას იწყებს კომპანია ”SB ლაიტმოტივთან” (SB LiMotive) რომელიც თავის მხრივ, ”ბოშისა” და ”სამსუნგის” ერთობლივი საწარმოა. თანამშრომლობის მიზანს აკუმულატორების შემუშავება წარმოადგენს, რომლებსაც ბავარიელები თავიანთ ელექტრომობილებზე გამოიყენებენ.

”ამ თანამშრომლობის დაწყებით, მეგაპოლისებისთვის განკუთვნილი ავტომობილების შემუშავების საქმეში, ჩვენ წინ დიდი ნაბიჯი გადავდგით. აკუმულატორებს ხომ დიდი მნიშვნელობა აქვს ავტომობილების სვლის სოლიდური მარაგისა და სასურველი დინამიკური მახასიათებლების უზრუნველყოფის საქმეში”, - ამბობს ”ბეემვეს” დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარე ნორბერტ რაიტჰოფერი.

მართალია, ახალი ბრენდის სახელი ჯერ ოფიციალურად არ გამოცხადებულა, მაგრამ ბავარიული კომპანია ადასტურებს, რომ სამეგაპოლისო ავტომობილს სწორედ ამ ახალი ბრენდით გამოუშვებს. ეს ავტომობილი აღიჭურვება როგორც მხოლოდ ელექტროძრავებით, ასევე ძალიან ეფექტური შიდაწვის აგრეგატებით და ამ ორის ჰიბრიდული წყვილებით.

რაიტჰოფერი გვპირდება, რომ ახალი ბრენდისა და მისი პირველი ავტომობილის შესახებ დაწვრილებით ინფორმაციას, მისი კომპანია წელსვე გამოაქვეყნებს.

”შევროლე ორლანდო” ”ვოლტის” ტექნოლოგიით

Chevrolet Orlando

4 აგვისტო

”ჯენერალ მოტორსი” ადასტურებს, რომ ქროსოვერ ”შევროლე ორლანდოს”, რომლის გაყიდვებიც მერმის, აშშ-ის საზღვრებსგარეთ დაიწყება, ამერიკის ბაზარზეც შეიტანს, მოგვიანებით კი მას იმ პლაგ-ინ ჰიბრიდული აგრეგატით აღჭურვავს, რომელიც ”შევროლე ვოლტზე” გამოიყენება.

”შემიძლია დავადასტურო, რომ ”შევროლე ორლანდო” იმავე პლატფორმაზე მზადდება, რომელსაც ”შევროლე ვოლტისთვის” ვიყენებთ. მოგვიანებით კი მასზე ჰიბრიდულ ტექნოლოგია ”ვოლტეკს” დავნერგავთ”, - ამბობს ”ჯენერალ მოტორსის” გლობალური პროგრამების მენეჯერი იონ ლოკნერი.

”ჯენერალ მოტორსის” ჩრდილოამერიკული შტოს პრეზიდენტი ტროი კლარკი დასძენს, რომ ”ორლანდოს” პლატფორმა, ”ვოლტის” ტექნოლოგიის მასზე ადვილად ადაპტირების საშუალებას იძლევა.

ჰიბრიდული აგრეგატის გარეშეც, ”შევროლე ორლანდო” საკმაოდ ეკონომიური ავტომიბილი იქნება. ”ჯენერალ მოტორსის” მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ავტომობილი, რომელსაც უგზოობის უნივერსალის გარეგნობა აქვს და შვიდი მგზავრის გადაყვანა შეუძლია, 100 კილომეტრზე 5.88 ლიტრ ბენზინს იმყოფინებს, რაც შესანიშნავი მაჩვენებელია. ამასთან, ”გენერლები” ირწმუნებიან, რომ დიზელის ძრავით აღჭურვილი ”ორლანდო” კიდევ უფრო ეკონომიური იქნება.

”შევროლე ორლანდო” პლატფორმას კომპაქტურ სედან ”შევროლე კრუზთან” იყოფს. იმავე პლატფორმას, ”გენერლები” ”შევროლე ვოლტისთვისაც” იყენებენ. ავტომობილს შვიდი მგზავრის გადაყვანა შეუძლია და მისთვის ეკონომიური ძრავების გამაა განკუთვნილი. მათგან ძირითადი 1.6 და 2.0-ლიტრიანი ბენზინის ძრავებია, ყველაზე მძლავრი კი 2.0-ლიტრიანი ტურბოდიზელი იქნება, რომლის სიმძლავრე 150 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბ.მომენტი კი 320 ნიუტონმეტრს აღწევს.

სხვათა შორის, ”ჯენერალ მოტორსის” ქართველ დისტრიბუტორს, კომპანია ”ქარ პალასს” ”შევროლე კრუზი” უკვე შემოყვანილი ჰყავს და შოურუმში ხვალიდან დააყენებს. ”ქარ პალასის” გაყიდვებისა და მარკეტინგის მენეჯერი ოთარ ჩიტეიშვილი ასევე გვპირდება, რომ მისი კომპანია მერმის ”შევროლე ორლანდოსაც” შემოიყვანს.