Sunday, March 20, 2011

„ტატა“ ევროპელენს „ნანოს“ ნაცვლად „პიქსელს“ შესთავაზებს

Production Version of Tata Pixel Coming to Europe

20 მარტი

მაშინვე, როგორც კი მსოფლიოს თავისი სუპერ იაფი ავტომობილი - ჯუჯა ჰეჩბეკი „ნანო“ გააცნო, ინდურმა საავტომობილო კომპანია „ტატამ“ გამოაცხადა, რომ ამ ავტმობილის მოდიფიცირებულ ვერსიას ევროპის ქვეყნებშიც შეიტანდა. მაგრამ გავიდა ორი წელი და ჟენევის ავტო შოუზე, „ნანოს“ ევროპული ვერსიის ნაცვლად, ამ ავტომობილის მოდიფიცირებულ პლატფორმაზე დამზადებული კონცეპტუალური ჰეჩბეკი „პიქსელი“ ვიხილეთ.
კომპანიის დამაარსებელმა და შეფმა რატან ტატამ განაცხადა, რომ „პიქსელის“ სერიული ვერსია ბაზარზე მას შემდეგ გამოჩნდება, რაც კონცეპტუალურ ავტომობილს „ლამბოს“ ტიპის კარებებს ჩვეულებრივით შეუცვლიან. ასევე მანქანას ზოგიერთ ისეთ „კონცეპტუალურ“ ფუტურისტულ ინსტრუმენტს მოაცილებენ, რომლებიც მის სერიულ ვერსიას არ დასჭირდება. ასეთი ინსტრუმენტია მოწყობილობა, რომელიც ავტომობილს პრაქტიკულად ადგილზე მობრუნების საშუალებას აძლევს. კერძოდ, დაბალი სიჩქარით მოხვევისას, გარე რადიუსზე მყოფი ბორბალი მოძრაობის მიმართულებით ბრუნავს, შიდა რადიუსისა კი - საპირისპირო მიმართულებით.

მოკლედ, „პიქსელი“ მსოფლიოს უიაფესი ავტომობილის (ნანოს) კიდევ უფრო პატარა, ორკარიანი ვერსიაა. რა თქმა უნდა, კონცეპტუალური ვერსია სერიულის პლატფორმაზეა დაფუძნებული. თუმცა, გარეგნობით ისინი ერთმანეთთან ახლოსაც არ არიან. რა თქმა უნდა, ჟენევაში წარმოდგენილი კონცეპტუალური მოდელი გაცილებით კოხტაა, თუმცა სანამ კონვეიერამდე მიაღწევს, მას გარეგნობასაც შეუცვლიან.

„პიქსელი“ დიზელის 1.2-ლიტრიანი სამცილინდრიანი ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც მხოლოდ 60 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ძრავი ავტომობილის უკანა სავარძლების ქვეშაა მოთავსებული, მასთან კი 5-საფეხურიანი კოლოფია შეწყვილებული. დახვეწილი აეროდინამიკის, მცირე წინაჭობის მქონე საბურავების და სისტემა სტოპ-სტარტის დახმარებით, ავტომობილი 100 კილომეტრზე მხოლოდ 3.4 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროში მხოლოდ 89 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს.

გარდა ამისა, რატან ტატა გვპირდება, რომ ევროპაში ოთხკარიან „პიქსელსაც“ შეიტანს, რომელსაც გარეგნობა კონცეპტუალური მოდელის მსგავსი ექნება. არაა გამორიცხული, რომ მისი წარმოების დაწყების შემდეგ, ავტომობილს ისევ „ნანო“ უწოდონ. ამასთან, რატან ტატა უარყოფს ხმებს იმის შესახებ, რომ „ნანოს“ წარმოებას პრობლემები შეექმნა. თუმცა ის კი აღიარა, რომ ამ ავტომობილის რეალიზაცია, მიუხედავად მისი დაბალი ფასისა (დაახლოებით 2 500 დოლრაი), პრობლემურია.

რატან ტატა იმედოვნებს, რომ ევროპული ბაზარი საქალაქო მინი ავტომობილს, რომელიც მანევრულობით გამოირჩევა და გარეგნულად ძლიერ ჰგავს „პინინფარინას“ კონცეპტუალურ „ნიდოს“ (თუმცა, ამ ორი კომპანიის თანამშრომლობაზე ჟენევაში არაფერი თქმულა), კარგად მიიღებს.

კონცეპტი „ქეპჩერი“ – „რენოს“ დიზაინის ახალი ენა

Renault Captur Concept Demonstrates New Design Language

20 მარტი

„რენო“ თავისი ავტომობილების კორპორატიულ სტილს ცვლის და ამ მეტად საპასუხიმგებლო საქმეს სათავეში კომპანიის მთავარი დიზაინერი, ჰოლანდიელი ლორენს ფან დენ აკერი ხელმძღვანელობს, რომელიც ადრე „მაზდაში“ მუშაობდა და იქაც იაპონური კომპანიის ახალ სტილს ამუშავებდა.

მისი ხელმძღვანელობით, ახალ სტილში შესრულებული პირველი კონცეპტუალური ავტომობილი - კუპე „დეზირი“ შარშან ვიხილეთ. ახლა კი იმავე სტილში, ფრანგებმა სუბკომპაქტური ქროსოვერი „ქეპჩერი“ შეიმუშავეს, რომელიც „რენოს“ იაპონელი პარტნიორის, „ნისანის“ ანალოგიური კლასის „ჯუკის“ ბაზაზე შეიქმნა და რომლის პირველი ჩვენებაც ჟენევის ავტო შოუზე გაიმართა.

ავტომობილის გაბარიტებია: სიგრძე 4.223 მეტრი, სიგანე 1.950 მეტრი, სიმაღლე 1.586 მეტრი, ბორბლებს შორის ბაზა 2.624 მეტრი, კლირენსი - 0.261 მეტრი. კონცეპტუალური ავტომობილის ძარა მთლიანად კარბონის კომპოზიტისგანაა დამზადებული. ამასთან, სახურავი მოსახსნელია, რაც იმის საშუალებას იძლევა, რომ ავტომობილი კაბრიოლეტად გადაკეთდეს.
„ქეპჩერს“ მხოლოდ ორი კარი აქვს, ოღონდ ორივე ძალიან გრძელია, რაც უკანა სავარძლებზე ადვილად მოხვედრის საშუალებას იძლევა. ამასთან, კარები ქვევიდან ზევით, „ლამბორგინის“ სტილში იღება. ავტომობილი საკმაოდ მსუბუქია - მხოლოდ 1 300 კილოგრამს იწონის, რაც კარბონის დეტალების დამსახურებაა. რაც შეეხება აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტს, ის ქროსოვერისთვის ძალიან ცოტა - მხოლოდ 0.31-ია.

კონცეპტუალური ავტომობილი 1.6-ლიტრიანი ტურბოდიზელითაა აღჭურვილი. ამასთან, მას წყვილი ტურბინა ემსახურება, რაც მცირელიტრაჟიანი ძრავებისთვის იშვიათი შემთხვევაა. ძრავი 160 ცხენის ძალას და 380 ნიუტონმეტრს (1 750 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს. წყვილდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, ძრავთან რობოტიზებული გადაცემათა კოლოფია (EDC) დაკავშირებული.

„რენოს“ მონაცემებით, ამ აგრეგატების დახმარებით, სპორტული ქროსოვერი ადგილიდან ასის აკრეფა 8 წამში შეუძლიამისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 210 კმ/სთ-ს აღწევს. ფრანგული კომპანია ავტომობილის საწვავის ხარჯის შესახებ მონაცემებს არ აქვეყნებს. სამაგიეროდ, გვარწმუნებს, რომ ყოველი კილომეტრის გავლისას, „ქეპჩერი“ ატმოსფეროში მხოლოდ 99 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს.

ჟენევა 2011

„ასტონ მარტინ ვირაჟი“ - კომფორტიც და ტემპერამენტიც

Aston Martin Virage

20 მარტი

ამ მანქანის სახელი რას გეუბნებათ? ალბათ იმას, რომ მოსახვევების მაღალი ტემპით გავლა უნდა შეეძლოს. ესე იგი, ტემპერამენტი ადგილზეა და კომფორტიც - სხვანაირად, რა „ასტონი“ იქნებოდა. ბოლოს და ბოლოს, ჯუჯა ჰეჩბეკი „სიგნიტიც“ კომფორტულია. ინგლისური კომპანიის სამოდელო გამაში, „ვირაჟი“ DBS-სა და DB9-ს შორის ნიშას შეავსებს.

აი, როგორ ახასიათებს თავის ახალ ავტომობილს თავად მწარმოებელი: „ამ ავტომობილზე გამოვიყენეთ ის ტექნოლოგიები, რომლებიც DBS-ზე დავნერგეთ და ის კომფორტი, რომლითაც მყიდველს DB9 და „რეპიდი“ ხიბლავს“. „ვირაჟი“ კუპეა, მის ღია (რბილსახურავიან) ვერსიას კი „ვოლანტე“ დაერქმევა. ეს ორივე სახელი, „ასტონის“ საწარმოო პროგრამაში ადრეც ფიგურირებდა, თუმცა წლების განმავლობაში, დავიწყებას იყო მიცემული.

ავტომობილი აღჭურვილია V12 ძრავით, რომლის მუშა მოცულობაც 5.935 ლიტრია. ეს აგრეგატი, სხვადასხვა მოდელისთვის სხვადასხვა დონეზეა ფორსირებული. ამჯერად კი მისი სიმძლავრე 490 ცხენის ძალაა (6 500 ბრ/წთ-ზე), მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი - 570 ნიუტონმეტრი (5 750 ბრ/წთ-ზე). ძრავთან 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფია (ტაჩტრონიკ 2) დაკავშირებული, რომელშიც საფეხურების შეცვლა ელექტრონული სისტემით ხორციელდება. სხვათა შორის, საინტერესოა ამ ორი აგრეგატის შეთანწყობა - ძრავი წინ მდებარეობს, ავტომობილის შუა ნაწილში განლაგებულ კოლოფს ის კარდანის ლილვით უკავშირდება. ამ ტანდემის დახმარებით, „ვირაჟს“ ადგილიდან 100 კმ/სთ-ის აკრეფა 4.6 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 299 კმ/სთ-ია.

დაკვირვებული თვალი ალბათ შენიშნავდა, რომ „ასტონ მარტინის“ ავტომობილებს სახელები თითქმის ყოველთვის ასო „ვი-ზე“ ეწყება. გამონაკლისებია მხოლოდ ოთხკარიანი კუპე „რეპიდი“ და ის მოდელები, რომელთა სახელებიც აბრევიატურებია. ეს ტრადიცია თითქმის ასწლოვან კომპანიას 1950-იანი წლებიდან აქვს, როცა თავის მოდელ DB2-ზე ოპციის სახით, მყიდველს ძრავს, სახელად „ვენტიჯ“, სთავაზობდა.

რაც შეეხება სახელ „ვირაჟს“ (რაც ფრანგულად მოსახვევს ნიშნავს), ის პირველად 1985 წელს გამოიყენეს. ამ სახელს მხარი კომპანიის მაშინდელმა მთავარმა აღმასრულებელმა ვიქტორ გონტლეტმა და „ასტონ მარტინის“ მფლობელთა კლუბმა დაუჭირეს.

„ასტონ მარტინ ვირაჟის“ მთავარი კონკურენტი, ანალოგიური მახასიათებლების მქონე „მაზერატი გრანტურიზმო MC სტრადალე“ იქნება. ინგლისურმა კომპანიამ თავის ახალ ავტომობილზე შეკვეთების მიღება უკვე დაიწყო, არადა ფასი ჯერ არ გამოუცხადებია. სავარაუდოდ, „ვირაჟი“ 200 000 დოლარი ეღირება.