Saturday, June 4, 2011

„მინი“ „ბენტლის“ სტილის ინტერიერით
MINI Goes All Bentley in Vilner's Latest Tuning Project
4 ივნისი
სად „მინი“ და სად „ბენტლი“? ეს ორი ავტომობილი ზომითაც და დანიშნულებითაც ძლიერ განსხვავდება ერთმანეთისგან. მართალია, „ბეემვეს“ წყალობით, „მინი“ დღეს პრემიუმ ბრენდად მოიაზრება, მაგრამ უზარმაზარ, ლუქსის კლასის „ბენტლისთან“ საერთო მაინც არაფერი აქვს. ყოველ შემთხვევაში, მანამ არ ჰქონდა, სანამ ბულგარულმა სატუნინგო კომპანია „ვილნერ სტუდიომ“ ყველაფრის თავდაყირა დაყენება მოისურვა.
„ვილნერმა“ თავის შედევრს „დი იტალიან ჯობ“ დაარქვა. ეს სახელი გეცნობათ? ასე ამერიკულ სათავგადასავლო ფილმს ეწოდება, რომელიც ჩვენთან ცნობილია, როგორც „ძარცვა იტალიურად“. ლოგიკურად, ბულგარელებს თავიანთი ნამუშევრისთვის, სახელად „მინი ინსპაირდ ბაი ქრიუ“ უნდა დაერქმიათ, როგორც ეს „ბეემვემ“ გააკეთა, როცა „მინი კუპერის“ სალონი „როლს როისის“ სტილში მოაწყო და იმ მანქანას „მინი ინსპაირდ ბაი გუდვუდ“ უწოდა (ქრიუ ბენტლის ქალაქია, გუდვუდი კი - როლსისა). მაგრამ „მინი“ და „როლს როისი“ ბავარიელთა ჯგუფში შედის, „ბენტლი“ კი, რომელიც ერთ დროს „როლს როისის“ ნათესავი იყო, ახლა „ფოლკსვაგენის“ დიდი ოჯახის წევრია.

„ვილნერის“ ნამუშევრის მთავარი თავისებურება, პატარა ავტომობილის „ბენტლის“ სტილში, მდიდრულად გაწყობაა. ინტერიერში გამოყენებულია ყავისფერი და შავი ძვირფასი ტყავი ნაპა, რომელსაც „ბენტლი“ თავისი ავტომობილებისთვის იყენებს. ასე განსაჯეთ, სავარძლებზე, კარის შიდა მხარეზე და ჭერზე გადაკრული ყავისფერი ტყავი ისეა დალიანდაგებული, რომ რომბულ ფიგურებს ქმნის, რაც ასევე „ბენტლის“ სტილია.
ტყავის გარდა, უხვადაა გამოყენებული ალკანტრა, რომელიც ჭერის ნაწილს, მაჩვენებლების დაფასა და სავარძლებს შორის გვირაბს ფარავს, ძირზე კი ფაფუკი ქეჩაა დაგებული. მხოლოდ ალაგ-ალაგ თუ ამოიცნობთ პლასტიკური მასისგან დამზადებულ პატარა დეტალებს. თუმცა, ამოცნობას ის გარემოება ართულებს, რომ ეს დეტალები ქრომირებულია.
ავტომობილის ძარა, ღია რუხი მქრქალი საღებავითაა შეღებილი, სახურავი კი შავი მქრქალია. შავადვეა შეღებილი ავტომობილის ზოგიერთი დეტალიც, მათ შორის ბორბლები. შავი ორი ზოლი ავტომობილის კაპოტსა და საბარგულსაც გასდევს, რაც მას სპორტულ იერს ანიჭებს.
და რა ღირს „იტალიან ჯობ“, რომელიც გარედან თითქოს ჩვეულებრივი „მინია“, შიგნიდან კი „ბენტლისგან“ ვერაფრით განასხვავებთ? ამის თაობაზე ჯერჯერობით ბულგარული ატელიე სდუმს. იქნებ, ეს ერთჯერადი გასართობი იყო და მისი წარმოება არც იგეგმებოდა...
„მერსედესმა“ წყალბადოვანი B-კლასის მსოფლიო გარბენი დაასრულა
Mercedes-Benz F-Cell World Drive successfully completed
4 ივნისი

„მერსედეს ბენცმა“ წყალბადის ფიჭური ელემენტებით აღჭურვილი B-კლასის ჰეჩბეკებით (B-კლას F-სელ) მსოფლიოს გარშემო მოგზაურობა დაასრულა. ავტომობილებმა სტარტი ქალაქ შტუტგარტში აიღეს და ოთხი კონტინენტის 14 ქვეყანაში იმოგზაურეს. საერთო ჯამში, მათ საკუთარი სვლით 30 000 კილომეტრზე მეტი განვლეს და უჩვეულო მოგზაურობა შტუტგარტშივე, „მერსედეს ბენცის“ მუზეუმის მახლობლად დაასრულეს.
მოგზაურობის დასაწყისში, წყალბადოვანმა ქარავანმა, რომელშიც სულ სამი ექსპერიმენტული ავტომობილი შედიოდა, გეზი სამხრეთისკენ აიღეს და პარიზი, ბარსელონა, მადრიდი და ლისაბონი გაიარეს. შემდეგ კი მანქანები თვითმფრინავით ჩრდილოეთ ამერიკაში გადაიტანეს, სადაც აშშ-ის და კანადის მოვლის შემდეგ, ისევ თვითმფრინავით, ისინი ავსტრალიას ეწვივნენ. მწვანე კონტინენტის შემდეგ ჩინეთის, ყაზახეთის და რუსეთის, ბოლოს კი ისევ ევროპის ჯერ დადგა.

წყალბადის ქარავანს ყაზახეთში ინციდენტიც შეემთხვა - ალმა-ატიდან ბალხაშისკენ მოძრაობისას, მესამე ავტომობილს მანქანა შეეჯახა. ინციდენტის დროს, „მერსედესს“ უკანა საკიდარი დაუზიანდა. უახლოეს ტექმომსახურების ცენტრამდე ის დამხმარე ტექნიკური მანქანის დახმარებით მიიყვანეს, რემონტი კი საკმაოდ სწრაფად შესრულდა და მანქანამ გზა გააგრძელა.
იმის გამო, რომ წყალბადის გასამართი სადგურები იშვიათობაა, გერმანული კომპანიის ექსპედიციას მობილური გასამართი სადგური დაჰყვებოდა, რომელმაც თავისი მოვალეობა 130-ჯერ შეასრულა.
ავტომობილები, რომლებიც გარბენში მონაწილეობდნენ, მამოძრავებელ ძალას ელექტროძრავებისგან ღებულობენ, რომლებსაც ენერგიით აკუმულატორები და წყალბადის ფიჭური ელემენტები ამარაგებს. ამ უკანასკნელში ელექტროენერგიის გამომუშავება, ქიმიური პროცესის დროს ხდება და ამ პროცესში, ენერგომატარებელი წყალბადია, რომელიც რეაქციაში ჟანგბადთან შედის.
მსოფლიოს გარშემო მოგზაურობა პროპაგანდის დანიშნულება ჰქონდა. ამით, სამქიმიანებს წყალბადის ელემენტებით აღჭურვილი ავტომობილების საიმედობისა და უსაფრთხოების დემონსტრირება სურდათ. გარბენმა შტუტგარტელთა მიერ დასახული მისია შესანიშნავად შეასრულა.