Monday, May 23, 2011

„აუდი Q5 HFC“ - ჰიბრიდი საწვავის ფიჭური ელემენტებით

Audi Q5 HFC Hybrid Fuel Cell Revealed

24 მაისი

„აუდი“ ინტენსიურად მუშაობს მომავლის ამძრავი სისტემების შემუშავებაზე, რომელთა შორისაც, ყველაზე უკეთ, ტრადიციული ჰიბრიდული და ელექტრონული სისტემები მეტნაკლებად ათვისებული აქვს. და ახლა ისეთი ჰიბრიდული სისტემების ათვისებასაც შეუდგა, რომლებშიც ელექტროენერგიის გამომუშავება, ფიIურ ელემენტებში ხდება.

საბურავების მწარმოებელ ფრანგულ კომპანია „მიშლენის“ მიერ ორგანიზებულ „ბიბენდუმის“ (ასე ჰქვია მიშლენის ემბლემას) გამოწვევაზე, გერმანულმა კომპანიამ ერთბაშად ხუთი ისეთი ავტომობილი გამოიყვანა, რომლებიც ალტერნატიული ძალური დანადგარებითაა აღჭურვილი. მათ შორისაა უგზოობის Q5-ის ბაზაზე შექმნილი HFC (ჰაიბრიდ ფიუელ სელ).

ეს არის ექსპერიმენტული ავტომობილი, რომლის მეშვეობითაც, ინგოლშტადტელები ავტომობილებში ფიჭური ელემენტების გამოყენების პერსპექტივას შეისწავლიან. ამ ავტომობილში ბევრი ისეთი კომპონენტია გამოყენებული, რომლებიც სერიულ ჰიბრიდულ ავტომობილებში დაინერგება. ამასთან, ავტომობილს აქვს ორი მაღალი წნევის ცილინდრი, რომლებშიც ფიჭური ელემენტების საწვავი - წყალბადი 700 ბარი წნევითაა ჩატუმბული.

ფიჭური ელემენტის პოლიმერ ელექტროლიტური მემბრანა ჯამში 98 კილოვატ (დაახლოებით 133 ცხენის ძალა) ენერგიას გამოიმუშავებს. ელემენტებში გამომუშავებული ენერგიის დაგროვება კი ლითიუმ-იონური ელემენტების ბლოკში ხდება, რომლის ტევადობაც სულ რაღაც 1.3 კილოვატსაათია. თუმცა, ელექტროენერგიის მუდმივად გამომუშავების პირობებში, აკუმულატორის მეტი ტევადობა საჭირო არცაა.

ავტომობილის გადაადგილებისთვის საჭირო ძალას კი ორი ელექტროძრავი გამოიმუშავებს, რომელთა ჯამური სიმძლავრეც 125 ცხენის ძალა, ჯამური მაბრუნი მომენტი კი 420 ნიუტონმეტრია. გერმანული კომპანია ამ ავტომობილის ტექნიკურ-დინამიკურ მახასიათებლებს არ აქვეყნებს.

„აუდი Q5 HFC“ გამოწვევის პროგრამით, ბრანდენბურგის მიწაზე მოწყობილ სატესტო გარბენში ასპარეზობდა, რომლის დისტანციაც 300 კილომეტრი იყო. გარბენის მიზანი, ავტომობილების შესაძლებლობათა ტესტირების გარდა, მათი უსაფრთხოების შემოწმებაცაა. ამ გარბენში, ფიჭური ელემენტებით აღჭურვილი Q5-ის გარდა, „აუდის“ კიდევ სამი ისეთი ავტომობილი მონაწილეობდა, რომლებიც ექსპერიმენტული ძალური დანადგარებითაა აღჭურვილი. მათ შორისაა ბუნებრივ გაზზე მომუშავე A3 TCNG, Q5 ჰიბრიდული კვატრო და 3.0-ლიტრიანი ტურბოდზელით (TDI) აღჭურვილი A8.

სხვათა შორის, „აუდი“ მარტო თავისი ავტომობილების ელექტრიფიკაციას როდი ეშურება. გერმანულ კომპანიას გადაწყვეტილი აქვს, რომ თავის წარმოებაში, მხოლოდ ეკოლოგიურად სუფთა მეთოდებით გამომუშავებული ელექტროენერგია გამოიყენოს. კერძოდ, დაგეგმილია საწარმოების საჭიროებისთვის, ქარის ელექტროსადგურების გამოყენება...

„ლამბორგინი“ „ყოველდღიური“ ავტომობილის წარმოებას აპირებს

Lamborghini to launch new "everyday" model

24 მაისი

სუპერ ავტომობილების მწარმოებელი იტალიური კომპანია „ლამბორგინი“, თავის საწარმოო პროგრამაში მესამე, ეგრეთ წოდებული ყოველდღიური ავტომობილის დამატების შესაძლებლობას განიხილავს. ამის თაობაზე, როიტერს „ლამბორგინის“ მთავარმა აღმასრულებელმა შტეფან ვინკელმანმა განუცხადა.

სპორტული სუპერ ავტომობილების ისტორიაში, გაყიდვების პიკი 2007 წელს დაფიქსირდა, თუმცა გლობალური ეკონომიკური კრიზისის კვალი მასაც დაეტყო. ახლა კი, როდესაც კრიზისმა ჩაიარა, ვინკელმანი თვლის, რომ გაყიდვები გაიზრდება და პიკურ მაჩვენებელს 2013-2014 წლებში მიაღწევს. ცნობისათვის, 2007 წელს მთელს მსოფლიოში, დაახლოებით 35 000 სუპერ ავტომობილი გაიყიდა, შარშან კი ამ კლასის ავტომობილების გაყიდვების მოცულობა დაახლოებით 26 000-მდე ჩამოვიდა.

ვინკელმანი აცხადებს, რომ სუპერ ავტომობილებზე ყველაზე მზარდი მოთხოვნა ჩინეთის ბაზარზე შეინიშნება. ბუნებრივია, ამ ბაზარზე განვითარება იტალ;იური კომპანიისთვის პრიორიტეტულია. ამასთან, ვინკელმანი თვლის, რომ საჭიროა საწარმოო პროგრამის გამდიდრება, რაც სამოდელო გამაში მესამე ავტომობილის დამატებას გულისხმობს.

„ჩვენ მესამე მოდელი გვჭირდება. ეს უნდა იყოს ავტომობილი ყოველდღიური მოხმარებისთვის. ჩვენ გვინდა ვაწარმოოთ ავტომობილი, რომელსაც კლიენტი ყოველდღიურად გამოიყენებს“, - ამ სიტყვებით, ვინკელმანმა გააღვივა მოსაზრება, რომლის მიხედვითაც, „ლამბორგინი“ 2008 წელს ნაჩვენები კონცეპტუალური ოთხკარიანი კუპე „ესტოკეს“ წარმოების შესაძლებლობას განიხილავს.

თუმცა, ვინკელმანი კონკრეტულად ახალი ავტომობილის ტიპს არ მიუთითებს. უფრო მეტიც, ის ამბობს, რომ მის კომპანიას ამ საკითხზე ჯერ საბოლოო გადაწყვეტილება არ მიუღია. და როდესაც ასეთ გადაწყვეტილებას მიიღებს, კიდევ ოთხი წელი იქნება საჭირო იმისათვის, რომ ახალი ავტომობილი ბაზარზე გამოჩნდეს.

ახალ ავტომობილს „ლამბორგინი“ საკუთარი ძალებით შეიმუშავებს, თუმცა „ფოლკსვაგენის“ რესურსსაც გამოიყენებს. შესაძლოა, ეს იმას ნიშნავდეს, რომ ამ ავტომობილის ბაზისად, „აუდის“ პლატფორმას გამოიყენებენ, რაც ავტომობილის წარმოებისთვის მომზადების დროს და ხარჯებს შეამცირებს.

ცნობისათვის, „ლამბორგინის“ გაყიდვების პიკმა 2008 წელს მიაღწია, როცა მთელს მსოფლიოში 2 430 ავტომობილი გაიყიდა. თუმცა, ორი წლის შემდეგ, გაყიდვების მოცულობა 1302 ერთეულამდე შემცირდა. იტალიური კომპანია იმედოვნებს, რომ წელს დაახლოებით 1 500 ავტომობილის გაყიდვას შეძლებს.