Sunday, August 16, 2009

გაიცანით: ბენტლი მულსანი
Bentley Mulsanne
16 აგვისტო


”ბენტლისგან” ამ ავტომობილს დიდხანს ელოდნენ. მოლოდინი მას შემდეგ დაიწყო, რაც ”ბენტლი” და ”როლს როისი” გერმანულმა კომპანიებმა - (შესაბამისად) ”ფოლკსვაგენმა” და ”ბეემვემ” დაინაწილეს, ”როლს როისი” კი ”ფანტომის” წარმოებას შეუდგა. ”ბენტლის” სამოდელო გამაში შესაბამისი კლასის ”არნაჟი” კი ჰყავდა, მაგრამ ის გვარიანად მოძველებული იყო, რის გამოც, ფასით ”ფანტომს” მცირე კონკურენციასაც ვერ უწევდა.

”ჰენესი ვენომ GT” ჟენევური პრემიერისთვის ემზადება

Hennessey Venom GT

16 აგვისტო


ამერიკული სატუნინგო ატელიე ”ჰენესი პრეფორმენს ინჯინირინგი” ადრე მხოლოდ სხვა კომპანიების პოპულარული ავტომობილების მოდერნიზებით იყო დაკავებული და ამ საქმიანობით სახელიც გაითქვა, მაგრამ როგორც ჩანს, მის ხელმძღვანელობას ეს არ აკმაყოფილებდა და მათ საკუთარი მოდელის შემუშავება გადაწყვიტეს. თანაც ისეთის, რომელიც კონკურენციას თვით ”ბუგატი ვეირონსაც” კი გაუწევს.

ავტომობილს უკვე სახელიც აქვს - ”ვენომ GT”. მას პირველად საზოგადოება მერმის, ჟენევის ავტო შოუზე იხილავს. ის შუაძრავიანი შეთანწყობით გამოირჩევა და რა თქმა უნდა, წამყვანი უკანა ბორბლები აქვს. მისი შექმნის სურვილი ატელიეს შეფმა ჯონ ჰენსიმ პირველად ორი წლის წინ გამოთქვა. მაშინ პროექტი უკვე მზად იყო, მაგრამ ამ ორი წლის განმავლობაში, მასში ბევრი რამ შეიცვალა. მაგალითად, თუ თავიდან ჩაფიქრებული იყო ორტურბოკომპრესორიანი 8.5-ლიტრიანი V10-ს გამოყენება (1000-ცხენისძალიანი სიმძლავრით), შემუშავების პერიოდში მისი სხვა აგრეგატით შეცვლა გადაწყდა.

ამ მიზნით, ”ჰენესის” კონსტრუქტორებმა ”შევროლე კორვეტ ZR1-ის” LS9 აგრეგატი შეარჩიეს, რომელსაც V8 კონფიგურაცია აქვს. ძრავი ერთი მექანიკური და ორი ტურბოდამჭირხნითაა აღჭურვილი, რომელთა მეშვეობითაც (სუნთქვა შეიკავეთ), 1 200 ცხენის ძალას ავითარებს. ეს საკმარისია იმისათვის, რომ 1088-კილოგრამიანი ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 440 კმ/სთ (სუნთქვა კიდევ ერთხელ შეიკავეთ) იყოს. ეგ კიდევ არაფერი, ”ჰენესის” ინფორმაციით, გაჩერებულ ”ვენომ GT-ს” 100 კმ/სთ-ს აკრეფა 2.4 წამში შეუძლია (არ გაიგუდოთ), 0-160 კმ/სთ-ს 5.3 წამში, 0-240-ს 8.9 წამში, 0-320-ს კი 14.3 ავითარებს. ცოტა არ იყოს, ამბიციური მახასიათებლებია, რომელთა მიხედვითაც, ეს სუპერავტომობილი ფორმულა 1-ის ბოლიდებსაც კი გაუწევს კონკურენციას. ეს კი ცოტა საეჭვოა.

”პირველი ტექსასელი არ ვარ, ვინც ბრიტანული სტილის შასის ზემძლავრი ამერიკული ძრავით აღვჭურვავ. მაგრამ დარწმუნებული ვარ, ჩვენი ავტომობილი მალე მთელს მსოფლიოში გაითქვავს სახელს და ის ისეთივე პოპულარული გახდება, როგორიც 60-იან წლებში ”AC კობრა” იყო”, - ამბობს ჯონ ჰენესი.

”ვენომ GT” ინგლისური ”ლოტუს ექსიჯის” ალუმინის პლატფორმაზეა ბაზირებული და როგორც ”ჰენესის” მიერ გამოქვეყნებულ ფოტოებზე ჩანს, გარეგნობითაც მას ჰგავს. თუმცა ზორბა უკანა ფრთის (რომელიც სიჩქარის შესაბამისად იცვლის დახრის კუთხეს), რადიატორების გვერდითა ჰაერამღებების, ძალიან დაბალი კლირენსისა და სხვა ელემენტების წყალობით, მას უფრო აგრესიული გამომეტყველება აქვს, რითაც მიგვანიშნებს, ძარის ქვეშ ნამდვილი მხეცი იმალება. ჯონ ჰენესი გვპირდება, რომ ავტომობილი ისეთივე მანევრული იქნება, როგორების წარმოებითაც ”ლოტუსია” განთქმული.

”ვენომ GT-ს” საბაზო ღირებულება 600 000 დოლარია. აქედან მყიდველს 200 000-ის გადახდა კომპანიაში განაცხადის შეტანისას მოუწევს, ამდენივეს 4 თვის შემდეგ გადაიხდის, განაცხადს შეტანიდან 9 თვის შემდეგ (სწორედ ეს დროა საჭირო ავტომობილის წარმოებისთვის) კი დარჩენილი 200 000-ის გადახდაც მოუწევს.

ყველაზე მძლავრი ჰიბრიდები მსოფლიოში

BMW Hybrids

16 აგვისტო

როდესაც ავტომწარმოებელი ჰიბრიდულ ავტომობილს ქმნის, მისი მიზანი საწვავის ხარჯის შემცირებაა. მაგრამ არსებობს სხვა მიდგომაც, რომლითაც უფრო პრემიუმ სეგმენტის მწარმოებლები ხელმძღვანელობენ. ამ შემთხვევაში, მიზანი ავტომობილის ძალური დანადგარის ეფექტურობის გაუმჯობესებაა.

ამ მიდგომით ხელმძღვანელობს ”ბეემვე”, რომელმაც ორიოდე დღის წინ, თავისი ორი უახლესი ჰიბრიდული მოდელის შესახებ გაავრცელა ინფორმაცია. ორივე ავტომობილი ჰიბრიდულ სისტემა ”ექტივჰიბრიდითაა” აღჭურვილი და თამამად შეიძლება ითქვას, რომ დღეისათვის, ორივე ყველაზე მძლავრია მათ შორის, რომლებიც ჰიბრიდომობილების ბაზარზე იყიდება.

ეს ავტომობილებია მე-7 სერიის სედანი და უგზოობის X6, რომელთა ოფიციალური პრემიერა სექტემბერში, ფრანკფურტის ავტო შოუზე გაიმართება. გარდა იმისა, რომ ეს ორი ავტომობილი თავისი სიმძლავრით გვაოცებს, ისინი შესაბამის ბენზინისძრავიან ვერსიებზე 15-20 პროცენტით ეკონომიურებიცაა.

”ბეემვე X6 ექტივჰიბრიდის” ჰიბრიდული დანადგარის სრული მაქსიმალური სიმძლავრე 480 ცხენის ძალას, მაბრუნი მომენტი კი 778 ნიუტონმეტრს აღწევს. ჰიბრიდული სისტემის ძირითადი ნაწილია 4.4-ლიტრიანი V8 ბენზინის ძრავი, რომელსაც ორი ტურბოდამჭირხნი ემსახურება. მასთან 7-საფეხურიანი, ავტომატური გადაცემათა კოლოფია შეწყვილებული. ჰიბრიდულ სისტემაში ასევე ორი ელექტროძრავიც შედის, რომელთა სიმძლავრე 91 და 86 ცხენის ძალაა. ეს ძრავები შიდაწვისას აჩქარების დროს ეხმარებიან, შენელებისა და დამუხრუჭებისას კი ისინი გენერატორის მოვალეობას ასრულებენ და ენერგიას ნიკელ-მეტალოჰიდრიდულ აკუმულატორებში აგროვებენ.

ბავარიელთა მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ”ბეემვე X6 ექტივჰიბრიდს” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 5.4 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი ელექტრონიკის მეშვეობით, 208 კმ/სთ-ითაა შეზღუდული. თუ მოხდა ისე, რომ ავტომობილის საწვავის ავზი დაცარიელდა, მხოლოდ ელექტროძრავებით ის 2.5 კილომეტრს გაგატარებთ, ამ დროს კი მისი მაქსიმალური სიჩქარე 60 კმ/სთ იქნება.

რაც შეეხება საწვავის ხარჯს, ზუსტი მონაცემი ჯერ არ გამოქვეყნებულა. ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით კი, 100 კილომეტრის გასავლელად, ”X6 ექტივჰიბრიდს” დაახლოებით 10 ლიტრი ბენზინი ჰყოფნის, ეს კი თითქმის 20 პროცენტით ნაკლებია ბენზინისძრავიანი X6-ის ხარჯზე. აქ ისიც უნდა გავითვალისწინოთ, რომ ჰიბრიდული ვარიანტი ჩვეულებრივზე 181 კილოგრამით მძიმეა.

ოდნავ სუსტია ”ბეემვე ექტივჰიბრიდ 7-ის” ჰიბრიდული დანადგარი, რომლის ძირითადი ნაწილი იგივე ორტურბინიანი 4.4-ლიტრიანი V8 ძრავია, რომელიც ამჯერად 440 ცხენის ძალას იძლევა. მასთან უნისონში კი 8-საფეხურიანი ავტომატი და სულ რაღაც 20-ცხენისძალიანი ელექტროძრავი მუშაობს. სისტემის ჯამური მაქსიმალური სიმძლავრე 455 ცხენის ძალას აღწევს. ”ბეემვე ექტივჰიბრიდ 7-ის” მაქსიმალური სიჩქარე 24 კმ/სთ-ია, ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს კი ის 4.8 წამში ავითარებს.

ბავარიული კომპანია ამ ავტომობილებს პირველ რიგში, აშშ-ის ბაზარზე შეიტანს. ჯერჯერობით ცნობილი არ არის, დაგეგმილია თუ არა მათი სხვა ბაზრებზე გაყიდვა.