Sunday, June 28, 2009

75 წლის წინ, პორშემ ”სახალხო ავტომობილის” შეკვეთა მიიღო

29 ივნისი

გასული თვეების განმავლობაში, მსოფლიო ავტოინდუსტრიაში რამდენიმე იუბილე აღინიშნა, რომელთა უმეტესობა ასწლოვანი იყო. იუბილარებს შორის ყველაზე გამორჩეული კი ”ფოლკსვაგენის” ლეგენდარული ხოჭოა, რომლის წარმოებაც ასევე ლეგენდარულ ავსტრიელ კონსტრუქტორ ფერდინანდ პორშეს 75 წლის წინ, ზუსტად 22 ივნისს დაევალა.

წესით, იუბილე იმ დღეს უნდა დამთხვეოდა, როდესაც ვოლფსბურგის ქარხანამ ჰიტლერის მიერ ”სახალხო ავტომობილად” წოდებილი მანქანის წარმოება დაიწყო. ასეც არის, მაგრამ ასეთი ღირსშესანიშნავი ავტომობილისთვის ის დღეც განსაკუთრებულია, როდესაც ის ფაქტობრივად ჩაისახა.

ეს კი 1934 წლის 22 ივნისს მოხდა, როდესაც გერმანიის საავტომობილო ინდუსტრიის რაიხმა (სამინისტრომ) პორშეს ”ფოლკსვაგენის” (სახალხო ავტომობილის, შემდგომში ხოჭო რომ ეწოდა) წარმოება დაავალა. ფაქტობრივად კი ეს დავალება ორი კომპანიის ჩასახვის საწყის წერტილად იქცა. იმავე ავტომობილის ბაზაზე, მოგვიანებით (მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ) ფერდინანდ პორშემ თავისი სახელობის კომპანიის ბრენდით, სპორტული ავტომობილების წარმოება დაიწყო.

ომის შემდეგ, ”ხოჭო” ბრიტანეთში ემიგრაციას გადაურჩა, რადგან იქაურმა სპეციალისტებმა პორშეს პროექტი უპერსპექტივოდ ჩათვალეს. სამაგიეროდ, ომით დანგრეულმა გერმანიამ, მისი წარმოება 1945 წლის ზაფხულში დაიწყო. ავტომობილი იმდენად წარმატებული გამოდგა, რომ კონვეიერიდან ამ საუკუნის დასაწყისშიღა ჩამოვიდა. ისიც იმიტომ, რომ მექსიკის პუებლას ქარხანაში, მის პარალელურად, ახალი ხოჭოს წარმოებაც მიმდინარეობდა.

საიუბილეო თარიღთან დაკავშირებით, ”პორშე” თავის მუზეუმში სპეციალურ გამოფენას აწყობს, რომელიც 31 ივლისამდე გაგრძელდება. გამოფენის მთავარი ექსპონატი, რა თქმა უნდა, თავად იუბილარია. პარალლურად, საიუბილეო პავილიონში ”სახალხო ავტომობილის” და იმ ადამიანების (მათ შორის, ფერდინანდ პორშესიც) ფოტოები გამოიფინა, რომლებმაც ამ ავტომობილის პროექტირებასა და წარმოებაში დიდი როლი შეასრულეს. გამოფენის მთავარი ექსპონატი კი პროტოტიპი VW38-ია, რომელიც პორშემ ჯერ კიდევ ომამდე შექმნა. სხვათა შორის, ეს ავტომობილი ფერდინანდ პორშეს პირადი კოლექციის წევრია.

”ნისანი” ელექტრომობილების მასობრივად წარმოებას 2012 წელს დაიწყებს

29 ივნისი

თითქმის ყველა დიდი ავტომწარმოებელი უახლოეს მომავალში ელექტრომობილების მასობრივად წარმოების დაწყებას გვპირდება, მაგრამ ჯერ ასეთი ავტომობილები არსად ჩანს. მართალია, ზოგიერთი პატარა ფირმა უკვე უშვებს ისეთ მანქანებს, რომლებიც ელექტრომოტორის მეშვეობით გადაადგილდებიან, მაგრამ ასეთები ამინდს ვერ ქმნიან. ზოგიერთი დიდი კომპანია კი ამ ეტაპზე ელექტრომობილების საგზაო ტესტებს ატარებს.

ელექტრომობილების წარმოების დაწყებას იაპონური ”ნისანი” მერმისიდან აპირებს, მაგრამ ამ სფეროში მისი პირველი კლიენტები კორპორატიული შემკვეთები იქნებიან. ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების წარმოებას კი ეს კომპანია 2012 წელს დაიწყებს.

რამდენიმე დღის წინ ჩატარებულ ”ნისანის” აქციონერთა შეკრებაზე კომპანიის მთავარმა აღმასრულებელმა კარლოს გონმა განაცხადა, რომ პირველი ელექტრომობილის პრემიერა 2 აგვისტოს არის დანიშნული.

ელექტრომობილის მასობრივ წარმოებას ”ნისანი” იაპონიასა და აშშ-ში გეგმავს. ამერიკაში ელექტრომობილებს შტატ ტენესის ქალაქ სმირნაში დაამზადებენ, რომელსაც წლიურად 100 000 ავტომობილის წარმოება შეუძლია. მართალია, გონს ელექტრომობილის მონაცემებზე ბევრი არაფერი უთქვამს, თუმცა დასძინა, რომ ის მისაღებ ფასად გაიყიდება. ”თუ ფასი მისაღები არ იქნება, მაშინ ბიზნეს გეგმა არ იმუშავებს”, - ამბობს ”ნისანის” შეფი.

რაც შეეხება ”მისაღებ ფასს”, ის 28 000-30 000 დოლარის ფარგლებში მერყეობს, რასაც ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილებისთვის აშშ-ში დაწესებული 7 500-დოლარიანი შეღავათი განაპირობებს. როგორც გონი ირწმუნება, ჩვეულებრივ ავტომობილებთან შედარებით, მისი კომპანიის მიერ გამოშვებული ელექტრომობილის შენახვა წლიურად 1 350 დოლარით იაფი დაჯდება. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ფასში სხვაობა, ექსპლუატაციის პრიოდში დაიფარება.

”მეინორ გრან პრი” სიტუაციის გარკვევას ელოდება

Formula 1

28 ივნისი

მაქს მოსლის ჭირვეულობის მიუხედავად, ფაქტია, რომ საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციამ (FIA) და ფორმულა ერთის გუნდების ასოციაციამ (FOTA) შეხების წერტილი იპოვნეს, რის შემდეგაც გუნდებმა მსოფლიო ჩემპიონატის ალტერნატიული სერიის შექმნისგან თავი შეიკავეს. ასევე გადაწყდა, რომ ფედერაცია ბიუჯეტის თანდათან შემცირებას დათანხმდა და ჩემპიონატს სამი ახალი გუნდი ეყოლება.

თითქოს, მოვლენათა მსვლელობა ამ სამი ახალი გუნდისთვისაც სასურველი მიმართულებით მომდინარეობს, მაგრამ არაა გამორიცხული, რომ ამ სამეულს რომელიმე გამოაკლდეს. ახლავე შეიძლება იმის თქმა, რომ ეს ”რომელიმე” ამერიკული USF1 არ იქნება, რომელმაც ფედერაციაში განაცხადი მანამ შეიტანა, სანამ ბიუჯეტის შემცირება გადაწყდებოდა. ასევე ვრცელდება ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ფინანსურად უზრუნველყოფილია ესპანური ”კამპოსიც”, რომლის შეფი, წარსულში ფორმულა 1-ის პილოტი ადრიან კამპოსი ირწმუნება, რომ მისი გუნდი ფინანსურად მინიმუმ ოთხი წლითაა უზრუნველყოფილი. თუმცა, გუნდის მხრიდან ოფიციალური განცხადება ჯერ არ გამოქვეყნებულა.

რჩება ინგლისური ”მეინორი” (Manor), რომლის FIA-ს სიაში შეტანაც ბევრისთვის დიდი მოულოდნელობა გახდა. გუნდის შეფ ჯონ ბუტის თქმით, ის ფედერაციაში განაცხადს არც კი შეიტანდა, თუ ეცოდინებოდა, რომ სამერმისოდ ძალაში წლევანდელი ტექნიკური რეგლამენტი რჩება.

”შევიტანდით განაცხადს, თუ გვეცოდინებოდა, რომ ახლანდელი რეგლამენტი მერმისაც იმოქმედებს? ალბათ არა. მაგრამ ამ ეტაპზე, რაიმეს გარკვევით თქმა მაინც არ შემიძლია. სანამ რეგლამენტის საბოლოო ვარიანტს ვნახავ, გადაწყვეტილებას არ მივიღებთ. მთავარია, რომ ჩემპიონატი არ გაიყოფა. FOTA-სა და FIA-ს შორის მიღწეულ შეთანხმებაზე კი ვერაფერს ვიტყვი, რადგან მისი დეტალები ჩემთვის უცნობია”, - ამბობს ”მეინორის” შეფი, ვინც დასძენს, რომ ბევრი რამ თანხმობის ახალი ხელშეკრულების გაფორმების შემდეგ გაირკვევა.

პარალელურად, ბიბისი ავრცელებს ინფორმაციას იმის შესახებ, რომ მერმის, ჩემპიონატის დებიუტანტ ”მეინორის” ტიტულოვანი სპონსორი კონცერნი ”ვირჯინი” გახდება, რომელიც წელს ასევე დებიუტანტ ”ბრაუნ GP-ს” სპონსორია. უფრო მეტიც, ბიბისი ირწმუნება, რომ ”მეინორი” ფ1-ში ”ვირჯინის” სახელით იასპარეზებს.

ეს ინფორმაცია ბრიტანულმა სააგენტომ ბრიტანული ეტაპის შემდეგ მოიპოვა, სადაც ”ვირჯინის” მფლობელმა სერ რიჩარდ ბრენსონმა განაცხადა, რომ მომავალ სეზონში ”ბრაუნ GP-ს” დაფინანსებას აღარ აპირებს. ”დარწმუნებული ვარ, რომ მერმის ამ გუნდთან კონტრაქტის ღიებულება ასტრონომიულად გაიზრდება, რის გამოც, ალბათ უფრო მოკრძალებულ გუნდთან თანამშრომლობას ვამჯობინებ”, - განაცხადა ბრენსონმა, თუმცა არ დაუკონკრეტებია, რომ ეს გუნდი შეიძლება ”მეინორი” იყოს.

სურათზე: შესაძლოა, მერმის ”ვირჯინის” წარწერამ ”ბრაუნიდან” სხვა გუნდის ბოლიდზე გადაინაცვლოს

”ბეემვეს” ”პროჯექტ i-ს” პირველი მოდელი 2012 წლიდან გაიყიდება

28 ივნისი


შარშან, მარტში ”ბეემვემ” გამოაქვეყნა თავისი გეგმები, რომელთა მიხედვითაც, ყალიბდებოდა ახალი დივიზიონი სახელად ”პროჯექტ i”, რომლის მიზანიც, ახალი ტექნოლოგიური გადაწყვეტების მოძებნა იყო, რომლებსაც კომპანია ეკონომიური და ეკოლოგიურად სუფთა, საქალაქო ავტომობილის შესაქმნელად გამოიყენებდა. ამასთან პროექტის მთავარი მიზანი არა ერთი, ან ორი ახალი ავტომობილის შექმნა, არამედ ახალი ტექნოლოგიების შემუშავებაა, რომლებსაც სავარაუდოდ, ბავარიელები თავიანთი მეოთხე ბრენდის (პირველი სამია ბეემვე, მინი და როლს როისი) მოდელებზე გამოიყენებენ.

მას შემდეგ, წელიწადზე მეტია გასული და პროექტის პირველი შედეგი გზებზე უკვე გამოჩნდა. ესაა ელექტრომობილი ”მინი-E”, რომლის საგზაო ტესტები უკვე დაწყებულია და რომლითაც ბავარიელები საზოგადოებრივი აზრის შესწავლას აპირებენ. კერძოდ, კომპანიის მარკეტოლოგებს აინტერესებთ მომხმარებლების დამოკიდებულება ელექტრომობილებისადმი, ასევე მათი მოთხოვნები და სურვილები ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილებისადმი.

მომდევნო წლებში ”ბეემვე” თითქმის ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე რამდენიმე მოდელის წარმოების დაწყებას გეგმავს. მათთვის მუშავდება საერთო პლატფორმა, რომელზეც მეგაპოლისებისთვის განკუთვნილი ავტომობილების მთელი გამა დაემყნობა. ამ პლატფორმაზე ელექტრომობილების გარდა, შიდაწვის მაღალეფექტური ძრავებით აღჭურვილ ავტომობილებსაც ააგებენ.

ამ ავტომობილებიდან კონვეიერზე პირველი კომპაქტური ჰეჩბეკი დადგება, რომელიც გაბარიტებით ”მინი კუპერსა” და 1-ი სერიის ”ბეემვეზე” მცირე ზომის იქნება. პარალელურად, ”ბეემვე” ადასტურებს ინფრმაციას იმის შესახებ, რომ განიხილება ორი ახალი მოდელის - უგზოობის სრულგაბარიტიანი X7-ის და სპორტული სუპერავტომობილის პროექტირების შეჩერების საკითხი. სამაგიეროდ, კომპანია თავისი შესაძლებლობების უმეტეს ნაწილს გარემოსადმი მეგობრული ავტომობილების შექმნაზე მიმართავს.

გამოცემა ”ქარ ენდ დრაივერთან” საუბრისას, ”ბეემვეს” მთავარმა აღმასრულებელმა ნორბერტ რაიტჰოფერმა განაცხადა, რომ ”პროჯექტ i-ს” ფარგლებში შექმნილი პირველი ავტომობილი სამკარიანი ჰეჩბეკი იქნება, რომელიც პირველ რიგში აშშ-ის შტატ კალიფორნიის ნულოვანი გამონაბოლქვის ავტომობილების მოთხოვნებს დააკმაყოფილებს. აღნიშნული შტატის კანონი დიდ ავტომწარმოებლებს ამ ტიპის ავტომობილების გაყიდვების დაწყებას 2012 წლიდან ავალდებულებს.

რაიტჰოფერის თქმით, ”პროჯექტ i-ს” ფარგლებში შექმნილი პირველი ავტომობილი ოთხ ზრდასრულ ადამიანზეა გათვლილი და ის ელექტრომოტორის მეშვეობით იმოძრავებს. ენერგიას ამ ძრავს გაზრდილი ტევადობის მქონე ლითიუმ-იონური აკუმულატორების კვანძი მიაწვდის, რომლსაც წყლით გაგრილების სისტემა მოემსახურება. ამ ავტომობილის ექსტერიერი კომპანიის კორპორატიულ სტილში შესრულდება. მას ექნება ბორბლების განიერი კვალი, დაბალი სახურავი და შედარებით გრძელი ბაზა. მართალია, ის პირველად კალიფორნიულ ბაზარზე გამოჩნდება, მაგრამ მოდელი გლობალურია და მის ბაზაზე ასევე ბენზინის და დიზელისძრავიანი ვერსიების წარმოებაც იგეგმება.

ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით, ამავე პლატფორმაზე ბავარიელები როდსტერ Z2 -ის, მოტორბაიკისა და პოპულარულ სკუტერ C1-ის შემცვლლის წარმოებასაც აპირებენ.

”ვერიტას RS III” ლონდონური დებიუტისთვის ემზადება

28 ივნისი


გერმანული ფირმა ”ვერმოტი” თავის ექსკლუზიურ მოდელ ”ვერიტას RS III-ის” მსოფლიო დებიუტს ლონდონში, კლუბ ”ჰარლინგემის” სუპერ ავტომობილების შოუზე ჩაატარებს, რომელიც ივლისში გაიმართება.

”ვერიტას RS III” არის ორადგილიანი (შესაძლებელია მისი ერთადგილიანი ვარიანტის შეკვეთა) სპიდსტერი, რომელიც ”ბეემვე” M5-ის 600-ცხენისძალიანი V10-ით არის აღჭურვილი. ამ ძრავის მეშვეობით, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 345 კმ/სთ-ს აღწევს, ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება კი მას 3.2 წამში შეუძლია.

”ვერმოტის” ხელმძღვანელობის პრინციპული მიდგომა ისაა, რომ ”ვერიტასს” არ უნდა ჰქონდეს არანაირი დამხმარე მოწყობილობა. ამგვარად, მძღოლი ავტომობილის ექვს ასეულ ცხენის ძალასთან პირისპირ რჩება და თუ ექსტრემალური ავტომობილების მართვის საკმაო გამოცდილება აქვს, მათ მოთვინიერებას და ”ვერიტასის” მართვით სიამოვნების მიღებას შეძლებს.

მაგრამ ბევრისთვის 600 ცხენის ძალა მტისმეტად ბევრია. ”ვერმოტი” ამასაც ითვალისწინებს და ნაკლები გამოცდილების მქონე მძღოლებს ”ბეემვე” M3-ის 480 ცხენისძალიან V8-ს შესთავაზებს.

”ვერიტას RS III” ძალიან ძვირი - 375 000 დოლარი ღირს. რა თქმა უნდა, მის შეძენას მხოლოდ ერთეულები თუ შეძლებენ და შესაბამისად, ”ვერმოტი” მას ძალიან მცირე რაოდენობით, მხოლოდ 50 ცალს დაამზადებს.