Thursday, July 30, 2009

”ვოლვო” წარმოებისთვის ახალ სედან S60-ს ამზადებს

Volvo S60

30 ივლისი

შვედური კომპანია ”ვოლვო”, რომელიც ჯერაც ”ფორდის” ჯგუფში შედის და რომელსაც მალე ალბათ ჩინური ”ჯილი” შეიძენს, წარმოებისთვის საშუალო ზომის სედან S60-ის მეორე თაობის მოდელს ამზადებს.

წინამორბედისგან განსხვავებით, ახალი ავტომობილი სრულიად განსხვავებულ სტილშია შესრულებული, როგორიც შვედურმა კომპანიამ პირველად დეტროიტის წლევანდელ ავტო შოუზე, კონცეპტუალური S60-ის სახით წარადგინა.

”ვოლვომ” სედან S60-ის წარმოება, ბელგიის ქალაქ გენტის ქარხანაში რვა წლის წინ დაიწყო და ამ პერიოდში 580 000 ცალი ავტომობილი გაჰყიდა. მაგრამ სამი კვირის წინ, S60-ის წარმოება დასრულდა. ამიტომ, ძველი ავტომობილის შემცვლელის გამოჩენას ბევრი ელოდა.

ჯერჯერობით უცნობია ახალი ავტომობილის ტექნიკური მახასიათებლები და მისი ჩამოყალიბებული გარეგნობა. თუმცა, მის ექსტერიერზე გარკვეული წარმოდგენის შექმნა კონცეპტუალური S60-ს მიხედვითაც შეიძლება. ერთი შეხედვით, ის ”იაგუარის” უახლეს C-XF-საც ჰგავს, თუმცა ამაში გასაკვირი არაფერია - სულ ცოტა ხნის წინ, ”იაგუარიც” ”ფორდის” ოჯახის წევრი იყო. თუმცა, ახალ ავტომობილს მხოლოდ მისთვის დამახასიათებელი გარეგნული ნიშნებიც აქვს და ეს პირველ რიგში, მისი რადიატორის ბადეს ეხება, რომელიც ”ვოლვოს” ტრადციულ სტილშია შესრულებული.

ინტერნეტით გავრცელებული ვარაუდით, S60-ის საბაზო ვერსია 1.6-ლიტრიანი ბენზინის ძრავით აღიჭურვება, რომელსაც საწვავი ნარევი პირდაპირ წვის კამერაში მიეწოდება და რომელსაც ტურბოკომპრესორი ემსახურება. დეტროიტში, კონცეპტუალური ავტომობილის პრეზენტაციაზე გამოცხადდა, რომ ეს მომცრო ”წისქვილი” მაქსიმუმ 180 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს და 100 კილომეტზე მხოლოდ 5 ლიტრ ბენზინს მოიხმარს. ძრავთან ორდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, 6-საფეხურიანი, ნახევრად ავტომატური კოლოფია დაკავშირებული, რომლიდანაც მაბრუნი მომენტი წინა წამყვან ბორბლებს გადაეცემა.

”ვოლვო S60-ის” სერიული ვერსიის პრემიერა ფრანკფურტის მოტორ შოუზეა მოსალოდნელი, მისი გაყიდვები კი მერმის დაიწყება.

”სუზუკი კიზაში” პრემიერისთვის ემზადება

Suzuki Kizashi

30 ივლისი

იაპონურმა კომპანია ”სუზუკიმ” ერთიდაიგივე სახელით სამი განსხვავებული კონცეპტუალური ავტომობილი წარმოადგინა. პირველივე ”კიზაშიმ” ავტოგამოფენების დამთვალიერებელთა დიდი დაინტერესება გამოიწვია, დროთა განმავლობაში კი მან ისეთი სახე მიიღო, როგორიც სერიულ ავტომობილს შეეფერება - ”კიზაში 3” სახელით, ნიუ იორკის ავტოშოუზე გამოჩნდა.

ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით, ”კიზაშის” პროტოტიპები უკვე გადის ამერიკის გზებზე ტესტირებას, ახლახანს კი ის პრესის წარმომადგენელებსაც კი უჩვენეს.

იაპონური კომპანიის განსაზღვრებით, ”კიზაში” სპორტული სტილის სედანია, რომელმაც კონკურენცია უნდა გაუწიოს გლობალური ბაზრის საშუალო ზომის ისეთ ბესტსელერებს, როგორებიცაა ”ტოიოტა ქამრი” და ”ჰონდა აკორდი”.

”კიზაში” ბაზირებულია პლატფორმაზე, რომლის სიგრძეც 4.650 მეტრია. ეს კი ”ქამრიზე” 0.165 მეტრით მოკლეა. სამაგიეროდ, ”სუზუკის” სედანს უფრო გრძელი ბაზა აქვს, რისი წყალობითაც, მისი სალონი უფრო ფართოა.

”კიზაშისთვის” გათვალისწინებულია ძრავების ფართო გამა, რომელშიც ბენზინის და დიზელის აგრეგატები შედის. ესენის 2.3 და 3.6-ლიტრიანი ბენზინის და 2.0-ლიტრიანი ტურბოდიზელი. სტანდარტული ტრანსმისია წინა წამყვანბორბლიანია, თუმცა მყიდველს ასევე სრულამძრავიანი ტრანსმისიით აღჭურვილ ”კიზაშისაც” შესთავაზებენ. დამატებითი ოპციის სახით, მყიდველს 6-საფეხურიან, ნახევრად ავტომატურ კოლოფს შესთავაზებენ, რომლის საფეხურებსაც საჭის რგოლზე განლაგებული ბერკეტები ცვლის.

”კიზაშის” წარმოებისთვის, ”სუზუკიმ” იაპონიაში ახალი ქარხან ააგო, რომელიც წარმოებას წელსვე დაიწყებს. ავტომობილის გაყიდვები იაპონიასა და ამერიკაში ერთდროულად, მომავალი წლის დასაწყისში დაიწყება. მოგვიანბით, ამავე ავტომობილის ბაზაზე, უნივერსალის და ჰეჩბეკისძარიანი ვერსიების წარმოებაც დაიწყება, ”კიზაში” კი ევროპასასც ეწვევა.