Monday, November 9, 2009

”ნისანი” ”ტატა ნანოს” მეტოქეს შექმნის
Nissan Working on Tata Nano Rival
9 ნოემბერიტატა ნანო
....................................
ინტერნეტით გავრცელდა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ”ნისანი” სრულიად ახალ ავტომობილს ამზადებს, რომლითაც დრეისათვის მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიან ავტომობილს, ”ტატა ნანოს” გაუწევს კონკურენციას.
ამავე ინფორმაციით, ”ნისანი” თავის ეგრეთ წოდებუ პლატფორმა V-ზე ამზადებს ახალ ავტომობილს, რომლის მსოფლიო დებიუტიც სავარაუდოდ, მერმის, მარტშ გაიმართება. ოღონდ, მას ალბათ ჟენევის ავტოგამოფენის დამთვალიერებელი ვერ იხილავს. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ ეს ავტომობილი (რომელსაც ჯერ სახელიც არ აქვს) უპირველეს ყოვლისა, ისეთ ნაკლებად მომთხოვნ ბაზრებზე გაიყიდება, როგორებიცაა ტაილანდი, ინდოეთი და ჩინეთი. მოგვიანებით, ამ ავტომობილს ევროპელ და ამერიკელ მყიდველსაც შესთავაზებენ. ოღონდ, ეს 2011 წელზე ადრე არ მოხდება.
იმისათვის, რომ ავტომობილის თვითღირებულება შემცირდეს, ”ნისანი” მისი მაკომპლექტებლების 90 პროცენტს იმავე ქვეყანაში დაამზადებს, სადაც ამწყობი ქარხანა (სავარაუდოდ, ეს ინდოეთში მოხდება) იმუშავებს. ამასთან, ინჟინრებს დავალებული აქვთ, რომ მაქსიმალურად შეამცირონ ავტომობილის წონა. დაკიდევ, მნიშვნელოვნად (დაახლოებით 18 პროცენტით) შემცირდება (ნისანის სხვა კომპაქტურ ავტომობილებთან შედარებით) ავტომობილის ნაწილების რაოდენობა.
გავრცელებული ინფორმაციით, 2013 წლამდე ”ნისანი” მილიონი ასეთი ავტომობილის წარმოებას აპირებს. გაყიდვების ამ დონის მისაღწევად, იაპონური კომპანია ერთ პლატფორმაზე სხვადასხვა ძარის გამოყენებას აპირებს. თავიდან ეს ჰეჩბეკი იქნება. მას კი სედანის და მინივენისძარიანი ვერსიები მოჰყვება.
ჯერჯერობით დადგენილი არაა ახალი ავტომობილის ფასი.
”მაგნა” ”ოპელის” შეძენით დაინტერესებული არც ყოფილა
Magna-Opel
9 ნოემბერიროგორც ირკვევა, ავტომაკომპლექტებლების მწარმოებელი კანადური გიგანტი ”მაგნა ინტერნეიშნლი” არც ყოფილა დაინტერესებული გერმანული საავტომობილო კომპანია ”ოპელის” შეძენით. ”მაგნას” დირექტორთა საბჭოს თანათავმჯდომარე დონ უოკერის თქმით, ”ჯენერალ მოტორსისგან” მისი გერმანული მარკის გამოსყიდვაში მისი კომპანია მთავრობის თხოვნით ჩაერთო.
უოკერს არ დაუზუსტებია, თუ რომლი ქვეყნის მთავრობას გულისხმობდა. სამაგიეროდ, ”ფაინენშლ პოსტმა” გამოთქვა ვარაუდი, რომ ”მთხოვნელი” შესაძლოა, გერმანიის მთავრობა ყოფილიყო.
უოკერის თქმით, ახლა მისი კომპანია ისევ თავის ძირითად საქმეზე გადაიტანს აქცენტს, საქმეზე, რომელსაც ”ოპელის” შეძენის შემთხვევაში, სერიოზული პრობლემები ელოდა. ეს საქმე ავტოსათადარიგო ნაწილები და მაკომპლექტებლებია. ამასთან, უოკერი ირწმუნება, რომ ”მაგნაში” ავტომწარმოებელი კომპანიების შეძენის საკითხი აღარც განიხილება.
საყურადღებოა, რომ მას შემდეგ, რაც ”ჯენერალ მოტორსმა” ”ოპელის” გაყიდვისგან თავი შეიკავა, კანადური კომპანიის აქციების ფასმა საგრძნობლად მოიმატა. მარტო პარასკევს ზრდამ 10 პროცენტი შეადგინა. ექსპერტების შეფასებით, აქციების ფასის ზრდა იმის მაუწყებელია, რომ ”მაგნას” მიერ ”ოპელის” შეძენა რისკიან ნაბიჯად იყო მიჩნეული. რისკის მთავარი ფაქტორი კი ისევდაისევ, იმ ავტოკომპანიების სერიოზული უკმაყოფილება იყო, რომლებიც მაკომპლექტებელ ნაწილებს ”მაგნასგან” ყიდულობენ.
ასეთ კომპანიებს შორის ფიგურირებდნენ ”ფოლკსვაგენი”, ”ბეემვე” და ”ფორდი”. ვოლფსბურგული გიგანტი დაიმუქრა კიდეც, რომ თუ ”მაგნა” მაინც შეიძენდა ”ოპელს”, კანადურ კომპანიასთან არსებული კონტრაქტების პირობებს გადახედავდა.
”რენო” ორ ელექტრომობილს გამოუშვებს
Renault
9 ნოემბერიზოი Z.E
..................................
ფრანგულმა კომპანია ”რენომ” დაადასტურა, რომ უახლოეს მომავალში, ორი ელექტრომობილის წარმოების დაწყებას გეგმავს. ჟურნალ ”აუტოქარის” ინფორმაციით, ეს ორი ელექტრომობილი ფრანკფურტის წლევანდელ ავტო შოუზე ნაჩვენები კონცეპტუალური მოდელების, ”ტვიზი Z.E-სა” და ”ზოი Z.E-ს” მოტივებზე შეიქმნება. მათგან პირველის წარმოების დაწყება 2011 წელს, ვალიადოლიდში (ესპანეთი) იგეგმება, მეორე კი ბაზარზე 2012 წელს გამოჩნდება და მას საფრანგეთის ჩრდილოეთის ქალაქ მობიოჟის ქარხანა გამოუშვებს.
ელექტრომობილების წარმოებაში მნიშვნელოვან როლს შეასრულებს ფრანგულ ქალაქ ალენის ქარხანა, სადაც ”რენოს” ელექტრომობილების ძირითადი დეტალები და კვანძები დამზადდება. იგივე ქარხანაში გამოუშვებენ აკუმულატორებს და იქვე მოხდება ძველი აკუმულატორების გადამუშავება.

ტვიზი Z.E
......................................
”რენოს” მარკეტოლოგები იმედოვნებენ, რომ მალე, ევროპაში გაყიდული ელექტრომობილებიდან, ორი მესამედი მოდელი ”ზოი” იქნება. ფრანკფურტში წარმოდგენილი ”ზოი Z.E” 95-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიით იკვებება. მატში დაგროვილი ენერგია კი საკმარისია იმისათვის, რომ ავტომობილმა შეუჩერებლად 160 კილომეტრი გაიაროს. საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან აკუმულატორების სრულად დასამუხტად კი 4-8 საათია საჭირო.
რაც შეეხება სუბკომპაქტურ ”ტვიზი Z.E-ს”, მისი ელექტრომოტორი მხოლოდ 20 ცხენის ძალას ავითარებს და მისი აკუმულატორების ტევადობა საკმარისია იმისათვის, რომ ამ პატარა ავტომობილმა შეუჩერებლად 100 კილომეტრი გაიაროს. ამასთან, კონცეპტუალური მოდელის მაქსიმალური სიჩქარე სულ რაღაც 75 კმ/სთ-ია.
”შკოდა” იაფფასიან სედანს ქმნის
Skoda to launch budget saloon
9 ნოემბერიჩეხური კომპანია ”შკოდა” 2012 წლიდან ახალი, იაფფასიანი სედანის წარმოების დაწყებას გეგმავს, რომელიც პირველ რიგში, განვითარებადი ქვეყნების ბაზრებზე გაიყიდება და იქ კონკურენციას ”რენოს” პოპულარულ სედან ”ლოგანს” გაუწევს. ამ ინფორმაციას, ”შკოდას” მთავარი აღმასრულებლის, რაინჰარდ იუნგის გამონათქვამზე დაყრდნობით, ინგლისური ჟურნალი ”აუტოქარი” ავრცელებს.
იუნგის თქმით, ახალი ავტომობილი პირველ რიგში, ჩინეთის, ინდოეთის და აზიის ქვეყნებისთვის იქნება განკუთვნილი, თუმცა ის ასევე აღმოსავლეთ და დასავლეთ ევროპაშიც გაიყიდება. ჩეხური კომპანიის სამოდელო გამაში, იაფი სედანი ”ფაბიასა” და ”ოქტავიას” შორის ადგილს დაიკავებს.
”რენო ლოგანის” მაგალითმა აჩვენა, რომ ასეთი ავტომობილები განვითარებადი ქვეყნების ბაზრებზეც საკმაოდ პოპულარულია. არადა, ისინი მინიმალისტური მოთხოვნების შესაბამისად იქმნება. ”შკოდას” იაფი სედანის სავარაუდო ღირებულება ევროპაში 10-12 ათასი ევრი იქნება, რაც ”ლოგანის” ფასზე დაახლოებით 3-5 ათასით მეტია. თუმცა, ჩეხურ კომპანიაში იმედი აქვთ, რომ მათი ავტომობილი ბაზარზე საკუთარ ნიშას შექმნის და ამდენად, ”ლოგანისგან” მას ნაკლები კონკურენცია ელის.
აღსანიშნავია, რომ ”შკოდას” საბიუჯეტო ავტომობილის შესახებ პირველი ინფორმაცია ჯერ კიდევ ორი წლის წინ გავრცელდა, მაგრამ მაშინ ავტომობილის სავარაუდო ფასად 8 000 ევრო სახელდებოდა.
სხვათა შორის, ”შკოდას” იაფი სედანი იმ ავტომობილის ბაზაზე დამზადდება, რომელსაც ”ფოლკსვაგენი” თავის სუბკომპაქტური ჰეჩბეკ ”პოლოს” ბაზაზე ქმნის. ამ ავტომობილის წარმოებას ვოლფსბურგელები ალბათ მერმის დაიწყებენ.