Thursday, November 4, 2010

”პიაჯო” პატარა ავტომობილს გამოუშვებს

Piaggio prepares low-polluting car for Asia, Europe

4 ნოემბერი

სკუტერების მწარმოებელ იტალიურ კომპანია ”პიაჯოს” ჯუჯა ავტომობილების წარმოების დაწყება აქვს გადაწყვეტილი. კომპანიის შეფი რობერტო კოლანინო აცხადებს, რომ ასეთი ავტომობილი, რომელშიც მხოლოდ სამი ადგილი იქნება, უკვე შემუშავების სტადიაშია. ამასთან, ის როგორც აზიის განვითარებად ქვეყნებში, ასევე ევროპაშიც გაიყიდება.

სკუტერ ”ვესპას” მწარმოებლის მიზანი, ეკონომიური და გარემოს ნაკლებად დამაბინძურებელი ავტომობილის წარმოებაა. უკვე ცნობილია, რომ ის ბაზარზე სამი წლის შემდეგ გამოჩნდება. თუმცა, ჯერ შერჩეული არაა მისი წარმოების ადგილი. სამაგიეროდ, გადაწყვეტილია, რომ ის ჩვეულებრივის გარდა, ჰიბრიდული და ელექტრული ძალური დანადგარითაც აღიჭურვება.

”პიაჯოს” ავტომობილს, რომელსაც სახელი ჯერაც არ აქვს და რომელიც იტალიურმა კომპანიამ მოტოციკლების მილანურ გამოფენაზე წარადგინა, NT3-ად მოიხსენიებენ. ის ძალიან პატარაა და შესაბამისად, სალონიც შედარებით უცნაურად აქვს მოწყობილი. კერძოდ, მძღოლის სავარძელი ცენტრშია მოთავსებული, ორი სავარძელი კი მის უკან მდებარეობს.

კოლანინოს თქმით, ავტომობილს პირველ რიგში, ინდური და ვიეტნამური ბაზრებისთვის გამოუშვებენ. სხვათა შორის, სწორედ ამ ქვეყნებში აწარმოებს მისი კომპანია სკუტერებს (ინდოეთში სამბორბლიან ეიპს, ვიეტნამში კი - ორიან ვესპას), რომლებიც იქ ძალიან პოპულარულია. ამასთან, კოლანინო ამბობს, რომ თავისი ავტომობილით, ”პიაჯო”, არ აპირებს აზიაში ”ტატა ნანოსთან”, ევროპაში კი ”სმარტთან” კონკურენციას.

პირველ რიგში, ”პიაჯო” ბენზინის ძრავიან ავტომობილს გამოუშვებს, რომელსაც 0.20-0.30 ლიტრი მუშა მოცულობის მქონე ძრავით აღჭურვავენ, რომლის მეშვეობითაც, NT3 მაქსიმუმ 60 კმ/სთ სიჩქარეს განავითარებს. ჰიბრიდულ ვერსიაზე, ელექტრომოტორთან ერთად, 0.30-ლიტრიანი ძრავი იმუშავებს.

კოლანინოს თქმით, ჯუჯა ავტომობილი აზიის და ევროპის მეგაპოლისებისთვის იქნება განკუთვნილი, სადაც მაღალ სიჩქარეზე ნაკლები მოთხოვნაა და ყურადღება ეკონომიურობას და გარემოზე ზრუნვას ექცევა. ამასთან, ის იმედოვნებს, რომ ინდოეთში ამ ავტომობილზე ძალიან დიდი მოთხოვნილება იქნება.