Thursday, October 15, 2009

”სუზუშო საპპეის- V” ტოკიოში დებიუტისთვის ემზადება

Suzusho Supasse-V

15 ოქტომბერი

მთელს მსოფლიოში უამრავი პატარა ფირმაა, რომლებიც ”ლოტუსის” ლეგენდარულ მოდელ ”სევენის” რეპლიკებს აწარმოებენ. ასეთთა შორის არის იაპონური ”სუზუშოც”, რომელიც ადგილობრივი ბაზრისთვის სწორედ ”შვიდის” მიხედვით შექმნილ მოდელ ”საპპეის-C” კიტ-კომპლექტებს აწარმოებს.
პატარა ფირმისთვის კიტ-ქარების ბიზნესი საკმაოდ მომგებიანია. იმდენად, რომ მისმა ხელმძღვანელობამ ახალი მოდელის წარმოების ათვისება გადაწყვიტა. ”სუზუშომ” უკვე მოამზადა კიდეც ასეთი მოდელის (მისი სახელია საპპეის-V) პროტოტიპი, რომელსაც პირველად საზოგადოებას ტოკიოს საავტომობილო შოუზე უჩვენებს.
ავტომობილი კომპაქტურია, ორადგილიანი, მასში ძრავი კი ბაზაშია მოთავსებული და ამ შეთანწყობით, ის შეიძლება ”ფერარის” და ”ლამბორგინის” გვერდითაც კი მოვიხსენიოთ. თუმცა ”საპპეის-V-ს” სუპერ ავტომობილობამდე ბევრი უკლია და გაბარიტებითაც უფრო ახლოს ”ლოტუს ელისთანაა”, რომელიც სუპერ ავტომობილი არაა, მაგრამ ტემპერამენტით და მანევრულობით, ამ ელიტური კასტის ბევრ მონსტრს მისცემს ფორას.
”სუზუშის” ინჟინრებმა ძრავი ”მაზდასგან” აიღეს. ესაა ოთხცილინდრიანი 2.3-ლიტრიანი ტურბოძრავი, რომელიც 272 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს.

ავტომობილი მხოლოდ 850 კილოგრამს იწონის, რაც იმას ნიშნავს, რომ მის ყოველ ცხენის ძალას მხოლოდ 3.1 კილოგრამი აქვს სათრევი, რაც თითქმის სუპერ ავტომობილების შესაფერისი მონაცემია. მართალია, მწარმოებელი თავისი შედევრის დინამიკურ მონაცემებს ჯერ არ ავრცელებს, მაგრამ ჭონისა და სიმძლავრის ფარდბის მიხედვით, ადვილად შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ამ მხრივ, ”საპპეის-V” ევროპული მონსტრების დონეზე იქნება (მაქსიმალური სიჩქარის გაუთვალისწინებლად).

სავარაუდოდ, ”საპპეის-V” იაპონურ ბაზარზე მერმის გამოჩნდება. არც ისაა გამორიცხული, რომ ”სუზუშომ” ეს ავტომობილი უცხოურ ბაზრებზეც გაიტანოს.

”ოპელ ინსინია” ამერიკაში ”ბიუიკ რეგალის” სახელით გაიყიდება

Buick Regal

15 ოქტომბერი

”ჯენერალ მოტორსმა” ოფიციალურად გამოაცხადა, რომ მის ახალ, საშუალო ზომის სპორტულ სედანს ”რეგალი” ერქმევა. მართალია, ამერიკულ კომპანიას არც ამ ავტომობილის ფოტოები და ტექნიკური სპეციფიკაციები გამოუქვეყნებია, მაგრამ სარწმუნო ვარაუდით, ამერიკული ”რეგალი” ჩინეთის ბაზარზე პოპულარული ”ბიუიკ რეგალის” იდენტური იქნება.

თავის მხრივ, ”ბიუიკ რეგალი” ევროპაში პოპულარული ”ოპელ ინსინიას” ანალოგია. მათ შორის ძალიან მცირე ვიზუალური განსხვავებაა, ტექნიკურად კი ისინი აბსოლუტურად იდენტურია. ”ბიუიკ GMC-ს” მთავარ მენეჯერ სიუზენ დოჩერტის თქმით, ”ბიუიკის” ტრანსფორმაცია მაშინ დაიწყო, როდესაც ბაზარზე ლუქსის კლასის ქროსოვერი ”ბიუიკ ენკლავი” გამოვიდა. ამას მოჰყვა პრემიუმ სედანი ”ლაქროსი”, რომელიც ასევე ”ოპელ ინსინიას” პლატფორმაზეა აგებული. ახლა კი ამ დუეტს ”რეგალიც” შეუერთდება.

მართალია, უკვე ექვსი წელია, რაც სახელ ”რეგალით” ავტომობილები არ იყიდება, მაგრამ ეს სახელი ახლაც პოპულარულია და მისი გამოყენება, მარკეტინგულად გამართლებული იქნება.

სხვათა შორის, სანამ ”ოპელს” გაჰყიდდა, ”ჯენერალ მოტორსი” ამერიკაში ”ინსინიას” გაყიდვას ”სატურნის” სახელით აპირებდა. მაგრამ მართვადი გაკოტრების რეჟიმში გადასვლის შემდეგ, ”სატურნის” გაყიდვა, ან გაუქმება გადაწყდა. მას შემდეგ კი, რაც ”პენსკე აუტომოტივმა” ”სატურნის” შეძენაზე უარი განაცხადა, ”გენერლებმა” ეს მარკა მოკლეს და მის ნაცვლად, ამერიკაში გასაყიდ ”ინსინიას” სახელად ”რეგალი” შეურჩიეს.

ჯერჯერობით, ”ჯენერალ მოტორსი” არ აზუსტებს, თუ როდის დაიწყებს ამერიკაში ”რეგალის” გაყიდვებს. სავარაუდოდ, ეს მერმის, წლის მიწურულს მოხდება.

”სიტროენი” რალისთვის ახალ მანქანას ქმნის

Citroen Readying DS3 R3 Rally Car

15 ოქტომბერი

ფრანგულმა კომპანია ”სიტროენმა”, თავის უახლეს ჰეჩბეკ DS3-ის ბაზაზე შექმნილი სპორტული ავტომობილის გამოცდა დაიწყო, რომლითაც მისი საქარხნო გუნდი რალის სხვადასხვა ჩემპიონატებში გამოვა.

დაგეგმილია, რომ თავიდან, რალისთვის განკუთვნილი ავტომობილი ჯგუფ R3-ის, ან ჯგუფ R3T-ის მოთხოვნების შესაბამისად შეიქმნება. ამ ჯგუფებში დაიშვება ავტომობილები, რომლებსაც მხოლოდ ერთი წამყვანი ღერძი და 1.6-ლიტრიანი ტურბოძრავი აქვთ. ამ ჯგუფებში ამჟამად ”ფორდ ფიესტა” და ”რენო კლიო” დომინირებენ.

მოგვიანებით, კერძოდ კი 2011 წელს, ახალი ჰეჩბეკის ბაზაზე, კლას ”სუპერ 1600 პლუსის” მოთხოვნების შესაბამისი ავტომობილი მომზადდება. სავარაუდოდ, სწორედ 2011 წლიდან, მსოფლიო ჩემპიონატში მხოლოდ კლას ”სუპერ 1600 პლუსის” მანქანებით ასპარეზობა იქნება შესაძლებელი.

ამ კლასის ავტომობილებს უნიფიცირებული სრულამძრავიანი ტრანსმისია ექნება, რომელსაც ძრავთან სეკვენტალური გადაცემათა კოლოფი დააკავშირებს. ტრანსმისიაში სამი მექანიკური დიფერენციალის გამოყენება იქნება შესაძლებელი. ახლა მოქმედ კლას ”სუპერ 2000-გან” განსხვავებით, ”სუპერ 1600 პლუსის” რეგლამენტი, 1.6-ლიტრიანი ტურბოძრავის გამოყენების უფლებას იძლევა.