Wednesday, February 24, 2010

”მერსედეს ბენცი” თავის ახალ სტილს ჟენევაში გვაჩვენებს

Mercedes-Benz F800 Style

24 თებერვალი

”მერსედეს ბენცი” თავისი კორპორატიული სტილის შეცვლას აპირებს და ამის პირველ ნიშანს, ჟენევის საავტომობილო შოუზე, კონცეპტუალური ”F800 სტაილის” სახით ვნახავთ. ამ ავტომობილით, შტუტგარტელები თავიანთი ახალი დიზაინის შემუშავებას იწყებენ, რომელსაც სავარაუდოდ (ამ ვარაუდის საბაბს ის ფაქტი იძლევა, რომ ბევრი პარამეტრით, ეს კონცეპცია ოთხკარიან კუპე CLS-ს მოგვაგონებს), პირველად ლუქსის კლასის ავტომობილებზე გამოიყენებს.

”F800 სტაილი” სრულიად ახალ, უკანა წამყვანბორბლიან პლატფორმაზეა აგებული, რომელიც მალე შეცვლის იმ ძვირადღირებულ არქიტექტურას, რომელსაც ”მერსედესი” ამჟამად იყენებს. ძველ პლატფორმას ორმაგი, სენდვიჩის ტიპის ძირი აქვს, რაც მის სიხისტეს განაპირობებს. ახალი პლატფორმა უნივერსალური იქნება და კუპე CLS-ის გარდა, მას A და B კლასის შემდგომი თაობის ავტომობილებისთვისაც, ასევე უგზოობის ახალი კომპაქტური მოდელისთვისაც გამოიყენებენ.

კონცეპტუალური ავტომობილის გაბარიტებია: სიგრძე 4.738, სიგანე 1.938, სიმაღლე 1.445 და ბაზა 2.924 მეტრი. საბარგულის მოცულობა კი 440 ლიტრს აღწევს. ”სამქიმიანების” მიერ გამოქვეყნებულ რელიზში აღნიშნულია, რომ ”F800 სტაილის” და მეორე თაობის CLS-ის ზომები იდენტური იქნება.

კონცეპტუალური ავტომობილისთვის, შტუტგარტელებმა ორი ძრავი მოამზადეს. მათგან ერთი ჰიბრიდულია. მასში 300-ცხენისძალიან V6 ბენზინის ძრავთან, 109-ცხენისძალიანი ელექტროძრავია შეწყვილებული, რომელსაც ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი კვებავს. თავის მხრივ, ეს აკუმულატორები საყოფაცხოვრებო შტეპსელიდან იმუხტება.

”მერსედეს ბენცის” მონაცემებით, ჰიბრიდული სისტემით აღჭურვილი ”F800 სტაილი” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 4.8 წამში აკრეფს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 250 კმ/სთ იქნება. თუ ავტომობილი მარტო ელექტროძრავით ივლის, მაშინ მისი მაქსიმალური სიჩქარე 120 კმ/სთ, სვლის სიშორე კი 29 კილომეტრი იქნება.

მეორე აგრეგატი ელექტროძრავია, მისთვის აუცილებელ ენერგიას კი წყალბადის ფიჭური ელემენტები გამოიმუშავებს. ელექტროძრავის სიმძლავრე 136 ცხენის ძალაა, რომელიც ენერგიას ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკიგან ღებულობს, ეს კი ფიჭური ელემენტებისგან იკვებება. ფიჭური ელემენტების დანადგარი ავტომობილის წინ მდებარეობს და მათში ელექტროენერგიის გამომუშავება, წყალბადსა და ჟანგბადს შორის ქიმიური რეაქციის შედეგად წარმოიქმნება. ფიჭური ელემენტების გარდა ენერგიის გამომუშავება კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემის მეშვეობითაც ხდება, რომელიც დამუხრუჭების შედეგად წარმოქმნილ ენეგიას ითვისებს.

კონცეპტუალური ავტომობილი აღჭურვილია სისტემა ”ტრეფიკ ჯემ ესისტენტით”, რომელსაც 40 კმ/სთ სიჩქარემდე, საჭის მექანიზმის, მუხრუჭების და აქსელერატორის სრულად კონტროლის უნარი აქვს. ავტომობილის უსაფრთხოებას ემსახურება სისტემა ”პრე-სეიფ”, რომელიც ავარიულ სისტემას დამოუკიდებლად აფიქსირებს და მის თავიდან არიდებასაც თავადვე უზრუნველყოფს.

ჟურნალ ”ავტოქართან” საუბრისას, ”მერსედეს ბენცის” დიზაინის განყოფილების შეფმა გორდონ ვაგენერმა განაცხადა, რომ მეორე თაობის კუპე CLS სწორედ ”F800 სტაილის” სტილში შესრულდება და მის გაყიდვას შტუტგარტელები მერმის დაიწყებენ. ამასთან, კონცეპტუალური ავტომობილის წინა ნაწილის დიზაინს მალე ”სამქიმიანების” სხვა მოდელებზეც ვიხილავთ.

”აუდი A1” ჟენევამდე გაგვეცნო

Audi A1

24 თებერვალი

”აუდიმ” თავის ახალ კომპაქტურ ჰეჩბეკ A1-ის ფოტოები და მის შესახებ ინფორმაცია გაავრცელა. ავტომობილს, რომელიც იმავე პლატფორმაზეა აგებული, რომელზეც ”ფოლკსვაგენ პოლო” და ”შკოდა ფაბია”, პირველად საზოგადოება ჟენევის საავტომობილო შოუზე იხილავს.

”აუდი A1” თავის მთავარ კონკურენტ ”მინიზე” 30 სანტიმეტრით გრძელია. მისი სიგრძე 3.95 მეტრი, სიგანე 1.74 მეტრი, სიმაღლე 1.42 მეტრი, ბაზა კი 2.47 მეტრია (შედარებისთვის, ”მინის” ბაზა ოდნავ მოკლე, 2.468 მეტრია). საბარგულის მოცულობა 267 ლიტრს აღწევს და თუ უკანა სავარძლებს დავკეცავთ, ეს მაჩვენებელი 920 ლიტრამდე იზრდება.

”აუდი A1-სთვის” ბენზინსა და დიზელზე მომუშავე რამდენიმე ტურბოძრავია განკუთვნილი, თუმცა თავიდან გერმანული კომპანია მყიდველს ბენზინისა და დიზელის ორ-ორ ძრავს შესთავაზებს. საბაზო კი იქნება 1.2-ლიტრიანი ტურბოძრავი, რომლის სიმძლავრე 86 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 160 ნიუტონმეტრია. 5-საფეხურიან მექანიკურ კოლოფთან ერთად, ამ აგრეგატით, ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 12.1 წამში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 179 კმ/სთ-ია.

უფრო მძლავრია 1.4-ლიტრიანი TFSI, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრე 122 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 200 ნიუტონმეტრს აღწევს. ამ ძრავს უწყვილდება ან 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფი (100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 9.2 წმ), ან 7-საფეხურიანი სეკვენტალური S-ტრონიკი, რომლითაც ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარე 9.1 წამში მიიღწევა.

დიზელის ორივე ძრავი 1.6-ლიტრიანია და მათ ფორსირების სხვადასხვა ხარისხი აქვთ. ერთის სიმძლავრე 90 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 230 ნიუტონმეტრია, მეორისა კი - 105 ცხ.ძ და 250 ნმ. პირველ აგრეგატს 5-საფეხურიანი კოლოფი უკავშირდება და ამ ტანდემის მეშვეობით, A1 ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 12.2 წამში აღწევს, სამაგიეროდ, ყოველ 100 კილომეტრზე მხოლოდ 3.8 ლიტრ საწვავს მოიხმარს. მეორეს შემთხვევაში, სტანდარტულ აჩქარებას ის 10.8 წამს ანდმებს, ხარჯი კი 3.9 ლიტრია.

ჯერჯერობით, ”აუდი” თავის ახალ ჰეჩბეკზე სრულამძრავიანი ტრანსმისიის გამოყენებას არ აპირებს. სამაგიეროდ, A1 სტაბილიზაციის სისტემითაა აღჭუვილი. ამასთან მყიდველს ოპციის სახით, უამრავ აქსესუარს და ავტომობილის ინდივიდუალიზაციის საშუალებებს შესთავაზებენ.

ელექტრომობილ ”ნისან ლიფს” კონკურენტული ფასი ექნება

Nissan says all-electric Leaf will compete on price

22 თებერვალი

”ნისან მოტორის” მთავარი აღმასრულებელი კარლოს გონი (სურათზე) აცხადებს, რომ მისი კომპანიის ელექტრომობილ ”ნისან ლიფს”, ანალოგიური კლასის ავტომობილების დონის ფასი ექნება და ამის მიუხედავად, მისი მეშვეობით, მოგებასაც მიიღებს.

”ნისან ლიფი” ხუთადგილიანი ჰეჩბეკია და მას ამძრავად ელექტრომოტორი ემსახურება. იაპონური კომპანიის განცხადებით, ავტომობილი აკუმულატორების სრულად დამუხტვის შემთხვევაში, მინიმუმ 160 კილომეტრის გავლას შეძლებს, მისი ფასი კი, შესაბამისი კლასის ავტომობილების ფასზე დაახლოებით 1-2 პროცენტით მეტი იქნება.

”ჯერჯერობით, ამ მანქანის ფასზე ლაპარაკი ნაადრევია, მაგრამ სიურპრიზები არ იქნება. ვიცით, რომ ბაზარზე ყველაზე მეტი მნიშვნელობა ფასს აქვს და ყველაფერს ვიზამთ იმისათვის, რომ ”ლიფის” შეძენა დიდ ხარჯებთან არ იყოს დაკავშირებული”, - ამბობს გონი, ვისაც ამ ელექტრომობილის სავარაუდო ფასი არ დაუსახელებია, მაგრამ განაცხადა, რომ მისი გაყიდვები აშშ-ში, იაპონიასა და ევროპაში ერთდროულად, ამ წლის ბოლოს დაიწყება.

”ნისანი” თავის მომავალს ელექტრომობილებს უკავშირებს და მისი მარკეტოლოგები ირწმუნებიან, რომ 2020 წელს, მსოფლიოს ბაზარზე გაყიდული ავტომობილების დაახლოებით 10 პროცენტი ელექტრომობილი იქნება. ამის გამო, იმისათვის, რომ ბაზრის ახალ სეგმენტზე ახლავე მოიკიდოს ფეხი და მის განვითარებასაც ხელი შეუწყოს, ”ნისანმა” ახლავე დაიჭირა თადარიგი და სხვადასხვა სახელმწიფოებთან და საკომუნიკაციო სფეროში მომუშავე კომპანიებთან, მრავალწლიანი პარტნიორობის ხელშეკრულებების გაფორმება დაიწყო.

პირველ რიგში, ამ კონტრაქტების მიზანი, ელექტრომობილებისთვის აუცილებელი ინფრასტრუქტურების მოწყობაა. ამისათვის შეიქმნება ავტომობილების დასამუხტი სადგურების ქსელი, სადაც ელექტრომობილების მფლობელებს, თავიანთი მანქანების ენერგიით გაწყობის, ან განმუხტული აკუმულატორების დამუხტულით სწრაფად შეცვლის საშუალება ექნებათ.

”ნისან ლიფისთვის” აკუმულატორების ბლოკებს იაპონური კომპანია NEC-ი დაამზადებს. წინასწარი მონაცემებით, ამ აკუმულატორების დამუხტვა, ჩვეულებრივი, 220-ვოლტიანი ელექტროქსელიდან იქნება შესაძლებელი. ამ ელექტრომობილის წარმოებას, ”ნისანი” ამერიკაში, შტატ ტენესიში აპირებს. ამისათვის, იაპონურმა კომპანიამ, აშშ-ის ენერგიის დეპარტამენტისგან, შეღავათიანი სესხის სახით, 1.6 მილიარდი დოლარი მიიღო. თუმცა, ამ ელექტრომობილის პირველი გასაყიდი ეგზემპლარები, ამერიკაში იაონიიდან შევა.

აღსანიშნავია, რომ ”ნისანმა” პრაქტიკულად უარი თქვა ჰიბრიდული ავტომობილების წარმოებაზე, რასაც ბევრი შიდაწვისძრავიანი ავტომობილებიდან, ელექტრომობილების წარმოებაზე გადასვლის შუალედურ საფეხურად მიიჩნევს. ამის მიზეზი ისაა, რომ ელექტრომობილების წარმოებას ახალი, მეტად ძვირადღირებული ტექნოლოგიების ათვისება სჭირდება, რაც საბოლოო პროდუქტს აძვირებს. ჰიბრიდული ტექნოლოგია კი შედარებით იაფი ჯდება და ავტომობილებსაც შედარებით მისაღები ფასი აქვს.

ჰიბრიდების ბაზარზე, დღეისათვის გამოკვეთილი ლიდერი იაპონური ”ტოიოტაა”, რომელიც მეტად პოპულარული ”პრიუსის” საბაზრო წარმატებებს არ სჯერდება და ამავე სახელით, ახალი ჰიბრიდების მთელი ”ოჯახის” წარმოებას გეგმავს. ამასთან, აცხადებს, რომ მალე თავის სამოდელო გამაში არსებული ყველა ავტომობილის ჰიბრიდულ ვერსიებსაც გამოუშვებს.

ოდნავ განსხვავებული გზა აქვს არჩეული ”ჯენერალ მოტორსს”, რომელიც აქცენტს ეგრეთ წოდებული გაზრდილი სვლის მქონე პლაგ-ინ ჰიბრიდების წარმოებაზე აკეთებს. ეს იგივე ელექტრომობილებია, რომლებსაც მარტო ელექტროძრავით, შედარებით მოკლე მანძილის გავლა შეუძლიათ, მაგრამ აკუმულატორების განმუხტვის შემდეგ, საქმეში მცირელიტრაჟიანი შიდაწვის ძრავისა და მასთან დაკავშირებული გენერატორის ტანდემი ერთვება, რომლის მიერ გამომუშავებული ელექტროენერგიაც ელექტროძრავს (ან ელექტროძრავებს) მიეწოდება. ასეთი ტექნოლოგიით იქნება აღჭურვილი ”გენერლების” ორი ახალი ავტომობილი - ”შევროლე ვოლტი” და ”ოპელ ამპერა”.

გონი, რომელიც იმავდროულად, ”ნისანის” მფლობელი ფრანგული კომპანია ”რენოს” მთავარი აღმასრულებელიცაა, აცხადებს, რომ ელექტრომობილების წარმოების ხარჯების შემცირება შესაძლებელი იქნება იმ შემთხვევაში, თუ ორივე კომპანია, ერთიდაიგივე ტექნოლოგიით, მინიმუმ რვა ავტომობილის წარმოებას დაიწყებს.

”ჩვენ ამ ტექნოლოგიებს უკვე ვფლობთ და ახლა პირველი რიგის ამოცანა ისაა, რომ ის რაც შეიძლება მეტი ავტომობილის წარმოებისთვის გამოვიყენოთ. სწორედ ამიტომაა, რომ ”ნისანისა” და ”რენოსთვის” ახალ სიმძლავრეებს ვაშენებთ, რომელთა წლიური წარმადობა 500 000 ავტომობილი და ამდენივე აკუმულატორების ბლოკი იქნება. ამ საწარმოებს კი შეერთებულ შტატებში, ევროპასა და იაპონიაში ავაგებთ. საერთო ჯამში, მათში ”ნისანისა” და ”რენოს” ოთხ-ოთხ მოდელს გამოვუშვებთ”, - ამბობს გონი.

და მაინც, მთავარი ხერხი, რომლითაც ელექტრომობილების ფასის დაწევა იქნება შესაძლებელი, ძვირადღირებული აკუმულატორების ლიზინგია. ამ პრინციპით, ”ნისანის” ელექტრომობილების მყიდველი, ავტომობილს შეიძენს, აკუმულატორებს კი ლიზინგით მიიღებს და მის ფასს, აკუმულატორების დამუხტვისას გადასახდელ ფასთან ერთად, თანდათან დაფარავს.

გონი ირწმუნება, რომ ელექტრომობილების წარმოება, ”ნისანისთვის” მომგებიანი ბიზნესი იქნება. ასე რომ არ იყოს, მისი ორივე კომპანია, ამ წამოწყებაზე უარს იტყოდა. შედარებისთვის, ”ჯენერალ მოტორსში” აღიარებენ, რომ ”შევროლე ვოლტის” წარმოების პირველ ხანებში, ეს საქმე წამგებიანი იქნება, თუმცა ეს სიტუაცია, ტექნოლოგიების განვითარებასთან ერთად შეიცვლება და ეს პლაგ-ინ ჰიბრიდი მოგების მოტანას დაიწყებს.