Monday, June 8, 2009

”სუბარუ” ელექტრომობილ ”სტელას” წარმოებას იწყებს

Subaru Stella

8 ივნისი

”სუბარუმ” გამოაცხადა, რომ წარმოებისთვის მზად აქვს სრულიად ელექტრული პლაგ-ინ ელექტრომობილი ”სტელა”. ავტომობილი, რომელიც ელექტროენერგიას ლითიუმ-იონურ ელემენტებში აგროვებს, ბაზარზე ამ წლის ივლისში გამოჩნდება. იაპონური კომპანია აცხადებს, რომ წლის ბოლომდე 170 ცალი ელექტრომობილის გამოშვებას გეგმავს.

ელექტრომობილის ბაზისად შიდაწვისძრავიანი ”სტელაა” გამოყენებული. მისი სვლის მარაგი 90 კილომეტრი, მაქსიმალური სიჩქარე კი 100 კმ/სთ-ია. სულ 15 წუთია საკმარისი იმისათვის, რომ აკუმულატორები 80%-ით დაიმუხტოს, ამაში კი მას სპეციალური, სწრაფდამტენი სისტემა ეხმარება. ჩვეულებრივი სისტემით აკუმულატორების სრულ დამუხტვას კი, თუ ისინი ენერგიას 100-ვოლტიანი შტეპსელიდან ივსებენ, 8 საათი სჭირდება. 200-ვოლტიანი შტეპსელიდან დამუხტვის შემთხვევაში კი დასამუხტად აუცილებელი დრო ხუთ საათამდე მცირდება.

”სტელას” ელექტრომოტორის მაქსიმალური სიმძლავრე 60 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 170 ნიუტონმეტრს აღწევს. ავტომობილი ასევე აღჭურვილია ენერგიის რეკუპერაციის სისტემით, რომელიც შენელების დროს გამოყოფილ ენერგიას აგროვებს.

რაც შეეხება ფასებს, ამ მხრივ, ”სუბარუ სტელა” ნაკლებად მიმზიდველად მოჩანს - მისი საბაზო ღირებულება 4 725 000 იენია (დაახლოებით $49 000). თუმცა მის მყიდველებს იაპონიის მთავრობის მიერ შემუშავებული პროგრამა (ნექსტ გენერეიშნ ვიჰაიქლ პრომოუშნ სენტერ პროგრამ - შემდეგი თაობის ავტომობილების პრომოუშენის ცენტრალური პროგრამა) შეეშველება, რომელიც მას სუბსიდიის სახით 1 380 000 იენს ($14 308) სთავაზობს. გარდა ამისა, ელექტრომობილების მყიდველებს სპეციალურ შეღავათებს იაპონიის მიწების, ინფრასტრუქტურის, ტრანსპორტისა და ტურიზმის სამინისტროებიც პირდებიან.

რუსებს ”ოპელის” ნოუ-ჰაუ იზიდავს

8 ივნისი

რუსეთის მთავრობა იმედოვნებს, რომ ”ოპელის” შეძენის შემდეგ, რუსული ავტოინდუსტრიისთვის უახლესი ტექნოლოგიები ხელმისაწვდომი გახდება და ეს რუსულ ავტომწარმოებელ GAZ-ს გაჭიანურებული კრიზისიდან გამოიყვანს.

შეგახსენებთ, რომ კანადური ”მაგნა ინტერნეიშნლის” გარდა, ”ჯენერალ მოტორსისგან” ”ოპელის” გამოსყიდვაში მონაწილეობა რუსულმა ბანკმა ”სბერბანკმა” და ავტომწარმოებელმა GAZ-მაც მიიღეს. ამ ორიდან ”სბერბანკი” აქციების 35 მიიღებს, GAZ-ი კი გერმანული კომპანიის ინდუსტრიული პარტნიორი გახდება.

ბევრი მიმომხილველი, გარიგებაში რუსული მხარის მონაწილეობის ლოგიკას უცნაურად მიიჩნევს. მათ ვერ გაუგიათ, თუ როგორ გამოიყენებს შეძენილ აქციებს ”სბერბანკი”. ქვეყნის პრემიერ მინისტრის პირველი მოადგილე იგორ შუვალოვი კი აცხადებს, რომ ამ გარიგებით, რუსული სახელმწიფო კომპანი(ებ)ისთვის, ”ოპელის” უახლესი ტექნოლოგიები ხელმისაწვდომი გახდება, რაც რუსულ ავტოწარმოებას ძლიერ გამოადგება.

”ჩვენთვის ”ოპელში” ყველაზე საინტერესო მისი უახლესი ტექნოლოგიებია, რომელთა ბაზაზეც, რუსულ კომპანიებს საკუთარი ნოუ-ჰაუს შექმნის და ავტოინდუსტრიის ფეხზე დაყენების შანსი უჩნდებათ”, - ამბობს შუვალოვი.

”სბერბანკის” შეფი გერმან გრეფი კი აცხადებს, რომ მისი ბანკი ”ოპელის” აქციებს მომავალში რომელიმე რუს სტრატეგიულ ინვესტორს გადასცემს. ბევრი ფიქრობს, რომ ეს ინვესტორი შეიძლება GAZ-ი გახდეს, რომელსაც რუსი ოლიგარქი ოლეგ დერიპასკა აკონტროლებს. ზოგის ვარაუდით კი, გერმანული კომპანიის აქციები კონგლომერატ ”რუსსკიე ტეხნოლოგიის” ხელში მოხვდება.

შუვალოვი კი აცხადებს, რომ სახელმწიფოს ”სბერბანკისთვის” ”ოპელის” გარიგებაში მონაწილეობა არ დაუძალებია...

”ბეემვეს” ავტომობილები მძღოლების ჯანმრთელობას გააკონტროლებენ

8 ივნისი

”ბეემვე” თავის ავტომობილებს მალე უჩვეულო სისტემით აღჭურვავს, რომელიც ავტომობილს ეგრეთ წოდებულ უსაფრთხო ავტონომიურ რეჟიმზე იმ შემთხვევაში გადაიყვანს, თუ მისი სენსორები დააფიქსირებენ, რომ მძღოლს ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სერიოზული პრობლემები შეექმნა.

ახალ სისტემას ”ემერგენსი სტოპ ესისტენტ” ეწოდება. სისტემა უკვე შემუშავებულია, პროტოტიპის სახით უკვე არსებობს და ტესტირებასაც გადის. ამ ეტაპზე, ის ჯერ მხოლოდ მაგისტრალებზე გამოყენებისთვისაა განკუთვნილი. სისტემა ავტომობილის მოძრაობის სხვადასხვა სიტუაციებს შესაბამისად პასუხობს და ავტომობილის გაჩერების, ან შენელების ყველაზე ოპტიმალურ რეჟიმს დამოუკიდებლად არჩევს.

”ემერგენსი სტოპ ესისტენტ” მაშინვე აქტიურდება, როგორც კი სისტენა დაადგენს, რომ მძღოლს სერიოზული სამედიცინო პრობლემა აქვს. ამ დროს, ავტომობილი დამოუკიდებელ რეჟიმში იწყებს მუშაობას და სრულ გაჩერებამდე, ავტომობილის უსაფრთხო მანევრირებას უზრუნველყოფს. ამ დროს, სისტემა სრულად აკონტროლებს საგზაო ტრეფიკს და საგზაო ნიშნებს.

იმისათვის, რომ ავტომობილის სასწრაფოდ და უსაფრთხოდ გაჩერება უზრუნველყოს, სისტემას რამდენიმე სენსორი ემსახურება. ისინი ავტომობილის გარშემო არსებულ სიტუაციას სრულად აკონტროლებენ და ინფორმაციას მართვის ბლოკს გადასცემენ, რომელიც შექმნილი მდგომარეობის მოხედვით ღებულობს გადაწყვეტილებებს.

ახალი სისტემა გერმანიის მთავრობის მიერ ინიცირებულ პროექტ ”სმარტსენიორის” ფარგლებში მუშავდება. ჯერჯერობით უცნობია, თუ როდის დაინერგება წარმოებაში ”ემერგენსი სტოპ ესისტენტი”.

”ლამბორგინის” ჰიბრიდული მომავალი

Lamborghini

8 ივნისი

იმის გამო, რომ მსოფლიოს ყველაზე ავტომობილიზებულ ქვეყნებში საწვავის ეკონომიურობის სტანდარტები მკაცრდება, ჰიბრიდული აგრეგატებით თავისი ავტომობილის აღჭურვაზე ფიქრი ”ლამბორგინიშიც” დაიწყეს. უფრო ადრე, მაგავსი გეგმები ”ფერარიმ” და ”ბენტლიმ” გამოაქვეყნეს, ახლა კი მათ ”ლამბორგინიც” შეუერთდა.

სუპერავტომობილების მწარმოებელი იტალიური კომპანიის გეგმით, მის მიერ წარმოებული ავტომობილების გამონაბოლქვში ნახშირორჯანგის შემცველობა, 2015 წლიდან 35%-ით (ახლანდელთან შედარებით) უნდა შემცირდეს. ამ მიზნის მისაღწევად, რამდენიმე ნაბიჯის გადადგმა იგეგმება. ესენის: ავტომობილების წონის შემცირება, ძრავების ეფექტურობის გაუმჯობესება (მარგი ქმედების კოეფიციენტის გაზრდით), ბიოსაწვავის გამოყენება, ძრავის სტოპ-სტარტ სისტემის და ჰიბრიდული აგრეგატების გამოყენებაც კი.

სხვათა შორის, ”ლამბორგინიმ” გარემოსადმი მზრუნველობა პირველად უკვე გამოავლინა, როცა ”გალიარდო LP 560-4” შექმნა. საბაზო ”გალიარდოსთან” შედარებით, ეს მოდიფიკაცია გარემოში 18%-ით ნაკლებ CO2-ს გამოყოფს.

პარალელურად, ”ლამბოგინი” თავისი საწარმოს ენერგოეფექტურობის გაუმჯობესებაზეც ზრუნავს. კომპანია მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში 35 მილიონ ევროს დახარჯავს საკუთარმა ქარხნებმა განახლებადი ენერგიის გამოყენება დაიწყონ. საწარმოს სახურავზე დამონტაჟდება მზის ფოტოელემენტები, რომელთა მეშვეობითაც, 2010 წლიდან, მის მიერ ატმოსფეროში გამოყოფილი CO2-ს მოცულობა 30%-ით შემცირდება.

სურათზე: ”ლამბორგინი გალიარდო LP560-4” საბაზო მოდელთან შედარებით, გარემოს 18%-ით ნაკლები CO2-ით აბინძურებს.

”ლამბორგინის” ჰიბრიდული მომავალი

Lamborghini

8 ივნისი

იმის გამო, რომ მსოფლიოს ყველაზე ავტომობილიზებულ ქვეყნებში საწვავის ეკონომიურობის სტანდარტები მკაცრდება, ჰიბრიდული აგრეგატებით თავისი ავტომობილის აღჭურვაზე ფიქრი ”ლამბორგინიშიც” დაიწყეს. უფრო ადრე, მაგავსი გეგმები ”ფერარიმ” და ”ბენტლიმ” გამოაქვეყნეს, ახლა კი მათ ”ლამბორგინიც” შეუერთდა.

სუპერავტომობილების მწარმოებელი იტალიური კომპანიის გეგმით, მის მიერ წარმოებული ავტომობილების გამონაბოლქვში ნახშირორჯანგის შემცველობა, 2015 წლიდან 35%-ით (ახლანდელთან შედარებით) უნდა შემცირდეს. ამ მიზნის მისაღწევად, რამდენიმე ნაბიჯის გადადგმა იგეგმება. ესენის: ავტომობილების წონის შემცირება, ძრავების ეფექტურობის გაუმჯობესება (მარგი ქმედების კოეფიციენტის გაზრდით), ბიოსაწვავის გამოყენება, ძრავის სტოპ-სტარტ სისტემის და ჰიბრიდული აგრეგატების გამოყენებაც კი.

სხვათა შორის, ”ლამბორგინიმ” გარემოსადმი მზრუნველობა პირველად უკვე გამოავლინა, როცა ”გალიარდო LP 560-4” შექმნა. საბაზო ”გალიარდოსთან” შედარებით, ეს მოდიფიკაცია გარემოში 18%-ით ნაკლებ CO2-ს გამოყოფს.

პარალელურად, ”ლამბოგინი” თავისი საწარმოს ენერგოეფექტურობის გაუმჯობესებაზეც ზრუნავს. კომპანია მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში 35 მილიონ ევროს დახარჯავს საკუთარმა ქარხნებმა განახლებადი ენერგიის გამოყენება დაიწყონ. საწარმოს სახურავზე დამონტაჟდება მზის ფოტოელემენტები, რომელთა მეშვეობითაც, 2010 წლიდან, მის მიერ ატმოსფეროში გამოყოფილი CO2-ს მოცულობა 30%-ით შემცირდება.

სურათზე: ”ლამბორგინი გალიარდო LP560-4” საბაზო მოდელთან შედარებით, გარემოს 18%-ით ნაკლები CO2-ით აბინძურებს.

ბატონმა შდიდიდან მეექვსე მოიგო

Formula 1

7 ივნისი

”ბრაუნ GP-ს” ბრიტანელი პილოტის, ჯენსონ ბატონის გამარჯვებით დასრულდა ფორმულა ერთის წლევანდელი ჩემპიონატის მოროგო, მეშვიდე რბოლა, თურქეთის დიდი პრიზი, რომელსაც სტამბულის ”ისტანბულ პარკმა” უმასპინძლა.

ამგვარად, ჩემპიონატის პირველ შვიდ ეტაპზე ბატონმა მეექვსე გამარჯვება იზეიმა, რითაც შოტლანდიელი ჯიმ კლარკისა და გერმანელი მიხაელ შუმახერის რეკორდი გაიმეორა.

”ასე კარგად მანქანას ჯერ არ უმუშავია. სწრაფები ადრეც ვიყავით, მაგრამ ზოგჯერ ბალანსით ბოლომდე კმაყოფილები არ ვიყავი, რადგან ის ჩემს სტილს არ შეესაბამებოდა. მაგრამ დღს მანქანა მართლაც იდეალურად მუშაობდა. შესაძლოა, ასე იმის გამო იყო, რომ აქაური ტრასა სხვა ტრასებზე მეტად შეეფერება ჩვენს მანქანას. ძალიან მინდოდა, რომ კვარცხლბეკზე ჩემთან ერთად, ჩვენი გუნდის მექანიკოსები და ინჟინრებიც ყოფილიყვნენ, მათ ეს გამარჯვება არანაკლებ დაიმსახურეს”, - ნარბოლევს ჩატარებულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა ბატონმა.

ბრიტანელი პილოტი დასძენს, რომ არც მაშინ უნერვიულია, როცა მას მთავარი მეტოქე, გერმანელი სებასტიან ფეტელი წამოეწია. ”მას მალე პიტ სტოპი უწევდა, რადგან გაცილებით ნაკლები საწვავი ესხა. მართალია, წრეზე რვა-ცხრა მეათედ წამს მიგებდა, მაგრამ ეს იმასაც ნიშნავდა, რომ პიტლაინზე შესვლა მალე უწევდა. ამ მომენტში, ჩემთვის მთავარი სტაბილურობის შენარჩუნება იყო, რადგან რომც დამწეოდა, გასწრება გაუჭირდებოდა. ზოგი მოსახვევის წინ სიჩქარეს ზედმეტადაც ვაგდებდი, რათა გამოსასვლელში უფრო ეფექტური აჩქარება მქონოდა. მთლიანობაში, საინტერესო რბოლა გამოვიდა. ისე კი, თუ ბაჰრეინსა და ბარსელონაში ”რედ ბული” სიჩქარით არ ჩამოგვრჩებოდა, აქ ჩვენ აშკარად უფრო სწრაფები ვიყავით”, - დასძენს ბატონი, ვინც რბოლაში სტარტი მეორე პოზიციიდან აიღო, თუმცა მას პირველსავე წრეზე, მისივე შეცდომის წყალობით გაასწრო და ამის შემდეგ, ლიდერობა მხოლოდ ორჯერ დათმო და ისიც მაშინ, როცა პიტ სტოპზე შედიოდა.

ბატონისგან განსხახებით, თურქეთში ხელი მოეცარა მის ბრაზილიელ თანაგუნდელ რუბენს ბარიკელოს, რომელსაც სტარტის აღება დააგვიანდა და პირველ მოსახვევშიათეულის მიღმა აღმოჩნდა. საბოლოოდ, რუბინიომ რბოლის დასრულება ვერ შეძლო, რადგან მის ბოლიდზე მწყობრიდან გადაცემათა კოლოფი გამოვიდა. ამ სეზონში ეს პირველი შემთხვევაა, როცა ”ბრაუნ GP-ს” მანქანამ ფინიშს ვერ უწია.

რაც შეეხება ფეტელს, მან ვერც მეორე პოზიცია შეინარჩუნა - სამ პიტსტოპიანი ტაქტიკის გამო, მას ავსტრალიელმა თანაგუნდელმა მარკ უებერ გადაასწრო, რომელმაც მას ფინიშთან წამზე ნაკლებით მიასწრო.

რბოლა კვლავ უქულოდ დაასრულეს მსოფლიოს მოქმედმა ჩემპიონმა, ბრიტანელმა ლუის ჰამილტონმა და ყოფილმა ჩემპიონმა, ფინელმა კიმი რაიკონენმა. ჰამილტონმა რბოლის ერთ პიტსტოპიანი ტაქტიკა აირჩია, მაგრამ ამან ვერ უშველა და საბოლოოდ, ის მე-13 ადგილს დასჯერდა. რაიკონენს კი ჩასათვლელი ქულის აღებამდე ერთი ადგილი დააკლდა.

თურქეთის დიდი პრიზი

ისტანბულ პარკი (სიგრძე 5338 მეტრი, წრეები 58, დისტანცია 309.396 კმ)

რბოლის შედეგები

პილოტი და გუნდი                                              დრო პიტი

1. ჯენსონ ბატონი (ბრაუნ-მერსდესი)               1:26:24.848     2

2. მარკ უებერი (რედ ბულ-რენო)                       +6.714             2

3. სებასტიან ფეტელი (რედ ბულ-რენო)          +7.461             3

4. იარნო ტრული (ტოიოტა)                                +27.843           2

5. ნიკო როსბერგი (უილიამს-ტოიოტა)             +31.539           2

6. ფელიპე მასა (ფერარი)                                      +39.996           2

7. რობერტ კუბიცა (BMW-ზაუბერი)                 +46.247           2

8. ტიმო გლოკი (ტოიოტა)                                    +46.959           2

9. კიმი რაიკონენი (ფერარი)                                +50.246           2

10. ფერნანდო ალონსო (რენო)                            +1:02.420        2

11. ნიკ ჰაიდფელდი (BMW-ზაუბერი)              +1:04.327        2

12. კაზუკი ნაკაძიმა (უილიამს-ტოიოტა)         +1:06.376        2

13. ლუის ჰამილტონი (მაკლარენ-მერსედესი)           +1:20.454        1

14. ჰეიკი კოვალაინენი (მაკლარენ--მერსედესი)        +1 წრე                        2

15. სებასტიან ბუემი (ტორო როსო-ფერარი)    +1 წრე                        2

16. ნელსინიუ პიკე (რენო)                                               +1 წრე                        2

17. ადრიან ზუტილი (ფორს ინდია-მერსედესი)       +1 წრე                        2

18. სებასტიან ბურდე (ტორო როსო-ფერარი)  +1 წრე                        1

უსერაფესი წრე: ჯენსონ ბატონი - 1.27:579  (მე-40 წრე, 219.422 კმ/სთ)

რბოლა ვერ დაასრულეს

პილოტი და გუნდი           წრე    

ჯანკარლო ფიზიკელა (ფორს ინდია-მრესედესი)      49 (გადაცემათა კოლოფი)

რუბენს ბარიკელო (ბრაუნ-მერსედესი)                                   05 (მუხრუჭები)

პირადი ჩათვლა 7 ეტაპის შემდეგ

1. ჯენსონ ბატონი (ბრაუნ-მერსდესი)   61

2. რუბენს ბარიკელო (ბრაუნ-მერსედესი)        35

3. სებასტიან ფეტელი (რედ ბულ-რენო)          29

4. მარკ უებერი (რედ ბულ-რენო)           27.5

5. იარნო ტრული (ტოიოტა)         19.5

6. ტიმო გლოკი (ტოიოტა) 13

7. ნიკო როსბერგი (უილიამს-ტოიოტა) 11.5

8. ფელიპე მასა (ფერარი)  11

9. ფერნანდო ალონსო (რენო)      11

10. კიმი რაიკონენი (ფერარი)      9

11. ლუის ჰამილტონი (მაკლარენ-მერსედესი)           9

12. ნიკ ჰაიდფელდი (BMW-ზაუბერი)  6

13. ჰეიკი კოვალაინენი (მაკლარენ-მერსედესი)         4

14. სებასტიან ბუემი (ტორო როსო-ფერარი)    3

15. რობერტ კუბიცა (BMW-ზაუბერი)   2

16. სებასტიან ბურდე (ტორო როსო-ფერარი)  2

კონსტრუქტორთა პირველობა

1. ბრაუნ GP-მერსედესი    96

2. რედ ბულ-რენო  56.5

3. ტოიოტა    32.5

4. ფერარი     20

5. მაკლარენ-მერსედესი   13

6. უილიამს-ტოიოტა         11.5

7. რენო          11

8. BMW ზაუბერი   8

9. ტორო როსო-ფერარი     5