Friday, August 7, 2009

”პრიუსს” აკუმულატორები არ ჰყოფნის

Toyota Prius

7 აგვისტო

იმ დროს, როდესაც ”ნისან ლიფი” ბაზარზე გამოსასვლელად ემზადება, ჰიბრიდულ ავტომობილებზე მოთხოვნა მთელს მსოფლიოში გიგანტური ტემპებით იზრდება, რასაც ბევრი ქვეყნის სახელმწიფოების მიერ, ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებზე დაწესებული სოლიდური შეღავათებიც უწყობს ხელს.

ჰიბრიდულ ბაზარზე ყველაზე პოპულარული ავტომობილი ”ტოიოტა პრიუსია”, რომელიც იაპონიაში რამდენიმე თვე ყველანაირ ავტომობილს შორისაც ბესტსელერი გახდა. ეს ავტომობილი იმდენად პოპულარულია, რომ მესამე თაობის ”პრიუსის” წარმოების დაწყების შემდეგაც ”ტოიოტა” მეორე თაობის მოდელის წარმოებას არ წყვეტს.

მაგრამ ამ ავტომობილზე მზარდმა მოთხოვნამ ”ტოიოტას” უკვე პრობლემები შეუქმნა. საქმე ისაა, რომ იაპონური ელექტროტექნიკური გიგანტი ”პანასონიკი” ”პრიუსისთვის” საკმარისი რაოდენობით აკუმულატორების დამზადებას ვერ აუდის, ”ტოიოტას” კი ამ მეტად მნიშვნელოვანი ელემენტის სხვა მიმწოდებელი არ ჰყავს. კიდევ უფრო ცუდი ისაა, რომ ეს პრობლემები ალბათ მერმისაც გაგრძელდება.

ამჟამად ”ტოიოტა” თავის პოპულარულ ჰიბრიდულ ავტომობილს მხოლოდ იაპონიაში, წლიურად 500 000 ცალს აწარმოებს. ზუსტი მონაცემი იმისა, თუ წლიურად რამდენ აკუმულატორს უშვებს ”პანასონიკი”, უცნობია, თუმცა კომპანიის ხელმძღვანელობა ”ტოიოტას” პირდება, რომ მერმის წარმოებას მილიონამდე გაზრდის.

”ტოიოტას” მმართველი დირექტორი ტაკაჰიკო იძიჩი ამბობს, რომ ქარხანა, რომელიც ”პრიუსს” აწარმოებს, სრული დატვირთვით მუშაობს, მაგრამ სამწუხაროდ, ”პანასონიკი” აკუმულატორების დროულად მიწოდებას ვერ ასწრებს, რაც ქარხნის სადგომზე უაკუმულატორო ავტომობილების დაგროვებას იწვევს. ამის გამო კი, ზოგიერთ ბაზარზე, სასურველი ჰიბრიდის მისაღებად, მყიდველს ლოდინი უწევს.

”ნისან ლიფი” ჰიბრიდების წინააღმდეგ

Nissan Leaf

7 აგვისტო

”ნისანი” თავის მასობრივ ელექტრომობილ ”ლიფზე” დიდ იმედებს ამყარებს. იაპონური კომპანია იმედოვნებს, რომ ამ ავტომობილით კონკურენციას გაუწევს იაპონური ბაზრის ბესტსელერებს, ორ უახლეს ჰიბრიდულ ავტომობილს - ”ტოიოტა პრიუსსა” და ”ჰონდა ინსაითს”.

”ნისანის” ჩრდილოამერიკული შტოს ვიცე პრეზიდენტი ლარი დომინიკი, ვინც პროდუქციის დაგეგმარებას კურირებს, ამბობს, რომ ჰიბრიდულ ავტომობილებთან შედარებით, ისეთ ელექტრომობილებს, როგორიც ”ლიფია”, ფულის დაზოგვის გაცილებით სოლიდური პოტენციალი აქვთ, რაც ბაზარზე მათ უზარმაზარ უპირატესობას ჰპირდება.

”ჩვენ დარწმუნებულები ვართ, რომ ”ლიფის” ექსპლუატაცია ავტომფლობელებს ჰიბრიდეზე გაცილებით იაფი დაუჯდებათ”, - ამბობს დომინიკი და დასძენს, რომ ჰიბრიდული ავტომობილები კარგად შემუშავებული ტექნოლოგიებით მზადდება, თუმცა ექსპლუატაციის პარამეტრებით, ისინი ელექტრომობილებს მაინც ვერ გაუწევენ კონკურენციას.

”ლიფს” ხუთი ზრდასრული ადამიანის გადაყვანა შეუძლია, აკუმულატორების სრული დამუხტვით კი მისი სვლის მარაგი 160 კილომეტრს აღწევს, რაც ელექტრომობილებისთვის შესანიშნავი მაჩვენებელია. პლაგ-ინ სისტემა ავტომობილის საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან დამუხტვის საშუალებას იძლევა. ამასთან, რეგენერაციული მუხრუჭების მეშვეობით, აკუმულატორების ენერგიის მარაგი დამუხრუჭების დროსაც ივსება.

”ლიფის” სუსტი მხარე ისაა, რომ აკუმულატორების სრულად დამუხტვას (საყოფაცხოვრებო ქსელიდან) 8 საათი სჭირდება. თუმცა, ამ მინუსს ის გარემოება აბათილებს, რომ აკუმულატორების 80 პროცენტით შესავსებად, ნახევარი საათიც საკმარისია (ეს კი 120 კილომეტრია).

აკუმულატორების გარეშე, ”ნისან ლიფის” ღირებულება 20 000 ევროზე ნაკლები იქნება. ჯერ საბოლოოდ დადგენილი არაა, მაგრამ აკუმულატორებს კომპანია ალბათ ლიზინგით გასცემს და მის საფასურს მყიდველი ექსპლუატაციის პროცესში, მოხმარებული ენერგიის და მომსახურების საფასურთან ერთად დაფარავს. ეს კი ელექტრომობილს კიდევ უფრო მიმზიდველს გახდის.

”ნისან ლიფის” გაყიდვები იაპონიაში, აშშ-სა და ევროპაში მერმის დაიწყება.