Monday, December 6, 2010

რედ ბულ X1” - ოცნების ავტომობილის შოუ-მოდელი

Red Bull X1

6 დეკემბერი

გსმენიათ რამე ისეთი სარბოლი ავტომობილის შესახებ, რომელიც ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას წამნახევარზე ნაკლებ დროს ანდომებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 450 კმ/სთ-ზე მეტია? სიმართლე გითხრათ, ასეთი ავტომობილი ბუნებაში არ არსებობს, თუმცა ვირტუალური სამყაროს ვარსკვლავად მაშინვე იქცა, როგორც კი ”სონი პლეისტეიშნმა”, ”პოლიფონი დიჯიტალსმა” და ”რედ ბულ რეისინგმა” თავიანთი ერთობლივი ნამუშევრის, ვიდეოთამაშ ”გრან პრი 5-ის” და მისი ახალი ვარსკვლავის შექმნის შესახებ გამოაცხადეს.

როგორც ფორმულა 1-ის ახალი ჩემპიონი, გერმანელი სებასტიან ფეტელი ამბობს, ”რედ ბულ X1” ავსტრიული გუნდის ტექნიკური დირექტორის, ფორმულა 1-ის გენიოს ედრიან ნიუის ოცნების ავტომობილია, რომელშიც მან მთელი თავისი ცოდნა და გამოცდილება ჩააქსოვა. თანაც ისე, რომ არანაირი ტექნიკური რეგლამენტი არ ზღუდავდა.

ავტომობილის პროექტირებისას, ნიუიმ ისეთი ტექნოლოგიები გამოიყენა, რომლებიც რეალურად მუშაობს. მართალია, თავად ავტომობილი, მისი ძრავი და ტრანსმისია ვირტუალურია, მაგრამ მათი რეალურად დამზადება არავითარ ტექნიკურ სირთულეს არ წარმოადგენს. მაშ, მის მონაცემებსაც უფრო დაწვრილებით გავეცნოთ:

სიგრძე 4.75 მეტრი, სიგანე 2.18 მეტრი, სიმაღლე 0.98 მეტრი, ბორბლებს შორის ბაზა 2.90 მეტრი, წინა ბორბლების კვალი 1.85 მეტრი, უკანა ბორბლების კვალი 1.78 მეტრი. ავტომობილის მშრალი წონა 545 კილოგრამი, სრული წონა კი - 615 კილოგრამი. ”რედ ბულის” პრეს რელიზში წერია, რომ ამდენივე იქნება მისი ავსტრალიელი პილოტის, მარკ უებერის წონა, მან რომ მოსახვევი 300 კმ/სთ სიჩქარით გაიაროს. ამ დროს, მასზე მოქმედი გადატვირთვა 8.25G-ს მიაღწევს. ცნობისათვის, ამ მაჩვენებელს სამხედრო თვითმფრინავები აღწევენ...

ახლა X1-ის კაპოტქვეშაც ჩავიხედოთ: თითქოს, იქ განსაკუთრებულს ვერაფერს ვნახავთ - 3.0-ლიტრიანი V6 ბევრ სერიულ ავტომობილზეც დგას. თუმცა, X1-ის აგრეგატს ორი ტურბოდამჭირხნი ემსახურება, რომელთა დახმარებითაც, ძრავის მაქსიმალური სიმძლავრე (რა თქმა უნდა, თეორიულად) 1483 ცხენის ძალას აღწევს. მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი 714 ნიუტონმეტრია (12 000 ბრ/წთ-ზე), ძრავის მაქსიმალური ბრუნთა რიცხვი კი - 15 000.

ამ ვირტუალურმა ავტომობილმა ავტოსამყაროს იმდენად დიდი ინტერესი გამოიწვია, რომ ”სონიმ” და ”რედ ბულმა” მისი სრულმასშტაბიანი მოდელის დამზადება გადაწყვიტეს და ეს საქმე კომპანია ”IDC მოდელზს” შეუკვეთეს. ამ უკანასკნელმა კი შეკვეთა, ულტრათანამედროვე კომპიუტერული დანადგარების დახმარებით, სულ რაღაც, 4 კვირაში შეასრულა.

დაბოლოს, წარმოდგენა რომ გქონდეთ, რეალურად რა შეუძია ვირტუალურ ”რედ ბულ X1-ს” (თუ საბურავებმა გაუძლეს), გეტყვით, რომ ფეტელმა ამ ავტომობილით სუძუკას ვირტუალური ტრასა, ფორმულა 1-ისთვის სარეკორდო დროზე (ოღონდ, რეალური ტრასისთვის) 20 წამით სწრაფად გაიარა...

”ჰიუნდაი” საკუთარ იმიჯს გადახედავს

Hyundai Overhauls Its Brand Image

6 დეკემბერი

”ჰიუნდაი” იანვარში, დეტროიტის საავტომობილო შოუზე თავის ახალ გლობალურ სტრატეგიას გამოაქვეყნეს. კორეული კომპანია ბაზრის უმაღლეს, პრემიუმ სეგმენტს უმიზნებს, რასაც შედეგად, მის პროდუქციაზე ფასების მომატება მოჰყვება. რა თქმა უნდა, ზედა სეგმენტში გადასვლა, პროდუქციის ხარისხის მნიშვნელოვანი გაუმჯობესების შედეგიც იქნება.

კომპანია თავისი ცალკეული მოდელებისთვის უკვე იყენებს ახალ დევიზს - ”მოდერნ პრემიუმ” (თანამედროვე პრემიუმი) და ამ ფრაზას მალე ”ჰიუნდაი” თავისი ყველა მოდელისთვის გამოიყენებს. ეს ფრაზა ამჟამინდელ ”დრაივ იორ უეი-ს” (იარე შენი გზით) შეცვლის. პრემიუმ სეგმენტში გადასვლა მარტო დევიზის შეცვლაში არ აისახება. კომპანია კლიენტების მომსახურების დონის გაუმჯობესებას, ინოვაციური მარკეტინგული საშუალებების გამოყენებას და თავისი ავტომობილების გარეგნობის გადახალისებას აპირებს.

”გასული ათი წლის განმავლობაში, ჩვენ საკუთარი კომპანიის იმიჯს, ხარისხიანი ავტომობილების მწარმოებლის მხრივ ვავითარებდით. ამიერიდან კი ჩვენი აქცენტი პრემიუმ სეგმენტისკენ იქნება მიმართული, რასაც ალბათ ახალ პრემიუმს, ან თანამედროვე პრემიუმს დავარქმევთ”, - ამბობს ”ჰიუნდაის” აღმასრულებელი ვიცე პრეზიდენტი ჩო ვონ ჰონი, ვინც კომპანიის გლობალური მარკეტინგის საქმეებს განაგებს.

სხვათა შორის, სიტყვა ჰიუნდაი ჯორეულად ”თანამედროვეს” ნიშნავს. კარგა ხანს, ის ამ სახელს ნამდვილად ვერ ამართლებდა, მაგრამ რამდენიმე წელია, კორეული კომპანია სწორედ თანამედროვე ავტომობილების გამოშვებითაა დაკავებული, რაც მისი გაყიდვების მოცულობის განუხრელ ზრდაში აისახება.

ჩო აცხადებს, რომ მისი სურვილია, ”ჰიუნდაი” იაპონურ კომპანიებზე მაღლა დადგეს. ამისათვის კი კორეელებს აქცენტი სტილის დახვეწაზე, უახლესი ტექნოლოგიების დანერგვასა და ტექნიკის საიმედობის გაზრდაზე აქვთ გადატანილი. შედეგიც ბრწყინვალე აქვთ: სააგენტო ”JD პაუა ენდ ესოშიეიტიდის” მიერ ჩატარებულმა გამოკვლევამ აჩვენა, რომ ხარისხის შეფასებისას, ამერიკელი მომხმარებელი, ”ჰიუნდაის” ”ტოიოტაზე”, ”ინფინიტიზე”, ”აუდიზე” და ”ლინკოლნზე” მაღლა აყენებს. უფრო მეტიც, იმავე გამოკვლევის შედეგად, ”ჰიუნდაის” ორი მოდელი - ”აქცენტი” და ”ელანტრა”, თავ-თავიანთ სეგმენტებში, საუკეთესოთა სამეულშია შესული.

საშუალო კლასის სედანი ახალი ”სონატა” (ფოტოზე) კი დევიზ ”თანამედროვე პრემიუმის” სიმბოლოდ იქცა. ”ჩვენი პროდუქცია გაცილებით უკეთესია, ვიდრე ჩვენი რეპუტაცია, მაგრამ ხალხი უკვე აცნობიერებს ჩვენი ავტომობილების ჭეშმარიტ ღირებულებას”, - ამბობს ”ჰიუნდაის” კიდევ ერთი აღმასრულებელი ვიცე პრეზიდენტი ოჰ სუკ-გეუნი, ვინც ახალი ”სონატას” დიზაინის შემუშავებას უძღვებოდა.

P.S. გამოცემა ”უოლ სტრიტ ჯორნელთან” საუბრისას, ”ჰიუნდაის” ამერიკული შტოს პრეზიდენტმა ჯონ კრაფჩიკმა განაცხადა, რომ მისი კომპანია ახალი, პრემიუმ სეგმენტის ბრენდის ჩამოყალიბებას გეგმავს, რომლითაც კონკურენციას ”ბეემვეს”, ”მერსედესს” და ”ლექსუსს” გაუწევს. არაა გამორიცხული, რომ ახალ ბრენდს სახელად ”ჯენეზისი” ეწოდოს.

კრაფჩიკის თქმით, განიხილება ახალი ბრენდის მარკეტინგის რამდენიმე ვარიანტი. მათგან პირველის მიხედვით, შეიქმნება ცალკე სადილერო ქსელი, რომელიც მხოლოდ ”ჯენეზისის” ავტომობილების რეალიზაციით და სერვისით იქნება დაკავებული. მეორე, უფრო რეალური ვერსიით, ”ჰიუნდაის” ახლანდელი დილერები ”შოურუმს შოურუმში” გახსნიან. ”შიდა” შოურუმები კი ახალ ბრენდს დაეთმობა.

რა თქმა უნდა, ახალი ბრენდის სრულფასოვნებისთვის, საჭირო იქნება, რომ მისი სამოდელო გამა რამდენიმე ახალი ავტომობილით შეივსოს. სავარაუდოდ, პირველ რიგში, ესენი მე-3 სერიის ”ბეემვეს” და ქროსოვერ ”ლექსუს RX-ის” კლასის ავტომობილები იქნება.