Saturday, March 19, 2011

ჟენევა 2011

„ალფას“ პატარა სუპერ ავტომობილი

Alfa Romeo 4C Concept

19 მარტი

ეს ის ავტომობილი უნდა გახდეს, რომელიც „ალფა რომეოს“ შელახული იმიჯის გამოსწორებასა და კრიზისის დაძლევაში დაეხმარება. ხელმისაწვდომი სუპერ ავტომობილი - ასე მოიხსენიებდნენ პალექსპოს ერთ-ერთ გამორჩეულ კონცეპტუალურ ექსპონატს ჟურნალისტები.

მილანური კომპანია საიმიჯო ავტომობილს - „8C კომპეტეციონეს“ ადრეც უშვებდა, მაგრამ ეს ნამდვილი სუპერი იყო, შესაბამისი ფასით და შეზღუდული ტირაჟით, რის გამოც, ბრენდის იმიჯის გამოსწორებაში ვერანაირი როლი ვერ ითამაშა. ჰოდა, ახლა ეს მისია „ალფა 4C-ს“ დაეკისრება.

კარბონის კომპოზიტის შასი, შუაში განლაგებული ძრავი, რომელიც მამოძრავებელ ძალას უკანა წამყვან ბორბლებს ანიჭებს - ყველაფერი ეს სუპერ ავტომობილების სტილშია. თუმცა, „ალფა 4C-ს“ ბევრი რამ ჩვეულებრივი, სერიული ავტომობილებისგანაც აქვს მიღებული.

დავიწყოთ იმით, რომ ამ პატარა კუპეს მზიდი ელემენტი ფოლადის კარკასია, რომელზეც კარბონისგან დამზადებული ძარის პანელებია ასხმული. ავტომობილის სიგრძე 4.00 მეტრია, ბაზა კი - 2.40 მეტრი. წინა საკიდარი წყვილ ჩანგლისებრ ბერკეტებს ეყრდნობა, უკან კი მაკფერსონის სისტემაა გამოყენებული. „ალფა 4C“ სულ რაღაც, 850 კილოგრამს იწონის, ღერძებს შორის კი ეს წონა 40:60-ზეა (წინ/უკან) განაწილებული.

4C ოთხ ცილინდრს აღნიშნავს. სწორედ ამდენი ცილინდრი აქვს 1.75-ლიტრიან ტურბოაგრეგატს, რომელიც 200 ცხენის ძალას იძლევა. ძრავთან ორდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, რობოტიზებული ტრანსმისიაა დაკავშირებული. სუპერქარისთვის ცხენის ძალები თუ გეცოტავათ, დაგამშვიდებთ - ყოველ ცხენის ძალაზე მხოლოდ 4.25 კილოგრამი მოდის, რაც კარგი მაჩვენებელია.

ორი სიტყვა ძრავზე უნდა ითქვას. ტურბოკომპრესორის გარდა, მას საწვავის უშუალოდ წვის კამერაში შეფრქვევის სისტემა, მუდმივად ცვალებადი ფაზების მქონე აირგანაწილების სისტემა და სპეციალური მოწყობილობა ემსახურება, რომელიც ტურბო ჩამორჩენას აბალანსებს. მთელი ეს ავლა-დიდება საკმარისია იმისათვის, რომ „ალფა 4C-ს“ მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ იყოს, ადგილიდან ასამდე აჩქარებას კი 5 წამზე ნაკლებში ასწრებდეს.