Monday, March 14, 2011

„ალფა რომეო 4C“ - პატარა შუაძრავიანი სუპერ ავტომობილი

Alfa Romeo 4C Coupe Concept with Mid-Mounted 1.75-Liter Turbo Engine and RWD

14 მარტი

ჟენევის საავტომობილო გამოფენას არაერთი ახალი სუპერ ავტომობილი ამშვენებდა, თუმცა მათ ფონზეც, ერთ-ერთი გამორჩეული ექსპონატი „ალფა რომეოს“ კომპაქტური და ხელმისაწვდომი „სუპერ ავტომობილი“, კონცეპტუალური 4C იყო.

მომცრო ზომები რომ არა, ამ ავტომობილს მართლა შეიძლება სუპერ ავტომობილი უწოდო, რადგან სწორედ ამ კლასის სპორტსმენების სტილშია შესრულებული: ორადგილიანი სალონი, ბაზაში მოთავსებული ძრავი, რომელიც მაბრუნ მომენტს უკანა ბორბლებს აწვდის. და, რა თქმა უნდა, აგრესიული - ყველაფერი ეს სწორედ სუპერების კლასს შეეფერება.

მილანური კომპანიის სიტყვებით რომ ვთქვათ, „4C ბრენდის ფასეულობებს სრულად გამოხატავს. ესაა იტალიური სტილი, ტემპერამენტი და დახვეწილი ტექნიკური აღჭურვილობა, რომელიც მოწოდებულია იმისათვის, რომ უსაფრთხოება და მართვით სიამოვნების მიღება უზრუნველყოს“.

სახელიდანაც ჩანს, რომ ეს ავტომობილი წარმატებულ კუპე „8C კომპეტიციონეს“ მომცრო ვერსიაა - ისინი გარეგნობითაც ძლიერ ჰგვანან ერთმანეთს. კონცეპტუალური „ალფა რომეო 4C-ს“ სიგრძე 4.00 მეტრი, ბაზა კი 2.4 მეტრია. კომპაქტური გაბარიტების მიუხედავად, ის სუპერ ავტომობილის შთაბეჭდილებას ტოვებს, როგორც, მაგალითად „ლოტუს ელისი“.

„ალფას“ ორი კუპე ერთმანეთს მარტო გარეგნობით როდი ჰგავს. „ალფა რომეო 4C-ზე“ ზოგიერთი ის ტექნოლოგია და მასალებია გამოყენებული, რომლებიც „8C კომპეტიციონემ“ თავის მხრივ, „ფერარისგან“ მიიღო. ესაა უკანა წამყვანი ბორბლების სისტემა, კარბონის კომპოზიტი და ალუმინის დეტალები. სამაგიეროდ, მის კაპოტქვეშ V8 ძრავის ჩადგმაზე არავის უფიქრია.
ამ პატარა სუპერს მბიძგველ ძალას, მისთვის შესაფერისი ზომის აგრეგატი - ბენზინის ოთხცილინდრიანი 1.75-ლიტრიანი ტურბოძრავი ანიჭებს, რომელიც „ჯულიეტა კვადრიფოლიო ვერდესგანაა“ ნასესხები. ეს აგრეგატი 200 ცხენის ძალას იძლევა, მასთან კი წყვილდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, უახლეს ავტომატურ ტრანსმისიაა (ალფა TCT) დაკავშირებული.

შესაძლოა, 200 ცხენის ძალა გეცოტაოთ, მაგრამ თუ გაითვალისწინებთ, რომ „ალფა რომეო 4C“ მხოლოდ 850 კილოგრამს იწონის, სიმძლავრესაც „ფასი მოემატება“. უფრო კონკრეტულად კი, მისი წონისა და სიმძლავრის ფარდობა დაახლოებით 4-ის როლია, რაც შესანიშნავი მაჩვენებელია. სიმსუბუქე იმან განაპირობა, რომ ავტომობილის ტანი მთლიანად კარბონის კომპოზიტისგანაა დამზადებული. მისი შეჯახების და ძრავის საყრდენი სტრუქტურები კი ალუმინის შენადნობისგანაა აწყობილი.

მცირე წონა „ალფა რომეო 4C-ის“ შეანიშნავ დინამიკურ მახასიათებლებს განაპირობებს: მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ-ია, ადგილიდან ასამდე აჩქარებას კი 5 წამზე ნაკლები ჰყოფნის.

ევროპელი დილერების შოურუმებში, „ალფა რომეო 4C“ მერმისს გამოჩნდება.

ევროპა „ტატა ნანოს“ ნაცვლად „ტატა პიქსელს“ მიიღებს

Tata’s plans for Euro market

14 მარტი

ორ წელიწადზე მეტია, ინდური კომპანია „ტატა“ მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიან ავტომობილს - მინი ჰეჩბეკ „ნანოს“ უშვებს. ამავე პერიოდის განმავლობაში, პერიოდულად ჩნდება ცნობები იმის შესახებ, რომ „ტატა“ „ნანოს“ ევროპის ბაზრისთვისაც ამზადებს, რომელიც მის ინდურ ვერსიაზე ძვირი ეღირება.

მაგრამ ჟენევის ავტო გამოფენაზე, ინდურმა კომპანიამ სულ სხვა კონცეპტუალური ავტომობილი წარმოადგინა, სახელად „პიქსელი“, გამოფენის შემდეგ კი, ბრიტანულმა გამოცემა „ავტოქარმა“ გაავრცელა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ „ნანოს“ ნაცვლად, ევროპელებს „ტატა“ სწორედ „პიქსელს“, ან მის ბაზაზე შექმნილ სხვა ავტომობილს შესთავაზებს.

„პიქსელი“ სამკარიანი ჰეჩბეკია, რომელიც „ნანოზე“ 25 სანტიმეტრით მოკლეა. მისი სიგრძე სამ მეტრზე მეტი არ იქნება, წონა კი მაქსიმუმ 750 კილოგრამი უნდა იყოს. ინდური კომპანიის მფლობელი და შეფი რატან ტატა ამბობს, რომ სამკარიან ჰეჩბეკს მალე მის ხუთკარიან ვერსიასაც მოაყოლებს. მართალია, „პიქსელის“ საფუძვლად „ნანოს“ პლატფორმას გამოიყენებენ, თუმცა მას მოდერნიზაცია ჩაუტარდება, რათა ავტომობილის მართვადობა გაუმჯობესდეს და ის ნაკლებად ხმაურიანი იყოს.

რაც შეეხება „პიქსელის“ აღჭურვილობას, სავარაუდოდ, ის ისეთივე იქნება, როგორიც ჟენევაში ნაჩვენებ კონცეპტუალურ მოდელს აქვს. კერძოდ: ეს ავტომობილი აღჭურვილია სამცილინდრიანი, 1.2-ლიტრიანი ძრავით, რომელიც 60 ცხენის ძალას ავითარებს. ძრავთან შეწყვილებულია ვარიატორი და სისტემა სტოპ-სტარტი, ავტომობილი კი შემცირებული წინაღობის მქონე საბურავებზე დგას.

ინდური კომპანიის მიერ გავრცელებულ რელიზში წერია, რომ ამ აგრეგატებით აღჭურვილი „პიქსელი“, შერეული ციკლით გადაადგილებისას, 100 კილომეტრს 3.4 ლიტრი საწვავით გადის, ყოველ კილომტრზე კი ატმოსფეროი მხოლოდ 89 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს. ეს კი ევრო6 სტანდარტს, რომელიც ჯერ არ ამოქმედებულა, სრულად შეესაბამება.

კონცეპტუალური პიქსელი ასევე აღჭურვილია სისტემით, რომელიც მოსახვევში უკანა ბორბლებს ერთმანეთის საპირისპიროდ აბრუნებს. კერძოდ, შეზღუდულ სივრცეში მოხვევისას, ან პარკირებისას, გარე ბორბალი მოძრაობის მიმართულებით ბრუნავს, შიდა კი - საპირისპირო მიმართულებით. ამის წყალობით, ავტომობილის მოხვევის რადიუსი სულ რაღაც, 2.6 მეტრია. თუმცა, დიდი ალბათობით შეიძლება იმის ვარაუდი, რომ ამგვარ სისტემას სერიულ ავტომობილზე არ დააყენებენ, რადგან ის მის გაძვირებას და დამძიმებას გამოიწვევს.

„ტატა“ ევროპის ბაზარზე თავისი ახალი ავტომობილის შეტანას მერმისს აპირებს. რაც შეეხება „ნანოს“, ინდური კომპანია მას თვეში 9 000-ს აწარმოებს და იმედოვნებს, რომ წლიურ წარმოებას მალე 200 000-მდე აიყვანს. არც ისაა გამორიცხული, რომ „პიქსელის“ პარალელურად, ძველი კონტინენტის ბაზარზე, ცოტა მოგვიანებით „ნანოს“ მოდიფიზირებული და გაძვირებული ვერსიაც გამოჩნდეს.