Tuesday, November 24, 2009

ბრიტანელი ”ზებგერითები” რეკორდისთვის ემზადებიან

Britain's 1000 mph car revealed

24 ნოემბერი

ბრიტანული ჯგუფი, რომელიც SSC-ს (სუპერსონიკ ქარ, ანუ ზებგერითი მანქანა) სახელითაა ცნობილი და რომელსაც სიჩქარის ამჟამინდელი რეკორდი ეკუთვნის, ახალი რეკორდისთვის ემზადება. ამისთვის უკვე შექმნილია ავტომობილი-რაკეტა ”ბლადჰაუნდ SSC”, რომლის დანიშნულება არნახული სიჩქარის - 1 000 მილი/საათის მიღწევაა.

ჯგუფმა სიჩქარის რეკორდი 1997 წელს, აშშ-ის ბლექ როკის უდაბნოში, ორი ტურბორეაქტიული ძრავით აღჭურვილი ავტომობილ-რაკეტა ”თრასტ SSC-თი” დაამყარა. მაშინდელი მიღწევა 1 228 კილომეტრია საათში, რაც ბგერის სიჩქარეზე მეტია. ამჯერად კი მიზანი გაცილებით სერიოზულია - 1 000 მილი საათში, ანუ დაახლოებით, 1 600 კმ/სთ.

ჯგუფს ამჯერადაც რიჩარდ ნოუბლი ხელმძღვანელობს, რეკორდის დამყარების პატივი კი ბრიტანეთის სამეფოს სამხედრო-საჰაერო ძალების პილოტ ენფი გრინს ერგო, რომელიც ამჟამად მოქმედი დიჩქარის რეკორდის ავტორია.

ნოუბლის ჯგუფმა პროექტ ”ბლადჰაუნდზე” მუშაობა 2008 წლის ოქტომბერში დაიწყო და მას შემდეგ, სარეკორდო ავტომობილის კონსტრუქცია 10-ჯერ გადააკეთა. სარეკორდო ავტომობილის პრეზენტაცია ბრისტოლში შედგა. მალე მისი ტესტირება დაიწყება, მოქმედი რეკორდის გაუმჯობესების პირველი მცდელობა კი სამხრეთ აფრიკის უდაბნო ჰაკსკინ პანშია დაგეგმილი. ბრიტანელებს ადგილობრივი მთავრობა 12-მილიან სუფთა ტრასას მოუმზადებს. თუმცა, არაა გამორიცხული, რომ საბოლოო მიზნის - 1 000 მლ/სთ-ის მისაღწევად, ნოუბლმა და კომპანიამ ისევ ამერიკას მიაშუროს. ოღონდ, ამისთვის ისევ ბლექ როკს გამოიყენებს, თუ ბონვილის დამშრალი ტბის მარილოვან ფსკერს, ეს ჯერ გადაწყვეტილი არაა.

”ბლადჰაუნდ SSC” აღჭურვილია ავიაგამანადგურებელ ”ევროფაიტერ ტაიფუნის” რეაქტიულ ძრავ EJ200-ით, რომლის ქვეშაც 400-კილოგრამიანი სარაკეტო ძრავია მოთავსებული. თუ ”თრასტს” ორი რეაქტიული ძრავი ფიუზელაჟის გვერდებზე ჰქონდა მოთავსებული, ”ბლადჰაუნდზე” ძრავები მანქანის ტანშია ჩადგმული. ამასთან, რაკეტის ძრავი მზიდი სისტემის შემადგენელი ნაწილია, რეაქტიული კი მის ზემოთაა მოქცეული. პირვანდელი კონსტრუქცია ძრავების პირიქით განლაგებას ითვალისწინებდა, მაგრამ გათვლებით დადგინდა, რომ ასე მანქანის ცხვირზე უზარმაზარი ზეწოლა წარმოიქმნებოდა, რაც მის აეროდინამიკურ მდგრადობას დაარღვევდა.

აღსანიშნავია, რომ ორივე ძრავი 133 150 ცხენის ძალის ექვივალენტურ სიმძლავრეს გამოიმუშავებს, რაც დაახლოებით, ფორმულა 1-ის 180 ბოლიდის კომბინირებული სიმძლავრის ტოლფასია. ”ბლადჰაუნდ SSC” 6.5 ტონას იწონის და იმისათვის, რომ 1050 მლ/სთ სიჩქარეზე მისი უსაფრთხო მოძრაობა უზრუნველყოს, მანქანა კოსმოსური ტექნოლოგიებით ჩამოსხმული ალუმინის შენადნობისგან დამზადებულ ბორბლრბზე დააყენეს, რომელთა დიამეტრი 90 სანტიმეტრია. სხვათა შორის, პილოტის კოკპიტი თავად გრინმა დააპროექტა, რომელმაც ის რეაქტიული ძრავის ჰაერის ამღების წინ განალაგა.

პროექტი მასობრივია. მას უკვე ჰყავს 166 სპონსორი, რომლებიც ნოუბლის გუნდს ფულით, ტექნიკით, ტექნოლოგიებით, ტრანსპორტით და სხვა რამეებით ეხმარებიან. ორგანიზებულია პროექტისთვის საზოგადოებრივ შეწირულობათა ორგანიზებაც. ამ გზით, უკვე შეგროვებულია 137 000 გირვანქა სტერლინგი. ჰარდა ამისა, პროექტს ბრიტანეთის 2 410 სკოლაც შეუერთდა, რომლებმაც ეს პროექტი საგანმანათლებლო პროგრამაში შეიტანეს.

”ლამბორგინი” ახალ ავტომობილს ქმნის

Lamborghini URUS in the Works

24 ნოემბერი

მართალია, ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალი იტალიური კომპანია ამ ინფორმაციას ჯერ ოფიციალურად არ ადასტურებს, მაგრამ ინტერნეტით ვრცელდება ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ”ლამბორგინი” სრულიად ახალ მოდელ ”ურუსს” ქმნის, რომლითაც კონკურენცია უნდა გაუწიოს ”ფერარის” უახლეს FX70-ს (რომლის წარმოება ჯერაც არ დაწყებულა) გაუწევს კონკურენციას.

თუ გავრცელებულ ინფორმაციას ვენდობით, ახალი ავტომობილი ასევე უახლესი ”ჯოტას” ბაზაზე დამზადდება. ”ჯოტაც” ამჟამად შემუშავების პროცესშია და მან პოპულარული ”მურსიელაგო” უნდა შეცვალოს. თუ დღეისათვის ”მურსიელაგო” ”ლამბორგინის” ტოპ მოდელია, მომავალში მასზე მაღლა ”ურუსი” დადგება.

”ურუსზე” მწარმოებელი ”ჯოტას” რამდენიმე კომპონენტს გამოიყენებს. მათგან ყველაზე მნიშვნელოვანი ”ჯოტას” შასია, რომელსაც, რა თქმა უნდა, მოდიფიკაცია ჩაუტარდება. კერძოდ, თუ ”ჯოტას” ტანი ნაწილობრივ ალუმინის, ნაწილობრივ კი კარბონის კომპოზიტებისგან დამზადდება, ”ურუსზე” ყველა დეტალი კომპოზიტური იქნება. რა თქმა უნდა, ”ურუსზე” აეროდინამიკაც უფრო დახვეწილი იქნება.

ორივე ავტომობილი 6.0-ლიტრიანი V12 ძრავით აღიჭურვება. მაგრამ თუ ძრავის ”ჯოტას” ვერსია 700-ცხენისძალიანი იქნება, ”ურუსზე” მისი სიმძლავრე 800 ცხენის ძალას მიაღწევს. ორივე ავტომობილი კი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 3 წამზე ნაკლებში მოასწრებს.

სავარაუდოდ, ”ჯოტა” ბაზარზე მერმის გამოჩნდება, ”ურუსის” გაყიდვები კი ერთი წლით გვიან დაიწყება.

”პეჟო” სედან 508-ით 407-ს და 607-ს შეცვლის

Peugeot 508 Sedan to Replace 407 and 607

24 ნოემბერი

ისევე როგორც სხვა ავტომწარმოებლები, ფრანგული ”პეჟოც” ყველანაირად ცდილობს, წარუმატებელი მოდელები ახლებით შეცვალოს, რომელთა მეშვეობითაც, უფრო მეტ მყიდველს მიიზიდავს და ავტომობილის შემუშავებისასაც ნაკლებ სახსრებს დახარჯავს.

ერთ-ერთი პირველი გადაწყვეტა, რასაც ამ კუთხით ფრანგული კომპანია ამზადებს, სრულიად ახალი მოდელის, სედან 508-ს წარმოების დაწყებაა. ”PSA პეჟო-სიტროენის” შეფ ფილიპ ვარენის განცხადებით, ახალმა ავტომობილმა ერთდროულად ორი მოძველებული - 407 (სურათზე) და 607 უნდა შეცვალოს.

რა თქმა უნდა, მომავალი სიახლის შესახებ, ჯერჯერობით ძალიან ცოტა ინფორმაცია ვრცელდება. კერძოდ, არის ლაპარაკი იმაზე, რომ ახალი სედანის კონცეპტუალური ვერსიის პრემიერა მერმის, პარიზის ავტო შოუზე გაიმართება. 2011 წლის ჟენევის ავტო შოუზე კი ის საზოგადოების წინაშე, სერიული ვერსიის სახით წარსდგება.

რა თქმა უნდა, ”ფრანგული ლომი” 508-ს ჰიბრიდულ ვერსიასაც მოამზადებს. იმავე პლატფორმაზე დამზადდება ახალი ქროსოვერი, რომლის შემუშავებაც, 508-ს პარიზული პრემიერისთანავე დაიწყება.

შეგახსენებთ, რომ ”პეჟო 407” ბაზარზე 2004 წელს გამოვიდა. მისთვის მყიდველს ძრავების ფართო გამას სთავაზობენ. ესაა როგორც ბენზინის, ასევე დიზელის აგრეგარტები, რომლებთანაც, მექანიკური და ავტომატური გადაცემათა კოლოფებია შეწყვილებული.

407-ის ტოპ ვერსია აღჭურვილია 3.0-ლიტრიანი V6 ძრავით, რომელიც მაქსიმუმ 211 ცხენის ძალასა (6 000 ბრ/წთ-ზე) და 290 ნიუტონმეტრს (3 750 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს. ამ ძრავის მეშვეობით, ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 8.4 წამში ახერხებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 235 კმ/სთ-ია.