Monday, November 29, 2010

მერსედეს ბენცი კონცეპტუალურ ბიომეს გამოშვებას აპირებს

Mercedes Considering Production Version of Biome Concept

28 ნოემბერი

ლოს ანჯელესის ავტო შოუს ტრადიციულ საიდიზაინერო კონკურსისთვის, მერსედეს ბენცმა კონცეპტუალური მოდელი ბიომე მოამზადა, რომელიც საერთო სარგებლობის გზებზე ძნელი წარმოსადგენია. მაგრამ როგორც ჩანს, რაღაც ამგვარს შტუტგარტელები თავიანთ მყიდველს მალე შესთავაზებენ. ამის საბაბს კი შოუზე ამ ავტომობილთან დაკავშირებით მიღებული გამოხმაურებებია, რომლებმაც გერმანული კომპანიის ხელმძღვანელობა, კონვეიერზე მის დაყენებაზე დააფიქრა.

ესეც რომ არა, შტუტგარტელებს ძველი მეტოქეობა აქვთ ბეემვესთან, რომელიც წარმოებისთვის ასევე ”არაამქვეყნიურ” კონცეპტუალურ ვიჟნ ეფიშენტდაინემიქსს ამზადებს. და ბუნებრივია, ბრწყინვალე აეროდინამიკური მახასიათებლების მქონე ამ ავტომობილს ერთგვარი საპირწონე სჭირდება, ასეთად კი, როგორც ჩანს, სამქიმიანებს სწორედ ბიომე ესახებათ.

კონცეპტუალური ბიომე ორიგინალური საინჟინრო გადაწყვეტებით და ახალი, ჯერაც დაუნერგავი ტექნოლოგიებით გამოირჩევა და როგორც მისი შემქმნელები ირწმუნებიან, ძალიან ახლოსაა გარემოსთან. ჯერ ერთი, მას პრაქტიკულად არანაირი გამონაბოლქვით არ დააბინძურებს. მეორეც, ის გადამუშავებადი, უნარჩენო მასალებით დამზადდება.

მაგრამ რაც მთავარია, როგორც ინგლისური გამოცემა ”ავტოქარი” სანდო წყაროებზე დაყრდნობით გვამცნობს, ბიომე შუაძრავიანი სპორტული სუპერ ავტომობილის წინამორბედია, რომელმაც კონკურენცია სწორედ ბავარიულ ეკოლოგიურ სუპერ ავტომობილს უნდა გაუწიოს.

მერსედეს ბენცის კალიფორნიული (კარლსბადის) მოწინავე დიზაინ სტუდიის შეფი ჰუბერტ ლი ყვება, რომ ბიომეს შემუშავების პროცესში, მისი ზოგიერთი ელემენტი იმ გათვლით შემუშავდა, რომ საჭიროების შემთხვევაში, ბევრი ცვლილების გარეშე, მისი სერიული წარმოება შესაძლებელი ყოფილიყო. ეს ნიშნავს, რომ კომპანიას სამუშაოს დაწყებამდე, ამ ავტომობილის წარმოების შესაძლებლობა გათვალისწინებული ჰქონდა. იმავდროულად, კონცეპციაზე მუშაობისას, დიზაინერთა და ტექნოლოგთა ფანტაზია პრაქტიკულად შეუზღუდავი იყო:

”ბიომეზე მუშაობისას, ჩვენმა დიზაინერთა ჯგუფმა შთაგონების წყაროდ ბუნება გამოიყენა. ეს მანქანა, მისი შექმნიდან მოყოლებული, მთელი სამუშაო ციკლის განმავლობაში, გარემოსთან სრულად იქნება ინტეგრირებული. მერსედეს ბენც ბიომე, სათბურში გაზრდილი ნერგივით, სრულიად ორგანულ გარემოში წარმოიშვა. მოძრაობისას, ის მხოლოდ სუფთა ჟანგბადს გამოყოფს. სამუშაო ციკლის დასრულების შემდეგ კი ის სრულად დაექვემდებარება გადამუშავებას და საბოლოო პროდუქტი, შეიძლება სამშენებლო მასალადაც იქნას გამოყენებული”, - ნათქვამია კონცეპციის აღწერილობაში.

ეგ კიდევ არაფერი. ამ უცნაურ განმარტებას, დიზაინის კიდევ უფრო საოცარი აღწერა მოჰყვება: ”ამ ავტომობილის გარეგნობა ორი თესლიდან აღმოცენდა: მისი ინტერიერი, ბიომეს წინა ნაწილში მდებარე ვარსკვლავის დნმ-დან გაიზარდა, ექსტერიერს კი დასაბამი უკანა ნაწილში არსებულმა ვარსკვლავმა მისცა. მომხმარებელთა მოთხოვნების დასაკმაყოფილებლად, მერსედესის ორივე ვარსკვლავი გენეტიკურადაა შემუშავებული. მანქანა მაშინ წარმოიქმნება, როდესაც გენეტიკური კოდი ჩანაფიქრის კაპსულას შეერწყმება. ბორბლები კი ოთხი ცალკეული ჩანასახისგან იზრდება”...

აი, ასე: დიზაინერები ხშირად მარტო ვიზუალური წარმოსახვის უნარით კი არა, თავიანთი მდიდარი ფანტაზიითაც გვაკვირვებენ. აბა, სახელი ბიომე როგორღაც ხომ უნდა გაემართლებინათ...

მაგრამ ერთ მშვენიერ დღეს, ამ საავტომობილო გენეტიკის პირველ სერიულ ნაყოფს, რომელიმე დიდ საავტომობილო შოუზე ვიხილავთ და მერე დავრწმუნდებით, რომ სამქიმიანების კალიფორნიელ დიზაინერთა ფანტაზიას რეალური საფუძველი ჰქონია.

”ნისან ლიფი” ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილია

Nissan Leaf first EV to win European Car of the Year

29 ნოემბერი

”ნისანის” ელექტრომობილი ”ლიფი” ევროპის 2011 წლის საუკეთესო ავტომობილად გამოცხადდა. ეს პირველი შემთხვევაა, როდესაც ასეთი პრესტიჟული ჯილდოს მფლობელი ელექტრომობილი ხდება.

ტრადიციულ კონკურსში, რომლის ჟიურისაც ევროპის 23 ქვეყნის 59 ჟურნალისტი შეადგენდა, იაპონურმა ელექტრომობილმა 257 ქულა დააგროვა და 9 ქულით ჩამოიტოვა მეორეზე გასული ”ალფა რომეო ჯულიეტა”. მესამეზე კი 244 ქულით, ”ოპელ მერივა” გავიდა. მომდევნო ოთხი ადგილი დაიკავეს: ”ფორდ С-მაქს/გრანდ C-მაქს-მა” (224 ქულა), ”სიტროენ C3/DC3-მა” (175 ქულა), ”ვოლვო S60/V60-მა” (145) და ”დაჩია დასტერმა” (132).

კონკურსში ის ავტომობილები დაიშვება, რომლებიც ბაზარზე წელს, ან გასული წლის მიწურულს გამოჩნდა. ამასთან, კონკურსში მონაწილეობის ერთ-ერთი მთავარი პირობაა, რომ ავტომობილის ტირაჟი 5 000 ცალზე ნაკლები არ უნდა იყოს. ”ლიფი” ჯერ არ იყიდება, თუმცა მას ევროპის ოთხი ქვეყნის (ბრიტანეთი, ჰოლანდია, ირლანდია და პორტუგალია) დილერები მალე მიიღებენ. ეს ის ქვეყნებია, სადაც ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების მყიდველი ყველაზე მეტი შეღავათით სარგებლობს.

”ეს ჯილდო იმის ნიშანია, რომ ევროპამ ელექტრომობილი უსაფრთხოების, სვლის ხარისხის, სასარგებლო მოცულობისა და მართვადობის მხრივ, ტრადიციული ავტომობილის რეალურ კონკურენტად აღიარა. ეს გამარჯვება ”ნისანის” ინჟინრების მიღწევებისა და სიახლეების აღიარებაცაა. ”ნისანი” და მისი პარტნიორი ალიანსში ”რენო”, წარმოებისთვის კიდევრამდენიმე ელექტრომობილს ამზადებენ და ამ მხრივ, ”ნისან ლიფის” გამარჯვება იმის ნიშანიცაა, რომ ავტოინდუსტრიაში ახალი, ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების ეპოქა იწყება”, - განაცხადა ”ნისან მოტორის” პრეზიდენტმა და დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარე კარლოს გონმა.

”ნისან ლიფი” ცვალებად დენზე მომუშავე კომპაქტური ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც ავტომობილის წინა ნაწილში მდებარეობს და წინა ბორბლებს ამოძრავებს. მისი სიმძლავრე 107 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი - 280 ნიუტონმეტრია. მისი დახმარებით, ავტომობილი 145 კმ/სთ-ს ავითარებს. ძრავისთვის საჭირო ენერგია ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკში გროვდება, რომლის სიმძლავრეც 90 კილოვატია. ეს ენერგია კი საკმარისია იმისათვის, რომ ”ნისან ლიფმა” აკუმულატორების ერთი სრული დამუხტვით, 162 კილომეტრი გაიაროს. აკუმულატორების სრულად დასამუხტად, 8 საათია საჭირო, სწრაფად დამუხტვის რეჟიმით კი, ნახევარი საათიც საკმარისია იმისათვის, რომ აკუმულატორები 80 პროცენტით შეივსოს.

ბოლოს ”ნისანს” ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილის წოდება 1993 წელს ჰქონდა მოგებული, როცა საუკეთესოდ სუბკოპაქტური ჰეჩბეკი ”მიკრა” დასახელდა. შარშან კონკურსი ”ფოლკსვაგენ პოლომ” მოიგო, უფრო ადრე კი გამარჯვება ”ოპელ ინსიგნიას” და ”ფიატ 500-ს” ერგო.

აღსანიშნავია, რომ წლევანდელ კონკურსში მონაწილეობას 41 ავტომობილი ღებულობდა, რომელთა თითქმის მესამედი აზიური კომპანიებისაა. ამათგან კი ფინალში მხოლოდ ერთი - ”ნისან ლიფი” გავიდა.