Wednesday, February 2, 2011

”მახ 7 ფალკონი” - ახალი ამერიკული სუპერავტომობილი

Mach 7 Falcon, the New American Supercar

2 თებერვალი

დღეს, როდესაც ”კრაისლერს” ლეგენდარული ”დოჯ ვაიპერის” წარმოება შეწყვეტილი აქვს, ”ჯენერალ მოტორსი” კი ”შევროლე კორვეტის” მხოლოდ კოსმეტიკურ ცვლილებებს სჯერდება, ამერიკაში ადგილობრივი სუპერავტომობილების ნიშა პრაქტიკულად ცარიელია. ამ სიცარიელის შევსებას კი პატარა კომპანიები, თავიანთი შესაძლებლობების კვალობაზე ცდილობენ.

ასეთთა შორისაა ”მახ 7 მოტორსპორტსი”, რომელმაც დეტროიტის წლევანდელ შოუზე, საკუთარი კონსტრუქციის სუპერავტომობილი - ”ფალკონი” წარმოადგინა და ბევრის მოწონებაც დაიმსახურა. აღსანიშნავია, რომ ადრე ”მახ 7 მოტორსპორტსი” სწორედ ”დოჯ ვაიპერის” ტუნინგით იყო დაკავებული, მაგრამ საქმე რომ შემოაკლდა, საკუთარი ავტომობილების წარმოება გადაწყვიტა.

”ვაიპერის” ყოფილი ტუნერი კია, მაგრამ ამერიკულმა კომპანიამ თავისი ”შევარდნისთვის” (ფალკონი სწორედ შევარდენს ნიშნავს) ”ჯენერალ მოტორსის” წარმოების, LS9 სერიის, 6.2-ლიტრიანი V8 აგრეგატი გამოიყენა, რომლითაც ამ უკანასკნელის ”შევროლე კორვეტ ZR1-ია” აღჭურვილი. მექანიკური დამჭირხნის დახმარებით, ძრავი 640 ცხენის ძალას ავითარებს. რამდენია მისი მაქსიმალური მომენტი, ამაზე მწარმოებელი სდუმს. ამ ძრავით ”ფალკონის” ტოპ ვერსია აღიჭურვება. ისე კი, საბაზო ვერსია LS3 V8 აგრეგატს მიიღებს, რომლის სიმძლავრეც ”მხოლოდ” 500 ცხენის ძალაა.

ავტომობილი ალუმინისგან ფორმირებულ შასის ეყრდნობა, მისი ძარა კი კარბონის კომპოზიტისგანაა დამზადებული, რისი წყალობითაც, ”ფალკონი” 1293 კილოგრამს იწონის. ორადგილიანი ავტომობილი 20-დუიმიანი ბორბლებითაა აღჭურვილი, რომლებიც ”მიშლენის” საბურავებით შეიმოსა.

რამდენადაც ”ფალკონი” ჯერაც პროტოტიპის დონეზეა და საგზაო ტესტები ჯერ არ გაუვლია, მისი დინამიკური მონაცემები ჯერ არ გამოქვეყნებულა. თუმცა ”მახ 7-ის” ხელმძღვანელობა აცხადებს, რომ მის ”შევარდენს” ”დოჯ ვაიპერზე” უარესი მონაცემები არ ექნება. ეს კი ნიშნავს, რომ ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 3.5 წამზე მეტი არ უნდა მოანდომოს, მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ის ფარგლებში უნდა იყოს.

”მახ 7 მოტორსპორტსი” ჯერჯერობით არაფერს ამბობს იმაზე, თუ როდის დაიწყებს თავისი ”შევარდნის” წარმოებას. ინტერნეტით გავრცელებული ინფორმაცია კი გვატყობინებს, რომ კომპანია წლიურად მხოლოდ მხოლოდ 14 ცალ ავტომობილს გამოუშვებს, თითოეულის ღირებულება კი 200 000 დოლარი იქნება.

ჰეჩბეკი ”შევროლე კრუზი” ევროპული დებიუტისთვის ემზადება

Cruze hatchback underlines Chevrolet's European growth ambitions

2 თებერვალი

”ჯენერალ მოტორსის” ყველაზე პოპულარულ ბრენდ ”შევროლეს”, ევროპულ ბაზარზე ამბიციური გეგმები აქვს და ძველ კონტინენტზე თავისი პოზიციების გასამყარებლად, იქ თავისი ახალი მასობრივი პროდუქტის, ხუთკარიან ჰეჩბეკ ”კრუზის” შეტანას აპირებს. ამ ავტომობილის პრემიერას კი მარტში, ჟენევის საავტომობილო შოუზე გამართავს.

”შევროლე იუროპის” მმართველი დირექტორი უეინ ბრენონი ამბობს, რომ ჰეჩბეკ ”კრუზის” დახმარებით, მისი ბრენდი, ევროპის ბაზრის ძირითად მოთამაშეებს შორის დაიმკვიდრებს ადგილს. ცნობისათვის, ძარის ტიპი ჰეჩბეკი ყველაზე პოპულარულია ევროპაში, სადაც გაყიდვების დაახლოებით 65 პროცენტი სწორედ ამ ტიპის ძარიან ავტომობილებზე მოდის. ევროპის ყველაზე გაყიდვადი ჰეჩბეკი კი წლების განმავლობაში, ”ფოლკსვაგენ გოლფია”.

ჰეჩბეკ ”შევროლე კრუზის” სერიული ვერსია პრაქტიკულად ისეთივე იქნება, როგორიც მისი კონცეპტუალური ვერსიაა, რომლის მსოფლიო პრემიერაც შარშან, პარიზის ავტო შოუზე შედგა. რაც შეეხება მის სედანისძარიან ვერსიას, ბაზარზე ის 2009 წელს განოჩნდა და შარშან გაყიდვების მოცულობით, ისეთ პოპულარულ ავტომობილსაც კი გადაასწრო, როგორიც სუბკომპაქტური ”შევროლე ავეოა”. ცნობისათვის, მანამდე ”ავეო” ”შევროლეს” ყველაზე გაყიდვადი გლობალური ავტომობილი იყო.

ამერიკული კომპანია აცხადებს, რომ ჰეჩბეკი ”კრუზი’ იმ საფასო სეგმენტში ჩაჯდება, რომელიც ”შევროლეს” შეესაბამება. ეს ნიშნავს, რომ მას ხელმისაწვდომი ფასი ექნება. ამ ავტომობილის ფასი ჟენევური პრემიერის შემდეგ გამოცხადდება. გენერლები იმედოვნებენ, რომ მალე ”შევროლეს” ევროპული გაყიდვები გაორმაგდება, რაშიც ”კრუზის” გარდა დიდ როლს ქროსოვერის ტიპის მინივენი ”შევროლე ორლანდოც” ითამაშებს. თუმცა, ისიც აღსანიშნავია, რომ მას შემდეგ, რაც ევროპულმა ქვეყნებმა საკრიზისო შეღავათები გააუქმეს, ამერიკული ბრენდის ორი პოპულარული მინი მოდელის - ”ავეოსა” და ”სპარკის” გაყიდვები შემცირდა.

”შევროლე კრუზი” ”ჯენერალ მოტორსის” ლამბდა პლატფორმაზეა აგებული, რომელზეც ასევე ”ოპელ ასტრაცაა” ბაზირებული. ავტომობილს მშვილდის მოყვანილობის სახურავი აქვს, რაც მას დინამიურ იერს ანიჭებს. ძარის მზიდი სისტემის კონსტრუქციის (BFI ბოდი ფრეიმ ინტეგრალ - სივრცული ინტეგრალური აგებულება/ჩარჩო) წყალობით, ის ისეთივე ხისტია, როგორიც ოთხკარიანი სედანი ”კრუზი”. ავტომობილს საკმაოდ დიდი საბარგული აქვს, რომლის მოცულობაც 400 ლიტრია. უკანა სავარძლების დაკეცვის (სამიდან ორი იკეცება) შემთხვევაში კი მოცულობა უფრო იზრდება.

ჰეჩბეკ ”შევროლე კრუზისთვის” ძრავების ფართო გამაა გათვალისწინებული. მასში შევა ბენზინის 1.6 (113 ცხ.ძ და 153 ნმ) და 1.8-ლიტრიანი (141 ცხ.ძ და 176 ნმ) ოთხცილინდრიანი აგრეგატები. ტოპ ვერსია კი 2.0-ლიტრიანი დიზელით აღიჭურვება, რომელიც 150 ცხენის ძალას და 320 ნიუტონმეტრს იძლევა. ძრავთან 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია შეწყვილებული.

”ალფა რომეო” ხელმისაწვდომ კუპეს ჟენევაში გვიჩვენებს

Alfa Romeo plans an 'affordable' halo car

2 თებერვალი

ალფა 4C GTA გარეგნულად შეიძლება კონცეპტუალურ ალფა დუეტოტანტას დაემსგავსოს, რომელიც მილანელებმა ჟენევაში შარშან გვიჩვენეს
..............................

”ალფა რომეო” ახალი საიმიჯო ავტომობილის წარმოებას გეგმავს. კრიზისში მყოფი იტალიური კომპანია იმედოვნებს, რომ შესაბამისი კონცეპტუაური მოდელის ჟენევის ავტო შოუსთვის მომზადებას მოასწრებს. წინასწარი ვარაუდით, ახალი ავტომობილის (4C GTA) საბაზო ღირებულება 40 000 ევრო უნდა იყოს.

”ალფა რომეო” ხელმისაწვდომ, უკანაძრავიან ავტომობილს, სახელად ”დუეტო სპაიდერს”, ადრეც უშვებდა, მაგრამ მისი წარმოება 1994 წელს შეწყვიტა. არადა, ასეთ ავტომობილზე მოთხოვნა ყოველთვის არსებობდა და მილანური მარკის ენთუზიასტები დიდხანს ელოდნენ ძველი მოდელის შემცვლელს.

ალფა 8C კომპეტიციონე

..............................

2007 წელს, მილანელებმა კუპე ”8C კომპეტიციონეს” წარმოება დაიწყეს, მაგრამ ის მეტისმეტად ძვირი ღირდა და მცირე რაოდენობითაც დამზადდა. მაგალითად, მისი ღია ვერსია 213 000 ევრო ღირდა და მხოლოდ 1 000 ცალი დამზადდა. ბუნებრივია, ამ მიზეზების გამო, ის საიმიჯო ავტომობილად ვერ გამოდგა. არადა, შესანიშნავი დიზაინით კი გამოირჩეოდა.

4C GTA-ს წარმოების დაწყებას ”ალფა რომეო” მერმისს აპირებს, რისთვისაც ”ფიატ-ის” რომელიმე ქარხანას გამოიყენებს. მილანური კომპანიის ორმა წარმომადგენელმა, რომელთაც ვინაობის გამხელა არ ისურვეს, გამოცემა ”აუტომოტივ ნიუს იუროპთან” საუბრისას განაცხადა, რომ ხუთ წელიწადში სულ 20-25 ათასი ცალი 4C GTA-ს წარმოება იგეგმება.

”ფიატ-ის” ასევე ინკოგნიტო წარმომადგენელის თქმით, პატარა კუპე ამერიკის ბაზარზეც შეიძლება გაიყიდოს, თუმცა ამის თაობაზე, ჯერ გადაწყვეტილება მიღებული არაა. იგივე წყარო ადასტურებს, რომ ”ალფა რომეო” აღნიშნულ კუპეზე მუშაობს, თუმცა არც ის გამორიცხა, რომ ჟენევისთვის შეიძლება კონცეპტუალური ვერსიის დასრულება ვერ მოესწროს. ამ შემთხვევაში, მისი პრემიერა ფრანკფურტის შოუსთვის გადაიწევს.

KTM X-ბოუ

..............................

4C GTA ”ფიატ-ის” ტურინულ სტილის ცენტრში მუშავდება. ”აუტომოტივ ნიუს იუროპის” მიერ მოპოვებული ინფორმაციით, კონცეპტუალური კუპე სწრაფმავალი, ძალიან კომპაქტური, ორადგილიანი ავტომობილი იქნება და პოტენციურ მყიდველს დახვეწილი, აგრესიული გარეგნობითაც მიიზიდავს. სხვათა შორის, ”ალფა რომეოს” ენთუზიასტი ბლოგების მიერ, ადრე გავრცელდა მცდარი ინფორმაცია, რომ თითქოს, ამ ავტომობილის დიზაინს ”ალფა რომეოსთვის” ატელიე ”პინინფარინა” ამუშავებდა.

უნდა ითქვას, რომ იტალიური კომპანიისთვის, 2012 წელი მეტად მნიშვნელოვანი იქნება - საშუალო ზომის მოძველებულ სედან 159-ს ახალი ”ჯულია” შეცვლის. დაიწყება 4C GTA-ს და მილანური კომპანიის ისტორიაში პირველი უგზოობის ავტომობილის წარმოება, რომელიც შემდეგი თაობის ”ჯიპ კომპას/პეტრიოტის” ბაზაზე აიგება.

კომპაქტურ კუპე 4C GTA-ს მთავარი დანიშნულება ისაა, რომ ”ალფა რომეოს” შოურუმებში მყიდველი მიიზიდოს, რომელიც იქ ”ჯულიას” და უგზოობის მოდელის ყიდვას გადაწყვეტს. სხვათა შორის, ამ ორ მოდელზე ”ფიატ-ის” საავტომობილო ჯგუფის მთავარი აღმასრულებელი სერჯო მარკიონე დიდ მნიშვნელობას ანიჭებს და იმედოვნებს, რომ სწორედ ამ ორი ავტომობილის წყალობით, ”ალფა რომეოს” გაყიდვები მალე ნახევარ მილიონამდე გაიზრდება. ცნობისათვის, შარშან ”ალფას” გაყიდვები 10.2 პროცენტით, 112 000 ავტომობილამდე გაიზარდა, რასაც ხელი ჰეჩბეკ ”ჯულიას” გაყიდვების დაწყებამ შეუწყო.

კუპე 4C GTA-ს წარმოებისთვის, ”ალფა რომეო” ახალ ტექნოლოგიებს გამოიყენებს. შასი და ძარა კარბონის კომპოზიტისა და ალუმინისგან დამზადდება. იტალიური კომპანია იმედოვნებს, რომ ავტომობილი 850 კილოგრამზე მძიმე არ გამოვა. ამასთან მისი წონისა სიმძლავრის ფარდობა დაახლოებით 3.5 კგ/ცხ.ძ-ზე უნდა იყოს. არადა, მას მბიძგველ ძალას 1.8-ლიტრიანი ოთხცილინდრიანი აგრეგატი მიანიჭებს, რომლის სიმძლავრეც 250 ცხენის ძალა იქნება. შედარებისთვის, ”პორშე კაიმანი” 1 275 კილოგრამს იწონის, მისი ძრავის სიმძლავრე კი 320 ცხენის ძალაა. შესაბამისად, წონის და სიმძლავრის ფარდობა ამ შემთხვევაში 3.98 კგ/ცხ.ძ-ია.

შასის წარმოებაში, ”ალფა რომეოს” სარბოლი ტექნიკის მწარმოებელი იტალიური კომპანია ”დალარა” ეხმარება. 4C GTA-ს პლატფორმა, მოტოციკლების მწარმოებელ ავსტრიულ კომპანია KTM-ის ექსტრემალურ ორადგილიან ”X-ბოუს” პლატფორმის მოდერნიზებული ვარიანტია. შასის მთავარი მზიდი ნაწილი კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული ორადგილიანი კოკპიტია, რომელსაც წინ და უკან, ალუმინისგან დამზადებული სუბ-ჩარჩოები აქვს მიერთებული. მათზე საკიდარი და ძრავი მაგრდება. ამასთან, ამ სუბ-ჩარჩოებს, შეჯახების შემთხვევაში, დარტყმის ენერგიის ნაწილობრივ შთანთქმაც ევალება.

დაბოლოს, აბრევიატურა GTA ”გრან ტურიზმო ალეჯერიტას” ნიშნავს, რაც ჩვენებურად დიდი ტურიზმის შემსუბუქებულ ვარიანტია. იტალიურმა კომპანიამ ეს აბრევიატურა ბოლოს კომპაქტურ ჰეჩბეკ 147-ის შემსუბუქებული ვერსიისთვის გამოიყენა.

”აუდის” უახლოესი გეგმები

Audi Design Chief Targets New Models

2 თებერვალი

ამერიკულ ინტერნეტ გამოცემა ”ინსაიდ ლაინთან” საუბრისას, ”აუდის” დიზაინის შეფმა ვოლფგანგ ეგერმა, თავისი კომპანიის სამომავლო გეგმების შესახებ ისაუბრა. მან განაცხადა, რომ გერმანულმა კომპანიამ ჯერჯერობით შეაჩერა მოდელ A2-ის შემცვლელზე მუშაობა. ამ ავტომობილის დიზაინი შემუშავებულია, მაგრამ მისთვის საჭირო პლატფორმა არც თავად ”აუდის” და არც ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალი კომპანიების საწარმოო პროგრამაში არ ფიგურირებს. ამიტომ, პროექტი შეჩერებულია.

სამაგიეროდ გადაწყდა, რომ A2-ის ნაცვლად, ”აუდი” მთელ თავის შესაძლებლობებს ჰეჩბეკ A1-ის ბაზაზე, ახალი ავტომობილების გამოშვებას მოახმარს. ეგერის თქმით, მალე ამ ჰეჩბეკის ხუთკარიანი ვერსიის წარმოება დაიწყება, შემდეგ კი კაბრიოლეტის და ტემპერამენტიანი ვერსიის (S1) ჯერი დადგება, რომელიც სრულამძრავიანი ვერსიით აღიჭურვება. ამ უკანასკნელის კონცეპტუალური ვერსიის პრემიერა ჟენევის ავტო შოუზე გაიმართება.

გარდა ამისა, ”აუდის” ხელმძღვნელობა, ”ბეემვეს” სპორტულ ქროსოვერ X6-ის კონკურენტი მოდელის წარმოების მიზანშეწონილობას განიხილავს. ეგერის თქმით, ბავარიულ ავტომობილზე განსაკუთრებით დიდი მოთხოვნა ჩინეთში დაფიქსირდა, სადაც ის განსაკუთრებით პოპულარული სუსტი სქესის მყიდველთა შორისაა. ეგერის თქმით, ”ბეემვესთან” კონკურენციისთვის ”აუდის” მალე შესანიშნავი იარაღი გამოუჩნდება უგზოობის Q3-ის სახით. ამასთან, სამოდელო გამის ექსპანსია კვლავაც გაგრძელდება და ინგოლშტადტელები ყველა იმ ნიშას შეავსებენ, რომლებშიც ბავარიელები მოღვაწეობენ.

ეგერი დასძენს, რომ ჩინეთში გაყიდვების სწრაფი ტემპით ზრდის გამო, ”აუდის” დიზაინერებს, ახალი მოდელების სტილის შემუშავებისას, მეტწილად სწორედ ამ ქვეყნის მომხმარებელთა გემოვნების გათვალისწინება უწევთ. მას მაგალითიც მოჰყავს და ამბობს, რომ ფლაგმან სედან A8-ს რადიატორის ქრომირებული ბადე სწორედ ჩინელთა გემოვნების შესაბამისად გაუკეთეს.

ცნობისათვის, შარშან ”აუდიმ” ცისქვეშეთში 228 000 ავტომობილი გაჰყიდა, რაც შეერთებულ შტატებში რეალიზებული ავტომობილების რაოდენობაზე თითქმის ორჯერ მეტია. ამასთან, გაყიდვების ზრდის ტემპი კვლავ შენარჩუნდება და ”აუდის” მარკეტოლოგების ვარაუდით, მალე ჩინეთი გერმანული კომპანიისთვის ყველაზე დიდი ბაზარი გახდება.

ჯერჯერობით გაურკვეველია კონცეპტუალურ სპორტულ მოდელ ”კვატროს” (ფოტოზე) მომავალი. ამ ავტომობილის პრემიერა შარშან, პარიზის საავტომობილო შოუზე ჩატარდა და მას საუკეთესო გამოხმაურება ჰქონდა. მაგრამ წარმოების გადაწყვეტილება ჯერ მიღებული არაა. სამაგიეროდ, მისმა გამოჩენამ დადებითად იმოქმედა სედან A6-ის იმიჯზე, რომლის გაყიდვებიც მთელს მსოფლიოში იზრდება. ამასთან, ეგერი იმედოვნებს, რომ ”კვატრო” ასევე დადებითად იმოქმედებს ”აუდის” მომავალი ელექტრომობილების იმიჯზეც, რომლებსაც გერმანული კომპანია შეზღუდული ტირაჟით გამოუშვებს.