Sunday, January 23, 2011

დეტროიტის ავტო შოუ

NAIAS 2011

24 იანვარი

ტოიოტა პრიუსი

იაპონური კომპანია მსოფლიო ლიდერია არამხოლოდ წლიურად წარმოებული რაოდენობით, არამედ ბაზრის ჰიბრიდული ავტომობილების სეგმენტზეც, სადაც მისი ”პრიუსი” უპირობოდ ბატონობს. რა თქმა უნდა, ”ტოიოტა” მიღწეულით დაკმაყოფილებას არ სჯერდება და წარმოებისთვის ელექტრომობილების მომზადების პარალელურად, ”პრიუსის” ბაზაზე ახალი ავტომობილების დაფუძნებასაც ეშურება.

ტოიოტა პრიუს C

..............................

ამის დასტურად, დეტროიტში ”პრიუსის” ორი ახალი ვერსია - V და C წარადგინა. პირველი კომპაქტური ვენია, მეორე კი - ჰეჩბეკი. V-ს წარმოება ამ წლის მიწურულს, მეორისა კი - მერმისს, წლის დასაწყისში დაიწყება. ”ტოიოტას” მიერ გავრცელებულ რელიზში წერია, რომ ჰიბრიდული ჰეჩბეკი ”პრიუს C” ახალგაზრდობისთვის განკუთვნილი ეკოლოგიურად სუფთა, დინამიური საქალაქო ავტომობილია, რომელსაც ფართო სალონიც აქვს. რაც მთავარია, ის არის ეკონომიური და ხელმისაწვდომი.

ამ ავტომობილის შესახებ, ”ტოიოტას” დეტროიტში დაწვრილებითი ინფორმაცია არ გამოუქვეყნებია, თუმცა ითქვა, რომ ის ყველა იმ ტექნოლოგიითაა აღჭურვილი, რომლებიც ახლანდელ ”პრიუსზე” გამოიყენება. იგივე შეიძლება ითქვას ”პრიუს V-ზეც”, რომელსაც ჩვეულებრივი ”პრიუსისგან” 50 პროცენტით დიდი საბარგულით გამოირჩევა.

ტოიოტა პრიუს V

..............................

კომპაქტვენის სიგრძე 4615, სიგანე 1775, სიმაღლე 1574 მილიმეტრი, ბორბლებს შორის ბაზა კი 2778 მილიმეტრია. ყველა ამ პარამეტრით, ის ჩვეულებრივ ”პრიუსზე” დიდია. საბარგულის მოცულობა 971 ლიტრია. ამასთან, უკანა სავარძლების დაკეცვა საბარგულსაც შესამჩნევად ზრდის და მასში გრძელი ტვირთის მოტავსებაც შეიძლება. და თუ საკმარისი ესეც არაა, მაშინ წინა მგზავრის სავარძელიც იკეცება და ტვირთი სალონის მთელ სიგრძეზე თავსდება.

აღჭურვილობის მხრივ, ჰიბრიდული კომპაქტვენიც ჩვეულებრივი ”პრიუსისგან” არაფრით განსხვავდება. მის ჰიბრიდულ სისტემაში შედის: 1.8-ლიტრიანი ბენზინის ძრავი, რომლის სიმძლავრეც 98 ცხენის ძალაა. მასთან 80-ცხენისძალიანი ელექტროძრავია შეწყვილებული, რომელიც ენერგიას ნიკელ-მეტალჰიდრიდული აკუმულატორებისგან ღებულობს. იაპონური კომპანიის განცხადებით, ქალაქში მოძრაობისას, ამ აგრგატით აღჭურვილი ავტომობილი 100 კილომეტრს 5.6 ლიტრი ბენზინით გადის.

”შევროლე” ”ვოლტის” წარმოების გაორმაგებას აპირებს

Chevy aims to double Volt output to 120,000 next year, report says

23 იანვარი

დენ აკერსონი ”შევროლე ვოლტის” პრეზენტაციაზე
..............................

”ჯენერალ ”მოტორსს” ”შევროლე ვოლტის” წარმოების გაორმაგება აქვს დაგეგმილი და თუ ეს გეგმა განხორციელდა, ამერიკული გიგანტი 2012 წელს 120 000 ელექტრომობილს გამოუშვებს. წელს გენერლები სულ 10 000 ცალი ”ვოლტის” წარმოებას გეგმავენ, თუმცა დიდი შანსია იმისა, რომ ეს რიცხვი 25 000-მდე გაიზარდოს.

უფრო მეტიც, მთავარ აღმასრულებელ დენ აკერსონის განცხადებით, ”ჯენერალ მოტორსი” ამჟამად მოლაპარაკებას აწარმოებს მიმწოდებლებთან, რათა მათ უზრუნველყონ საკმარისი რაოდენობით მაკომპლექტებლების წარმოება, რაც მას მერმისს დაგეგმილი 60 000-ის ნაცვლად, 120 000 ”ვოლტის” წარმოების საშუალებას მისცემს.

აკერსონი ”ჯენერალ მოტორსის” მთავარი აღმასრულებელი სექტემბერში გახდა. მას სურს, რომ უფრო ფართოდ გამოიყენოს ჰიბრიდული სისტემა ”ვოლტეკი”, რმელშიც ელექტროძრავი და შიდაწვის ძრავია გაერთიანებული. ამასთან, წამყვანი ელექტროძრავია, შიდაწვისა კი დამხმარე, ელექტროენერგიის გამომმუშავებელ მოვალეობას ასრულებს.

მიზნის მისაღწევად, აკერსონი მიზნად ”ვოლტეკის” ბაზაზე სხვა მოდელების გამოშვებასაც აპირებს. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ პროგნოზებით, მალე ბარელი ნავთობის ფასი 120 დოლარამდე გაიზრდება, ამერიკელ ავტომფლობელებს კი გალონში (დაახლოებით 3.785 ლიტრი) 4 და მეტი დოლარის გადახდა მოუწევთ.

”ჩვენ მთელი ყურადღება ახალ ტექნოლოგიებზე გადაგვაქვს, რადგან არ გვინდა, რომ ისეთ დღეში აღმოვჩნდეთ, როგორშიც 2008 წელს ვიყავით”, - დეტროიტში, ”დოიჩე ბანკის” მიერ მოწყობილ ავტო ინდუსტრიის კონფერენციაზე განაცხადა აკერსონმა. ის გულისხმობს იმ დროს, როდესაც ნავთობის ფასმა 140 დოლარს მიაღწია. ამის გამო, ამერიკაში პიკაპების და უგზოობის მოდელების გაყიდვები ძლიერ შემცირდა, რამაც გენერლები 30 მილიარდზე მეტით აზარალა.

აკერსონმა დეკემბერში კომპანიის აღმასრულებლებს განუცხადა, რომ ამ ეტაპზე, მისწრება იქნება, თუ ”ვოლტეკის” ბაზაზე, რამდენიმე ახალი მოდელის წარმოება დაიწყება. უფრო კონკრეტულად კი, ამ ტექნოლოგიით შექმნილი ავტომობილების წარმოება, დეკადის შუისთვის უნდა გასამმაგდეს.

”ვოლტეკის” ბაზაზე სხვა მოდელების წარმოების დაწყებას იმიტომაც აქვს დიდი მნიშვნელობა, რომ წარმოების მოცულობის ზრდა, ელექტრული ძალური დანადგარის, კერძოდ კი, აკუმულატორების ფასის მნიშვნელოვნად შემცირებას გამოიწვევს. ცნობისათვის, დღეს ”შევროლე ვოლტის” გასაყიდი ფასი 41 000 დოლარზე მეტია. ეს კი მისი კლასის ღირებულებას თითქმის ორჯერ სჭარბობს. სანამ ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებზე, მთავრობისგან 7 500-დოლარიანი შეღავათი მოქმედებს, ”ვოლტის” გაყიდვები არ გაჭირდება, მაგრამ მალე მთავრობა ამ შეღავათს მოხსნის და ”ჯენერალ მოტორსიც” ეშურება, რომ იმ დროისთვის, ფასი მნიშვნელოვნად შემცირებული იყოს. ცნობისათვის, ეს შეღავათი მას შემდეგ ამოიწურება, რაც გენერლები 200 000 ”ვოლტის” გაყიდვას შესძლებენ.

აკუმულატორების სრული დამუხტვით, ”შევროლე ვოლტს” თითქმის 60 კილომეტრის გავლა შეუძლია, შემდეგ კი საქმეში შიდაწვის ძრავისა და გენერატორის ტანდემი ერთვება, რომელიც ელექტროძრავს ენერგიით ამარაგებს. ამის შედეგად, სვლის სიშორე 560 კილომეტრამდე იზრდება. აშშ-ის გარემოს დაცვის სააგენტოს გათვლით, ერთი გალონი ბენზინით, ”ვოლტს” 150 კილომეტრის გავლა შეუძლია. როცა აკუმულატორები დაცლილია და ავტომობილი შიდაწვის ძრავისა და გენერატორის მიერ გამომუშავებული ენერგიით გადაადგილდება, მაშინ ერთი გალონი მხოლოდ 60 კილომეტრის გასავლელადაა საკმარისი.