Wednesday, October 7, 2009

გერმანული ”ელექტრო-მგელი” სუპერავტომობილების კლასში

E-Wolf’s Electric Supercars

7 ოქტომბერი

ამ წლის განმავლობაში, თითქმის ყოველთვიურად, რომელიმე ავტომწარმოებელი საზოგადოებას ახალ სპორტულ ელექტრომობილს უჩვენებს. ელექტრომობილების წარმოება თანდათან ერთგვარ მოდად იქცა, თუმცა არც ისე ხშირია შემთხვევები, როდესაც პრეზენტაციაზე სრულფასოვანი კონცეპციის ხილვა შეიძლება.
მაგრამ იგივეს ვერ ვიტყვით პატარა გერმანულ ფირმა ”E-ვოლფზე”, რომელმაც წარმოებისთვის ორი სპორტული ელექტრომიბილი - როდსტერი და კუპე მოამზადა და არ მალავს, რომ ”ფერარისთან” კონკურენციას აპირებს.

ორივე ავტომობილი საქსონიის მსუბუქი ტექნოლოგიების ცენტრთან და დრეზდენის რექნიკური უნივერსიტეტის მსუბუქი სტრუქტურებისა და პოლიმერული ტექნოლოგიების თანამშრომლებთან თანამშრომლობით შეიქმნა. ამასთან, ”E-ვოლფმა” როდსტერი E-1 ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე გამოფინა, E-2-ის წარმოების დაწყებას კი ორ წელიწადში გეგმავს.

ორივე ავტომობილის ძირითადი ღირსება მათი სიმსუბუქეა. როდსტერი E-1 თითქმის 500 კილოგრამს იწონის, მაგრამ სერიოზული მინუსიც აქვს - ის მხოლოდ იმ ადამიანებს ”იტანს”, რომელთა წონაც 68 კილოგრამის ფარგლებშია.

ავტომობილი აღჭურვილია 150-ცხენისძალიანი ელექტროძრავით, რომლის მეშვეობითაც, e-1 0-დან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 5 წამზე ნაკლებში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 229 კმ/სთ-ს აღწევს. ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ერთი დამუხტვით კი ავტომობილს 320 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

ამ ერთადგილიანი როდსტერის შეკვეთები ”E-ვოლფს” უკვე დაწყებული აქვს და თითოეულს 150 000 ევროდ ჰყიდის.

რაც შეეხება e-2-ს, ამ ავტომობილის გამოშვება 2011 წლიდან იგეგმება. ის ოთხი ელექტროძრავით აღიჭურვება, რომლებიც თითო ბორბალს მოემსახურება. ოთხივე ძრავის ჯამური სიმძლავრე 544 ცხენის ძალა იქნება. ავტომობილის წონა კი 900 კილოგრამზე ოდნავ მეტი იქნება.

ჯერჯერობით, e-2 მხოლოდ კომპიუტერში არსებობს, თუმცა პროექტის ავტორები ახლავე ირწმუნებიან, რომ მათი მეორე შედევრის მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ-ს მიაღწევს. და რაც მთავარია, საწარმოო ვერსიას ზუსტად ისეთი გარეგნობა ექნება, როგორიც ამჟამად, კომპიუტერულ ესკიზებში აქვს.

”ტოიოტას” და ”სუბარუს” ერთობლივი შვილობილი

Toyota Reveals FT-86 Concept

7 ოქტომბერი

ერთი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც ინტერნეტით გავრცელდა ცნობა იმის შესახებ, რომ ”ტოიოტა” და ”სუბარუ” ერთობლივად აპირებდნენ სპორტული ავტომობილის შექმნას. მაშინ ბევრმა ეს ჭორადაც ჩათვალა, მაგრამ თურმე სიმართლე ყოფილა.

ორმა იაპონურმა კომპანიამ თავიანთი ერთობლივი პროდუქტის შესახებ პირველი ინფორმაცია გაავრცელეს. ავტომობილი, რომელსაც სახელად ”ტოიოტა FT-86” შეარქვეს, ”სუბარუ იმპრეზას” მოდიფიცირებულ ბაზაზეა შექმნილი. მისი პირველი ჩვენება ტოკიოს საავტომობილო შოუზე, ამ თვის ბოლოს გაიმართება.

”ტოიოტა FT-86” არის კუპეს ტიპის ავტომობილი, რომელსაც სალონში 2+2 ადგილი აქვს, გარეგნულად კი ამავე კლასის ”ლექსუს IS-F-ს” ჰგავს. მაგრამ ავტომობილის ყველაზე საინტერესო ნაწილი მისი ძრავია, რომელიც ”სუბარუსგანაა” ნასესხები და რა თქმა უნდა, ცილინდრების (სულ ოთხი აქვს - 2-2 თითო რიგში) ორი რიგის ოპოზიტური განლაგებით გამოირჩევა. ძრავის სამუშაო მოცულობა 2.0 ლიტრია, ოღონდ თუ ”სუბარუს” აგრეგატი ტურბოკომპრესორიანია, FT-86-ზე ის ”ატმოსფერულად” სუნთქავს.

ძრავთან დაკავშირებულია 6-საფეხურიანი მექანიკური გადაცემათა კოლოფი, რომლისმიერ გადამუშავებულ მაბრუნ მომენტსაც მხოლოდ უკანა, წამყვანი ბორბლები ღებულობს. შეგახსენებთ, რომ ”სუბარუ” თავის ავტომობილებზე ძირითადად სრულამძრავიან ტრანსმისიებს იყენებს.

”ტოიოტას” წარმომადგენლები განმარტავენ, რომ ოპოზიტური ძრავით, მათ სიმძიმის ცენტრის დაბლა დაწევა მოახერხეს. ტურბოს გარეშე კი ეს ძრავი იმის გამო გამოიყენეს, რომ ასე ის უფრო მსუბუქია და იაფიც ღირს. როგორც ორი იაპონური კომპანიის წარმომადგენლები ირწმუნებიან, FT-86 შესანიშნავი მართვადობითა და დინამიურობით გამოირჩევა. ოღონდ, ჯერ კონკრეტული მონაცემები არ ქვეყნდება.

”ტოიოტა” ამ ახალი ავტომობილის გაყიდვების დაწყებას 2011 წლიდან გეგმავს. შესაძლოა, წარმოების დაწყებამდე, ამ ავტომობილის გარეგნობასა და აღჭურვილობაშიც რაღაც შეიცვალოს. თუმცა იაპონური კომპანიები პირობას დებენ, რომ წონის რადიკალურად გაზრდას არ დაუშვებენ.

მოსალოდნელია, რომ ”ტოიოტა FT-86-ის” ღირებულება 25 000 დოლარის ფარგლებში იქნება.