Saturday, March 12, 2011

„მერსედეს ბენცმა“ A კლასის ჰეჩბეკის კონცეპციის ესკიზი გამოაქვეყნა

Mercedes Benz A-Klasse Concept First Pic

12 მარტი

შარშან „მერსედეს ბენცმა“ გამოაცხადა, რომ მისი ორი ნაკლებად პოპულარული მოდელი - A და B კლასის ჰეჩბეკები, მალე მისი მომავალი საწარმოო პროგრამის ძირითადი შემადგენელი ნაწილები გახდება. ამ ორი ავტომობილით, სამქიმიანები თავიანთი ბრენდთ ახალგაზრდა მყიდველის მიზიდვას აპირებენ.

გერმანული კომპანია ახალი A კლასის ჰეჩბეკის კონცეპციის პრემიერას შანჰაის ავტო შოუზე აპირებს, მანამდე კი ამ ავტომობილის ფოტო ტიზერების გავრცელება და ასე მისადმი ყურადღების მიქცევა დაიწყო. პირველი ტიზერი ახალი ავტომობილის ესკიზია, რომლითაც მასზე გარკვეული შთაბეჭდილების მიღება შეიძლება.

ამ ესკიზის მიხედვით შეიძლება ითქვას, რომ ახალი A კლასს წინმორბედთან შედარებით, ახალგაზრდა მყიდველისთვის მისაღები, აგრესიული გარეგნობა აქვს. ეს ესკიზი რაღაცით კონცეპტუალურ F800-საც მოგვაგონებს, რომლის პრემიერაც ჟენევის შარშანდელ ავტო შოუზე შედგა და რომელიც ფაქტობრივად, სამქიმიანების ახალი სტილის მაჩვენებელი პირველი მერცხალია.

ამ ეტაპზე უცნობია, რა აგრეგატებით აღიჭურვება ახალი ავტომობილი. არაა გამორიცხული, რომ გამოფენაზე ის ჰიბრიდული აგრეგატით, ან სულაც ელექტრომობილად წარსდგეს. რა ტქმა უნდა, მისი სერიული ვერსია შიდაწვის ძრავებით აღიჭურვება, თუმცა შტუტგარტელები არ მალავენ, რომ A და B კლასის ჰეჩბეკებს წყალბადის ფიჭურ ელემენტებზე მომუშავე ელექტროაგრეგატებიტაც აღჭურვავენ.

შესაბამისი აგრეგატები ამერიკაში უკვე გადის ტესტირებას. ისინი B კლასის სამ ავტომობილზეა დამონტაჟებული, ეს ავტომობილები კი აშშ-ის გარშემო მოგზაურობენ. ამ გარბენს ტესტების გარდა, სარეკლამო დანიშნულებაც აქვს. რაც შეეხება შიდაწვის ძრავებს, მათ შორის აღარ იქნება 1.5-ლიტრიანი და მეტი მუშა მოცულობის მქონე აგრეგატები. მათ უფრო მცირე, კომპაქტური და რა თქმა უნდა, ეკონომიური ძრავებით შეცვლიან, რომლებსაც „მერსედეს ბენცი“ „რენო-ნისანის“ ალიანსთან კოოპერაციით შექმნის.

როგორც ჩანს, ეს ესკიზი ერთადერთი ტიზერი არ იქნება. შანჰაის შოუმდე, შტუტგარტელები თავიანთი სიახლის შესახებ, ინფორმაციის მორიგ დოზებს გამოაქვეყნებენ და მათ ჩვენი მკითხველიც აუცილებლად შეიტყობს...

„ფორდის“ შეფს „ფიატ 500-ის“ ამერიკული წარმატების არ სჯერა

Ford CEO Alan Mulally Believes Fiat 500 Won’t Succeed in the USA

12 მარტი

მალე „ფიატი“ თავის პოპულარულ რეტრო ჰეჩბეკ 500-ს ამერიკაში შეიტანს და ასე დაბრუნდება ატლანტიკის მეორე მხარეს. ავტო სამყაროს ბევრი ანალიტიკოსი ამ ავტომობილს შტატებში დიდ წარმატებას უწინასწარმეტყველებს. თუმცა არიან ისეთებიც, ვინც საწინააღმდეგოს ფიქრობს და მათ შორის, ერთ-ერთი გამორჩეულია „ფორდის“ მთავარი აღმასრულებელი ალან მიულალი (ზედა ფოტოზე).

იტალიურ ჟურნალ „პანორამასთან“ საუბრისას, მიულალიმ განაცხადა: „არა მგონია, ამერიკაში „ფიესტაზე“ პატარა ავტომობილებისთვის დიდი ბაზარი იყოს. მათ, ვინც ასეთი ავტომობილების შემოტანა სცადეს, არაფერი გამოუვიდათ“. მიულალის არ დაუზუსტებია, ვინ იგულისხმა „მათში“, თუმცა აშკარაა, რომ ეს „დაიმლერის“ ჯუჯა ავტომობილების მწარმოებელი „სმარტია“, რომელმაც 2008 წელს 24 624 ავტომობილი გაჰყიდა, თუმცა შარშან გაყიდვები 5 927-მდე შეუმცირდა.

რამდნიმე დღის წინ, „კრაისლერის“ მექსიკურმა ქარხანამ, რომელიც ქალაქ ტოლუკაში მდებარეობს, „ფიატ 500-ის“ წარმოება დაიწყო. ამ ქარხნის მოდერნიზაციისთვის, „კრაისლერმა“ და „ფიატმა“ 550 მილიონი დოლარის ინვესტიცია გაიღეს. ამ თანხის ნაწილი მათ მექსიკის მთავრობისგან სესხად აიღეს.

„კრაისლერის“ და „ფიატის“ მთავარმა აღმასრულებელმა სერჯო მარკიონემ განაცხადა, რომ ტოლუკას ქარხანა წლიურად 120 000 „ფიატ 500-ს“ გამოუშვებს და ეს ავტომობილები, მექსიკის გარდა, აშშ-ში, კანადასა და სამხრეთ ამერიკაში, ასევე ჩინეთში გაიყიდბა. სხვათა შორის, ტოლუკას ქარხანა ასევე უშვებს საშუალო ზომის ქროსოვერ „დოჯ ჯურნის“, ასევე მის ტყუპისცალ „ფიატ ფრიმონტს“, რომელთაგან პირველი ამერიკაში იყიდება, მეორეს კი მალე შეიტანენ ევროპის ბაზარზე.

„ფოლკსვაგენი“ ახალ კომპაქტვენს გამოუშვებს

VW to Build New Microbus Using Bulli Concept

12 მარტი

უკვე რამდენიმე თვეა, საავტომობილო გამოცემებში გამოითქმება ვარაუდები იმის შესახებ, რომ „ფოლკსვაგენი“ მიკროვენის წარმოებას აპირებს. ჟენევის საავტომობილო შოუზე კი, კონცეპტუალური „ბულის“ სახით, ამის დასტური (თუნდაც არაპირდაპირი) გამოჩნდა.

ჟენევაშივე, გერმანული კომპანიის კვლევისა და განვითარების შეფმა ულრიხ ჰაკენბერგმა დაადასტურა, რომ მისი კომპანია მზადაა, ექვსადგილიანი მრავალმხრივი დანიშნულების ავტომობილი გამოუშვას, რომელსაც მოდულარულ პლატფორმა MDS-ს გამოიყენებს.

ეს პლატფორმა უნივერსალურია და მისი რამდენიმე კლასის ავტომობილისთვის გამოყენებაა შესაძლებელი. „ფოლკსვაგენი“ მას თავისი რამდენიმე ახალი ავტომობილის საფუძვლად გამოიყენებს, რომელთა შორისაც, პირველი ახალი „აუდი A3“ იქნება. ამ პლატფორმის ძირითადი თვისება ისაა, რომ დიდი დანახარჯების გარეშე, მისი გაბარიტები და ძირითადი პარამეტრები ადვილად იცვლება და ამის წყალობით, სხვადასხვა ზომის და კლასის ავტომობილებისთვის მისი გამოყენება არანაირ სირთულეს არ წარმოადგენს. ასე კი უზარმაზარი თანხები დაიზოგება.

ბრიტანულ გამოცემა „ავტოქარის“ ინფორმაციით, ახალ მიკრობუსს ჩატანუგას (შტატი ტენესი) ქარხანაში არ გამოუშვებენ. ამ ქარხნის დანიშნულება კვლავაც მხოლოდ საშუალო ზომის სედან „პასატის“ წარმოება იქნება. ყველაზე რეალურია, რომ მიკროვენის საწარმოებლად, ვოლფსბურგელებმა თავიანთი პუებლას (მექსიკა) ქარხანა გამოიყენონ, რომელიც ახალ „ხოჭოს“ უშვებს.

კონცეპტუალური მიკროვენი „ბული“, რომლის მსოფლიო პრემიერასაც ჟენევის საავტომობილო შოუმ უმასპინძლა, ელექტრომობილია. ის ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 85 კილოვატს იძლევა. ენერგიით მას ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი კვებას, რომლის ტევადობაც 40 კილოვატსაათია. გერმანული კომპანიის მონაცემებით, ეს ენერგია საკმარისია იმისათვის, რომ ავტომობილმა ერთი სრული დამუხტვით დაახლოებით 300 კილომეტრი გაიაროს. ამასთან, სპეციალური მოწყობილობის დახმარებით, აკუმულატორის სრული დამუხტვა ერთ საათში ესწრება.

ჰაკენბერგს არ დაუკონკრეტებია, თუ როდის დაიწყება ახალი მიკროვენის წარმოება და რა ერქმევა მას. შესაძლოა, ამ ავტომობილს კონცეპტუალურის სახელი შეუნარჩუნდეს, ან „კამპერი“ დაერქვას, როგორც ეს ცოტა ხნის წინ, „ფოლკსვაგენის“ მთავარმა დიზაინერმა კლაუს ბიშოფმა განაცხადა. სხვათა შორის, ამ სახელით, ვოლფსბურგელები თავიანთი პოპულარული „მიკრობუსის“ ტურისტულ ვერსიას უშვებდნენ.