Wednesday, April 27, 2011

„კადილაკს“ უმაღლეს ლიგაში დაბრუნება ჯერაც სურს

Cadillac still wants a big rear-drive sedan to battle the import flagships

27 აპრილი

თავისი არსებობის დასაწყისში, ამერიკულმა კომპანია „კადილაკმა“, რომელიც „ჯენერალ მოტორსის“ ლუქს ბრენდია, სახელი ძვირფასი ავტომობილების წარმოებით გაითქვა. მისი მარკით დამშვენებულ ავტომობილებს, ხშირად სახმელეთო იახტებადაც მოიხსენიებდნენ. მაგრამ შემდეგ, გენერლებმა მისი პროგრამა შეცვალეს და „კადილაკმაც“ უმაღლესი ლიგა დატოვა - უმაღლესი კლასის სედანების წარმოებას შეეშვა.
2003 წლის დტროიტის საავტომობილო შოუზე, „კადილაკმა“ კონცეპტუალური სუპერ სედანი „სიქსთინ“ (ფოტოზე) წარმოადგინა, რომლის შემდეგაც, ყველა იმაზე ალაპარაკდა, რომ ამ მარკას მალე ახალი ფლაგმანი გამოუჩნდებოდა. ეს ავტომობილი აღჭურვილი იყო 13.6-ლიტრიანი V16 აგრეგატით, რომელიც ორი V8 არქიტექტურის მქონე ძრავის მექანიკური შერწყმის გზით დამზადდა.
რა თქმა უნდა, ამ აგრეგატით ავტომობილს კონვეიერზე არავინ დააყენებდა. თუმცა „კადილაკისგან“ მაინც ყველა რაღაც განსაკუთრებულს, სახმელეთო იახტის მსგავს მორიგ შედევრს ელოდა, რომლიტაც ამერიკული კომპანია გერმანულ ლუქსებს საკადრის პასუხს გასცემდა. მაგრამ დაბრუნება არ შედგა.

და აი, ინტერნტით კვლავ გავრცელდა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ „კადილაკს“ უმაღლეს ლიგაში დაბრუნება ჯერაც არ გადაუფიქრებია. ლაპარაკია იმაზეც, რომ ახალი ფლაგმანისთვის სპეციალური პლატფორმა (ომეგა) დამზადდება, რომელსაც მომავალში დააგრძელებენ და მის ბაზაზე სუპერ ლუქსის კლასის ავტომობილსაც დაამზადებენ, რომელიც კონკურენციას „როლს როისს“, „ბენტლის“, „მაიბახსა“ და „ბუგატის“ (რომლის სუპერ სედანიც ჯერ არ გამოსულა) გაუწევს.

„ვოლვო“ ლუქსის კლასისთვის მზად არაა

Volvo backtracks on flagship sedan plans

27 აპრილი

მიუხედავად იმისა, რომ დღეს ავტოინდუსტრიაში ყველაზე მეტად პატარა, ეკონომიური ავტომობილები ფასობს, ბაზარზე არც ლუქსის კლასის ავტომობილების გაყიდვების კლება შეინიშნება. პირიქით, ბაზრის ეს სეგმენტიც სწრაფი ტემპით იზრდება, რაც ავტომწარმოებლებს მასზე ფეხის მოკიდებისკენ, ხან კი პირველი ნაბიჯის გადადგმისკენ უბიძგებს.

რა თქმა უნდა, ლუქსის სეგმენტში გერმანული კომპანიები ლიდერობენ. „მერსედეს ბენცის“ S-კლასზე, „ბეემვეს“ მე-7 სერიასა და „აუდის“ A8-ზე მოთხოვნები სტაბილურად მატულობს. პოპულარულია „ლექსუსის“ LS-იც. გაცილებით ნაკლები იყიდება „იაგუარის“ XJ, „მაზერატი კვატროპორტე“, „ჰიუნდაი ეკუსი“ და „ფოლკსვაგენ ფაეტონი“. უმაღლეს ეშელონებში დაბრუნებას ცდლობს „კადილაკი“.

წლების განმავლობაში, ბევრი მოელოდა, რომ ლუსქურ სედანს „ვოლვოც“ გამოუშვებდა. თუმცა, კარგა ხანს, შვედურ კომპანიას ამისთვის არ ეცალა - კრიზისს ებრძოდა. ახლა კი, ჩინური „ჯილის“ ხელში გადავიდა და თითქოს, გამოცოცხლების დრო დადგა. ამაზე თითქოს შანჰაის ავტო შოუზე გამოფენილი კონცეპტუალური ექსპონატი, სახელად „იუნივერსი“ (ფოტოზე) მიუთითებდა. თუმცა, როგორც ირკვევა, უმაღლეს ლიგაში „ვოლვოს“ გამოჩენა ჯერ მოსალოდნელი არაა.

შანჰაიში „ვოლვოს“ მთავარმა აღმასრულებელმა სტეფან ჯეკობიმ განაცხადა, რომ მისი კომპანიისთვის, ამ ეტაპზე უფრო პრიორიტეტული, ახლანდელ სამოდელო გამაზე კონცენტრირებაა და არა ახალი, ძვირადღირებული პროგრამის წამოწყება, რომელიც შესაძლოა, წარმატებული არც იყოს.

და რა მიზნით გამოიტანს შანჰაიში კონცეპტუალური „იუნივერსი“? არაა გამორიცხული, რომ ეს შვედური კომპანიის ახალი კორპორატიული სტილის პირველი მერცხალი იყოს...