Friday, May 21, 2010

”აუდი A9” - ჰიბრიდული სპორტული სედანის კონცეპცია

Audi A9 Hybrid Sports Sedan Concept by Daniel Garcia
21 მაისი
რასაც ამ სურათზე ხედავთ, დამოუკიდებელმა ესპანელმა დიზაინერმა დანიელ გარსიამ შეიმუშავა და მას ”აუდი A9” უწოდა. რა თქმა უნდა, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ ამ პროექტს რამე საერთო აქვს გერმანულ კომპანიასთან. არადა, ეს ავტომობილი ”აუდის” ბავარიული ”ბეემვეს” პროექტ ”ვიჟნ ეფიციენტფაინემიქსისადმი” გაცემული შესანიშნავი პასუხი იქნებოდა.
არადა, როგორც ცოტა ხნის წინ, ”ბეემვემ” თავისი მე-5 სერიის GT-თი ფაქტობრივად ბაზრის ახალი ნიშა გახსნა, A9-საც თავისუფლად შეუძლია სრულიად ახალი ნიშია - ზე-ლუქსის კლასის, ჰიბრიდული სპორტული სედანების კლასის ნიშისთვის დასაბამის მიცემა. თუმცა, ასეთი ნიშა ფაქტობრივად უკვე არსებობს და მასში ”პორშე პანამერა” და ”ასტონ მარტინ რეპიდი” ”თარეშობენ”.
გარსია ამბობს, რომ თავის შედევრზე მუშაობისას, შთაგონების წყაროდ სახელოვან არქიტექტორ სანტიაგო კალატრავას მიერ ვალენსიაში აშენებული შენობები გამოიყენა. ამასთან, პროექტში ლაპარაკია ჯერაც შეუმუშავებელ ნანოტექნოლოგიურ მასალაზე, რომელიც თავისით მყარდება და იმ ფერს ღებულობს, რომელიც გარემოს შეესაბამება.
რა თქმა უნდა, ასეთი ავტომობილი მხოლოდ გარემოსადმი მეგობრული ძალური დანადგარით შეიძლება იყოს აღჭურვილი. მაგრამ სანამ ასეთი ტექნოლოგიები მასობრივ წარმოებაში დამკვიდრდება, ”აუდის” შეუძლია, რომ A9 ბენზინის, ან დიზელის ძრავით აღჭურვოს. ამასთან, გარსია არც ჰიბრიდულ დანადგარზე იტყოდა უარს, რომელშიც ბენზინის ძრავი და ბორბლებში მოთავსებული ელექტროძრავები უნისონში იმუშავებდა.

”მერსედეს-ბენც ჰექსაუილ” - ირანელი ინჟინრის სავარჯიშო

Mercedes-Benz Hexawheel Concept Study

21 მაისი

კონცეპტუალური ”მერსედეს ჰექსაუილი” მხოლოდ სტუდიური ნამუშევარია და მის შემხედვარეს, ადამიანს საინტერესო კითხვა დაებადება - როგორი იქნება მინი ოფ-როუდერი, თუ ”დაიმლერი” მის წარმოებას ”სმარტის”, ან ”მერსედესის” მარკით გადაწყვეტს?
ირანელმა ინჟინერ მექანიკოსმა, 35 წლის სიამაკ რუჰი დეჰკორდიმ ასეთი ავტომობილის მისეული ხედვა კომპიუტერის დახმარებით შეიმუშავა. თან, შტუტგარტელებს საინტერესო გადაწყვეტა შესთავაზა - ექვსბორბლიანი, სრულამძრავიანი მანქანა, რომელიც ორ ურიკაზე დგას.

ეს პლატფორმები ერთმანეთს ორიგინალური მექანიზმით უკავშირდება, რომლის მთავარი ელემენტიც ჰიდრავლიკური სისტემაა. მისი მეშვეობით, ავტომობილს ურთულესი წინაღობების დაძლევის უნარი ექნება. ავტორის ჩანაფიქრით, ჰიდრავლიკური სისტემით ავტომობილის ტრანსმისიაც უნდა აღიჭურვოს.

ექვსბორბალა დიზელის აგრეგატით აღიჭურვება, თუმცა პროექტის ავტორს არც ეკოლოგიურად სუფთა დანადგარების საწინააღმდეგო აქვს რამე. უფრო მეტიც, ის ამბობს, რომ პერსპექტივაში, მის ავტომობილს ამძრავი ძალა შეიძლება ელექტროძრავმა და წყალბადის ფიჭურმა დანადგარმაც მიანიჭოს. ავტომობილის სიგრძე 4.8 მეტრია, მისი ორივე ბაზის სიგრძე კი 1.95-1.95 მეტრი.

ძნელი წარმოსადგენია, ”მერსედესმა” ასეთი ექსტრავაგანტური იდეის განხორციელება განიზრახოს, თუმცა თქმა არ უნდა, ირანელ ინჟინერს მდიდარი ფანტაზია ჰქონია და ვინ იცის, იქნებ მის მიერ ექვსბორბალას კონსტრუქციაში შემოთავაზებული ზოგიერთი იდეა ოდესმე რომელიმე ავტომწარმოებელმა მოიწონოს კიდეც...

”ტესლა” და ”ტოიოტა” პარტნიორები ხდებიან

Tesla to make electric vehicles with Toyota, buy NUMMI

21 მაისი

ელონ მუსკი
.................................

ელექტრომობილების მწარმოებელი კალიფორნიული კომპანია ”ტესლა მოტორსი” და მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელი, იაპონური ”ტოიოტა მოტორი” თანამშრომლობას იწყებენ. ისინი ერთობლივად შეიმუშავებენ ელექტრომობილებს, რომლებსაც კალიფორნიის ქალაქ ფრიმონში მდებარე ქარხანა NUMMI-ში (ნიუ იუნაიტიდ მოტორ მენიუფექჩურინგ ინკორპორეიტიდ) დაამზადებენ.

ეს ქარხანა არცთუ დიდი ხნის წინ, ”ტოიოტას” და ”ჯენერალ მოტორსის” ერთობლივი საკუთრება იყო და ის ორივე კომპანიისთვის ერთსადაიმავე მოდელებს სხვადასხვა მარკით (ტოიოტას და პონტიაკის) აწარმოებდა. მაგრამ შარშან ამერიკულმა კომპანიამ თავის წილზე უარი თქვა, რის შემდეგაც, ”ტოიოტამ” ქარხნის შენარჩუნება არ ისურვა და დახურა.

მოდელ S

..........................

ახლა კი, იაპონურ კომპანიასთან დადებული გარიგებით, ”ტესლა” NUMMI-ს ქარხანას შეისყიდის და მასში 1 000-მდე ადამიანს დაასაქმებს. ჯერჯერობით უცნობია, თუ რა მოდელების წარმოებას აპირებს ამ ქარხანაში ”ტესლა”. სავარაუდოდ, ეს ელექტრული სედანი იქნება.

მცირე ზომის კალიფორნიული კომპანიის ბიზნესში ”ტოიოტა” 50 მილიონ დოლარს დააბანდებს. სამაგიეროდ, როდესაც ”ტესლა” საფონდო ბირჟაზე თავის აქციებს გაიტანს, იაპონური კომპანია მის საკონტროლო პაკეტს დაეუფლება. გარდა ამისა, ორივე კომპანია ახალი მოდელების შემუშავებისას მჭიდროდ ითანამშრომლებს.

ამ თანამშრომლობისას, ”ტესლა” შეუზღუდავად ისარგებლებს ”ტოიოტას” საინჟინრო რესურსებით და მისთვის იაპონური კომპანიის მიმწოდებელთა ბაზაც გახსნილი იქნება. სამაგიეროდ, ”ტოიოტა” თავისი ახალი პარტნიორისგან, ელექტრომობილების შემუშავების საკითხში, დიდ გამოცდილებას გაიზიარებს. სხვათა შორის,თავისი ჰიბრიდული მოდელებისთვის, იაპონური კომპანია ჯერაც მოძველებულ, ნიკელ-მეტალ-ჰიდრიდულ აკუმულატორებს იყენებს, როცა ”ტესლამ” თავიდანვე უფრო თანამედროვე, ლითიუმ-იონურ ელემენტებზე გააკეთა აქცენტი.

”ათწლეულების წინ, ”ტოიოტამაც” მოღვაწეობა სარისკო საქმით დაიწყო. დღეს ჩვენ კიდევ ერთ რისკიან საქმეს ვეკიდებით და ვიმედოვნებთ, რომ ამ საქმეში ჩვენს ქარხნებში დასაქმებულთა გამოცდილება და შრომისმოყვარეობა დაგვეხმარება”, - ამბობს ”ტოიოტას” პრეზიდენტი აკიო ტოიოდა.

”ტესლას” მთავარი აღმასრულებელი ელონ მუსკი ამბობს, რომ NUMMI-ს ქარხნის ელექტრომობილების წარმოებისთვის მოსამზადებლად, მის კომპანიას ასეულობით მილიონი დოლარის დახარჯვა მოუწევს. ამისთვის კი ის იმ 465 მილიონი დოლარის გამოყენებას აპირებს, რომლებიც აშშ-ის ენერგიის დეპარტამენტისგან, შეღავათიანი სესხის სახით მიიღო. რა თქმა უნდა, ამ თანხის ნაწილს კომპანია ელექტრულ სედან S-ის შემუშავებისთვის გამოიყენებს. ქარხნის მოდერნიზებისთვის, ”ტესლა” ასევე გამოიყენებს იმ 20 მილიონ დოლარს, რომელიც შტატ კალიფორნიისგან მიიღო.

მუსკი არ ამბობს, თუ რა დაუჯდა დახურული ქარხნის შეძენა. სამაგიეროდ, აზუსტებს, რომ მოდელ S-ის წარმოება 2012 წელს დაიწყება. ამასთან, კომპანია ამ მოდელს წლიურად 20 000 ცალს დაამზადებს. მოგვიანებით კი ”ტესლას” საწარმოო პროგრამაში ახალი მოდელებიც გამოჩნდება, რომლებსაც ასევე NUMMI-ს ქარხანა გამოუშვებს.

”ეს უზარმაზარი ქარხანაა, რომელშიც ჩვენ მხოლოდ ერთ კუთხეს დავიკავებთ”, - ამბობს მუსკი და დასძენს, რომ მართალია, თავიდან მისი კომპანია ამ ქარხნის შესაძლებლობების მხოლოდ მინიმუმს გამოიყენებს, მაგრამ სამოდელო გამის გაფართოებასთან ერთად, წარმოების მოცულობაც გაიზრდება და საბოლოოდ, ასეულობით ათასს მიაღწევს. პროექტში დასაქმებულთა რაოდენობა კი 10 000-ს (ამ რიცხვში, მიმწოდებელ კომპანიებში ”ტესლას” პროექტთან დაკავშირებულ თანამშრომელთა რაოდენობაცაა გათვალისწინებული) მიაღწევს.

ამჟამად ”ტესლა” ორადგილიან ელექტრულ როდსტერს აწარმოებს, რომლის ფასიც 100 000 დოლარია. რაც შეეხება სედან ”მოდელ S-ს”, მისი ფასი 40 000 დოლარი იქნება.

რაც შეეხება ”ტოიოტას”, ეს კომპანია აქამდე აქცენტს ჰიბრიდულ მოდელებზე აკეთებდა და ელექტრომობილებისადმი ინტერესს ფაქტობრივად არ ავლენდა. მაგრამ როგორც ჩანს, მისი პოზიცია შეიცვალა და სავარაუდოდ, ”ტესლასთან” თანამშრომლობის შედეგად, ელექტრომობილები მის სამოდელო გამაშიც მალე გამოჩნდება...

”ოპელმა” შეიძლება კუპე ”კალიბრას” წარმოება განაახლოს

New Opel Calibra Coupe Rumored

21 მაისი

2007 წელს, ჟენევის ავტო შოუზე, ”ოპელმა” კონცეპტუალური კუპე GTC წარადგინა და მაშინ ბევრმა იფიქრა, რომ ეს ავტომობილი ერთ დროს საკმაოდ პოპულარული კუპე ”კალიბრას” ახალი ვერსიის წინამორბედი უნდა ყოფილიყო. მაგრამ მალე გაირკვა, რომ ამ ავტომობილით, ცხოვრებას სრულიად ახალი მოდელი - ”ინსინია” იწყებდა, რომლითაც რიუსელსჰაიმელებმა პრემიუმ კლასში შებიჯება გადაწყვიტეს.

იმავდროულად, გამოცხადდა, რომ გერმანულ კომპანიას, რომელიც ”ჯენერალ მოტორსის” ევროპული შტოა, ”კალიბრას” აღდგენასთან დაკავშირებით, არანაირი გეგმები არ ჰქონდა. უფრო მეტიც, გაჩნდა ვარაუდი იმის შესახებ, რომ ”კალიბრას” ნაცვლად, ”ოპელი” ბაზარზე ”ასტრაზე” ბაზირებულ კუპეს გამოუშვებდა (კალიბრა მოდელ ვექტრას ბაზაზე მზადდებოდა).

მაგრამ ინგლისური გამოცემა ”ქარ”, მის ხელთ არსებული (დაუსახელებელი) წყაროს საფუძველზე ამტკიცებს, რომ GTC-ს ბაზაზე მეორე თაობის ოთხადგილიანი ”კალიბრას” წარმოების საკითხი გერმანულ კომპანიაში ჯერაც განიხილება. და თუ პროექტს მწვანე შუქს აუნთებენ, ახალი ავტომობილი ბაზარს 2013 წელს მოევლინება. და... დღესვე შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ გარეგნულად ის მეტნაკლებად, ორკარიანი ”ინსინიას” შთაბეჭდილებას დატოვებს.

იმისათვის, რომ ახალმა ”კალიბრამ” მის მწარმოებელს მოგება მოუტანოს, ”ოპელმა” და მისმა ინგლისურმა ტყუპისცალმა ”ვოქსჰოლმა” წლიურად მინიმუმ 30 000 ცალი ”კალიბრა” უნდა აწარმოონ. ერის კიდევ ერთი გარემოება, რომელზეც ”ქარ-ის” ინკოგნიტო წყარო მიუთითებს. მისი თქმით:

”ამ და მსგავს პროექტებთან დაკავშირებით, ჩვენ გაცილებით თავდაჯერებულები ვიქნებით, თუ მათში მონაწილეობას ”ბიუიკი”, ”შევროლეს” ჩრდილო და სამხრეთამერიკული შტოები და ”სააბი” მიიღებენ და რისკის ნაწილს გადაინაწილებენ”. ამჟამად, შვედური ”სააბი” ამერიკული კონგლომერატის წევრი აღარაა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ”ჯენერალ მოტორსის” ინკოგნიტო წარმომადგენელს ეს სიტყვები ამ წლის დასაწყისში უნდა ეთქვა...