Friday, May 20, 2011

„ბეემვე 328 ჰომეჯ“ - კონცეპტუალური რეტრო თანამედროვე სტილში

BMW 328 Hommage Concept, Retro with a Bang

20 მაისი

უცნაურად ჟღერს, არა? სად რეტრო და სად თანამედროვე სტილი. მაგრამ ასეა, რადგან ბავარიული კომპანიის ჯადოქარმა დიზაინერებმა და ინჟინრებმა ასე ისურვეს. მათს ნახელავს კი პირველი იტალიის ჩრდილოეთში მდებარე ტბა კომოს მახლობელ დაბა ვილა დ’ესტეში, ელეგანტურობის გამოფენა-კონკურსის დამსწრე საზოგადოება იხილავს.
და რას ნიშნავს ამ კონცეპტუალური ავტომობილის სახელში რიცხვი 328? რას და ლეგენდარულ „328 როდსტერს“, რომელიც ბავარიული კომპანიის ინჟინრებმა 75 წლის წინ შექმნეს. მოკლედ, კონცეპტუალური მოდელი, რომელიც წელს ჟენევაში ნაჩვენები, ასევე კონცეპტუალურ როდსტერ „ვიჟნ კონექტდრაივის“ ბაზაზეა შექმნილი (მართალია, პროექტის ავტორები ამ ორი ავტომობილის კავშირზე არაფერს ამბობენ, მაგრამ მათ შორის ვიზუალური მსგავსება აშკარაა), უბრალო საიუბილეო „ნამცხვარია“ და რა თქმა უნდა, მას კონვეიერზე მოხვედრის არანაირი შანსი არ აქვს.
იმისათვის, რომ „328 ჰომეჯ-ის“ ერთობ ფუტურისტული გარეგნობისთვის, მეტნაკლებად რეტრო იერი მიეცათ, დიზაინერებმა ძველი 328-ს ზოგიერთი ელემენტი ახალი როდსტერის სტილს მიუსადაგეს. პირველ რიგში, ეს ელემენტებია „ბეემვეს“ ძველი და სახეშეცვლილი განმასხვავებელი ნიშანი - რადიატორის შეწყვილებული და სიმაღლეში წაგრძელებული ბადე. ძველ მანქანებზე მათ ვერტიკალური ფორმა ჰქონდა, თანამედროვეებში კი ერთგვარად თირკმელებს მოგაგონებთ.

ასევე რეტრო სტილის ნიშანია ტყავის ორი ყვითელი სარტყელი, რომლებიც კაპოტის კიდეზე, გარეთაა გამოსული, ბორბლების მოყვანილობა და ორ სეგმენტად გაყოფილი საქარე შუშა (თუმცა, ორიგინალურ 328-ს ასეთი ელემენტი არ ჰქონდა). და კიდევ, ძველი როდსტერის სტილში, ახალსაც კარები არ აქვს.

ორიგინალური როდსტერის მსგავსად, კონცეპტუალური „328 ჰომეჯ-ის“ მთავარი თვისება, სიმსუბუქე უნდა ყოფილიყო. ამისათვის, დიზაინერებმა და ინჟინრებმა, ავტომობილის ექსტერიერის და ინტერიერის დიდი ნაწილი კარბონის ბოჭკოთი არმირებული პლასტიკი (CFRP) გამოიყენეს. ეს მასალა „ბეემვეს“ სპეციალისტების მიერაა შემუშავებული და მათი თქმით, ის ალუმინზე გაცილებით მსუბუქი და მტკიცეა.

რეტრო სტილი თითქმის არ ეტყობა ავტომოილის ინტერიერს, სადაც მინიმალიზმი დომინირებს. აქ უხვადაა გამოყენებული ალუმინი, ტყავი და რა თქმა უნდა, კარბონის კომპოზიტი. მძღოლის ადგილი სპორტული ავტომობილის კოკპიტივითაა, სადაც პილოტი თავის რთულ სამუშაოზე მაქსიმალურადაა კონცენტრირებული.

დაბოლოს, კონცეპტუალური ავტომობილი 3.0-ლიტრიანი, ექვსცილინდრიანი (ცილინდრები ერთ რიგშია განლაგებული) ძრავითაა აღჭურვილი. თუმცა, ბავარიელები ტექნიკური სპეციფიკაციების შესახებ სხვას არაფერს ამბობენ. თუმცა, ამ ეტაპზე ეს მნიშვნელოვანი სულაც არაა...