Thursday, September 17, 2009

ფრანკფურტის ავტო შოუ

e-ტრონი - ”აუდი” ელექტრონული სუპერავტომობილი

Audi e-tron

17 სექტემბერი

ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე, გერმანულმა კომპანია ”აუდიმ” თავის სუპერავომობილ R8-ს ბაზაზე დამზადებული კონცეპტუალური ელექტრონული სუპერავტომობილი e-ტრონი წარადგინა.

ეს ავტომობილი იმითაა გამორჩეული, რომ მას ყოველ ბორბალში ელექტროძრავი აქვს ჩამონტაჟებული, რომელთა ჯამური სიმძლავრეც 313 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი, როგორც ”აუდის” პრესრელიზი გვამცნობს (თუ შეცდომა არაა) 4 500 ნიუტონმეტრს (!!!) აღწევს.

ავტომობილი, რომელიც სრულამძრავიანად შეიძლება ჩაითვალოს, ლითიუმ-იონური აკუმულატორებითაა აღჭურვილი, რომლებში დაგროვილი ელექტროენერგიაც საკმარისია იმისათვის, რომ e-ტრონმა შეუფერხებლად 248 კილომეტრი გაიაროს.

გერმანული კომპანიის იმავე რელიზში მითითებულია, რომ ამ სპორტულ ელექტრომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 4.8 წამში შეუძლია, 60-დან 120 კმ/სთ-მდე ასაჩქარებლად კი 4.1 წამია საჭირო. იმის გამო, რომ სიჩქარის ზრდასთან ერთად, ძრავების მიერ მოხმარებული ელექტროენერგიის ხარჯი იზრდება, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 200 კმ/სთ-ით შეიზღუდა (ელექტრომობილისთვის, თუნდაც მას სპორტული გარეგნობა ჰქონდეს, ესეც ძალიან კარგი მაჩვენებელია).

”აუდი e-ტრონი” ეგრეთ წოდებული პლაგ-ინ სისტემითაა აღჭურვილი, რაც იმას ნიშნავს, რომ ის ენერგიას საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან ივსებს. აკუმულატორების სრულად დასამუხტად, 6-8 საათია საჭირო. სხვათა შორის, ავტომობილის მოძრაობისას, აკუმულატორები შევსებას მუხრუჭების ენერგიის რეკუპერაციის სისტემისგან ღებულობენ. მსგავს სისტემას (კერს) ფორმულა ერთის ზოგიერთი გუნდიც იყენებს.

საინტერესოა e-ტრონის სამუხრუჭე სისტემაც, რომელიც ზორბა კრამიკული დისკოებითაა აღჭურვილი. ამასთან, წინა მუხრუჭები ჰიდრავლიკურია, უკანა კი ელექტრომექანიკური, ეგრეთ წოდებული მცურავი დამჭერები (სუპორტები) დგას, რომლებიც მოქმედებაში ელექტრულ სიგნალებს მოჰყავს. კომპანიის წარმომადგენელთა განცხადებით, ამგვარი სისტემა ხახუნზე ნარჩენი დანაკარგების შემცირებას უზრუნველყოფს. ამგვარ დანაკარგებს კი მაშინ აქვს ადგილი, როდესაც მძღოლი მუხრუჭის სატერფულიდან ფეხს იღებს.

”აუდ e-ტრონი” ასევე აღჭურვილია საკომუნიკაციო სისტემა ქარ-თუ-იქსით (Car-to-X), რომლის მეშვეობითაც, ამ სისტემით აღჭურვილ ავტომობილებს ერთმანეთთან ურთიერთობა შეუძლიათ, რაშიც მონაცემთა გაცვლა იგულისხმება. მაგალითად, ამ სისტემის მეშვეობით, ერთ ავტომობილს შეუძლია, მეორეს მის წინ არსებული სახიფათო სიტუაციის, ან საცობის შესახებ ამცნოს. გარდა ამისა, ამ სისტემას პარკირების ადგილზე თავისუფალი ადგილის მოძებნაც შეუძლია. სანავიგაციო სისტემის მეშვეობით, ეს სისტემა მოძრაობის ოპტიმალურ მარშრუტს ირჩევს და ამგვარად, საწვავის დაზოგვა შეუძლია.

”აუდის” შემუშავებული აქვს ელექტრომობილების მასობრივი წარმოების გეგმა. ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, რომ გერმანული კომპანიის ელექტრომობილების გამაში აუცილებლად შევა ავტომობილი, რომელიც ფრანკფურტში ნაჩვენები კონცეპტუალური e-ტრონის ბაზაზე შეიქმნება. მის გარდა, ელექტრომობილების წარმოების პროგრამაში შევა როდსტერი, სრულგაბარიტიანი სედანი და კომპაქტური საქალაქო ავტომობილი, რომელიც ”ფოლკსვაგენ უპ!-ის” ბაზაზე შეიქმნება.

ფრანკფურტის ავტო შოუ

”რევოლტი” - ”სიტროენის” რეტროჰიბრიდული კონცეპცია

Citroen Revolte

17 სექტემბერი

ფრანგულმა კომპანია ”სიტროენმა” ფრანკფურტში მიმდინარე საავტომობილო შოუზე, საზოგადოებას თავისი ახალი ცონცეპტუალური ნამუშევარი - ჰიბრიდული აგრეგატით აღჭურვილი ”რევოლტი” წარუდგინა, რომელიც ამავე კომპანიის ერთ დროს პოპულარული მოდელს - 2CV-ს თანამედროვე ვერსიაა.

ავტომობილის ჰიბრიდული სისტემით აღჭურვა თანამედროვე საავტომობილო ბაზრის ტენდენციაა, რომელსაც ევროპაში გამონაბოლქვზე მოთხოვნების უკიდურესი გამკაცრება განსაზღვრავს. ”რევოლტის” ჰიბრიდი იმითაა საინტერესო, რომ ის საშუალებას იძლევა, ავტომობილმა როგორც ელექტროძრავის, ასევე შიდაწვის ძრავის მიერ გამომუშავებული მაბრუნი მომენტით ისარგებლოს.

”რევოლტს” ფოტოელემენტებით დაფარული სახურავი აქვს, რომელიც ავტომობილის ელექტრომოწყობილობათა მუშაობასაც უზრუნველყოფს (რა თქმა უნდა, დღისით) და პარალელურად, ენერგიას აკუმულატორებსაც აწვდის, რათა ისინი სრულად არ განიმუხტონ. ”სიტროენმა” გამოფენაზეც კი არ გამოაცხადა, ”რევოლტის” ჰიბრიდული აგრეგატის ტექნიკური მონაცემები, არც მისი სვლის სიშორე და დრო, რაც საჭიროა ლითიუმ-იონური აკუმულატორების სრულად, ან ნაწილობრივ დასამუხტად.

რაც შეეხება ”რევოლტის” გაბარიტებს, ამ მხრივ, ის ახლოსაა ჰეჩბეკ C2-თან. კონცეპტუალური მოდელის სიგრძე 3.68 მ, სიგანე 1.73 მ, სიმაღლე კი 1.35 მეტრია. გაბარიტების მსგავსების მიუხედავად, ”სიტროენმა” უარყო ხმები იმის შესახებ, რომ ”რევოლტი” C2-ის შემდგომი თაობის ავტომობილის კონცეპციაა. კომპანიამ ასევე განაცხადა, რომ ჯერჯერობით, 2CV-ს აღდგენაც არ იგეგმება, რადგან კომპანიის სამოდელო გამაში მისთვის ადგილი არ არსებობს.

”ჩვენ ”რევოლტი” მხოლოდ იმისთვის შევქმენით, რომ ფრანკფურტის გამოფენის დამთვალიერებლებზე, უპირველესად კი გერმანელებზე შთაბეჭდილება მოგვეხდინა. მართალია, წარმოების ბოლო წლებში 2CV გერმანიაში ძალიან პოპულარული იყო, მაგრამ ჯერჯერობით, C2-ის სხვა მანქანით შეცვლას არ ვგეგმავთ და შესაბამისად, ”რევოლტი” არ უნდა ჩაითვალოს მომავალი სერიული ავტომობილის წინამორბედად”, - ფრანკფურტში გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა ”სიტროენის” კონცეპტუალური ავომობილების შტოს შეფმა კარლო ბონცანიტომ.

ფრანკფურტშივე, ”სიტროენმა” ახალი თაობის ჰეჩბეკი С3 და სრულიად ახალი პრემიუმ კლასის ჰეჩბეკი DS3 წარადგინა, რომელმაც კონკურენცია ”მინის” და ”ალფა რომეო მი.ტო-ს” უნდა გაუწიოს.