Wednesday, August 12, 2009

”აუტო უნიონი” თავიდან იბადება

Auto Union

12 აგვისტო

არაა გამორიცხული, რომ ავტოსამყაროში კვლავ დაბრუნდეს ლეგენდარული სახელი ”აუტო უნიონი”. ამ მარკის ხელახლა დაბადება კი ორი გერმანული კომპანიის - ”პორშესა” და ”ფოლკსვაგენის” გაერთიანებას უკავშირდება. ეს კი, მას შემდეგ რაც ”პორშეს” სამეთვალყურეო საბჭომ გადადგომა აიძულა ამ გაერთაინების მთავარ მოწინააღმდეგეს, ”პორშეს” მთავარ აღმასრულებელ ვენდელინ ვედეკინგს, პრაქტიკულად გადაწყვეტილი საკითხია.

”ფოლკსვაგენის” მიერ გამოქვეყნებულ რელიზში სწერია, რომ ორი კომპანიის შერწყმის შედეგად წარმოქმნილ კომპანიაში მხარეებს თანაბარი წილი ექნებათ. ამასთან, ამის შემდეგაც, ”პორშე” თავის საქმიანობას დამოუკიდებლად წარმართავს, მისი შტაბ-ბინა კი ისევ შტუტგარტში დარჩება.

იმისათვის კი, რომ ”პორშეს” მესვეურებს არ დარჩეთ იმის შეგრძნება, რომ სპორტული ავტომობილების მწარმოებელ კომპანიას ”ფოლკსვაგენი” მართავს, გაერთიანებულ კომპანიას ”აუტო უნიონი” დაერქმევა. ოღონდ, ეს ბოლო ინფორმაცია ჯერ დადასტურებული არაა.

თავის დროზეც, სახელი ”აუტო უნიონი” ოთხი გერმანული კომპანიის - ”ჰორხის”, ”აუდის”, DKW-ს და ”ვანდერერის” გაერთიანების შედეგად წარმოიქმნა. ეს დდ გაერთიანბა 1932 წელს ჩატარდა. სწორედ მასში მუშაობით გაითქვა სახელი ლეგენდარულმა ავსტრიელმა კონსტრუქტორმა ფერდინანდ პორშემ, რომელმაც მოგვიანებით, თავის შვილთან და ოჯახის სხვა წევრებთან ერთად, დასაბამი ორ ახალ საავტომობილო კომპანიას - ”ფოლკსვაგენს” და ”პორშეს” დაუდო დასაბამი.

”აუტო უნიონმა” სახელი უპირველესად, ავტორბოლებით გაითქვა, მაგრამ მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ ფეხზე ხეირიანად ვეღარ დადგა. ის რამდენჯერმე აღადგინეს, 1964 წელს მთლიანდ ”ფოლკსვაგენმა” გამოისყიდა, 1985 წელს კი საბოლოოდ, ”აუდის” სახელით დამკვიდრდა.

დღეისათვის, ”პორშეს” ვოლფსბურგული გიგანტის აქციების 50 პროცენტი ეკუთვნის, მაგრამ ფინანსურ კრიზისში იმყოფება და ახლა იძულებულია, თავისივე აქციების 49 პროცენტი ”ფოლკსვაგენს” დაუთმოს. პარალელურად, ორივე კომპანიის მსხვილი აქციონერია ყატარის სახელმწიფო საინვესტიციო ჯგუფი.

ინტერნეტ გამოცემა ”აუტომოტივ ნიუსის” ინფორმაციით, ორი კომპანიის შერწყმის შესახებ ახალი ინფორმაციის გამოქვეყნება ხვალაა მოსალოდნელი.

”შევროლე კორვეტ C7” 2012 წელს გამოჩნდება

Chevrolet Corvette C7

12 აგვისტო


ოთხი წლის წინ, როგორც კი ბაზარზე ”შევროლე კორვეტ C6” გამოჩნდა, საავტომობილო პრესამ მაშინვე დაიწყო მარჩიელობა იმაზე, თუ რამდენ ხანს დარჩებოდა წარმოებაში ეს ავტომობილი, როდის დაიწყებოდა მომდევნო თაობის ”კორვეტის” წარმოება, როგორი შეთანწყობა ექნებოდა მას და ა.შ. მაშინ ბევრი ვარაუდობდა, რომ C7 შუაძრავიანი სუპერავტომობილი იქნებოდა.

ბოლო ხანს, ”ჯენერალ მოტორსის” პრობლემების გამო, ინტერნეტში გაჩნდა ვარაუდები იმის თაობაზე, რომ მომდევნო ”კორვეტის” გამოჩენა 2014 წლამდე მოსალოდნელი არ იყო. მაგრამ ორშაბათს ამ მითქმა-მოთქმას წერტილი თვით ”ჯენერალ მოტორსის” მთავარმა აღმასრულებელმა ფრიც ჰენდერსონმა დაუსვა, რომელმაც დეტროიტში სპეციალურად გამართულ პრესკონფერენციაზე, საავტომობილო სამყაროს თავისი კომპანიის უახლოესი გეგმები გააცნო.

თავისი გამოსვლისას, ჰენდერსონმა განაცხადა, რომ ახალი ”კორვეტის” გაყიდვებს ”შევროლე” 2012 წელს დაიწყებს. მაგრამ ამ ავტომობილზე ამის მეტი მას ბევრი არაფერი უთქვამს. ის კი დაადასტურა, რომ ახალ ”კორვეტსაც” ძრავი წინ ექნება, ისევე როგორც მისი წარმოების 57 წლის განმავლობაში ჰქონდა. და, რა თქმა უნდა, C6-ის მსგავსად, ახალ ”კორვეტზეც” უხვად გამოიყენებენ ალუმინს, კარბონის კომპოზიტსა და მაგნეზიუმს.

დანარჩენი კი სამარჩიელოა. მაგალითად, როგორი გარეგნობა ექნება ”შევროლე კორვეტ C7-ს”? შესაძლოა, ამის პასუხი ჩიკაგოს წლევანდელი ავტო შოუს კონცეპტუალური ექსპონატი ”შევროლე სტინგრეი” იყოს, რომელიც მტაცებლური გარეგნობით გამოირჩევა. რა თქმა უნდა, წარმოებამდე ეს ავტომობილი უფრო ”დამშვიდდება”, მაგრამ კონცეპტუალურ ვერსიაზე გამოყენებული არაერთი გადაწყვეტა ალბათ მაინც დარჩება.

”ჯენერალ მოტორსის” ახლებური ხედვიდან გამომდინარე, რომელიც აქცენტს ეკონომიურსა და გარემოსადმი მეგობრულ ავტომობილებზე აკეთებს, ახალი ”კორვეტი” შედარებით მცირე ძრავით აღიჭურვება, რომელსაც აუცილებლად მოემსახურება დამჭირხნი. ოღონდ, ეს ტურბო იქნება, თუ მექანიკური, ამაზე ჯერ რაიმეს თქმა ძნელია. იმისათვის, რომ თავის უშუალო მეტოქეებს - ”პორშე 911-სა” და ”ნისან GT-R-ს” კონკურენცია გაუწიოს, C7-ის ძრავი და გადაცემათა კოლოფი ერთმანთთან ორდისკოიანმა ქურომ უნდა დააკავშიროს.

სავარაუდოა, რომ ახალი ავტომობილი მისი წინამორბედის ევოლუციური განვითარება იქნება. ასევე იყო C6-ის შემთხვევაშიც, რომელიც რეალურად, C5-ის გაუმჯობესებული ვარიანტია. C7-ის ბაზისად კი C6-ის მეტად წარმატებული პლატფორმის მოდერნიზებულ ვერსიას გამოიყენებენ.

ჯერ სულ ეს არის, დანარჩენს კი თქვენთან ერთად დაველოდებით...

”ჰიუნდაიმ” ”ფორდს” გადაასწრო

Hyundai World's 4th Automaker

12 აგვისტო

წლის პირველი ექვსი თვის მონაცემებით, კორეულმა ”ჰიუნდაი-კიას” ჯგუფმა გაყიდვებით უკან ჩამოიტოვა ”ფორდი” და მსოფლიოს მეოთხე უდიდესი ავტომწარმოებელი გახდა. ორი ავტოგიგანტის გაყიდვებს შორის სხვაობა სულ რაღაც 8 000 ავტომობილია.

კორეული კომპანიის წარმატება, როგორც თავად ”ჰიუნდაისა” და ”კიას” გაყიდვების ზრდამ, ასევე ”ფორდის” გაყიდვების შემცირებამ განაპირობა. კერძოდ, ამერიკული კომპანიის მიერ გაყიდული ავტომობილების რაოდენობა წინა წლის შესაბამის მონაცემებთან შედარებით, 30 პროცენტით, 2.145 მილიონამდე არის შემცირებული.

”ჰიუნდაი” და ”კია” ათი წლის წინ გაერთიანდნენ და მაშინ კორეულ საავტომობილო ჯგუფს მსოფლიოს ბაზარზე მე-11 ადგილი ეკავა. შარშან კორეელებმა ”ჰონდას” გადაასწრეს და მეხუთე ადგილზე გადაინაცვლეს და არაა გამორიცხული, რომ წელსაც ერთი საფეხურით წინ წაიწიონ (მთელი წლის მონაცემებით).

აქ ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ბევრი მიმომხილველი ”ჰიუნდაის” და ”კიას” ცალკე კომპანიებად განიხილავს, რისი მიზეზიც ისაა, რომ პირველმა მეორეში თავისი წილი 51-დან 38.67 პროცენტამდე შეამცირა, თუმცა მაინც მის უმსხვილეს აქციონერად რჩება. ამასთან, ორი კომპანია ავტომობილების უმეტესობისთვის ერთსადაიმავე პლატფორმას იყენებს.

”შევროლე ვოლტი” – 1 ლიტრით 100 კილომეტრი

Chevrolet Volt

12 აგვისტო


”ჯენერალ მოტორსს” ფართოდ რეკლამირებული ”შევროლე ვოლტის” წარმოება ჯერ არ დაუწყია, მაგრამ ამ ჰიბრიდულ ავტომობილს უკვე უამრავი თაყვანისმცემელი ჰყავს და ისინი მოუთმენლად ელიან სასურველი ავტომობილის დილერთა შოურუმებში გამოჩენას. მაგრამ მათგან ალბათ ბევრი არავინ ელოდა ისეთ მახასიათებლებს, როგორებიც ახლახანს საზოგადოებას ამერიკული კომპანიის მთავარმა აღმასრულებელმა ფრიც ჰენდერსონმა გააცნო.

აშშ-ის გარემოს დაცვის სააგენტოს (EPA) მიერ შედგენილი მეთოდოლოგიით ჩატარებულმა ტესტებმა დაადგინა, რომ ”ვოლტს” 230 მილის (დაახლოებით 270 კმ) გასავლელად, ერთი გალონი (3.78 ლ) საწვავი ჰყოფნის.

საერთოდ, EPA-ს მეთოდლოგია ისეა შემუშავებული, რომ ყველა ტიპის ავტომობილი თანაბარ მდგომარეობაში ჩააყენს. რამდენად სამართლიანად მიესადაგება ეს მეთოდოლოგია გაზრდლი სვლის ელექტრომობილებს (როგორიცაა შევროლე ვოლტი), ძნელი სათქმელია. თუმცა ფაქტია, რომ ჰენდერსონის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემი (230 მილი ერთი გალონით) შესანიშნავი მაჩვენებელია. EPA-ს ახალი მეთოდოლოგია დამუშავების სტადიაშია და ჰენდერსონი ამბობს, რომ მის მიხედვით, ”ვოლტის” ეკონომიურობა 100 მილზე (დაახლოებით 160 კმ) 25 კილოვატსაათი (100 კილომეტრზე 15 კვტ.სთ) იქნება.

აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ სრულად დამუხტული აკუმულატორებით, ”ვოლტს” 65 კილომეტრის გავლა შეუძლია. ეს კი ის მანძილია, რასაც ქალაქის მცხოვრებნი დღის განმავლობაში გადიან. ასე რომ, ავტომობილმა შეიძლება 230 მილი ისეც გაიაროს, რომ საქმეში შიდაწვისძრავი არც ჩაერთოს. ესე იგი, მას საწვავის ნულოვანი ხარჯი ექნება. ახალი მეთოდოლოგიით დადგენილი 25 კილოვატსაათი 100 მილზე კი იმას ნიშნავს, რომ ელექტროენერგიის ჩვენებური ტარიფით (კილოვატი 16 თეთრი), 100 ”ვოლტით” კილომეტრის გავლა 2.4 ლარი დაგვიჯდება.

ჰენდერსონის თქმით, ”შევროლე ვოლტის” წარმოება მერმის დაიწყება და ის ორი მოდიფიკაციის სახით დამზადდება. მათგან ერთი ჩვეულებრივი ელექტრომობილი იქნება, მეორე კი გაზრდლი სვლის (ჰიბრიდული) ელექტრომობილი, რომელშიც ავტომობილის მოძრაობის დროს, მის აკუმულატორებს შიდაწვის ძრავთან დაკავშირებული გენერატორი დამუხტავს.

ამ ეტაპზე, ”შევროლე ვოლტის” მინიმალური ფასი დაახლოებით 40 000 დოლარია. ამასთან, ამერიკაში ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებზე შემოღებული შეღავათები, ამ ფასს დაახოებით 7 500 დოლარით ამცირებს. მაგრამ ჰენდერსონი აცხადებს, რომ მისი კომპანია ”ვოლტის” ფასის შესამცირებლად მუშაობას აგრძელებს და სავარაუდოდ, წარმოების დაწყების წინ, ფასი კიდევ უფრო შემცირდება.