Tuesday, November 23, 2010

”ჯენერალ მოტორსის” ჩინური ბრენდი ჩინურ კომპანიებთან საკონკურენციოდ მზადაა

First Baojun 630 Rolled Out Today

23 ნოემბერი

”ჯენერალ მოტორსის” და მისი ჩინელი პარტნიორების - SAIC-ის და ”ხულინის” მიერ შექმნილმა სრულიად ახალმა ჩინურმა ბრენდმა, სახელად ”ბაოძუნმა”, რომლის დანიშნულებაც იაფი, ხელმისაწვდომი ავტომობილების წარმოებაა, მუშაობა დაიწყო და პირველი ავტომობილი - ”ბაოძუნ 630” გამოუშვა, მის გაყიდვებს კი მერმისიდან დაიწყებს.

”ბაოძუნ 630” კომპაქტური სედანია, რომელიც ჩინელი ინჟინრების მიერაა შექმნილი, თუმცა ”ჯენერალ მოტორსის” აგრეგატებს იყენებს. ეს აგრეგატები კი გამონაბოლქვზე ჩინური ბაზრის სტანდარტებს სრულად აკმაყოფილებს და ევრო4 სტანდარტსაც შეესაბამება.

”ჩვენ ფრთხილად შევისწავლეთ აქაური ბაზრისა და მომხმარებლების მოთხოვნები. ხარისხი, დიზაინი, გამძლეობა და ეკონომიურობა - ეს ის თვისებებია, რომლებზეც აქაური მყიდველები თავიანთ ყურადღებას განსაკუთრებით ამახვილებენ. განსაკუთრებით ეს იმათზე ითქმის, ვინც მეორე და მესამეხარისხოვან ქალაქებში ცხოვრობს და პირველად ყიდულობს ავტომობილს”, - ამბობს ”GM ჩაინა გრუპის” პრეზიდენტი და მმართველი დირექტორი კევინ უეილი.

SAIC-”ჯენერალ მოტორს”-”ვულინის” გენერალური მენეჯერი შენ იანი ამბობს, რომ მალე ”ბაოძუნი” სრულ გამას აამოქმედებს, რისი წყალობითაც, ეს კომპანია ჩინეთის ბაზრის ერთ-ერთი უმთავრესი მოთამაშე გახდება. ერთობლივი კომპანია განსაკუთრებულ ყურადღებას სწორედ იმ სეგმენტზე ამახილებს, რომელსაც ”ბაოძუნ 630” შეესაბამება. ეს სეგმენტი ჩინურ ბაზარზე ყველაზე სწრაფად მზარდია.

ქარხანა, რომელიც ”ბაოძუნ 630-ს” უშვებს, ქალაქ ლიჟოუში (გუანსის რეგიონი) მდებარეობს. მასში დანერგილია ”ჯენერალ მოტორსის” ”გლობალური საწარმოო სისტემა” და ხარისხის ამერიკული სტანდარტი და მას წლიურად 100 000 ავტომობილის წარმოება შეუძლია. ერთობლივი კომპანია ჯერ კიდევ 2002 წელს დაარსდა, აქამდე კი ”ვულინის” მინი სატვირთო ავტომობილებს და მინივენებს, ასევე მინიავტომობილ ”შევროლე ლე ჩის” უშვებდა.

”მაზერატი” ”პორშე კაიენის” კონკურენტს გამოუშვებს

Jeep Grand Cherokee to Spawn Maserati SUV

23 ნოემბერი

”ფიატი” და ”კრაისლერი” როცა ერთიანდებოდნენ, ყველამ იცოდა, რომ ადრე თუ გვიან, ეს ორი კომპანია, თავისი ყველაზე პოპულარული პლატფორმების ერთმანეთისთვის გაზიარებას აუცილებლად დაიწყებდა. ერთ-ერთი პირველი კი ამ მხრივ, ”ჯიპ გრანდ ჩეროკის” პლატფორმა უნდა გამხდარიყო, რომელსაც იტალიური საავტომობილო ჯგუფის პრემიუმ ბრენდ ”მაზერატისთვის” დიდი მნიშვნელობა უნდა მინიჭებოდა.

ასეც მოხდა. ”პორშეს” უგზოობის მოდელ ”კაიენის” პოპულარობამ, პრემიუმ სეგმენტის ბევრ მწარმოებელს მსგავსი ავტომობილის გამოშვების გადაწყვეტილება მიაღებინა და მათ შორის, ”მაზერატიც” აღმოჩნდა, რომელიც თავისი სამოდელო გამის გაფართოებას სწორედ უგზოობის ავტომობილის გამოშვებით დაიწყებს.

”ფიატის” მთავარმა აღმასრულებელმა სერჯო მარკიონემ ”გრანდ ჩეროკის” პლატფორმას დიდებული არქიტექტურა უწოდა და განაცხადა, რომ ის შესანიშნავი ბაზისი იქნებოდა ”მაზერატის” უგზოობის მოდელისთვის. სხვა თუ არაფერი, ”კრაისლერის” უგზოობის ავტომობილების მწარმოებელ შტოს (ჯიპს) ასეთი ავტომობილების წარმოების დიდი გამოცდილება აქვს და ის ამ საქმეში მსოფლიო პიონერია.

სხვათა შორის, ”კრაისლერი” და ”მაზერატი” ადრეც თანამშრომლობდნენ - 1986-91 წლებში, ერთობლივად უშვებდნენ მოდელ ”კრაისლერ TC-ს”, მაგრამ ის ავტომობილი პოპულარული ვერ გახდა და ამერიკულ-იტალიური პარტნიორობა მალევე დასრულდა. თუმცა, მარკიონე თვლის, რომ ამჯერად ორი ბრენდის პარტნიორობა გაცილებით პროდუქტიული იქნება.

”მაზერატის” უგზოობის ავტომობილს ”კრაისლერის” ქარხანა ჯეფერსონ ნორთი გამოუშვებს. ამასთან, ავტომობილს პლატფორმა ”ჯიპ გრანდ ჩეროკისა” ექნება, ძარას კი მისთვის ”მაზერატი” შეიმუშავებს და დაამზადებს. სხვათა შორის, იმავე პლატფორმაზეა ბაზირებული ”მერსედესის” ქროსოვერი M63 AMG, რომლის ფასიც 90 ათას დლარზე მეტია. ასე რომ, ”მაზერატიმ” თავისი იმიჯის შესაფერისი პლატფორმა შეარჩია. სხვა საქმეა, რამდენად ხარისხიან ავტომობილს დაამყნობს მასზე.

გამოცემა ”უოლ სტრიტ ჯორნელის” ინფორმაციით, ”მაზერატის” უგზოობის ავტომობილი ბაზარზე 2013 წელს უნდა გამოჩნდეს. ჯერჯერობით არაფერია ცნობილი იმის შეასახებ, თუ რომელი ძრავებით აღიჭურვება ეს ავტომობილი. ამერიკული იქნება ეს ძრავები, თუ იტალიური. იყო ვარაუდი იმისა, რომ ის ”ფერარის” წარმოების 4.2, ან 4.7-ლიტრიანი V8 ძრავები იქნებოდა. თუმცა ეს ვარაუდი არ დასტურდება.

”ფორდი” ”ფოკუს კუპესაც” გამოუშვებს

Ford Focus Coupe Arrives in 2012

23 ნოემბერი

”ფორდი” ”ფოკუსის” სპორტულ ვერსია ST-ზე დიდ იმედებს ამყარებდა, მაგრამ ამ ავტომობილის 2.5-ლიტრიანი ტურბომოტორი გამონაბოლქვზე ევრო5 სტანდარტს ვერ აკმაყოფილებს, რის გამოც, ამ ავტომობილს ევროპაში მომავალი არ აქვს. ამიტომ, ”ცისფერი ოვალი” ”ფოლკსვაგენ სიროკოს” ახალ კონკურენტს უმზადებს. ამჯერად, დირბორნელების არჩევანი ”ფოკუსის” სამკარიან ვერსიაზე შეჩერდა.

ეს ავტომობილი, რომელიც ”ფოკუსის” შემდეგი თაობის ბაზაზე დამზადდება, დებიუტისთვის პრაქტიკულად მზადაა და ის საზოგადოებას პირველად დეტროიტის ავტო შოუზე დაენახება. ხუთკარიანი ”ფოკუსისა” და ”ფიესტას” მსგავსად, სამკარიანი კუპეც გლობალური მოდელი იქნება და არაა გამორიცხული, რომ მას სახელად ”კაპრი” უწოდონ. ახალი ავტომობილი ”ფოკუს ST-ზე” ოდნავ გრძელი, განიერი და დაბალი იქნება, რითაც თავის ტემპერამენტიან ხასიათს გაუსვამს ხაზს.

”ჩვენი უპირველესი ამოცანა, ”ფორდის” საბაზო მოდელების სრული გამის შექმნა იყო, რასაც უკვე მივაღწიეთ. ახლა კი ახალი პროდუქტების შემუშავების ჯერია. როგორ ვაპირებთ ამის გაკეთებას, დეტროიტში გიჩვენებთ”, - გვპირდბა ”ფორდის” ევროპული შტოს დიზაინის შეფი მარტინ სმიტი.

როგორც ამერიკული კომპანიის ინკოგნიტო წყარო იუწყება, ახალი ავტომობილი ”კაპრის” ტრადიციების იდეოლოგიური გამგრძელებელი იქნება. თუმცა, გარეგნულად ის ”ფოკუსის” სტილში შესრულდება. ოღონდ, რა თქმა უნდა, მას უფრო სპორტული შესახედაობა ექნება. სპორტულობას კი ხაზს დაბალი ჭერი და მკვეთრად დახრილი უკანა საყრდენი გაუსვამს. გარდა ამისა, მას დაბერილი საბორბლე თაღები და აეროდინამიკური ელემენტები ექნება. ყველაფერი ეს კი ავტომიბილს აგრესიულ იერს შესძენს.

ახალი კუპესთვის ”ცისფერი ოვალი” ”ფოკუს ST-ს” წინა წამყვანბორბლიან პლატფორმას გამოიყენებს. თუმცა, ამ ბორბლებს უფრო განიერი კვალი ექნება, რაც ავტომობილს უფრო ადვილად მართვადს და სტაბილურს გახდის. მამოძრავებელ ძალას მას სერია ”ეკობუსტის” 247-ცხენისძლიანი 2.0-ლიტრიანი ტურბოძრავი მიანიჭებს, რომლის დახმარებითაც, კუპე ადგილიდან 100 კმ/სთ-ს დაახლოებით 6 წამში აკრეფს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 250 კმ/სთ იქნება.

”პორშემ” ჰიბრიდული სუპერ ავტომობილის მაკეტი გვიჩვენა

Porsche Teasing the Production 918 Spyder

23 ნოემბერი

ჟენევის წლევანდელ ავტო შოუზე, ”პორშემ” საავტომობილო სამყარო თავისი ჰიბრიდული სუპერ ავტომობლით - ”918 სპაიდერით” გააოცა, რომელსაც შესანიშნავი დინამიკური მახასიათებლების გარდა, მოკრძალებული აპეტიტიც ჰქონდა. მაშინ ბევრმა იფიქრა, რომ ამ ავტომობილს სერიულ წარმოებაში გაშვება არ ეწერა.

მაგრამ ცოტა ხანში, ცუფენჰაუზენელებმა თავიანთი პროდუქციის თაყვანისმცემლები კიდევ ერთხელ გააოცეს, როდესაც გამოაცხადეს, რომ ”918 სპაიდერს” მწვანე შუქი აენთო. მაშინვე ითქვა, რომ ეს ავტომობილი შეზღუდული რაოდენობით დამზადდებოდა, ავტომობილის შემუშავება კი ვაიზენახში (გერმანია), კომპანიის კვლევისა და განვითარების ცენტრში მოხდებოდა.

ახლახანს კი ”პორშემ” ეს ავტომობილი კიდევ ერთხელ შეგვახსენა. ამჯერად კი გერმანულმა კომპანიამ ”918 სპაიდერის” სამუშაო მასშტაბური (1:3-ზე) მოდელის შექმნის პროცესის დროს გადაღებული ფოტო გაავრცელა. რა თქმა უნდა, ჯერ ადრეა მარჩიელობა იმაზე, თუ როგორი გარეგნობა ექნება ამ მართლა შესანიშნავი მახასიათებლების მქონე ავტომობილს, რამდენად დაემგვანება ის ჟენევაში ნაჩვენებ პროტოტიპს.

ამ ფოტოს მიხედვით შეიძლება იმის თქმა, რომ (მცირე)სერიული ავტომობილი ჟენევური კონცეპციისგან განსხვავებული უნდა იყოს. სამუშაო მაკეტზე ოდნავ შეცვლილია მისი წინა ნაწილი, გამოსაბოლქვი კი, რომელიც გვერდითაა გამოტანილი, ერთი მილისგან შედგება და არა ორისგან, როგორც ეს კონცეპტულურ ვერსიაზე იყო. როგორც ჩანს, ცვლილება შეეხება კარის ნიშასაც.

”პორშემ” ასევე გამოაცხადა, რომ აიზენახის ცენტრის მოდერნიზაციას 150 მილიონ ევროს მოახმარს. ეს თანხა მაღალტექნოლოგიური აეროდინამიკური მილის მშენებლობაზე, დიზაინ სტუდიის შექმნასა და თანამედროვე ელექტრონული სისტემების შემმუშავებელ განყოფილებაზე დაიხარჯება. კომპანიამ ახალი ავტომობილის შემუშავება წელსვე უნდა დაასრულოს. სავარაუდოდ დეტროიტის, ან ჟენევის ავტო შოუზე, მისი ტექნიკური მონაცემებიც გამოცხადდება და გაირკვევა ფასი. სავარაუდოდ, ის 500 000 ევროს მიაღწევს.

ჟენევაში წარმოდგენილი კონცეპტუალური ”918 სპაიდერი” აღჭურვილია ჰიბრიდული ძალური დანადგარით, რომელშიც გაერთიანებულია 3.4-ლიტრიანი ატმოსფერული V8 ძრავი (სიმძლავრე 500 ცხენის ძალა) და ორი ელექტროძრავი, რომელთა ჯამური სიმძლავრეც 218 ცხენის ძალას აღწევს. შიდაწვის ძრავთან, ორდსკოიანი ქურის გავლით, 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფია დაკავშირებული, ელექტროძრავებს კი, რომელთაგან ერთი წინა ღერძს ატრიალებს, მეორე კი - უკანას, ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი ამარაგებს.

ამ სისტემაში მთავარი მაინც შიდაწვისძრავია, რომლის მეშვეობითაც, ”918 სპაიდერს” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა სულ რაღაც 3.2 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ს აღწევს. რაც შეეხებას ელექტროძრავებს, მათი მეშვეობით ავტომობილს სულ რარაც 25 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

კონცეპტუალური ავტომობილის შექმნისას მრავლად გამოიყენეს ალუმინის შენადნობები და კომპოზიციური მასალები, რისი წყალობითაც, მისი წონა 1 490 კილოგრამს არ ასცდენია.

”918 სპაიდერი” სულ ოთხ რეჟიმში მუშაობს. ერთი რეჟიმი ელექტრომობილისაა. მეორე რეჟიმით მუშაობისას, საქმეში შიდაწვის ძრავიცაა ჩართული და ელექტროძრავებიც. ამასთან ელექტრონიკა თვითონ წყვეტს, როდის და რა ინტენსივობით გამოიყენოს ეს ძრავები.

მესამე რეჟიმი სპორტულია. ამ დროს, შიდაწვის ძრავის მაბრუნი მომენტის ძირითადი ნაწილი უკანა ღერძისკენაა მიმართული, ელექტრომოტორები კი ავტომობილის წევის დასაბალანსებლად გამოიყენება. დაბოლოს, მეოთხე, სარბოლი რეჟიმი. ამ დროს, ყველა ძრავი მაქსიმალური ეფექტურობით მუშაობს.

ეკონომიურ რეჟიმში მუშაობისას, ის 100 კილომეტრზე სულ რაღაც 3 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროში მხოლოდ 70 გრამ СО2-ს გამოჰყოფს.