Friday, March 18, 2011

ჟენევა 2011

„მინი როკეტმენი“ - ყველაზე პატარა „მინის“ კონცეპცია

MINI Rocketman Concept

18 მარტი

ჟენევის გამოფენის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული ვარსკვლავი „მინის“ ახალი კონცეპტუალური მოდელი, სახელად „როკეტმენი“ გახდა. ამ ავტომობილით, ბრიტანულმა კომპანიამ გვახარა, რომ იმ გაბარიტებს დაუბრუნდება, რომლითაც ლეგენდარული ალექს ისიგონისის პირველმა „მინიმ“, მსოფლიოს ავტომოყვარულთა გულები დაიპყრო.

მცირე ზომების გარდა, ამ სამკარიან ავტომობილს ისიც გამოარჩევს, რომ მის სალონში მხოლოდ სამი სავარძელი მოთავსდა (ჩასაჯდომი ფორმულა 3+1). თუმცა, პროექტის ავტორები იმით გვამშვიდებენ, რომ საჭიროების შემთხვევაში, უკან მეორე სავარძლის დადგმაც შეიძლება (ბარემ ასეც მოქცეულიყვნენ).

„როკეტმენი“ თავისი კარებების უცნაური კონსტრუქციითაც გამოირჩევა. პირველ რიგში, უნდა აღინიშნოს, რომ სამივე კარი ორსეგმენტიანია. უკანა კარს ერთი საყრდენი აქვს და ისიც, სახურავშია შეჭრილი. ის ქვევიდან ზევით იხსნება. ამასთან, მას მეორე სეგმენტიც აქვს, რომელიც საპირისპირო მიმართულებით - ზევიდან ქვევით იღება. საბარგული მინიატურულია და იქ მხოლოდ ხელჩანთას თუ მოათავსებთ.

გვერდითა კარებებიც ორსეგმენტიანია. წინა სეგმენტი ფსევდოკარია და ჩვეულებრივად იღება, მასზე კი ჩვეულებრივი კარია დაკიდებული, რომელიც შეიძლება გაშლილი იყოს, ან მოკეცილი. შესაბამისად, მოკეცილ მდგომარეობაში, პარკირებისთვის შეზღუდულ ადგილზეც ისე იღება, რომ სალონში მოხვედრა, ან იქიდან გადმოსვლა გამარტივებულია. გვერდითა კარებებს არ აქვს შუშის ჩარჩოები. სახურავი კი მთლიანად გამჭვირვალეა. თანაც, მასზე ბრიტანეთის დროშაა გამოსახული (თუმცა, ფერების გარეშე).

„როკეტმენის“ გაბარიტებია: სიგრძე 3.419 მეტრი, სიგანე 1.907 მეტრი, სიმაღლე 1.398 მეტრი. ავტომობილი კარბონის კომპოზიტისგან შექმნილ სივრცულ მზიდ სისტემაზეა (ბეემვეს ტექნოლოგია) ბაზირებული, რომელიც ძარის ზოგიერთ ადგილას და ინტერიერში ჩანს კიდეც. დაკიდევ, ეს პატარა ავტომობილი უზარმაზარ, 18-დუიმიან ბორბლებზე დგას.

ჟენევაში „მინის“ არაფერი უთქვამს იმაზე, თუ რა ძრავითაა აღჭურვილი „როკეტმენი“. არაა გამორიცხული, რომ საგამოფენო მანქანა ძრავის გარეშეც კი იყო. მის დანიშნულებას ხომ მხოლოდ კონცეპციის ჩვენება წარმოადგენდა და ისიც, რომ მალე ინგლისური კომპანიის საწარმოო პროგრამაში კიდევ ერთი ავტომობილი გამოჩნდება.

ჟენევა 2011

„ბეემვეს“ კიდევ ერთი ხედვა - კავშირი მძღოლსა და მანქანას შორის

BMW's Vision ConnectedDrive Roadster Concept

18 მარტი

გერმანული კომპანია თავისი მომავლის ხედვების დემონსტრირებას აგრძელებს. პირველი ხედვა „ვიჟნ ეფიშნტდაინემიქსი“ იყო, რომელიც მალე i8-ს სახით მოევლინება ავტოსამყაროს. ამჯერად კი ჟენევაში ბავარიელებმა კონცეპტუალური „ვიჟნ კონექტდრაივი“ წარმოადგინეს, ღია ავტომობილი, რომელშიც მთავარი არც მისი აგრეგატები და არც გარეგნობაა.

გამოფენაზე ბავარიელებმა გამოაცხადეს, რომ ეს ავტომობილი (შემოკლებით ვიჟნ CD) მხოლოდ საჩვენებელი კონცეპციაა და რომ მსგავსი რამ კონვეიერზე არ მოხვდება. თუმცა არც ის დამალეს, რომ კომპანიიდან კრის ბენგლის წასვლის შემდეგ, „ბეემვე“ თავისი კორპორატიული სტილის შეცვლას აპირებს და ახალი სტილის პირველი ვერსია სწორედ ეს როდსტერია.

კონცეპტუალური ავტომობილი, „ბეემვეს“ ახალი მთავარი დიზაინერის, ჰოლანდიელი ადრიან ფან ჰოოიდონკის ხელმძღვანელობით შეიქმნა. „ვიჟნ CD-ის“ გარეგნობა აშკარად აგრესიული და დახვეწილია. დღესვე შეიძლება ითქვას, რომ აქედან მომავალ სერიულ ავტომობილებზე ალბათ რადიატორის ახალი ფორმა და უკანა ფარები გადავა. ძარის დანარჩენი ელემენტები მნიშვნელოვნად შეიცვლება.
მთავარი სიახლეები ავტომობილის სალონშია და ისინი სტილს არ ეხება. თუმცა, ესეც ყურადღებას იმსახურებს - როდსტერი ორადგილიანია და ადგილებიც სარბოლი მანქანის კოკპიტის ტიპის სალონშია განლაგებული. მძღოლის ადგილის წინ, მრავალფუნქციური და რაც მთავარია, პროექცირებადი სამგანზომილებიანი მონიტორი განლაგდა, რომელზეც აბსოლუტურად ყველანაირი ხელმისაწვდომი ინფორმაციის გამოტანაა შესაძლებელი. ბავარიელები ირწმუნებიან, რომ მათ მიერ შემუშავებული სამგანზომილებიანი სისტემა, მალე მათს ავტომობილებში, ტრადიციულ მაჩვენებელთა დაფას გამოდევნის. სხვათა შორის, მსგავსი საინფორმაციო მოწყობილობა მგზავრის სავარძლის წინაც მდებარეობს.
ახალი დამხმარე მოწყობილობა, რომელიც უამრავი მაკონტროლებელი სენსორითაა აღჭურვილი, მძღოლს საქმეს უადვილებს. ამ სენსორების და მონიტორის დახმარებით, შესაძლებელია ავტომობილის გარშემო არსებული ვითარების სწრაფად და ეფექტურად გაკონტროლება და საჭიროების შემთხვევაში, რეაგირებაც. ამასთან, სისტემას სხვა მსგავსი სისტემებით აღჭურვილ ავტომობილებთან ურთიერთობა შეუძლია. ყველაფერი ეს კი ავტომობილის და მასში მყოფთა უსაფრთხოებას უზრუნველყოფს.

ავტომობილი ინტერნეტშია ჩართული და მასში მყოფთ, მსოფლიო ქსელით განუსაზღვრელად სარგებლობა შეუძლიათ. მისი დახმარებით, შეგიძლიათ გზად არსებულ რესტორანში, თქვენთვის სასურველი კერძი შეუკვეთოთ, სახლში კი ვიდეო მომართოთ და სასურველი ფილმი თქვენი მისვლისთანავე ჩაირთვება. რა თქმა უნდა, ელექტრონული სისტემა მგზავრობის დაგეგმვაში და ყველაზე ეკონომიური მარშრუტის შერჩევაშიც დაგეხმარებათ.

მოკლედ, „ბეემვეს“ მორიგი ხედვით, ავტომობილების ინდუსტრიაშიც, მომავალი ელექტრონიკისა და სოციალური ქსელისაა...