Monday, July 20, 2009

”ჯენეზის კუპეთი” დაპყრობილი პაიკს პიკი

Genesis Coupe

20 ივლისი

გასულ უქმეებზე, ავტოსპორტული ამერიკის ყურადღება ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული რბოლის, პაიკს პიკისკენ იყო მიპყრობილი, რომელიც მსოფლიოში ურთულეს სამთო რბოლადაა მიჩნეული. ამ რბოლისთვის, ყველა გუნდი ისეთივე მონდომებით ემზადება, როგორც, ვთქვათ, ლე მანის 24-საათიანი რბოლისთვის მისი მონაწილენი მთელი წლის განმავლობაში ემზადებიან ხოლმე.

ასეთ გუნდებს შორისაა ”ჰიუნდაი”, რომელმაც პაიკს პიკზე პირველად გამოიყვანა მანქანა. ამისათვის, კორეულმა კომპანიამ თავისი სარბოლი ავტომობილი კლას ”RWD ტაიმ ატაკისთვის”, კუპე ”ჯენეზისის” ბაზაზე მოამზადა და რბოლა ბრწყინვალე შედეგით დაასრულა.

რალის, დრიფტის და წრიული რბოლების ახალზელანდიელმა სპეციალისტმა რაის მილენმა, თავისი სპეციალური ”ჯენეზისით”, თითქმის 20-კილომეტრიანი დისტანცია, რომელზეც 156 ურთულესი მოსახვევი იყო გასავლელი, 12 წუთსა და 09.397 წამში განვლო და კლას ”RWD ტაიმ ატაკის” ძველი რეკორდი, რომელიც მასვე ეკუთვნოდა, 22 წამზე მეტით გააუმჯობესა. თანაც, ფინიშის ხაზზე ისე გაიარა, უკანა ბორბლებს საბურავები აღარ შერჩენოდა და ავტომობილი ფოლადის დისკებზე იდგა.

”ეს შესანიშნავი მანქანაა და ათასობით მაყურებლის წინაშე, მისით ასპარეზობა ჩემთვის დიდი პატივი იყო. ფინიშამდე უკანა საბურავებმა ვერ გამიძლო, მანქანას კი ეს თითქმის არც უგრძვნია. საერთოდ, პაიკს პიკი აბსოლუტურად ყველასგან გამორჩეული რბოლაა და ორმაგად სასიამოვნოა, როდესაც მასზე საკუთარი რეკორდის გასაუმჯობესებლად გამოდიხარ და მიზანს აღწევ. ეს ფანტასტიკურია”, - ნაბოლევს განაცხადა მილენმა, ვინც უახლოესი მდევარი წუთზე მეტით ჩამოიტოვა.

”ბიუიკ რეგალი” ამერიკისთვის

Buick Regal

20 ივლისი

”ჯენერალ მოტორსი” თავის ყველაზე ახალ მარკა ”სატურნს” ჰყიდის, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ იმ ნიშას, რომელიც ამ მარკის საწარმოო პროგრმას აშშ-ის ბაზარზე ეკავა, აუთვისებელს დატოვებს. შემცვლელად კი მარკა ”ბიუიკი” დაუსახავს, რომლისთვისაც, ამ ეტაპზე ყველაზე პრიორიტეტული ჩინური ბაზარია.

მეორე მხრივ, ამერიკის ბაზარზე ჯერ არ შესულა ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილად დასახელებული ”ოპელ ინსინია”, რომელსაც ამერიკაში ”სატურნ აურას” სახელით ელოდნენ. მაგრამ რამდენადაც ”სატურნი” მალე ”ჯენერალ მოტორსის” ოჯახის წევრი აღარ იქნება, სასწრაფოდ ”აურას” შემცვლელი იყო მოსაძებნი. პარალელურად, ”ოპელ ინსინიას” ბაზაზე შექმნილ მანქანას ამრიკული კომპანია ჩინეთში ”ბიუიკ ლაქროსის” სახელით ჰყიდის. თითქოს, ლოგიკური იყო, რომ ეს ავტომობილი ამერიკაშიც ამავე სახელით გაყიდულიყო. მაგრამ ”გენერლებმა” სხვა გზა აირჩიეს და ”ინსინიას” ბაზაზე კიდევ ერთი ავტომობილის - ”ბიუიკ რეგალის” წარმოება გადაწყვიტეს, რომელიც ასევე წარმატებით იყიდება ჩინეთში.

”ჯენერალ მოტორსის” ავტომობილების ინტეგრაციის შეფმა როჯერ კნიობელმა გამოცემა ”აუტომოტივ ნიუსთან” საუბრისას განაცხადა, რომ ”რეგალი” კომპანიის სამოდელო გამაში ”ლაქროსზე” ერთი საფეხურით დაბლა დაიკავებს ადგილს და მასზე რამდენიმე ათასი დოლარით იაფი ეღირება. ჯერ ახალი ”რეგალის” ფასი არ გამოცხადებულა, თუმცა ”ლაქროსის” ფასის (27 835 დოლარი) მიხედვით შეიძლება ვარაუდი, რომ ამერიკაში გაამერიკელებული ”ინსინია”, ანუ ”ბიუიკ რეგალი” 20 000 დოლარის ფარგლებში ეღირება, რაც ”ოპელის” ამ ეპოქალური ავტომობილის ევროპულ ფასზე მნიშვნელოვნად ნაკლებია.

”რეგალიც” და ”ლაქროსიც” ერთსადაიმავე, ”ეპსილონ II” პლატფორმაზეა ბაზირებული, რომელსაც წინა წამყვანი ბორბლები აქვს. ამ ორი ავტომობილის განსასხვავებლად, ”რეგალს” არ ექნება ხმის ისეთი ჩამხშობები, როგორებიც ”ლაქროსს” აქვს და საერთოდ, ეს უკანასკნელი უფრო მდიდრულადაა შესრულებული. ხმის ჩამხშობებია მაგალითად, შუშის სპეციალური ლამინატი და სპეციალური ნივთიერება, რომლითაც ავტომობილის ძირია დამუშავებული. ამასთან, ”რეგალი” ”ლაქროსზე” დაახლოებით 172 მილიმეტრით მოკლეა. მათი ბაზების სიგრძეებს შორის სხვაობა კი (კვლავ ლაქროსის სასარგებლოდ) 100 მილიმეტრია.

კნიობელის თქმით, ”ბიუიკმა” ამერიკაში კონკურენცია ”ლექსუსსა” და ”აკურას” უნდა გაუწიოს. ამისათვის, ამ მარკის სამოდელო გამის მნიშვნელოვანი გაფართოება იგეგმება. კერძოდ, არცთუ ისე შორეულ მომავალში, ამერიკელ მყიდველს ”ოპელ ასტრას” ბაზაზე დამზადებულ ”ბიუიკის” ჰეჩბეკებსაც შესთავაზებენ.

ყველა დროის ყველაზე ძვირადღირებული ”ალფა რომეო”

Alfa Romeo 8C Spider

20 ივლისი

სპორტული მოდელი ”8C კომპეტიციონე” ”ალფა რომეოს” საიმიჯო ავტომობილია და ძალიან მცირე რაოდენობით მზადდება. შარშან მილანურმა კომპანიამ ამ ავტომობილის ღია ვერსიის, ”8C სპაიდერის” წარმოება დაიწყო, რომელიც მხოლოდ მერმის მიაღწევს აშშ-ის ბაზარს, სადაც ამ ულამაზეს ავტომობილს მოუთმენლად ელიან.

ისევე როგორც 8C-ს კუპე ვერსიას, ”ალფა რომეო” ”სპაიდერსაც” მხოლოდ 500 ცალს დაამზადებს, აქედან კი ოკეანის გაღმა მხოლოდ 35 ცალი გაიგზავნება, სადაც ახლახანს მიღებული გადაწყვეტილებით, თითოეული მათგანი 299 000 დოლარად გაიყიდება. ეს ფასი კი იმას ნიშნავს, რომ ”8C სპაიდერი” მილანური კომპანიის ისტორიაში ყველაზე ძვირადღირებული ავტომობილია.

”ალფა რომეო” ”8C სპაიდერს” მოდენას ქარხანაში უშვებს. ავტომობილი ”მაზერატი გრანტურიზმოს” პლატფორმაზეა ბაზირებული და აგრეგატები და სხვადასხვა მექანიკური კვანძებიც მისგანვე აქვს ნასესხები. ავტომობილი მამოძრავებელ ძალას 4.7-ლიტრიანი V8 ძრავისგან ღებულობს, რომელიც მუხლა ლილვის 7 000 ბრ/წთ-ზე 450 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს, 4750 ბრ/წთ-ზე კი 480 ნიუტონმეტრ მაქსიმალურ მაბრუნ მომენტს იძლევა. ამასთან, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტის 80 პროცენტის გამომუშავება 2 500 ბრ/წთ-ზე ხდება. ცნობისათვის, ბრუნთა რიცხვების წითელი ხაზი 7 500 ბრ/წთ-ზე გადის, ბრუნთა მაქსიმალური რიცხვი კი 7 600-ითაა შეზღუდული.

ძრავთან შეწყვილებულია 6-საფეხურიანი სეკვენტალური გადაცემათა კოლოფი, რომლის საფეხურების შეცვლაც საჭის რგოლის უკან მოთავსებული ბერკეტებითაა შესაძლებელი. წამყვან ბორბლებს შორის მაბრუნ მომენტს თვითბლოკირებადი დიფერენციალი ანაწილებს.

ცხენის ძალების მთელ ამ კოჰორტას მეტად დახვეწილი სამუხრუჭე სისტემა აკონტროლებს, რომელიც იტალიურ კომპანია ”ბრემბოს” მიერაა შემუშავებული. სამუხრუჭე დისკები (380-მილიმეტრიანი წინა და 360-მილიმეტრიანი უკანა), 20-დუიმიან ბორბლებშია მოთავსებული. მოძრაობის უსაფრთხოების გაუმჯობესებას ”ალფა რომეოს” VDC ტრეკშნ კონტროლისა და სტაბილურობის სისტემები უზრუნველყოფს.

დაბოლოს, ”ალფა რომეო” აცხადებს, რომ 8C-ს ბაზაზე კიდევ უფრო ტემპერამენტიანი ვერსიის, GTA-ს წარმოებაც იგეგმება. ამ ავტომობილის შესახებ ჯერჯერობით მხოლოდ ისაა ცნობილი, რომ ის მხოლოდ 100 ცალი დამზადდება. თუმცა, თუ მისი ღია ვერსიის წარმოებაც გადაწყდა, მაშინ ტირაჟი ალბათ გაორმაგდება.