Saturday, April 10, 2010

”ლამბორგინი” სუპერ ავტომობილ ”მურსიელაგოს” შემცვლელს ამზადებს

Lamborghini Murcielago

10 აპრილი

ინგლისურმა ჟურნალმა ”ავტო ექსპრესმა” მოიპოვა მსტოვრული ფოტოები ”ლამბორგინის” ახალი ავტომობილისა, რომელმაც მალე სუპერ ავტომობილი ”მურსიელაგო” უნდა შეცვალოს. ფოტოები გადაღებულია ავტომობილის ევროპაში ტესტირების დროს. ის კამუფლირებული კია, თუმცა კონტურებში აშკარად შეინიშნება, რომ ეს სწორედ ”მურსიელაგოს” მომავალი შემცვლელი უნდა იყოს.

პარალელურად, ფოტოების მიხედვით შესაძლებელია ვარაუდი იმისა, რომ ახალი ავტომობილი წინამორბედზე გრძელიც იქნება და განიერიც. ამასთან, მისი კარის უკანა კიდესთან და უკანა საყრდენის გასწვრივ, უზარმაზარი ჰაერის ამღები ”ლაყუჩები” მოთავსდება. მათ დანიშნულებაში არამარტო რადიატორების მომსახურება და ძრავისთვის საჭირო ჰაერის თავმოყრაა, არამედ ავტომობილის უკანა ნაწილში ჰაერის ნაკადის მოძრაობის ”მოწესრიგებაც”, რამაც ავტომობილის გარსშემოდენილობა და აეროდინამიკური მახასიათებლები უნდა გააუმჯობესოს.

”ავტო ექსპრესის” ინფორმაციით, ახალი ავტომობილის ინტერიერი სუპერ ავტომობილ ”რევენტონის” სტილში შესრულდება. განათების სისტემები შუქდიოდური ელემენტებით აღიჭურვება. მის აეროდინამიკურ თვისებებს კი აქტიური სისტემა გააუმჯობესებს, რომელიც მაგალითად, უკანა, ავტომატურად რეგულირებად ფრთას უცვლის პოზიციებს. სხვათა შორის, დამუხრუჭების დროს, ამ ფრთას საჰაერო მუხრუჭის როლის შესრულებაც (როგორც თვითმფრინავებშია) შეუძლია.

ინგლისური ჟურნალი ვარაუდობს, რომ ”ლამბორგინი” თავის ახალი ფლაგმანისთვის შასის მზიდ ელემენტს კარბონის კომპოზიტისგან დაამზადებს. შასიზევე დამაგრდება ძარის ელემენტები, რომლებსაც ასევე კარბონისგან დაამზადებენ. კომპოზიციური მასალების წყალობით, ახალი ავტომობილი ”მურსიელაგოზე” 165 კილოგრამით მსუბუქი იქნება.

გარდა ამისა, მოსალოდნელია, რომ ”მურსიელაგოს” შემცვლელსაც სრულამძრავიანი ტრანსმისია ექნება. მამოძრავებელ ძალას კი მას 7.0-ლიტრიანი V12 ძრავი მიანიჭებს, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრე 700 ცხენის ძალა, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 700 ნიუტონმეტრი იქნება. ძრავს 7-საფეხურიანი ნახევრად ავტომატური კოლოფი შეუწყვილდება.

სისტემა ”ლონჩ კონტროლის” დახმარებით, ავტომობილი 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას დაახლოებით სამ წამში მოასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 355 კმ/სთ იქნება. ეგ კიდევ არაფერი, იტალიური კომპანიის ინჟინრები იმაზეც ზრუნავენ, რომ ახალ ავტომობილს წინამორბედზე მოკრძალებული აპეტიტიც ჰქონდეს. ინგლისური ჟურნალის მონაცემებით, ახალ სუპერ ავტომობილს 100 კილომეტრის გასავლელად, 12.3 ლიტრი ბენზინი ეყოფა, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ის ატმოსფეროში მაინც ძალიან ბევრ - 425 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს.

ახალი ავტომობილის მსოფლიო პრემიერა სექტემბერში, პარიზის საავტომობილო შოუზე გაიმართება.

”ბეემვეს” დიდი გამარჯვების აღსანიშნავი კონცეპცია

BMW 328 Mille Miglia Concept Coupe

10 აპრილი

ძველი და ახალი ბეემვე 328

................................

70 წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც ”ბეემვემ” ლეგენდარული რბოლა ”მილე მილია” (ათასი მილი) მოიგო. ბავარიელებს დიდი გამარჯვება კუპე ”ბეემვე 328 კამმ კუპემ” მოაპოვებინა. იუბილის სღსანიშნავად, გერმანულმა კომპანიამ კონცეპტუალური ავტომობილი ”ბეემვე 328 მილე მილია კონცეპტ კუპე” მოამზადა, რომელსაც იტალიურ სადიზაინერო კონკურს ”დ’ელეგანცა ვილა დ’ესტეზე” წარადგენს.

კონკურსზე, რომელიც 23-25 აპრილს გაიმართება, კონცეპტუალური მოდელის გარდა, გამარჯვების მომპოვებელი ავტომობილიც წარსდგება. ამ ავტომობილის აღდგენას, ბავარიული გიგანტის შეკვეთით, ამ საქმის სპეციალისტებმა რამდენიმე წელი მოანდომეს.

უნდა ითქვას, რომ მეორე მსოფლიო ომს სულ ხუთი ცალი ”ბეემვე 328 კამმ კუპე” გადაურჩა. ”ბეემვემ” ამ ავტომობილის აღდგენა 15 წლის წინ დაიწყო. ამისათვის, გამოიყენეს საარქივო მასალები და კოლექციონერთა ხელთ არსებული ავტომობილები. იმ ნაწილების დასამზადებლად, რომელთა შოვნაც ვერ მოხერხდა, კომპიუტერული მოდელირების პროცესი გამოიყენეს.

”ამ ავტომობილის აღსადგენად, ჩვენ უამრავი დრო დაგვჭირდა. რესტავრაციის პროცესში, არაერთი ტექნიკური სირთულის დაძლევა მოგვიხდა. რიგ შემთხვევებში, სადავო საკითხებს კონსილიუმი კენჭისყრით წყვეტდა, რამდენჯერმე კი კვლევითი სამუშაოს ჩატარებაც კი გახდა საჭირო. სამაგიეროდ, დარწმუნებული ვარ, როდესაც ამ ავტომობილს იხილავთ, მიხვდებით, რომ მის აღდგენაზე ნამდვილი პროფესიონალები მუშაობდნენ, რომლებმაც თავიანთ საქმეში მთელი ნიჭი და მონდომება ჩააქსოვეს”, - ამბობს ”ბეემვეს” კლასიკური ავტომობილების განყოფილების დირექტორი კარლ ბაუმერი.

სხვათა შორის, ეს პირველი შემთხვევა არ იქნება, როცა ბავარიელები ელეგანტურობის კონკურსისთვის, თავიანთი ძველი ლეგენდარული ავტომობილის რეპლიკას ამზადებენ. ორი წლის წინ, მათ დაამზადეს კონცეპტუალური M1, რომელიც ამავე სახელწოდების მქონე სპორტული ავტომობილის შექმნიდან 30 წლის იუბილეს მიეძღვნა. ოღონდ, ის კონცეპტუალური ავტომობილი მხოლოდ მაკეტი იყო ყოველგვარი აღჭურვილობის გარეშე.