Friday, October 23, 2009

”სუბარუ” ჰიბრიდულ ავტომობილს გამოუშვებს

Subaru Hybrid Tourer Concept

23 ოქტომბერი

ტოკიოში გახსნილ საავტომობილო შოუზე, კორპორაცია ”ფუძი ჰევი ინდასტრიზის” (რომელშიც გაერთიანებულია სუბარუ) პრეზიდენტმა იკიო მორიმ განაცხადა, რომ სამი წლის შემდეგ ”სუბარუს” სამოდელო გამას ჰიბრიდული ავტომობილი შეემატება.

ჯერჯერობით დაზუსტებული არაა, მაგრამ ”სუბარუს” პირველი ჰიბრიდული ავტომობილი ალბათ კომპაქტური ზომისა იქნება. მისთვის ჰიბრიდული აგრეგატის მომზადებაში, მონაწილეობას ”ტოიოტა” მიიღებს, რომელსაც ”სუბარუს” აქციების 16.5-პროცენტიანი პაკეტი ეკუთვნის.
აღსანიშნავია, რომ პირველი ჰიბრიდული ავტომობილის (სუბარუ ჰიბრიდ ტურერი) კონცეპტუალური ვერსია ”სუბარუმ” პირველად ოთხი წლის წინ წარმოადგინა. ის ავტომობილი მოდელ ”ლეგასის” პლატფორმაზე აიგო და ორლიტრიანი ოპოზიტური ძრავით იყო აღჭურვილი, რომელსაც ორი ტურბოკომპრესორი ემსახურებოდა. ამ ძრავსა და ტრანსმისიას შორის კი მოთავსებული იყო 10-კილოვატიანი ელექტროძრავი, რომელიც მხოლოდ მოძრაობის დასაწყისსა და აქტიური აჩქარებისას გამოიყენებოდა.

ჰიბრიდული დანადგარის ჯამური სიმძლავრე 260 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 350 ნიუტონმეტრს შეადგენდა. ამჯერად კი, ტოკიოს გამოფენაზე, ”სუბარუს” სტენდზე დიდგაბარიტიანი, ოთხადგილიანი ჰიბრიდული ჰეჩბეკი დგას, რომელსაც ეგრეთ წოდებული ”თოლიას ფრთის” ტიპის კარებები აქვს.

ამ ავტომობილის ჰიბრიდული დანადგარის მთავარი აგრეგატი 20.0-ლიტრიანი ოპოზიტური ძრავია, რომელიც ავტომობილის წინა ნაწილშია მოთავსებული. მის გარდა, ჰიბრიდულ დანადგარში ასევე ორი ელექტროძრავიც შედის. მათგან უფრო სუსტი - 10-კილოვატიანი (13.5 ცხ.ძ), ავტომობილის წინა ნაწილში მდებარეობს, უკანა, 20-კილოვატიანი (27 ცხ.ძ) კი - უკან. ტრანსმისია კი უსაფეხურო ვარიატორია.

”სუბარუ” ჯერჯერობით არ აზუსტებს, აპირებს თუ არა ამ კონცეპტუაური ავტომობილის ბაზაზე სერიული მოდელის წარმოებას.

”ჰონდა” ეკოლოგიურად სუფთა სუპერ ავტომობილს გამოუშვებს

Honda would consider 'green' sports car

23 ოქტომბერი

ეკონომიკური კრიზისის მიუხედავად, იაპონური ”ჰონდა” მაინც განიხილავს სპორტული ავტომობილის გამოშვების პერსპექტივას. ოღონდ, კომპანიის მთავარ აღმასრულებელ ტაკანობუ იტოს განცხადებით, ეს იქნება გარემოსადმი მეგობრული ავტომობილი და მისი შემუშავება მაშინვე დაიწყება, როგორც კი მწარმოებელი ამისათვის აუცილებელ ფულად სახსრებს გამოძებნის.

”ჩვენ გვჭირდება ავტომობილი, რომელშიც ჩვენი კომპანიის ყველა ტექნოლოგიურ სიახლეს და მიღწევას გამოვიყენებთ. მის გამოშვებაზე ზრუნვას კი მაშინ დავიწყებთ, როდესაც ამისათვის საჭირო ფულად სახსრებს გამოვძებნით. ეს ავტომობილი, ჩვენი ტექნოლოგიური პროგრესის სიმბოლო უნდა გახდეს”, - ტოკიოს საავტომობილო შოუს გახსნისას განაცხადა იტომ.

ცნობისათვის, ”ტოიოტა” მალე დაიწყებს უახლესი სუპერ ავტომობილის - ”ლექსუს LFA-ს” წარმოებას. ამ ავტომობილის კაპოტქვეშ მოთავსებულია 4.8-ლიტრიანი V10 ძრავი, რომლის მეშვეობითაც, მისი მაქსიმალური სიჩქარე 325 კმ/სთ-ს აღწევს. ამ ავტომობილს მხოლოდ 500 ცალს დაამზადებენ და თითოეული მათგანი 375 000 დოლარად გაიყიდება.

ამ კლასის ავტომობილს, სახელად NSX, ”ჰონდა” 1990-იან წლებში აწარმოებდა და ის მეტად პოპულარული იყო ჩრდილოეთ ამერიკის ბაზარზე. დღეს ეს ნიშა ”ჰონდას” აუთვისებელი აქვს. სხვათა შორის, NSX-ის შემუშავებას სწორედ იტო ხელმძღვანელობდა და ახლა, როცა მთელი კომპანიის სათავეში იმყოფება, ის ცარიელი ნიშის შევსებას აპირებს.

ასეთი ავტომობილის შემუშავების გადაწყვეტილება ”ჰონდამ” კრიზისამდე მიიღო (აკურას მარკით - სურათზე), მაგრამ ფინანსური პრობლემების გამო, პროექტი დროებით შეჩერდა. ახლა კი ამ პროექტს ძირეული გადაკეთება ელის, რადგან გადაწყდა, რომ ავტომობილი ეკოლოგიურად სუფთა უნდა იყოს და იმავდროულად, ისეთივე დინამიკური შესაძლებლობები ჰქონდეს, როგორიც შიდაწვისძრავიან სუპერ ავტომობილებს აქვთ.

”მაზდას” ახალი ძრავები

Mazda

23 ოქტომბერი

ტოკიოს საავტომობილო შოუზე ”მაზდას” რამდენიმე ახალი ტექნოლოგია აქვს გამოფენილი, ბენზინზე მომუშავე ძრავი SKY-G საწვავის პირდაპირი შეფრქვევით, SKY-D დიზელის ”სუფთა” აგრეგატი და მაღალეფექტური ტრანსმისია SKY-დრაივ. ამათ გარდა, იაპონური კომპანიის სტენდზე ასევე გამოფენილია კომპაქტური კონცეპტუალური მოდელი ”კიორა”, რომელიც უახლესი ტექნოლოგიების გამოყენებით, 100 კილომეტრის გასავლელად სულ რაღაც 3.1 ლიტრ საწვავს მოიხმარს.

”მაზდას” განცხადებით, ბენზინის ახალი ძრავი SKY-G, ამავე კომპანიის 2.0-ლიტრიან აგრეგატთან შედარებით, თითქმის 15 პროცენტით ეკონომიურია. იაპონური კომპანიის განმარტებით, ასეთი ეკონომიურობა მიღწეულია იმით, რომ ძრავი საწვავის ახალი თაობის ფრქვევანებით და უზუსტესი გაზგამანაწილებელი სისტემითაა აღჭურვილი, რომელსაც ცვალებადი, კომპიუტერის მიერ რეგულირებადი, შეშვება-გამოშვების ფაზები აქვს. ასეთი ძრავის წყალობით, ამიერიდან ”მაზდა3” ისეთივე ეკონომიური გახდება, როგორიც მასზე პატარა ”მაზდა2-ია”.

დაახლოებით, იმავე ეფექტურობით გამოირჩევა დიზელის აგრეგატი SKY-D (არც ბენზინის და არც დიზელის ძრავების ლიტრაჟი არ გამოქვეყნებულა), რომელიც ”მაზდასივე” 2.2-ლიტრიან აგრეგატზე თითქმის 20 პროცენტით ეკონომიურია. SKY-D-ს მეშვეობით, ”მაზდა6-ს” ისეთივე მცირე აპეტიტი აქვს, როგორიც ”მაზდა2-ს”.

საწვავის ეკონომიურად ხარჯვაზეა მოწოდებული ტრანსმისია SKY-დრაივიც. მისი მეშვეობით, ავტომობილის ეკონომიურობა 5 პროცენტით უმჯობესდება. ”მაზდას” განცხადებით, ტრანსმისიის ეკონომიურობა მისმა სრულიად ახალმა, რაციონალურმა კონსტრუქციამ განაპირობა, რომლის წყალობითაც, მნიშვნელოვნადაა შემცირებული დეტალებს შორის ხახუნი. გადაბმის ქურიში კი, ფრიქციულ ელემენტებს შორის უქმე მოსრიალება მინიმიზებულია. ”მაზდა” ირწმუნება, რომ ეს ქურო ისევე ეფექტურია, როგორც ორდისკოიანი ქუროები.