Monday, April 11, 2011

საუკუნოვანი ბრენდის კონცეპტუალური „მომავალი“

Chevrolet Mi-ray Roadster Concept Revealed in Korea

11 აპრილი

„ჯენერალ მოტორსის“ ყველაზე მასობრივ ბრენდ „შევროლეს“ წელს 100 წელი უსრულდება და ამ მოვლენას, კომპანიის კორეულმა შტომ, კერძოდ კი „ჯენერალ მოტორსის“ მოწინავე დიზაინის სეულის სტუდიამ, სპეციალური კონცეპტუალური როდსტერი მიუძღვნა, რომელიც სეულის ავტო შოუზე წარადგინა. ავტომობილს „მირეი“ უწოდეს, რაც თურმე კორეულად მომავალს ნიშნავს.

ავტომობილის შემქმნელებმა, შთაგონების წყაროდ, 1963 წლის „შევროლე მონცა SS-ის“ და 1962 წლის „შევროლე კორვერ სუპერ სპაიდერი“ გამოიყენეს. ამასთან, დიზაინერებმა ძარის ზოგიერთი დეტალის ფორმები თანამედროვე საბრძოლო რეაქტიული თვითმფრინავებისგანაც ისესხეს. მთლიანობაში კი „მირეი“ გამოფენაზე საკმაოდ აგრესიული და დინამიური იერით წარსდგა.

„შევროლე მირეის“ გაბარიტებია: სიგრძე 3991 მილიმეტრი, სიგანე 1865 მილიმეტრი, სიმაღლე 1100 მილიმეტრი და ბორბლებს შორის ბაზა - 2375 მილიმეტრი. ავტომობილის ბაზისად აღებულია ალუმინისგან დამზადებული შასი, რომელზეც კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული ძარის პანელები მაგრდება. ალუმინი და კარბონის კომპოზიტია ასევე გამოყენებული ბორბლებში, რომლებსაც ტურბინის ფორმა აქვთ. ამასთან, წინა ბორბლები 20-დუიმიანია, უკანები კი - 21-დუიმიანი.

სალონი კოკპიტის ტიპისაა და ამ ეფექტს მაღალი ცენტრალური კონსოლი ქმნის, რომელიც მას ორ ნაწილად ჰყოფს. საჭის რგოლი და ძრავის ჩამრთველი ღილაკიც რეაქტიული თვითმფრინავის სტილშია შესრულებული. სალონს შემხვედრი ჰაერისგან გადაჭრილი საქარე შუშა იცავს, რომელიც კარებზე გადადის. ესენი კი უჩვეულოდ - წინ და ზევით იხსნება.

რაც შეეხება აღჭურვილობას, მას „შევროლეს“ სპეციალისტებმა შუა-ელექტრული უწოდეს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ავტომობილის ბაზაშია განლაგებული შიდაწვის ძრავი. ესაა ბენზინის 1.5-ლიტრიანი ტურბოაგრეგატი, რომლის მიერ გამომუშავებული მაბრუნი მომენტიც, ორდისკოიანი ქუროსა და რობოტიზებული კოლოფის გავლით, უკანა ბორბლებს მიეწოდება. ამ ძრავის მონაცემები უცნობია.

სამაგიეროდ, მასთან ერთად, ავტომობილი კიდევ ორი, ოღონდ, ელექტრული ძრავითაა აღჭურვილი. ესენი წინა ღერძზეა მოთავსებული და თითოეული 20 ცხენის ძალას იძლევა. ელექტროძრავები ენერგიას ლითიუმ-იონური ელემენტების ბლოკისგან ღებულობენ, რომლის ტევადობაც სულ რაღაც 1.6 კილოვატსაათია. ეს ბლოკი სავარძლების უკან, ძირზეა მოთავსებული. გარდა ამისა, ავტომობილის ჰიბრიდულ ძალურ დანადგარში ასევე შედის სისტემა სტოპ-სტარტი და მუხრუჭების ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა. „მირეის“ ქალაქში მხოლოდ ელექტროძრავებით გადაადგილებაც შეუძლია, თუმცა „შევროლე“ არ აკონკრეტებს, თუ რამდენია ამ შემთხვევაში სვლის სიშორე.

„შევროლე“ კონცეპტუალური როდსტერის არც დინამიკურ მონაცემებს აქვეყნებს. სამაგიეროდ, სიამაყით გვამცნობს ამ ავტომობილის მოკრძალებული აპეტიტის შესახებ. კერძოდ, „მირეის“ ქალაქში 100 კილომეტრის გავლა სულ რაღაც 3.92 ლიტრი ბენზინით შეუძლია, ტრასაზე კი ხარჯი 3.7 ლიტრამდე მცირდება.

თქმა არ უნდა - „შევროლეს“ მართლა კარგი „მომავალი“ შეუქმნია, თუმცა დღევანდელი ტენდენციით, მომავალი ელექტრომობილებისაა...

„სუიტეკ-პორშე 962 C“ - 80-იანი წლების ლეგენდა სამოქალაქო ფორმაში

Switec-Porsche 962 C Can Be Driven on the Road

11 აპრილი

გასული საუკუნის 80-იან წლებში, ლე მანის 24-საათიან რბოლებში „პორშეს“ სპორტული პროტოტიპი 962 C ბატონობდა. ამ ავტომობილზე მაშინ შეიძლება ბევრი ოცნებობდა, მაგრამ ცუფენჰაუზენელებს მისი საგზაო ვერსია არ დაუმზადებიათ. უსაფრთხოების ნორმები კი სარბოლი მონსტრის გაყიდვებს შეუძლებელს ხდიდა. მაგრამ გამოჩნდა კომპანია, რომელმაც სარბოლი პროტოტიპი საგზაო ნორმებს შეუსაბამა და ის მდიდარი ავტოგურმანებისთვის ხელმისაწვდმი გახადა. ეს კომპანია ახალ ზელანდიაში მუშაობს და მას „სუიტეკი“ ჰქვია.

ამ კომპანიის დამაარსებელია ფორმულა 1-ის შვეიცარულ გუნდ „ზაუბერის“ ყოფილი მთავარი ინჟინერი ერნესტ შლაპფერი, რომელმაც სარბოლი 962-ის ბაზაზე, საგზაო ავტომობილის დამზადებას ოთხი წელი (2001-2005) მოანდომა. როგორც თავად ამბობს, ერთი ეგზემპლარის დამზადება 2 მილიონი ამერიკული დოლარი დაუჯდა.

ცნობისათვის, თავის დროზე, C ჯგუფის სპორტულ პროტოტიპ „პორშე 962-ის“ საჭეს ისეთი ლეგენდარული პილოტები მართავდნენ, როგორებიც არიან ბრიტანელი დერეკ ბელი (ლე მანის ხუთგზის გამარჯვებული), გერმანელი ჰანს-იოახიმ შტუკი (ლე მანის ორგზის გამარჯვებული), გერმანელი იოხენ მასი (ლე მანის ერთგზის გამარჯვებული), ასევე ამერიკელი მამა-შვილი - მარიო (ფორმულა 1-ის და ინდიქარის თითო გზის ჩემპიონი, ინდი 500-ის ერთგზის გამარჯვებული) და მაიკლ ანდრეტი (ინდიქარის ერთგზის ჩემპიონი).

შლაპფერმა საგზაო 962-ის ბაზისად სერია IMSA-ს სპეციფიკაციის ალუმუნის შასიზე ბაზირებული სარბოლი ავტომობილი გამოიყენა. გამოცდილმა ინჟინერმა, ის კარბონის კომპოზიტით გააძლიერა, სალონი კი ძვირფასი ტყავით გააწყო. სარბოლი სტილის სავარძლები ექვსწერტილოვანი ღვედებით აღჭურვა, სალონში კი ადგილი ჰაერის კონდიციონერისთვისაც გამონახა. საჭის რგოლი მოსახსნელია, იტალიურ კომპანია „მომოს“ წარმოებისა.

„სუიტეკ 962“ მამოძრავებელ ძალას 3.6-ლიტრიანი ოპოზიტური (H6) 6-ცილინდრიანი ძრავისგან ღებულობს, რომელიც წყვილი ტურბოკომპრესორითაა აღჭურვილი, რომელიც 580 ცხენის ძალას იძლევა. მაბრუნი მომენტი წამყვან უკანა ბორბლებს 5-საფეხურიანი ტრანსმისიის გავლით გადაეცემა. ამ მახასიათებლებით, დღეს ვერავის გააკვირვებ, თუმცა აქ ისიც უნდა გავითვალისწინოთ, რომ ავტომობილი მხოლოდ 830 კილოგრამს იწონის. ეს კი ნიშნავს, რომ ეს მანქანა ახალბედებისთვის ძალიან საშიში სათამაშოა.

ეს ფორმულა 1-ის და ლე მანის სერიის ყოფილმა პილოტმა, სლიმ ბორგუდმა დაადასტურა, რომელმაც „სუიტეკ 962“ გამოსცადა და მისი შესაძლებლობებით აღფრთოვანებული დარჩა.

ელექტრული „კია ნაიმოს“ პრემიერა სეულში

Kia Naimo Electric Concept Car Debuts in Seoul

11 აპრილი

„ნაიმო“ კორეულად გამოითქმის, როგორც „ნეჰ-მო“ და კორეულსავე ენაზე, ოთხკუთხა მოყვანილობას აღნიშნავს. სწორედ ეს სახელი შეარჩია კორეულმა კომპანია „კიამ“ თავისი კონცეპტუალური სუბკომპაქტური ელექტრული ქროსოვერისთვის, რომლის პრემიერაც სეულის საავტომობილო გამოფენაზე ჩატარდა.
ამ პატარა ავტომობილის სიგრძე სულ რაღაც, 3.89 მეტრია. სამაგიეროდ, მას საკმაოდ გრძელი ბაზა (2.65 მეტრი) აქვს, რამაც „კიას“ დიზაინერებს დიდი მოცულობის, კომფორტული სალონის შემუშავების საშუალება მისცა. კომპანიის წარმომადგენლების განცხადებით, „ნაიმოს“ ინტერიერში საკმარისზე მეტი სივრცეა მასში მსხდომების თავების, მხრებისა და ფეხებისთვის. ამასთან, ავრომობილს არ აქვს შუა საყრდენები, მისი წინა და უკანა კარები კი ერთმანეთის საპირისპიროდ იღება, რაც სალონში შესვლასა და იქიდან გადმოსვლას აადვილებს.
რა შეიძლება ითქვას „ნაიმოს“ გარეგნობაზე: პირველ რიგში ის, რომ ის რაღაცით კონცეპტუალურ KV7-ს მოგვაგონებს, ავტომობილს, რომელიც „კიამ“ დეტროიტის ავტო შოუზე გვიჩვენა. როგორც ჩანს, კორეული კომპანია ახალი კორპორატიული სტილის შემუშავების პროცესშია. ამასთან, ისიც უნდა ითქვას, რომ ეს სტილი ჯერ დახვეწილი არაა. „ნაიმოს“ ასევე გამოარჩევს წინა შავი საყრდენები, ასიმეტრიული გამჭვირვალე სახურავი, მინიატურული ვიდეოკამერები, რომლებითაც სარკეებია შეცვლილი და მთლიანად თხევადკრისტალური ფარები. მოკლედ, სახეზეა აშკარად მომავლის ავტომობილი.

„კია ნაიმოს“ არ აქვს საქარე შუშის საწმენდები. მათს მოვალეობას ჰაერის ჭავლის გამტყორცნი ასრულებს, რომლებიც საქარე შუშის გასწვრივაა მიმართული და მათზე წყლის წვეთების დარჩენას უშლის ხელს. საბარგულის კარსაც უჩვეულო კონსტრუქცია აქვს - ის სამ ნაწილადაა გაყოფილი. მათგან ერთი ზევით იხსნება, ორი კი - გვერდებზე.

ახლა კი აგრეგატებზეც: ავტომობილი აღჭურვილია ელექტროძრავით, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც 109 ცხენის ძალა, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 280 ნიუტონმეტრია. მისი დახმარებით, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 150 კმ/სთ-ს აღწევს. ლითიუმ-იონური ელემენტების ბლოკი ორი პაკეტისგან შედგება და მათი ჯამური ტევადობა 27 კილოვატსაათია. ისინი საბარგულის ძირზეა მოთავსებული. „კიას“ მონაცემებით, ამ აკუმულატორების სრული დამუხტვა საკმარისია იმისათვის, რომ ავტომობილმა 200 კილომეტრი გაიაროს.

„კია“ აცხადებს, რომ „ნაიმო“ შეუერთდება იმ საცდელ ავტომობილებს, რომლებიც სხვადასხვა კონდიციებში გაივლიან ტესტირებას. ამ ტესტების მიზანი კი ჰიბრიდული, ელექტრული და ფიჭური ელემენტებით აღჭურვილი ავტომობილების სრულყოფაა. შემდეგ კი, მათში გამოყენებული ტექნოლოგიები სერიულ წარმოებაში დაინერგება.