ელექრომობილებს მხოლოდ საწვავის სიძვირე გააპოპულარულებს
High Fuel Prices to Spark EV Sales Boom
24 აპრილი

მსოფლიოს წამყვანი ავტო მწარმოებლები ასეულობით მილიონ დოლარს ხარჯავენ ელექტრომობილების და მათი წარმოებისთვის საჭირო ტექნლოგიების შესამუშავებლად, შესაბამისი ინფრასტრუქტურის მოსაწყობად და ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების პოპულარიზაციისთვის. დასავლეთის მაღალგანვითარებული ქვეყნები იმედოვნებენ, რომ ელექტრომობილები მათს ეკონომიკას ნავთობზე ნაკლებად დამოკიდებულს გახდის.
თუმცა, როგორც წამყვან საკონსულტაციო-ანალიტიკურ კომპანია „დელუას“ მიერ ჩატარებულმა გამოკვლევამ აჩვენა, რომ ამ ქვეყნებში მცხოვრებ პოტენციურ მყიდველთა უმეტესობას ნაკლებად აღელვებს პლანეტის ბედი და ისინი ელექტრომობილს მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეიძენენ, თუ საწვავის ფასი მნიშვნელოვნად გაძვირდება.
ამ საკითხზე, კომპანიამ მთელ მსოფლიოში 12 000 ავტომფლობელის (აქედან 1 000 ამერიკელი იყო) აზრი შეისწავლა. ჩატარებული ანალიზის შედეგად გამოვლინდა, რომ ამერიკელ გამოკითხულთა 78 პროცენტი ელექტრომობილს მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეიძენს, თუ გალონი (3.785 ლიტრი) ბენზინის ფასი 5 დოლარს მიაღწევს.
ელექტრომობილებისადმი ყველაზე მეტი ენთუზიაზმი, ავტომობილის ჩინელმა პოტენციურმა მყიდველებმა გამოავლინეს. ცისქვეშეთში გამოკითხულთა 93 პროცენტი მზადაა, ელექტრომობილი შეიძინოს. იგივეს ევროპელთა 69 პროცენტი და იაპონლთა 48 პროცენტი აპირებს. ამერიკელ გამოკითხულთა შორის კი მხოლოდ 12 პროცენტი არის მზად იმისათვის, რომ ყოველგვარი პირობის გარეშე გადაჯდეს ელექტრომობილზე.
„ბაზარზე ელექტრომობილების მასობრივი ადაპტაციისთვის აუცილებელია, რომ მათი ფასი, შესაბამისი კლასის შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების ფასს დაუახლოვდეს. ყოველ შემთხვევაში, ამერიკელები მზად არ არიან იმისათვის, რომ ელექტრომობილების შესაძენად, ზედმეტი იხადონ. რა თქმა უნდა, სახელმწიფოს მხრიდან შეღავათებს დიდი მნიშვნელობა ენიჭება“, - ამბობს „დელუას“ ვიცე აღმასრულებელი კრეიგ ჯიფი.