Wednesday, August 18, 2010

”კია” პარიზის შოუსთვის ელექტრულ კონცეპციას ამზადებს

Electric Kia POP Concept Teased Ahead of Paris Auto Show

18 აგვისტო

კორეული კომპანია ”კია”, პარიზის საავტომობილო შიუსთვის ჯუჯა ელექტრომობილ ”პოპ-ს” (სურათზე) ამზადებს, დებიუტამდე ექვსი კვირით ადრე კი ამ ავტომობილის ფოტო ტიზერები გამოაქვეყნა და თან შეგვპირდა, რომ მალე მის შესახებ, მცირე ინფორმაციასაც მოგვაწვდის.

ჯერჯერობით, ამ ელექტრომობილის შესახებ მხოლოდ ისაა ცნობილია, რომ ის სამადგილიანი იქნება. გარეგნულად, ”პოპ-ი” კონცეპტუალურ ”რეის” სტილშია შესრულებული, რომელიც კორეელებმა წლის დასაწყისში, ჩიკაგოს ავტო შოუზე გვიჩვენეს. ორივე ავტომობილს შუშის სახურავი და ერთნაირი ფარები აქვს.

გავრცელებული ფოტოების მიხედვით, ელექტრომობილის ინტერიერზეც შეიძლება საუბარი, თუმცა აშკარაა, რომ ასეთი სალონი სერიულ ავტომობილს (თუ პოპ-მა კონვეიერამდე ამ სახით მიაღწია) არ ექნება. სალონში ყველაზე საინტერესო სავარძლების განლაგებაა - ორი მათგანი წინაა მოთავსებული, მესამე კი - მათ უკან.

ფოტოების ანალიზის შედეგად, ინგლისურმა გამოცემა ”ავტოქარმა” დაასკვნა, რომ ”პოპ-ს” კარებები ქვევიდან ზევით, ეგრეთ წოდებული თოლიას ფრთის სტილში უნდა ეღებოდეს. ასეთი დასკვნის საფუძველს კი, გამოცების ექსპერტების აზრით, კარებების სახელურების განლაგება იძლევა.

რაც შეეხება პლაგ-ინ ჰიბრიდულ ”რეი-ს”, კორეულმა კომპანიამ ის პროგრამა ”ეკოდაინემიქსის” ფარგლებში შეიმუშავა და მალე ის ”კიას” ისტორიაში პირველი სერიული ჰიბრიდული ავტომობილი გახდება. ”კია რეის” ჰიბრიდულ სისტემაში შედის 1.4-ლიტრიანი ბენზინის ძრავი (რომლის სიმძლავრეც 153 ცხენის ძალაა) და 78-კილოვატიანი ელექტროძრავი. მხოლოდ ამ უკანასკნელის მეშვეობით გადაადგილებისას, ”რეი-ს” აკუმულატორების ერთჯერადი დამუხტვით, დაახლოებით 80 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

ბაჰამელი სტუდენტის ”ჰიუნდაი” წყალზე მუშაობს

Young Bahamian Builds a Water Powered Car

18 აგვისტო

რა თქმა უნდა, მარტო წყალზე არა, მაგრამ ის ფაქტი, რომ ედინბურგის (შოტლანდია) უნივერსიტეტის სტუდენტმა დიდი ბაჰამებიდან, ჯეიმს ტაჩელმა და მისმა მეგობრებმა შექმნეს ”ჰიუნდაი ელანტრას” (1997 წელს გამოშვებულის) მოდიფიკაცია, რომელიც საწვავად ნაწილობრივ წყალს იყენებს და ამის წყალობით, დაახლოებით 30 პროცენტით ნაკლებ საწვავს მოიხმარს.

ტაჩელის მოწყობილობაში, წყალი ელექტროენერგიის მეშვეობით, ჟანგბადად და წყალბადად იშლება. ეს ორივე ნივთიერება, ბენზინთან ერთად, საწვავ ნარევს ქმნის და ძრავს წვის კამერაში მიეწოდება. ამის შედეგი ისაა, რომ საწვავი ნარევი ეფექტურად, ბოლომდე იწვის და ამის წყალობით, მცირდება როგორც საწვავის ხარჯი, ასევე გამონაბოლქვში მავნე მინარევების შემცველობა.

აველანიო მაკგიბონი (მარცხნივ) და ჯეიმს ტაჩელი თავიანთი შედევრის პრეზენტაციაზე

..............................

ტაჩელს თავისი ჩანაფიქრის განხორციელებაში, ბაჰამელი ინჟინერი და ბიზნესმენი აველანიო მაკგიბონი დაეხმარა, რომელსაც თავის დროზე, ”ჯენერალ მოტორზში”, ”ფორდში” და ”კრაისლერში” უმუშავია, დღეს კი დიდი ბაჰამების მთავარ ქალაქ ფრიპორტში საკუთარი კომპანია ”მაკგიბონს ავტო” აქვს, რომელიც ძველი მანქანების აღდგენაზეა სპეციალიზებული.

მაკგიბონს შემუშავებული აქვს პროგრამა, რომლის მიზანიცაა იმ სტუდენტების ტექნიკური მხარდაჭერა, რომლებიც საზაფხულო არდადეგების დროს, საინჟინრო საქმიანობით არიან დაკავებულნი, რითაც თავიანთ გონებასაც ავარჯიშებენ და ინჟინრულ ჩვევა-გამოცდილებასაც იძენენ.

ტაჩელთან ერთობლივი მუშაობისას, გამოცდილმა ინჟინერმა ის მაკომპლექტებლები გამოიყენ, რომელთა შეძენაც ადგილობრივ მაღაზიებში იყო შესაძლებელი. ამგვარად, მან დაამტკიცა, რომ ავტომობილის ეკონომიური და ეკოლოგიური მონაცემების გასაუმჯობესებლად, სულაც არაა საჭირო ძვირადღირებული გამოკვლევების ჩატარება და ასეულობით მილიონი დოლარის დახარჯვა.

ტაჩელი კი მიღწეულით დაკმაყოფილებას არ აპირებს და იქადნის, რომ მისი შემდგომი მიზანი (მომდევნო არდადეგებზე), ისეთი ავტომობილის შექმნაა, რომელიც საწვავად მხოლოდ წყალს გამოიყენებს. მანამდე კი არანაკლებ საინტერესო საქმე ელის - პრაქტიკას ”რენოს” ფორმულა 1-ის გუნდის ფაბრიკაში მიიღებს.