Sunday, May 9, 2010

”აუდის” ყველაზე მძლავრი და მსუბუქი R8

New Audi R8 GT: Hardcore Lightweight Special with 560HP V10

9 მაისი

”აუდიმ” თავისი სუპერავტომობილის, R8-ს ყველაზე მძლავრი და მსუბუქი ვერსია დაამზადა და მას სახელწოდებაში განსაზღვრება GT (გრან ტურიზმო) დაამატა. ეს ავტომობილი R8-ს ათცილინდრიანი ვერსიის ბაზაზეა დამზადებული, მაგრამ ჩატარებული მოდიფიკაციის შედეგად, მასზე 100 კილოგრამით მსუბუქი და 40 ცხენის ძალით მძლავრია. გარდა ამისა, ის ახალი აეროდინამიკური ელემენტებით და უფრო ხისტი საკიდარითაც აღიჭურვა.

”აუდი R8 GT-ს” წონის შემცირება უფრო თხელმა საქარე მინამ, უკანა შუშის ნაცვლად პოლიკარბონატის გამოყენებამ, კაპოტისა და უკანა ბამპერის ნახშირბადოვანი კომპოზიტისგან დამზადებამ განაპირობა. გარდა ამისა, მოდერნიზაცია ჩაუტარდა სამუხრუჭე სისტემას და შემშვებ კოლექტორს, რისი მიზანიც შემსუბუქება და ძრავის გაძლიერება (კოლექტორის შემთხვევაში) იყო. ინჟინრებმა უარი თქვეს კაპოტის ხმის საიზოლაციო შრეზე, სალონში კი ახალი, მსუბუქი სავარძლები მოთავსდა.

შედეგად, ავტომობილის წონა 1525 კილოგრამამდე შემცირდა. და მაინც, ის ”პორშე 911 GT3-სა” და ”ლამბორგინი გალიარდო სუპერლეგარაზე” შესაბამისად, 135 და 185 კილოგრამით მძიმეა.

5.2-ლიტრიანი V10 ძრავის სიმძლავრე 560 ცხენის ძალამდე, მისი მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 10 ნიუტონმეტრით, 540 ნმ-მდე გაიზარდა. ძრავთან შეწყვილებულია 6-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფი R-ტრონიკი, რომელსაც ასევე მოდერნიზაცია ჩაუტარდა.

”აუდის” მონაცემებით, ამ აგრეგატების მეშვეობით, ავტომობილს ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 3.6 წამში შეუძლია, რაც 0.3 წამით ნაკლებია საბაზო R8 V10-ის აჩქარების დროზე. გარდა ამისა, R8 GT-ს მაქსიმალური სიჩქარე 320 კმ/სთ-ს აღწევს.

ამასთან, მოდერნიზებული ავტომობილი შეცვლილი და ერთი სანტიმეტრით დადაბლებული საკიდარითაც აღიჭურვა, რომელსაც უფრო ხისტი ზამბარები და ამორტიზატორები აქვს. მძლავრ სამუხრუჭე სისტემას კარბონ-კერამიკული მასალისგან დამზადებული დისკები დაუყენეს, რომელთა დიამეტრი წინ 380, უკან კი 356 მილიმეტრია. ავტომობილი 19-დუიმიან ბორბლებზე დგას, რომლებზეც 235/35 (წინ) და 295/30 (უკან) ზომის რეზინია გადაცმული.

”აუდი” სულ 333 ცალი R8 GT-ს დამზადებას აპირებს. გერმანიაში მისი ღირებულება 193 000 ევრო იქნება.

”ფოლკსვაგენმა” ”გოლფის” ბაზაზე ელექტრომობილი დაამზადა

VW Unveils Golf blue-e-motion Concept

9 მაისი

”ფოლკსვაგენმა” შექმნა და გერმანულ საზოგადოებას, მათ შორის ქვეყნის კანცლერ ანგელა მერკელს წარუდგინა ელექტრომობილი, რომელიც პოპულარულ ჰეჩბეკ ”გოლფის” ბაზაზეა აგებული. ელექტრომობილს სახელად ”ბლიუ-e-მოუშნი” უწოდეს.

ეს უკვე ამ სახელის მატარებელი მესამე ელექტრომობილია, რომლებიც ვოლფსბურგელებმა დაამზადეს. პირველი ორი ”ჯეტასა” და კონცეპტუალური Up-ის (მომავალი ლუპოს) ბაზაზე შეიქმნა, კიდევ ერთს კი, სახელად ”ლავიდა ბლიუ-e-მოუშნს”, მალე ჩინური საზოგადოების წინაშე წარადგენენ.

ამ სერიით ”ფოლკსვაგენი” მალე 500 ცალ ელექტრომობილს დაამზადებს, რომლებიც მთელს მსოფლიოში გაივლიან ტესტირებას. სამი წლის შემდეგ კი მისი სერიული წარმოება დაიწყება. ვოლფსბურგული გიგანტი მსოფლიო ავტოინდუსტრიის ლიდერობას აპირებს და ამ მიზნის მიღწევაში, მისი ხელმძღვანლობა ელექტრომობილებს დიდ როლს ანიჭებს.

საცდელი ელექტრომობილი 115-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელსაც ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი კვებავს. ამ ბლოკის ძირითადი ნაწილი ავტომობილის საბარგულში განთავსდა, რის გამოც, მისი მოცულობა 237-დან 113 ლიტრამდე შემცირდა. გარდა ამისა, აკუმულატორების ნაწილი უკანა სავარძლების ქვეშ და და წინა სავარძლებს შორის არსებულ გვირაბშიც მოთავსდა.

”გოლფ ბლიუ-e-მოუშნის” მაქსიმალური სიჩქარე 140 კმ/სთ-ია, ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის ასაკრეფად კი მას 11.8 წამი სჭირდება. აკუმულატორების ტევადობა საკმარისია იმისათვის, რომ მათი სრული დამუხტვის შემდეგ, ელექტრომობილმა 150 კილომეტრი გაიაროს.

ეს კი ”ფოლკსვაგენის” განცხადებით, ქალაქის პირობებში მოძრაობისას, საკმარისზე მეტიცაა. სტატისტიკური მონაცემებით, 10 გერმანელიდან მხოლოდ 6 დადის სამსახურში საკუთარი მანქანით, მათი უმეტესობა კი დღეში მხოლოდ 20 კილომეტრს გადის.

დაბოლოს, გერმანიის მთავრობაში იმედი აქვთ, რომ 2020 წლისთვის მათი ქვეყნის გზებზე მილიონი ელექტრომობილი ივლის.