Saturday, January 16, 2010

”ჰონდა CR-Z” - ორადგილიანი ჰიბრიდული ჰეჩბეკი

დეტროიტის ავტო შოუ

16 იანვარი

დეტროიტის ავტო შოუზე, ”ჰონდას” მთავარი ექსპონატია, ჰიბრიდული ორადგილიანი კუპე ჰეჩბეკი ”ჰონდა CR-Z”, რომელიც იმავე სახელით, ოღონდ კონცეპტუალური ვერსიის სახით, პირველად ტოკიოს 2007 წლის ავტო შოუზე გამოჩნდა.

გარეგნულად, ეს ორი ავტომობილი, ერთმანეთისგან პრაქტიკულად არ განსხვავდება. ამ მხრივ, გამონაკლისია წინა ბამპერი, რომელსაც შუაზე, რადიატორის განსხვავებული ბადე ჰყოფს. ამასთან, სერიულ ავტომობილს, კონცეპტუალურთან შედარებით, უფრო დიდი ზომის უკანა ფარები და ნაკლებად დაბერილი საბორბლე თაღები აქვს.

CR-Z ბაზირებულია ჰიბრიდულ მოდელ ”ინსაითის” 115 მილიმეტრით დამოკლებულ პლატფორმაზე. ის აღჭურვილია ოთხცილინდრიანი 1.5-ლიტრიანი ბენზინის ძრავით, რომელიც 122 ცხენის ძალას ავითარებს. ძრავთან შეწყვილებულია ან 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფი, ან უსაფეხუო CVT ვარიატორი. ჰიბრიდულ სისტემაში ასევე შედის 10-კილოვატიანი ელექტროძრავი, რომელიც ენერგიას ნიკელ-მეტალჰიდრიდული აკუმულატორების ბლოკისგან ღებულობს.

კომპანიის მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ”ჰონდა CR-Z” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 9.7 წამში ავითარებს. მექსნიკური კოლოფით სღჭურვილი ავტომობილი, ტრასაზე 100 კილომეტრს 6.3-7.5 ლიტრი საწვავით გადის, ვარიატორიან ვერსიას კი 6.1-6.5 ლიტრიც ჰყოფნის.

ჰიბრიდული სისტემა სამ რეჯიმში - ნორმალურ, ეკონომიურ და სპორტულ რეჟიმებში მუშაობს. რეჟიმის შერჩევა მძრლოს სპეციალური კლავიშებით შეუძლია, რომლებიც ხელსაწყო-მაჩვენებლების დაფის მარცხენა მხარეს მდებარეობს.რეჟიმის შერჩევის შემდეგ, ელექტრონული სისტემა საჭის მექანიზმსაც შესაბამისად მომართავს. ასევე იცვლება აქსელერატორის მოქმედების რეჟიმი და კონდიციონერისა და ელექტროძრავის მუშაობის დროც. გარდა ამისა, ავტომობილი ასევე აღჭურვილია შიდაწვის ძრავისავტომატურად გათიშვისა და ჩართვის სისტემით, რაც ეკონომიურობას აუმჯობესებს.

”ჰონდა CR-Z” პირველ რიგში, ამერიკული ბაზრისთვისაა განკუთვნილი, სადაც მისი გაყიდვები ზაფხულში დაიწყება. საბაზო კომპლექტაციით, მისი სავაზო ღირებულება 20 000 დოლარზე ნაკლები იქნება.

საინსი დაკარის ჩემპიონი გახდა

დაკარის რალი რეიდი

16 იანვარი

ესპანელი კარლოს საინსის (სურათზე) გამარჯვებით დასრულდა დაკარის 2010 წლის რალი მარათონი. მართალია, კლასიკურ რალიში მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონს ბოლო ორ ეტაპზე, ყატარელმა თანაგუნდელმა (ფოლკსვაგენის გუნდში) ნასერ ალ-ატიამ მედგარი წინააღმდეგობა გაუწია, მაგრამ ჩამორჩენა მხოლოდ ორ წუთამდე შეამცირა.

ბოლოსწინა ეტაპზე, ალ-ატია ძალიან მონდომებული იყო და საინსს, ვინც ეტაპი მასზე ადრე დაიწყო, გაასწრო კიდეც. უფრო მეტიც, ყატარელმა იმდენად სახიფათო მანევრი ჩაატარა, რომ ორივე ”ფოლკსვაგენისთვის” რბოლა ლამის იქვე დამთავრდა. ნარბოლევს საინსი ბრაზობდა, ნასერმა რომ გამასწრო, მერე დაბლოკვა დამიწყო, ჩემი გატარება არ უნდოდაო...

”ის უკან იყო, მე კი მოტოციკლისტებს ვასწრებდი და მათ მიერ დატოვილი მტვერი ხელს მიშლიდა. ერთ მომენტში, ნასერმა გამასწრო და ოდნავ დამეჯახა, მერე კი, ჩემ წინ მანევრირება დაიწყო. ეს სპორტული საქციელი არ იყო. ის რომ სარკეში დავინახე, გზის გადაჭრა რომ დამეწყო, ვერ გამასწრებდა, მაგრამ ასე არ მოვქცეულვარ. ორი დღის წინ მის მტვერში 120 კილომეტრი გავიარე, მაგრამ არაკორექტულად არ მოვქცევივარ. ცუდია, როდესაც თანაგუნდელს ეჯახები”, - ბრაზობდა საინსი

ასე იყო თუ ისე, საინსმა ბოლომდე შეინარჩუნა წინა ეტაპებზე მოპოვებული უპირატესობა და საბოლოოდ, ალ-ატიას 2 წუთით და 12 წამით აჯობა. არადა, ყატარელმა ბოლო ეტაპიც მოიგო და მეორეზე გასულ ესპანელს 36 წამით აჯობა.

საბოლოოდ, პირველი სამი ადგილი ”ფოლკსვაგენის” ეკიპაჟებმა დაიკავეს. მესამე ადგილზე ამერიკელი მარკ მილერი გავიდა, ვინც ბოლო ეტაპზე მეხუთე ადგილს დასჯერდა, საბოლოოდ კი გამარჯვებულს 32 წუთით და 51 წამით ჩამორჩა.

დაკარი 2010-ის საბოლოო კლასიფიკაცია

1. კარლოს საინსი (ფოლკსვაგენი) 47:10:00

2. ნასერ ალ-ატია (ფოლკსვაგენი) +2:12

3. მარკ მილერი (ფოლკსვაგენი) +32:51

4. სტეფან პეტერანსელი (BMW) +2:17:21

5. გერლენ შიშერი (BMW) +4:02:49

6. კარლოს სოუსა (მიცუბიში) +4:31:45

7. გინიელ დე ვილიერსი (VW) +5:10:19

8. რობი გორდონი (ჰამერი) +6:02:24

9. ორლანდო ტერანოვა (მიცუბიში) +6:04:47

10. გილერმე სპინელი (მიცუბიში) +6:13:41