Wednesday, November 17, 2010

”ფორდი” ”მაზდაში” თავის წილს მინიმუმამდე შეამცირებს

Ford to Sell Most of Its Mazda Shares

17 ნოემბერი

ამერიკულ საავტომობილო კომპანია ”ფორდს” გადაწყვეტილი აქვს, რომ იაპონურ ”მაზდაში” თავისი წილი 4 პროცენტზე დაბლა დასწიოს. ამის შესახებ ინფორმაციას იაპონური სააგენტო ნიკეი ავრცელებს. ამავე სააგენტოს ცნობით, ”ფორდისგან” აქციების 3-3 პროცენტს იაპონური კომპანიები - ”იტოჩუ” და ”სუმიტომო მიცუი” შეიძენენ, რაც მათ თითოეულს 119.7 მილიონი დოლარი დაუჯდება. ამ ორის გარდა, ”ცისფერი ოვალისგან” ”მაზდას” აქციებს კიდევ 8 იაპონური კომპანია გამოისყიდის, რომელთა შორისაც, უმეტესობა ”მაზდას” მიმწოდებელი კომპანიებია.

”ფორდს” ამჟამად ”მაზდას” 195 მილიონი აქცია ეკუთვნის, რომელთა საერთო ღირებულებაც 515 მილიონ დოლარს შეადგენს. დაგეგმილი გაყიდვის შემდეგ, ”ფორდს” იაპონური კომპანიის აქციების 3-4 პროცენტი დარჩება. დღეისათვის კი ის ”მაზდას” დაახლოებით 11 პროცენტს აკონტროლებს.

ამჟამად, ”ფორდის” შემდეგ, ”მაზდას” ყველაზე მსხვილი აქციონერი იაპონური ფინანსური გაერთიანება ”სუმიტომო მიცუი ბანკინგ კორპორეიშნია”, რომელსაც აქციების მხოლოდ 2.9 პროცენტი ეკუთვნის. ამერიკული კომპანიისგან აქციების გამოსყიდვის შემდეგ კი ის ”მაზდას” უმსხვილესი აქციონერი გახდება.

ყოველივეს მიუხედავად, ”მაზდას” პრეზიდენტი და მთავარი აღმასრულებელი ტაკაში იამანუჩი იმედოვნებს, რომ ”ფორდთან” მჭიდრო პარტნიორობა მომავალშიც გაგრძელდება. ცნობილია, რომ ორი კომპანია ერთობლივად შეიმუშავებს ახალ მოდელებს, რითაც ისინი მნიშვნელოვან ფულად სახსრებს ზოგავენ. მაგალითად, ახლანდელი ”ფორდ ფიესტა” ”მაზდა2-ის” პლატფორმაზეა ბაზირებული, ”ფორდ ფიუჟნი” კი რეალურად, სახეშეცვლილი ”მაზდა6-ია”. სულ ახლახანს, ავსტრალიის ბაზრისთვის, ორმა კომპანიამ ”ფორდ რეინჯერი” და ”მაზდა BT-50” ერთობლივად შეიმუშავა.

”ფორდ მოტორი” ”მაზდას” უმსხვილესი აქციონერი 1979 წელს გახდა, როცა იაპონური კომპანია გაკოტრების პირას აღმოჩნდა. 1996 წელს, ამერიკულმა კომპანიამ თავისი წილი 33.4 პროცენტამდე გაზარდა, თუმცა 2008 წელს ის 13 პროცენტამდე, შემდეგ კი 11 პროცენტამდე შეამცირა.

”კადილაკის” საქალაქო ავტომობილის კონცეპცია

Cadillac to Bring Urban Luxury Concept at LA 2010

17 ნოემბერი

ლოს ანჯელესის ავტო შოუსთვის, ”ჯენერალ მოტორსის” პრემიუმ ბრენდმა ”კადლაკმა” სუბკომპაქტური კონცეპტუალური ავტომობილი ”ურბან ლაქშერი კონცეპტ” მოამზადა, რომელიც თავისი გაბარიტებით, ”მერსედს ბენცის” A-კლასის ჰეჩბეკთანაა ახლოს.
ავტომობილი ოთხადგილიანია. მისი სიგრძე 3.8 მეტრი, სიგანე 1.72, სიმაღლე 1.44, ბორბლებს შორის ბაზა კი 2.46 მეტრია. ”ურბან ლაქშერი კონცეპტს” მხოლოდ ორი, სამაგიეროდ ზორბა კარის აქვს, რომლებიც ერთ წერტილს ეყრდნობა და ჯერ გარეთ გამოდის, შემდეგ კი ქვევიდან ზევით იღება, რითაც უკანა სავარძლებზე დაჯდომას და იქიდან გადმოსვლას, წინა სავარძლების დაკეცვის გარეშეც შესაძლებელს ხდის.
”ჯენერალ მოტორსის” ჩრდლოამერიკულ დიზაინ განყოფილების დირექტორ კლეი დინის თქმით, ”ურბან ლაქშერი კონცეპტი” გარეგნულად ძალიან პატარა ჩანს, თუმცა მისი ინტერიერი საკმაოდ ტევადია. სალონში ბევრი ტექნოლოგიური სიახლეა გამოყენებული, რომლებსაც ”კადილაკი” მალე თავის ავტომობილებზე დანერგავს. ასეთთა შორისაა აუდიოსისტემისა და კლიმატ კონტროლის მართვის თაჩ-სქრინ სისტემები.


ავტომობილი აღჭურვილია ჰიბრიდული სისტემით, რომელშიც ელექტრომობილთან ერთად, ბენზინის სამცილინდრიანი 1.0-ლიტრიანი ტურბოძრავი შედის (ჯერჯერობით, მათი ტექნიკური მონაცემები არ ქვეყნდება). მასთან ორდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, რობოტიზებული კოლოფია დაკავშირებული. ტრანსმისია კი ამძრავ ძალას წინა წამყვან ბორბლებს აწვდის. ჰიბრიდულ სისტემაში ასევე შედის ძრავის ავტომატურად ჩართვისა და გამორთვის სისტემა სტოპ-სტარტი და მუხრუჭების ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა.

ამ აგრეგატების მეშვეობით, თეორიულად, ”ურბან ლაქშერი კონცეპტს” ქალაქში 100 კილომეტრის გასავლელად 4.2 ლიტრი ბენზინი ჰყოფნის, ქალაქგარეთ მოძრაობისას კი ხარჯი მხოლოდ 3.6 ლიტრია.

ჯერჯერობით უცნობია, აპირებს თუ არა ”ჯენერალ მოტორსი” ასეთი პატარა ავტომობილის სერიულ წარმოებას. ბაზრის ტენდენციის მიხედვით შეიძლება ვიფიქროთ, რომ აპირებს. ყოველ შემთხვევაში, ამ კონცეპციით, ”კადილაკი” გვანიშნებს, რომ პრემიუმ კლასის სუბკომპაქტური ავტომობილების წარმოება შეუძლია და ბაზრის მოთხოვნის შემთხვევაში, ამ პროექტს მწვანე შუქს აუნთებს.