Tuesday, November 23, 2010

”პორშემ” ჰიბრიდული სუპერ ავტომობილის მაკეტი გვიჩვენა

Porsche Teasing the Production 918 Spyder

23 ნოემბერი

ჟენევის წლევანდელ ავტო შოუზე, ”პორშემ” საავტომობილო სამყარო თავისი ჰიბრიდული სუპერ ავტომობლით - ”918 სპაიდერით” გააოცა, რომელსაც შესანიშნავი დინამიკური მახასიათებლების გარდა, მოკრძალებული აპეტიტიც ჰქონდა. მაშინ ბევრმა იფიქრა, რომ ამ ავტომობილს სერიულ წარმოებაში გაშვება არ ეწერა.

მაგრამ ცოტა ხანში, ცუფენჰაუზენელებმა თავიანთი პროდუქციის თაყვანისმცემლები კიდევ ერთხელ გააოცეს, როდესაც გამოაცხადეს, რომ ”918 სპაიდერს” მწვანე შუქი აენთო. მაშინვე ითქვა, რომ ეს ავტომობილი შეზღუდული რაოდენობით დამზადდებოდა, ავტომობილის შემუშავება კი ვაიზენახში (გერმანია), კომპანიის კვლევისა და განვითარების ცენტრში მოხდებოდა.

ახლახანს კი ”პორშემ” ეს ავტომობილი კიდევ ერთხელ შეგვახსენა. ამჯერად კი გერმანულმა კომპანიამ ”918 სპაიდერის” სამუშაო მასშტაბური (1:3-ზე) მოდელის შექმნის პროცესის დროს გადაღებული ფოტო გაავრცელა. რა თქმა უნდა, ჯერ ადრეა მარჩიელობა იმაზე, თუ როგორი გარეგნობა ექნება ამ მართლა შესანიშნავი მახასიათებლების მქონე ავტომობილს, რამდენად დაემგვანება ის ჟენევაში ნაჩვენებ პროტოტიპს.

ამ ფოტოს მიხედვით შეიძლება იმის თქმა, რომ (მცირე)სერიული ავტომობილი ჟენევური კონცეპციისგან განსხვავებული უნდა იყოს. სამუშაო მაკეტზე ოდნავ შეცვლილია მისი წინა ნაწილი, გამოსაბოლქვი კი, რომელიც გვერდითაა გამოტანილი, ერთი მილისგან შედგება და არა ორისგან, როგორც ეს კონცეპტულურ ვერსიაზე იყო. როგორც ჩანს, ცვლილება შეეხება კარის ნიშასაც.

”პორშემ” ასევე გამოაცხადა, რომ აიზენახის ცენტრის მოდერნიზაციას 150 მილიონ ევროს მოახმარს. ეს თანხა მაღალტექნოლოგიური აეროდინამიკური მილის მშენებლობაზე, დიზაინ სტუდიის შექმნასა და თანამედროვე ელექტრონული სისტემების შემმუშავებელ განყოფილებაზე დაიხარჯება. კომპანიამ ახალი ავტომობილის შემუშავება წელსვე უნდა დაასრულოს. სავარაუდოდ დეტროიტის, ან ჟენევის ავტო შოუზე, მისი ტექნიკური მონაცემებიც გამოცხადდება და გაირკვევა ფასი. სავარაუდოდ, ის 500 000 ევროს მიაღწევს.

ჟენევაში წარმოდგენილი კონცეპტუალური ”918 სპაიდერი” აღჭურვილია ჰიბრიდული ძალური დანადგარით, რომელშიც გაერთიანებულია 3.4-ლიტრიანი ატმოსფერული V8 ძრავი (სიმძლავრე 500 ცხენის ძალა) და ორი ელექტროძრავი, რომელთა ჯამური სიმძლავრეც 218 ცხენის ძალას აღწევს. შიდაწვის ძრავთან, ორდსკოიანი ქურის გავლით, 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფია დაკავშირებული, ელექტროძრავებს კი, რომელთაგან ერთი წინა ღერძს ატრიალებს, მეორე კი - უკანას, ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი ამარაგებს.

ამ სისტემაში მთავარი მაინც შიდაწვისძრავია, რომლის მეშვეობითაც, ”918 სპაიდერს” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა სულ რაღაც 3.2 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ს აღწევს. რაც შეეხებას ელექტროძრავებს, მათი მეშვეობით ავტომობილს სულ რარაც 25 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

კონცეპტუალური ავტომობილის შექმნისას მრავლად გამოიყენეს ალუმინის შენადნობები და კომპოზიციური მასალები, რისი წყალობითაც, მისი წონა 1 490 კილოგრამს არ ასცდენია.

”918 სპაიდერი” სულ ოთხ რეჟიმში მუშაობს. ერთი რეჟიმი ელექტრომობილისაა. მეორე რეჟიმით მუშაობისას, საქმეში შიდაწვის ძრავიცაა ჩართული და ელექტროძრავებიც. ამასთან ელექტრონიკა თვითონ წყვეტს, როდის და რა ინტენსივობით გამოიყენოს ეს ძრავები.

მესამე რეჟიმი სპორტულია. ამ დროს, შიდაწვის ძრავის მაბრუნი მომენტის ძირითადი ნაწილი უკანა ღერძისკენაა მიმართული, ელექტრომოტორები კი ავტომობილის წევის დასაბალანსებლად გამოიყენება. დაბოლოს, მეოთხე, სარბოლი რეჟიმი. ამ დროს, ყველა ძრავი მაქსიმალური ეფექტურობით მუშაობს.

ეკონომიურ რეჟიმში მუშაობისას, ის 100 კილომეტრზე სულ რაღაც 3 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროში მხოლოდ 70 გრამ СО2-ს გამოჰყოფს.

No comments:

Post a Comment