Sunday, June 28, 2009

”ბეემვეს” ”პროჯექტ i-ს” პირველი მოდელი 2012 წლიდან გაიყიდება

28 ივნისი


შარშან, მარტში ”ბეემვემ” გამოაქვეყნა თავისი გეგმები, რომელთა მიხედვითაც, ყალიბდებოდა ახალი დივიზიონი სახელად ”პროჯექტ i”, რომლის მიზანიც, ახალი ტექნოლოგიური გადაწყვეტების მოძებნა იყო, რომლებსაც კომპანია ეკონომიური და ეკოლოგიურად სუფთა, საქალაქო ავტომობილის შესაქმნელად გამოიყენებდა. ამასთან პროექტის მთავარი მიზანი არა ერთი, ან ორი ახალი ავტომობილის შექმნა, არამედ ახალი ტექნოლოგიების შემუშავებაა, რომლებსაც სავარაუდოდ, ბავარიელები თავიანთი მეოთხე ბრენდის (პირველი სამია ბეემვე, მინი და როლს როისი) მოდელებზე გამოიყენებენ.

მას შემდეგ, წელიწადზე მეტია გასული და პროექტის პირველი შედეგი გზებზე უკვე გამოჩნდა. ესაა ელექტრომობილი ”მინი-E”, რომლის საგზაო ტესტები უკვე დაწყებულია და რომლითაც ბავარიელები საზოგადოებრივი აზრის შესწავლას აპირებენ. კერძოდ, კომპანიის მარკეტოლოგებს აინტერესებთ მომხმარებლების დამოკიდებულება ელექტრომობილებისადმი, ასევე მათი მოთხოვნები და სურვილები ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილებისადმი.

მომდევნო წლებში ”ბეემვე” თითქმის ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე რამდენიმე მოდელის წარმოების დაწყებას გეგმავს. მათთვის მუშავდება საერთო პლატფორმა, რომელზეც მეგაპოლისებისთვის განკუთვნილი ავტომობილების მთელი გამა დაემყნობა. ამ პლატფორმაზე ელექტრომობილების გარდა, შიდაწვის მაღალეფექტური ძრავებით აღჭურვილ ავტომობილებსაც ააგებენ.

ამ ავტომობილებიდან კონვეიერზე პირველი კომპაქტური ჰეჩბეკი დადგება, რომელიც გაბარიტებით ”მინი კუპერსა” და 1-ი სერიის ”ბეემვეზე” მცირე ზომის იქნება. პარალელურად, ”ბეემვე” ადასტურებს ინფრმაციას იმის შესახებ, რომ განიხილება ორი ახალი მოდელის - უგზოობის სრულგაბარიტიანი X7-ის და სპორტული სუპერავტომობილის პროექტირების შეჩერების საკითხი. სამაგიეროდ, კომპანია თავისი შესაძლებლობების უმეტეს ნაწილს გარემოსადმი მეგობრული ავტომობილების შექმნაზე მიმართავს.

გამოცემა ”ქარ ენდ დრაივერთან” საუბრისას, ”ბეემვეს” მთავარმა აღმასრულებელმა ნორბერტ რაიტჰოფერმა განაცხადა, რომ ”პროჯექტ i-ს” ფარგლებში შექმნილი პირველი ავტომობილი სამკარიანი ჰეჩბეკი იქნება, რომელიც პირველ რიგში აშშ-ის შტატ კალიფორნიის ნულოვანი გამონაბოლქვის ავტომობილების მოთხოვნებს დააკმაყოფილებს. აღნიშნული შტატის კანონი დიდ ავტომწარმოებლებს ამ ტიპის ავტომობილების გაყიდვების დაწყებას 2012 წლიდან ავალდებულებს.

რაიტჰოფერის თქმით, ”პროჯექტ i-ს” ფარგლებში შექმნილი პირველი ავტომობილი ოთხ ზრდასრულ ადამიანზეა გათვლილი და ის ელექტრომოტორის მეშვეობით იმოძრავებს. ენერგიას ამ ძრავს გაზრდილი ტევადობის მქონე ლითიუმ-იონური აკუმულატორების კვანძი მიაწვდის, რომლსაც წყლით გაგრილების სისტემა მოემსახურება. ამ ავტომობილის ექსტერიერი კომპანიის კორპორატიულ სტილში შესრულდება. მას ექნება ბორბლების განიერი კვალი, დაბალი სახურავი და შედარებით გრძელი ბაზა. მართალია, ის პირველად კალიფორნიულ ბაზარზე გამოჩნდება, მაგრამ მოდელი გლობალურია და მის ბაზაზე ასევე ბენზინის და დიზელისძრავიანი ვერსიების წარმოებაც იგეგმება.

ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით, ამავე პლატფორმაზე ბავარიელები როდსტერ Z2 -ის, მოტორბაიკისა და პოპულარულ სკუტერ C1-ის შემცვლლის წარმოებასაც აპირებენ.

No comments:

Post a Comment