Sunday, June 28, 2009

75 წლის წინ, პორშემ ”სახალხო ავტომობილის” შეკვეთა მიიღო

29 ივნისი

გასული თვეების განმავლობაში, მსოფლიო ავტოინდუსტრიაში რამდენიმე იუბილე აღინიშნა, რომელთა უმეტესობა ასწლოვანი იყო. იუბილარებს შორის ყველაზე გამორჩეული კი ”ფოლკსვაგენის” ლეგენდარული ხოჭოა, რომლის წარმოებაც ასევე ლეგენდარულ ავსტრიელ კონსტრუქტორ ფერდინანდ პორშეს 75 წლის წინ, ზუსტად 22 ივნისს დაევალა.

წესით, იუბილე იმ დღეს უნდა დამთხვეოდა, როდესაც ვოლფსბურგის ქარხანამ ჰიტლერის მიერ ”სახალხო ავტომობილად” წოდებილი მანქანის წარმოება დაიწყო. ასეც არის, მაგრამ ასეთი ღირსშესანიშნავი ავტომობილისთვის ის დღეც განსაკუთრებულია, როდესაც ის ფაქტობრივად ჩაისახა.

ეს კი 1934 წლის 22 ივნისს მოხდა, როდესაც გერმანიის საავტომობილო ინდუსტრიის რაიხმა (სამინისტრომ) პორშეს ”ფოლკსვაგენის” (სახალხო ავტომობილის, შემდგომში ხოჭო რომ ეწოდა) წარმოება დაავალა. ფაქტობრივად კი ეს დავალება ორი კომპანიის ჩასახვის საწყის წერტილად იქცა. იმავე ავტომობილის ბაზაზე, მოგვიანებით (მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ) ფერდინანდ პორშემ თავისი სახელობის კომპანიის ბრენდით, სპორტული ავტომობილების წარმოება დაიწყო.

ომის შემდეგ, ”ხოჭო” ბრიტანეთში ემიგრაციას გადაურჩა, რადგან იქაურმა სპეციალისტებმა პორშეს პროექტი უპერსპექტივოდ ჩათვალეს. სამაგიეროდ, ომით დანგრეულმა გერმანიამ, მისი წარმოება 1945 წლის ზაფხულში დაიწყო. ავტომობილი იმდენად წარმატებული გამოდგა, რომ კონვეიერიდან ამ საუკუნის დასაწყისშიღა ჩამოვიდა. ისიც იმიტომ, რომ მექსიკის პუებლას ქარხანაში, მის პარალელურად, ახალი ხოჭოს წარმოებაც მიმდინარეობდა.

საიუბილეო თარიღთან დაკავშირებით, ”პორშე” თავის მუზეუმში სპეციალურ გამოფენას აწყობს, რომელიც 31 ივლისამდე გაგრძელდება. გამოფენის მთავარი ექსპონატი, რა თქმა უნდა, თავად იუბილარია. პარალლურად, საიუბილეო პავილიონში ”სახალხო ავტომობილის” და იმ ადამიანების (მათ შორის, ფერდინანდ პორშესიც) ფოტოები გამოიფინა, რომლებმაც ამ ავტომობილის პროექტირებასა და წარმოებაში დიდი როლი შეასრულეს. გამოფენის მთავარი ექსპონატი კი პროტოტიპი VW38-ია, რომელიც პორშემ ჯერ კიდევ ომამდე შექმნა. სხვათა შორის, ეს ავტომობილი ფერდინანდ პორშეს პირადი კოლექციის წევრია.

No comments:

Post a Comment