Friday, July 3, 2009

”აუდი” 100 წლის იუბილეს გუდვუდის სიჩქარის ფესტივალზე აღნიშნავს

Audi celebrate its 100th anniversar

3 ივლისი


დღეს გუდვუდში (ინგლისი, დასავლეთ სასექსი) იხსნება სიჩქარის ტრადიციული ფესტივალი, რომელზეც, ”აუდის” დაარსებიდან 100 წლის იუბილესთან დაკავშირებით, გერმანული კომპანიისადმი მიძღვნილი მონუმენტი გაიხსნა.

სკულპტურა, რომლის სიმაღლე 35 მეტრს აღწევს, სახელოვანი ინგლისელი ხელოვანის, სასექსის ლორდ მარჩის ახლო მეგობრისა და კომპანიონის, გერი ჯუდას მიერაა შექმნილი და ის ფესტივალის ყველაზე თვალსაჩინო ადგილზე - ავტოდრომის შესასლელში, ლორდის სასახლის წინ დაიდგა.

სკულპტურა მაგისტრალური გზაჯვარედინის ერთგვარი სიმბოლოა, რომლის ერთ ბოლოშიც ”აუდის” წინამორბედ ”აუტო უნიონის” სარბოლი (სარეკორდო) ავტომობილი მიჰქრის, მეორე ბოლოში კი სკულპტურას კენწეროში მოქცევია გერმანული კომპანიის უახლესი სპორტული მოდელი R8 V10, რომელსაც, თითქოს ცისკენ (აუდის მომავალი მიღწევებისკენ) აუღია გეზი.

ჟურნალ ”აუტოქარის” მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ქანდაკება 40 ტონას იწონის და მის მონტაჟს, 12-მა სპეციალისტმა, რომელთა განკარგულებაშიც, 100 ტონა ტვირთამწეობის ორი სპეცმანქანა იმყოფებოდა, თითქმის ერთი თვე მოანდომა.

აღსანიშნავია, რომ ავტოდრომის შესასვლელში თემატური სკულპტურის დადგმაც გუდვუდური ფესტივალის ტრადიციაა. მონუმენტებს ყოველთვის ბატონი ჯუდა ამზადებს, რომელიც ყოველთვის ორიგინალური იდეებით ახერხებს მნახველთა გაოცებას. რა თქმა უნდა, მისი სკულპტურები ან ავტოსამყაროს გამორჩეულ მოვლენებს ეხება, ან რომელიმე კომპანიის იუბილეს. ავტორი განმარტავს, რომ ”აუდისადმი” მიძღვნილი ქანდაკებით, მან კომპანიის სპორტულობას, პრესტიჟულობასა და პროგრესულობას გაუსვა ხაზი.

ჯუდა ყვება, რომ ”აუდის” საიუბილეო სკულპტურაზე მუშაობის დასაწყისში, ოცამდე ესკიზი შეასრულა, რომელთა შორისაც საუკეთესო და ყველაზე ორიგინალური შეარჩია.

სკულპტურის გარდა, გერმანული კომპანიის იუბილეს აღსანიშნავად, გუდვუდში ”აუდის” არაერთი სახელოვანი ავტომობილი გამოიფინება. რა თქმა უნდა, ფესტივალზე საპატიო სტუმრებად ის ადამიანები არიან მიწვეულნი, რომლებიც ამ კომპანიის ავტორიტეტს ქმნიდნენ. ფესტივალის დამთვალიერებლებს ტრასაზე შეუძლიათ ნახონ 30-იანი წლების ლეგენდარული ”ვერცხლისფერი ისრები” (ასე იმ დროის ”მერსედესების” გარდა, ”აუტო უნიონის” ბოლიდებიც მოიხსენიებოდნენ), 80-იანი წლების ”აუდი კვატროები” და თანამედროვე ლე მანის 24-საათიანი რბოლების ტრიუმფატორი პროტოტიპები.

ქვემოთ მოყვანილია ”აუდის” ისტორის ზოგიერთი ღირსშესანიშნავი მოვლენა:

1909 - გამოვიდა პირველი ავტომობილი (ტაიპ A), რომელიც აუდის სახელს ატარებდა

1935 - აუტო უნიონ B-ტაიპმა მონცაში იტალიის დიდი პრიზი მოიგო

1937 - ტაიპ C შტრომლინენვაგენით პირველად გადაილახა სიჩქარის 400 კმ/სთ-იანი რეკორდი

1938 - მძღოლების უსაფრთხოების გაზრდის მიზნით, დაიწყო ავტომობილების რეგულარული ქრეშ ტესტირება

1980 – აუდი პირველი კომპანიაა, რომელმაც სრულამძრავიანი, მუდმივი მოდების სისტემა სერიულ ავტომობილზე (აუდი კვატროზე) გამოიყენა. ეს ავტომობილი, რომელმაც სახელი რალის მსოფლიო ჩემპიონატზე გაითქვა, ხუთცილინდრიანი ტურბოძრავით იყო აღჭურვილი

1989 - აუდიმ პირველი ტურბოდიზელიანი ავტომობილები გამოუშვა, რომლებითაც ყველას დაუმტკიცა ასეთი ძრავების ძლიერება და ეკონომიურობა

1994 - აუდიმ პირველმა გამოიყენა ალუმინის ჩარჩო, რომელიც გრეხვისადმი გაზრდილი წინაღობით და კოროზიისადმი მედეგობით გამოირჩეოდა. ასეთ ჩარჩოზე აწყობილი A8-ს შასი, ტრადიციულ ფოლადის კონსტრუქციაზე გაცილებით მსუბუქი გამოვიდა.

2006 - აუდი პირველია, ვინც ლე მანის რბოლა დიზელისძრავიანი მანქანით მოიგო

100 წლის იუბილესთან დაკავშირებით, ”აუდიმ” ასევე მოამზადა ახალი მოდელი, რომლის პრეზენტაციასაც 16 ივლისს, გერმანიაში გეგმავს. გავრცელებული ინფორმაციით, ეს უნდა იყოს ელექტრომობილი, რომელიც ბაზრისკენ ”აუდის” ელექტრომობილების მთელ კოჰორტას გაუძღვება.

No comments:

Post a Comment