Saturday, September 25, 2010

”ვოლვო” რევოლუციურ აკუმულატორებზე მუშაობს

Volvo Working on Revolutionary Battery

25 სექტემბერი

საავტომობილო ინდუსტრიაში ახალი რევოლუცია მზადდება, მისი ავტორი კი, თუ რაიმე გაუთვალისწინებელი არ მოხდა, გაჩინურებული შვედური კომპანია ”ვოლვო” გახდება. რევოლუცია კი აკუმულატორებს შეეხება. თუ ”ვოლვომ” თავისი გამოგონების დანერგვა შეძლო, მალე აკუმულატორები ახლანდელ სახეს დაკარგავენ და... ავტომობილის ძარის ელემენტების სახით მოგვევლინებიან!

აკუმულატორი თანამედროვე ავტომობილების ერთ-ერთი მთავარი ელემენტი ხდება. სწორედ მისგან მიიღებენ ელექტრომობილები ენერგიას. მაგრამ თანამედროვე ლითიუმ-იონური აკუმულატორები სიძვირით გამოირჩევა და იმდენ ენერგიასაც ვერ ინახავენ, რამდენსაც ავტომწარმოებლები და რა თქმა უნდა, ელექტრომობილების მყიდველები ისურვებდნენ. ყველა ამ პრობლემის ერთი ხელის მოსმით მოგვარებას კი ”ვოლვო” გვპირდება.

პარიზის საავტომობილო შოუს გახსნამდე ერთი კვირით ადრე, ”ვოლვომ” გამოაცხადა, რომ მუშაობს ავტომობილის შესაქმნელად, რომელსაც ელექტრომობილების რადიკალურად შეცვლა შეუძლია. კვლევითი სამუშაოსა და საცდელი პროტოტიპი შექმნას, წინასწარი ვარაუდით, დაახლოებით სამი წელი მაინც დასჭირდება.

რაოდენ საოცარიც უნდა იყოს, ახალი ტიპის აკუმულატორის ფუნქციას ავტომობილის ძარის ელემენტები - კარებები, სახურავი და კაპოტი შეასრულებს. როგორ მოხდება ეს, შვედური კომპანია ამაზე დაწვრილებით არაფერს ამბობს. თუმცა, მთავარი ისაა, რომ ძარის აღნიშნული ელემენტები სამფენოვანი იქნება და ის იმ მასალებისგან დამზადდება, რომლებსაც ელექტროენეგიის დაგროვების უნარი შესწევს.

პროექტი თავიდან ლონდონის სამეფო სკოლის სპეციალისტებმა დაიწყეს. თანდათან კვლევაში 9 კომპანია და ინსტიტუტი ჩაება, მათ შორის კი საავტომობილო კომპანია მხოლოდ ერთი - ”ვოლვო” იყო. პანელის დასამზადებლად, მკვლევარები კარბონის ბოჭკოსა და პოლიმერულ ფისს იყენებენ. საბოლოო პროდუქტს, თანამედროვე აკუმულატორებთან შედარებით, მეტი ენერგიის დაგროვებაც შეუძლია და მისი დამუხტვაც გაცილებით სწრაფად ხდება.

ახალი მასალა მტკიცეცაა და დრეკადიც. მისი თვისებები, ავტომწარმოებლებს, ამ მასალის ფართოდ გამოყენების საშუალებას მისცემს. ამ მასალის (რომელსაც ჯერ სახელიც არ აქვს) კიდევ ერთი თვისება სიმსუბუქეა. უფრო კონკრეტულად, ის ფოლადზე დაახლოებით 15 პროცენტით მსუბუქიცაა...

No comments:

Post a Comment